خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

سفر با دوچرخه

امروزه با بهتر شدن شرایط جاده ها و به وجود آمدن امکانات و تکنولوژی های جدید، امکان سفر نیز بیشتر شده است. همچنین دوچرخه در میان افراد جهانگرد و گردشگر به دلایل بسیاری از قبیل پیدا کردن آمادگی جسمانی، کمک به محیط زیست، لذت بردن از مناظر و محیط اطراف در هنگام سفر، کم بودن هزینه های سفر و … اقدام به سفر به خارج کشور با دوچرخه می کنند. بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود را به گونه ای می ریزند که ابتدا در مسیرهای دور، با خرید بلیط هواپیما خود را به مقصد رسانده و سپس در کشور مورد نظر دوچرخه و لوازم خود را کرایه می کنند و به دوچرخه سواری می پردازند.

همچنین در اکثر سفرهایتان می توانید برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن، از دوچرخه های کرایه ای استفاده کنید. برای این منظور باید، قوانین دوچرخه سواری و جاده ای در آن کشور را بدانید. آمادگی قبل از سفر بسیار اهمیت دارد.



به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید مسیرهای طولانی را در سفر به خارج کشور با دوچرخه رکاب بزنید، بهتر است اول از کشور خودمان شروع کنید. ابتدا در ایران و بین شهرها، رکاب بزنید تا تجربه سفر با دوچرخه را به دست بیاورید. سپس قصد سفر به خارج از کشور با دوچرخه کنید.

سفر به خارج کشور با دوچرخه

امروزه از گوشه و کنار ایران و در بین دوستانمان، با افراد بسیاری مواجه می شویم که قصد سفر به خارج کشور با دوچرخه را دارند یا به نوعی می خواهند که سایکل توریست شوند. در دنیای امروز و با همه گیر شدن وسیله ای به نام دوچرخه در میان جوانان، این نوع سفر شکل گرفته و پر طرفدار شده است. هر چند تاریخچه سفر با دورچخه به زمان های دور برمی گردد اما در هیچ زمانی به اندازه این دوره، شاهد این همه استقبال از سایکل توریست و سفر به خارج کشور با دوچرخه نبوده ایم. اگر شما هم آرزوی سفر با دوچرخه را دارید، باید قبل از آن خود را آماده کرده و شرایط انجام این نوع سفر را پیدا کنید.

با قوانین جاده ها آشنا شوید

اگرچه بسیاری از جاده ها و خیابان ها در کشورهای اروپایی یا بعضی از کشورهای آسیایی، مسیر دوچرخه سواری مجزا دارند، اما بسیاری از جاده ها این مسیر با دیگر وسایل حمل و نقل مشترک است. بنابراین دانستن قوانین و مقررات رانندگی در کشورهای خارجی لازمه سفر با دوچرخه است. در چهارراه ها به چراغ های راهنمایی و رانندگی دقت کنید و در صورت مشاهده چراغ قرمز بایستید. همیشه از قسمت گوشه و سمت بیرون جاده رکاب بزنید و حتما نکات ایمنی جاده را رعایت کنید.

آمادگی دوچرخه قبل از سفر

یکی از مهم ترین نکاتی که برای سفر به خارج کشور با دوچرخه باید در نظر بگیرید، آماده سازی دوچرخه است. چراغ های راهنمای دوچرخه باید کاملا سالم باشند. کلاه ایمنی همیشه باید سرتان باشد. بهتر است بر روی کیف هایی که بر روی دوچرخه آویزان می کنید نیز، چراغ های ال ای دی کوچکی کار بگذارید تا در هنگام تاریکی، برای رانندگان ماشین ها قابل شناسایی باشید. همیشه مراقب ماشین های سنگی باشید. دوچرخه شما باید به اندازه ای سنگین باشد که قدرت کنترل آن را داشته باشید. اگر نتوانید به راحتی دسته دوچرخه خود را بچرخانید، به مشکل بر می خورید. همچنین اگر دوچرخه شما خیلی سبک باشد ممکن است موج حرکت ماشین هایی که از کنارتان با سرعت عبور می کنند، شما را به اطراف پرتاب کند. برای دوچرخه خود، می توانید آینده های بغل در نظر بگیرید.

دوچرخه شما باید حتما زنگ یا بوق، ترمزهای سالم و چراغ های عقب و جلو نیز داشته باشد.

نکات ایمنی در سفر با دوچرخه

پس از اینکه دوچرخه خود را آماده نمودید و آن را تست کردید، نوبت به آماده کردن خودتان می رسد. برای حرکت و رکاب زدن در خیابان ها و جاده ها، بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که رنگ های روشن و رنگین دارند. رنگ هایی که به سرعت جلب توجه می کنند. این لباس ها، باعث می شود که دیگر رانندگان سریع متوجه حضور شما شده و مراقب باشند. همچنین در هنگام دوچرخه سواری به هیچ عنوان در دو گوش خود هندزفری نگذارید یا موسیقی گوش ندهید. باید تمام حواس خود را به جاده بدهید. صدای ماشین ها و بوق آن ها را بشنوید و کاملا حواستان به اطرافتان باشد.



برای اینکه از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است ابتدا به کنار جاده رفته، در گوشه ای امن توقف کنید و سپس گوشی تان را جواب دهید. در سفر به خارج کشور با دوچرخه و چه در داخل کشور باید یاد بگیرید که در مسیری مستقیم دوچرخه سواری کنید. قبل از چرخش یا تغییر مسیر، اطرافتان را نگاه کنید و با دست به دیگران علامت دهید.

اکثر کسانی که سفر به خارج کشور با دوچرخه را انتخاب می کنند، محدودیت زمانی ندارند. بنابراین بهتر می توانند از مناظر اطراف لذت ببرند. با این وجود، اگر هنوز آمادگی مسیرهای طولانی را ندارید، با دوچرخه به کشور مقصد خود پرواز بگیرید. دوچرخه را هم با خودتان ببرید و ابتدای مسیر دوچرخه سواریتان را از آن کشور شروع کنید.

برنامه ریزی سفر

قبل از شروع سفر، مسیر حرکت خود را بر روی نقشه مشخص کنید. اینکه به کدام کشورها می خواهید رکاب بزنید. برای گرفتن ویزا آن کشورها از قبل از شروع سفر اقدام کنید. بهتر است که گرفتن ویزا را به هنگام عبور از مرز نسپارید. اگر ویزای شینگن دارید، راحت تر می توانید از دیگر کشورها، ویزا دریافت کنید.

قبل از سفر ببینید که در طول یک روز چند کیلومتر را می توانید رکاب بزنید. با توجه به آن، تعداد روزهای سفر به خارج کشور با دوچرخه را در بیاورید. برای انتهای هر روز، محلی برای استراحت و اقامت پیدا کنید. سعی کنید که در هنگام شب خود را به نقاطی که امنیت بیشتری دارد، برسانید و سپس چادر بزنید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، به راحتی می توانید از قبل مسیری را که رکاب می زنید، در سایت هایی مانند گوگل مپ و گوگل ارث در آورده و در مسیرتان مکان های کمپینگ را هم بیابید.

اطلاعات لازم و کلی راجع به هر کشوری که به آنجا می روید، بخوانید. از امنیت جاده های آن کشور برای دوچرخه سواران مطمئن شوید. مخصوصا برای خانم ها این موضوع در اولویت قرار دارد. به همین خاطر گاهی گروه هایی دو نفره یا ۴ نفره و … را می بینید که با هم به سفر به خارج کشور با دوچرخه می روند. با این حال گاهی در مسیر به جاده هایی می رسید که امکان دوچرخه سواری به لحاظ امنیت یا نبود امکانات لازم در جاده یا مسدود بودن جاده ندارید. در این مواقع بهتر است که برای ادامه مسیر اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید.

در طول مسیر با افراد محلی ارتباط برقرار کنید. از آن ها راجع به امنیت جاده ها بپرسید. اینکه کدام جاده برای سایکل توریست ها امنیت بیشتری دارد. در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین باید بیشتر مراقب باشید.

برای گردشگرانی که با دوچرخه سوار می کنند یا سایکل توریست ها، سایت هایی همانند وارم شاورز، کوچ سرفینگ، اسکای درایو، اسپورت اینجری کلینیک و ویدیانی مپس وجود دارد که در آن ها می توانید محل اقامتی ارزان پیدا کنید. همچنین بسیاری از دوچرخه سواران در وبلاگ های خود راجع به مسیرهایی که قبلا در آن ها دوچرخه سواری داشته اند، تجربیاتشان را نوشته اند. این وبلاگ ها و سایت ها را بخوانید.

بهترین کشورها برای دوچرخه سواران

در میان کشورهای دنیا، بعضی از کشورها، بهشتی برای دوچرخه سواران محسوب می شوند. در کشور فرانسه شهرها و جاده هایی همانند شهرها و جاده های استراسبورگ، نانتس و بوردو جزو این مناطق هستند. همچنین می توان تمام جاده های کشور هلند را برای سفر به خارج کشور با دوچرخه مناسب دانست. شهرهایی همانند کوپنهاگ، آیندهوون، آمستردام و اوترخت حتی مسیرهایی مجزا برای دوچرخه سواران در نظر گرفته اند. از دیگر کشورهایی که برای دوچرخه سواری و سایکل توریست، بهترین مسیرها را دارد، می توان به ملمو در سوئد، شهرهایی همانند آنتورپ (Antwerp) در بلژیک، شهرهایی همانند سویل و بارسلونا در اسپانیا، شهرهای آلمان مخصوصا برلین، اتریش و وین، شهر لیوبلیانا (Ljubljana) در اسلوونی اشاره کرد. در آمریکای لاتین کشورهایی همانند آرژانتین شرایط مناسبی برای دوچرخه سواران دارد.

و در نهایت اینکه در سفر به خارج کشور با دوچرخه خود را با درد زمین خوردن آشنا کنید. چرا که احتمال اینکه این اتفاق برایتان رخ دهد، وجود دارد. اگر هیچ یک از موانع جلودار شما در شروع سفرتان نیست، با بهترین آرزوها سفرتان را شروع کنید. برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف یا بلیط هواپیما می توانید به سایت راه جویان ققنوس شرق مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی