خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کدام ایرلاین ها کمترین تاخیر را داشته اند؟

اگر اهل سفر هوایی باشید احتمالا تا به حال با تاخیر در پرواز مواجه شده اید. تاخیر در پرواز یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در فرودگاه اتفاق بیفتد و تمام برنامه های سفر را به هم می ریزد. اگرچه تاخیر در پرواز گاهی غیرقابل پیش بینی است و ممکن است در هر ایرلاینی اتفاق بیفتد، اما برخی شرکت های هواپیمایی وقت شناس تر از بقیه هستند. شرکت تحلیل سفرهای هوایی OAG به تازگی لیست وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا را برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که کمترین تاخیر را داشته اند. اگر دوست دارید همیشه به موقع پرواز کنید و با تاخیر در پرواز مواجه نشوید بهتر است نگاهی به این لیست بیندازید. شاید در پرواز بعدی توانستید بلیت هواپیمای یکی از این ایرلاین ها را تهیه کنید و طبق زمانبندی سفر کنید.

کمترین تاخیر در پرواز

لیست وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا با گردآوری اطلاعات و داده های ۵۷ میلیون پرواز در سال ۲۰۱۷ به دست آمده است. کارشناسان و تحلیلگران شرکت OAG با بررسی و تجزیه و تحلیل این پروازها توانسته اند وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا را شناسایی کنند و آن ها را به ترتیب رده بندی کنند. عملکرد به موقع و بدون تاخیر یعنی پروازهایی که حداکثر در طول ۱۴ دقیقه و ۵۹ ثانیه از زمان برنامه ریزی شده پرواز کنند یا فرود بیایند. شاید برایتان جالب باشد که کمترین تاخیر مربوط به ایرلاینی است که شاید چندان مشهور نباشد. شرکت هواپیمایی کشور لتونی به نام ایربالتیک (airBaltic) با درصد وقت شناسی ۹۰٫۰۱% توانست در صدر وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا قرار بگیرد. قطب اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین المللی ریگا در کشور لتونی قرار دارد و به بیش از ۶۸ مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه پرواز انجام می دهد.

وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا

    ایربالیتیک (airBaltic) – درصد وقت شناسی: ۹۰٫۰۱%
    هنگ کنگ ایرلاین (Hong Kong Airlines) – درصد وقت شناسی: ۸۸٫۸۳%
    هاوایین ایرلاینز (Hawaiian Airlines)- درصد وقت شناسی: ۸۷٫۲۴%
    کوپا ایرویز (Copa Airways) –درصد وقت شناسی: ۸۶٫۳۹%
    کانتاس ایرویز (Qantas Airways) – درصد وقت شناسی: ۸۶٫۱۸%
    ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines) – درصد وقت شناسی: ۸۵٫۲۷%
    ویولینگ ایرلاینز (Vueling Airlines) – درصد وقت شناسی: ۸۵٫۳۵%
    جت استار آسیا (Jetstar Asia) – درصد وقت شناسی: ۸۵٫۰۸%
    اسکای مارک ایرلاینز (Skymark Airlines) – درصد وقت شناسی: ۸۵٫۰۰%
    ایر لینگاس (Aer Lingus) – درصد وقت شناسی: ۸۴٫۴۶%

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به عنوان بهترین ایرلاین خاور میانه از نظر وقت شناسی با ۸۲٫۹۵% در رتبه ۱۵ این جدول قرار می گیرد. نکته جالبی که در مورد تاخیر در پرواز و وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا وجود دارد این است که شش مورد از ۲۰ ایرلاین برتر در این لیست جزء ایرلاین ارزان قیمت (Low-Cost) دسته بندی می شوند.

کدام ایرلاین ها بیشترین تاخیر را داشته اند؟

اما پس از معرفی وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا می رسیم به بدقول ترین ایرلاین ها! به نظرتان کدام ایرلاین ها بیشترین تاخیر را داشته اند؟ شرکت OAG Indonesia AirAsia با بررسی تاخیرهای صورت گرفته در پروازهای یک سال گذشته، علاوه بر معرفی وقت شناس ترین ایرلاین های دنیا، بدقول ترین آن ها را هم اعلام کرده است.

بر اساس گزارش شرکت OAG، شرکت های هواپیمایی چینی در بین بدقول ترین ایرلاین ها قرار داشتند. وضعیت ایرچاینا از نظر وقت شناسی تنها ۶۰٫۱۴% ، چاینا ایسترن ایرلاینز ۶۱٫۸% و چاینا ساترن ایرلاینز ۶۴٫۱۹% بوده است.

بیش از یک چهارم پروازهایی که توسط ایرلاین های ایزی جت، نروژین (Norwegian)، ایر برلین، ایر پورچوگال (Air Portugal)، اسپایس جت، تای ایرآسیا، جت بلو، ایر کانادا، اجیپت ایر، اتیوپین ایرلاینز، کنیا ایرویز و کارائیبین ایرلاینز انجام شده با تاخیر صورت گرفته اند.

اما برخی ایرلاین ها حتی از ایرچاینا هم وضعیت بدتری داشتند و اکثر پروازهایشان را با تاخیر انجام داده اند. ایرلاین ارزان قیمت فیلیپینی به نام سبو پسیفیک (Cebu Pacific) با درصد وقت شناسی ۵۷٫۶% و شنژن ایرلاینز با درصد ۵۳٫۵ % در زمره بدقول ترین ایرلاین های دنیا قرار دارند.

لیست بدقول ترین ایرلاین های دنیا

    ژیامن ایرلاینز (Xiamen Airlines) – درصد وقت شناسی: ۵۸٫۳%
    فیلیپین ایرآسیا (Philippines AirAsia) – درصد وقت شناسی: ۵۸٫۰%
    سانوینگ ایرلاینز (Sunwing Airlines) –درصد وقت شناسی: ۵۷٫۹%
    سبو پسیفیک ایر (Cebu Pacific Air)- درصد وقت شناسی:۵۷٫۶%
    ساتا اینترنشنال (SATA International) –درصد وقت شناسی: ۵۷٫۱%
    ایندونیزیا ایرآسیا (Indonesia AirAsia)- درصد وقت شناسی:۵۶٫۸%
    LACSA- درصد وقت شناسی: ۵۴٫۲%
    شنژن ایرلاینز (Shenzhen Airlines) –درصد وقت شناسی: ۵۳٫۵%
    اویور ایرلاینز (AVIOR Airlines) – درصد وقت شناسی: ۵۳٫۱%
    ایر اینوییت (Air Inuit)- درصد وقت شناسی: ۴۴٫۶%

آیا ایرلاین ها در اعلام زمان پرواز اغراق می کنند؟

در صنعت هواپیمایی و بین ایرلاین قانونی به نام «وقت اضافه» وجود دارد که البته در ظاهر همه منکر آن هستند. شرکت های هواپیمایی تحت فشار زیادی هستند تا زمان عملکرد پرواز خود را بهبود بدهند و کمترین تاخیر را داشته باشند. تاخیر در پرواز به معنای خسارت های مالی زیادی به شرکت است، بنابراین ایرلاین ها برای هزینه های پرواز هم که شده سعی می کنند کمترین تاخیر را داشته باشند. طبق قانون وقت اضافه شرکت های هواپیمایی زمان پرواز را بیشتر از زمان واقعی اعلام می کنند و زمانی را برای تاخیرهای احتمالی در نظر می گیرند. به این ترتیب، اگر تاخیر در باند فرود یا در طول پرواز به وجود بیاید باز هم هواپیما طبق زمانبندی به فرودگاه مقصد خواهد رسید. از این رو، وقتی به زمان پروازها در دهه های اخیر نگاه می کنیم می بینیم که علیرغم پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن، زمان پرواز نه تنها کم نشده که با افزایش نیز مواجه شده است.

به طور مثال، پرواز از فرودگاه هیترو لندن به ادینبورگ را در نظر بگیرید. بر اساس آمارهای شرکت OAG بیست سال پیش زمان پرواز حدود ۷۵ دقیقه یا کمتر بود. اما امروزه زمان همین پرواز در همین مسیر ۹۰ دقیقه یا حتی ۱۰۰ دقیقه اعلام می شود. به هرحال، عملیات پرواز هزینه های بسیار زیادی برای ایرلاین ها به همراه دارد و این شرکت ها همیشه در پی راهکارهایی برای کاهش هزینه ها هستند.

منبع: traveller.com.au

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

معرفی کارت هواداری جام جهانی ۲۰۱۸ | Fan ID Card

چندی است وارد سال ۲۰۱۸ میلادی شده ایم و با یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای ورزشی دنیا فاصله چندانی نداریم. درست چند ماه دیگر جام جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی کشور وسیع روسیه برگزار می شود و وقتی قرار است یوزپلنگان ایرانی نیز در این میدان بتازند، همه چیز برای ما ایرانی ها رنگ و بوی دیگری می گیرد. گرچه صف آرایی در برابر قَدَرترین تیم های دنیا مانند اسپانیا و پرتغال ترسی را به جان عده ای انداخته، اما هیجان فرصت حضور در مسابقه ای بین المللی را نمی توان منکر شد. به هر روی فرقی نمی کند تیم ملی کشور عزیزمان به مرحله بعد صعود کند و یا داستانی تکراری رقم بخورد، تماشای بازی های ایران و حضور در استادیوم های روسیه باز هم می تواند یکی از جذاب ترین اتفاقات عمر شما محسوب شود.

اگر شما هم از عاشقان مستطیل سبز و بازی های نود دقیقه ای اش هستید و برای تماشای بازی ها برنامه ریزی می کنید، خواندن این مقاله کوتاه و مفید درباره کارت فن آی دی را از دست ندهید. دانستن تمامی این اطلاعات برای شما الزامی است ضمن آن که در عرض چند دقیقه از مزایایی جالب توجه آگاه خواهید شد.

کارت فن آی دی چیست؟ | Fan ID Card

حالا که تب و تاب فوتبال کاری کرده تا به فکر حضور در استادیوم بیفتید و قرار است به زودی بلیت یکی از بازی های ایران را خریداری کنید و یا آن را در دست دارید، لازم است با کارت فن آی دی نیز آشنا شوید.

فن آی دی کارتی است که باید برای حضور در استادیوم های روسیه و برای تماشای بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ به همراه بلیت به مسئولان ارایه دهید. وقتی می گوییم لازم است یعنی تنها با داشتن بلیت بازی ها نمی توانید وارد استادیوم شوید و بدون کارت فن آی دی، عملا بلیت شما بی اعتبار است. کارت فن آی دی در واقع برای شناسایی شما و دیگر تماشاگران کاربرد دارد.

این کارت را تنها زمانی می توانید دریافت کنید که بلیت یکی از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را خریداری کرده باشید و خوشبختانه برای دریافت آن نیز لازم نیست هزینه ای بپردازید. تنها کافیست به سایت کارت فن آی دی روسیه مراجعه کنید، مراحل مشخص شده را پشت سر بگذارید، برای دریافت کارت ثبت نام کنید و در نهایت آن را تحویل بگیرید.

مزایای کارت فن آی دی

جدا از آن که شاید دریافت چنین کارتی دردسر به نظر بیاید، باید بدانید داشتن این کارت مزایای قابل توجه بسیاری برای شما دارد. این مزایا عبارت اند از:

۱- ورود به روسیه بدون ویزا

همان طور که می دانید در حالت عادی برای سفر به روسیه لازم است برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید و هزینه ای در حدود ۲۳۰ هزار تومان را برای آن کنار بگذارید؛ اما مدیران ارشد کشور روسیه ترتیبی داده اند که خیالتان از این بابت راحت باشد. با داشتن کارت فن آی دی دیگر نیازی نیست ویزای روسیه را دریافت کنید. داشتن این کارت، حکم ویزا را برای شما دارد و لازم است به هنگام ورود و خروج از کشور روسیه آن را همراه داشته باشید.

اعتبار: از آن جا که کارت فن آی دی کار ویزا را برای شما می کند، همانند ویزا نیز اعتبار محدودی دارد. اعتبار این کارت از ۱۰ روز قبل از نخستین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده و تا ۱۰ روز پس از بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ ادامه دارد.

 ۲- مسافرت رایگان درون روسیه

همان طور که می دانید مسابقات جام جهانی روسیه در چندین شهر این کشور برگزار می شود. یکی دیگر از مزایای قابل توجه کارت فن آی دی آن است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا به رایگان و با استفاده از قطار، خود را به شهر میزبان مسابقه برسانید.

۳- حمل و نقل درون شهری رایگان

 کارت فن آی دی این امکان را به شما می دهد تا در روز مسابقه بدون نیاز به پرداخت هزینه ای خود را به استادیوم برسانید. در واقع در این روز استفاده از وسایل حمل و نقل بین شهری (به جز تاکسی) شهر میزبان برای شما رایگان خواهد بود.

۴- امتیازهای گردشگری

با داشتن فن آی دی کارت می توانید در رویدادها و مختلفی شرکت کنید و از امتیازهایی برای گردش در شهرهای مختلف بهره مند شوید.

نحوه دریافت کارت فن آی دی

 دریافت کارت فن آی دی بسیار ساده است و دردسر چندانی ندارد. برای این کار ۲ راه پیش روی شماست؛ می توانید برای دریافت این کارت مرکز کارت فن آی دی در ایران را انتخاب کنید و با مراجعه به آن کارت خود را دریافت کنید. اگر هم ترجیح می دهید این کارت به آدرس شما پست شود، لازم است هزینه ای را به صورت آنلاین پرداخت کرده و سپس آدرس خود را به صورت دقیق درج کنید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۵
rah jouyan ghoghnos shargh