خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر

اولین چیزی که با شنیدن نام رامسر در ذهن بیشتر ما شکل می گیرد، سرسبزی بی انتها، دریا، آب و هوای معتدل و تفریحات تابستانی آن است. اما شهر رامسر تنها به طبیعت بی نظیر و هوای فوق العاده اش شهرت ندارد. این شهر دربرگیرنده ی یکی از جالب ترین و پربازدید ترین موزه های ایران به نام کاخ موزه ی مرمر است که طراحی زیبا و هنرمندانه ای دارد.

آشنایی با کاخ مرمر

این کاخ که عمده مصالح مورد استفاده در ساخت نمای آن، سنگ مرمر بوده است، به کاخ مرمر شهرت دارد و یکی از آثار ثبت ملی شده ی ایران است. کاخ مرمر همچنین به نام های کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر،‌ موزه کاخ رامسر ، کاخ موزه مرمر  و تماشاگه خزر نیز شناخته می شود. تاریخچه ی ساخت این کاخ به سال ۱۳۱۶ بر می گردد. کاخ مرمر به عنوان استراحتگاه خاندان سلطنتی ساخته شد و اقامتگاه موقت و چند روزه ی این خاندان به شمار می امد.

معماری کاخ سلطنتی رامسر

در طراحی کاخ مرمر، علاوه بر معماران ایرانی، چندین معمار آلمانی نیز همکاری داشته اند. در ساخت نمای این کاخ از سنگ مرمر رگه دار اونیک استفاده شده است. در ورودی آن از ۴ ستون مرمری ۱۰ متری استفاده شده و در پشت کاخ دو ببر مرمرین بر بالای پله ها ساخته شده است که جلوه ی باشکوهی به آن می دهد.

کاخ مرمر دارای یک هال و تالار مرکزی و ۲ اتاق بزرگ در دو طرف کاخ است. همچنین، حوض دایره ای بزرگی در مقابل ورودی شمالی این کاخ قرار گرفته است که منظره ی زیبایی را ایجاد کرده است.به نظر می آید با توجه به اشکال حکاکی های صورت گرفته بر روی سقف و همچنین دیوار ها و اتاق ها، این حکاکی ها توسط یک هنرمند غیر ایرانی انجام شده باشند. همچنین حکاکی ستون های این عمارت نیز یادآور سبک معماری و هنر یونانی ها است.

این کاخ پس از حدود ۲۲ سال بسته بودن با عنوان کاخ موزه رامسر و کاخ موزه مرمر (تماشاگه خزر) بازگشایی شد. جالب است بدانید این کاخ موزه در سال ۱۳۹۰ بیشترین بازدید را در میان موزه های ایران داشته است. همچنین در سال ۱۳۹۱ مراسم روز جهانی کودک در همین کاخ برگزار شد و در همان سال نیز ۱۵۰ قطعه عکس و سند، در رابطه با تغییرات شهر رامسر و موزه ی مرمر ،در نمایشگاهی با عنوان «رامسر در گذر زمان» به معرض نمایش گذاشته شد. آثار کلی به نمایش در آمده در کاخ مرمر شامل مبلمان، شمعدان‌ ها و بوفه‌ های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهای نقاشی از هنرمندان مشهور جهان است.

باغ رامسر

باغ ۶۰ هزار متری رامسر که کاخ مرمر در آن واقع شده است، یکی از جالب ترین و متنوع ترین باغ های ایران است که در آن گیاهان تزئینی نایابی کاشت شده است. جالب آنکه گیاه «پسیلتوم نودم» که تنها در قاره آمریکا و ژاپن دیده می شود، در باغ کاخ موزه رامسر پرورش داده شده است. این باغ مجموعا ۱۸۰۰ گونه مرکبات و ۳۰۰  گونه از گیاهانی مثل نخل، کاج و سرو دارد.

آدرس کاخ مرمر رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، خیابان شهید رجایی (سخت سر)، غرب هتل رامسر

ساعات کاری این موزه: صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

نکات بسیار مهم عکاسی در سفر

یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر، عکاسی می باشد که با انجام آن می توانیم در هر لحظه ای خاطره ای را با دیدن آن ها مرور کنیم. در این مطلب با اصول عکاسی در سفر و نکاتی کلیدی آشنا می شویم تا عکس هایمان را بهبود ببخشیم.

برای گرفتن عکس های قوی تر، رنگین تر، مهیج‌تر و امیدوارکننده‌تر و کشف ابعاد مختلف مهارت برای عکاسی حرفه‌ای همیشه و همه جا، نیاز به نگاهی تازه داریم.

عکاسی تاثیر گذار

یک عکس خوب عکسی است که بیننده با دیدنش بی اختیار و از روی تعجب بگوید :وای!
کلید تاثیرگذاری بصری در ۴ چیز است: سادگی، رنگ، نور و عمق
سادگی: کم گوی و گزیده گو!

برای القای یک پیام واضح باشد. بخشهای غیر ضروری را از عکس هایتان حذف نمایید و توجه بیننده را به سمت اساسی‌ترین اجزاء عکستان معطوف نمایید.
رنگ: عکس، یک موضوع اصلی دارد و یک رنگ اصلی

راه مورد علاقه من برای افزایش تاثیر پذیری عکس ها، پررنگ و زنده کردن رنگها است. باز تاکید میکنم، سادگی کلید تاثیر گذاری است. تنها بر روی یکی از سه رنگ اصلی تمرکز نمایید:قرمز، آبی یا زرد. این رنگ های غالب بهترین توازن را با رنگهای مکمل خود برقرار می نمایند:قرمز با سبز، آبی با نارنجی و زرد با بنفش.

نکته:

اول این از یک فیلتر پلاریزه استفاده نمایید.
دوم اینکه عکستان را در طیف‌های متوسط تنظیم نمایید.
 نور: رمز عکس های برنده

استفاده خوب از نور رمز عکس های برنده است. استفاده موثر از نور روز می تواند رنگهای عکستان را نیز بهبود بخشد.
ساعات ابتدایی بعد از طلوع آفتاب یا نور قبل از غروب – عکس بگیرید. عکاسان حرفه‌ای این زمان را ساعات جادوئی می‌نامند.

عمق: خلق تصاویر سه بعدی

در عکس اجزایی که عمق را نشان می‌دهند بگنجانید تا عکس های دو بعدی را به سه بعدی تبدیل نمایید.
دنبال یک سری خطوط راهنما همانند یک دیوار، نرده یا جاده بگردید تا بیننده را به درون عکس بکشید. با عکاسی در ساعات جادوئی با ایجاد سایه‌های طویل‌تر شکل و بافت بهتری ایجاد نموده و به جدایی سوژه از زمینه کمک می‌نماید.

تحقیق کاملی داشته باشید

هر چه بیشتر در مورد محل مورد عکاسی تحقیق نمایید عکس هایتان بهتر خواهد شد. قبل از بازدید از یک محل، دنبال مطالبی در مورد آنجا بگردید. بسیاری از شهرها و کشورها و مناطق توریستی دارای سایت یا دفاتر خاصی هستند که میتوانند اطلاعات خوبی به همراه عکس هایی از مکان مورد نظر در اختیار شما قرار دهند. دفترچه‌های رنگی راهنمای مسافرین و کتابهای عکس مکانهای مورد نظر دارای عکس های زیادی از آن منطقه خواهد بود. ضمنا می توانید با استفاده از چند کلمه کلیدی خاص، به جستجوی مطالب و عکس های منطقه مورد نظر در اینترنت بپردازید.

منطقه را خوب بگردید

قبل از گرفتن عکس، ساعت در محلهای اصلی مورد نظر بگردید. لیستی از نماهایی که باید عکاسی کنید تهیه نمایید و با استفاده از نقشه برنامه ریزی نمایید تا چگونه محلهای مختلف را در بهترین شرایط نوری اشان مجددا جهت عکاسی بازدید نمایید. معمولا بهتر است محلهایی که رو به شرق هستند را در صبح عکاسی نمایید و محلهایی که رو به غرب هستند را در بعد از ظهر.

 هویت عکس را مد نظر داشته باشید

مردم، موضوع مشترکی در تمامی عکسها. با اضافه کردن یک یا دو نفر از مردم هر منطقه در عکس ها یک نقطه ارتباط قوی برای بیننده بوجود می‌آید، انگار که خودش را در آن محل احساس می‌کند. همچنین با این کار احساسی از اندازه اشیاء و اجزاء عکاسی شده برای بیننده بوجود می‌آید، مثلا با وجود چند نفر در محوطه یک بنای قدیمی یا پای یک آبشار بیننده بزرگی و ابعاد آنها را متوجه می شود.

ضمنا در این سفرها، فستیوالها، کارناوالها یا مراسمی که مردم در آن حضور دارند از دست ندهید، معمولا لباسهای رنگارنگ یا محلی و آداب و رسوم هر منطقه مناظری خوشایند و جذاب را برای عکس شما فراهم می‌آورد.

 به دنبال تنوع باشید

تنوع بخش مهمی از زندگی و همچنین عکاسی سفر است. تصور نمایید که عکس هایتان به عنوان یک گروه عکس چطور به نظر می‌رسند. سعی نمایید تا شیوه‌های مختلفی برای عکاسی انتخاب نمایید، مناظر زاویه باز را با تصاویر خاص دارای جزئیات دقیق ترکیب نمایید، عکس های روز را با شب و عکس های پرتره را با عکس های انتزاعی… خلاصه اصل تنوع را در نظر داشته باشید.

امیدواریم که این نوشتار مختصر به شما ایده جدیدی بدهد تا آنرا در سفر بعدی خود تجربه نمایید. فقط آنچه را که پروست گفت به خاطر داشته باشید: تنها به دنبال مناظر جدید نباشید، بلکه دنبال نگاه های جدید برای دیدن باشید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

نشاط در کوهستان گنتینگ کوالالامپور

اگر به دنبال سرگرمی 24 ساعته در کوهستان های خنک هستید، باید به شهر سرگرمی درخشان در کوهستان گنتینگ در کوالالامپور بروید.
جاِیی که ۱۸۰۰ متر ازسطح دریا بالاتر است و فقط یک ساعت تا کوالالامپور فاصله دارد، این منطقه تفریحی در بین گردشگران داخلی و خارجی به خاطر ترکیب عالی آرامش بخشش و جذابیت های هیجان انگیزش شناخته شده است.
وقتی از دامنه تپه به طرف قله گنتینگ حرکت می کنید، ضرب آهنگ زندگی سریع تر میشود. شهرک روستایی گوتونگ جایا و منطقه تفریحی آوانا گتینگ آرام در نزدیکی آن به منطقه ای پر جنب و جوش در قله رهنمود می شوید. فراوانی جاذبه های تفریحی سرپوشیده داخل سالن و هوای آزاد، در میان ابرها، از کشش های اصلی این شهر است. شما میتوانید ماجراجویی آسمانی اسکای ونچر که اولین شبیه ساز سقوط آزاد در آسیا میباشد را تجربه کنید. از جمله تفریحات گنتینگ میتوان به قایق ایتالیایی رمانتیک، رولر کوستر پیچ در پیچ ، پارک آبی وحشی ، بولینگ ، دیوار صخره های ایکس پدیشن اشاره کرد. گنتینگ به شما هیجان بی پایان را نوید میدهد. مشتاقان خوانندگان پاپ، عاشق کارایوکه ای استار خواهند شد. شما میتوانید در طول شب در پارتی دیسکو تک کلاب برقصید و لذت ببرید.

امکانات اقامتی در بالای کوه های گنتینگ فراوان است همراه با تعداد زیادی آپارتمان و هتل برای انتخاب از جمله هتل قرست ورلد و پلازا که مشهورترین مجموعه تفریحی ارتقا یافته دنیا میباشد. ترکیب تمام این سرگرمی ها همراه با غذاهای محلی و بین المللی و دکه های نوشابه های الکلی ، دکه های فروش غذاهای جذاب و سرگرمی های دیگر شهر شما را به اوج هیجان میرساند شانس خود را در کازینو دو گنتینگ با پرسنل بین المللی مشهور امتحان کنید.

دسترسی به گنتینگ

این مکان در ۵۱ کیلو متری شمال شرقی کوالالامپور قرار دارد. گنتینگ هیل ازطریق بزرگراه ۶ بانده کاراک و یا راه شمالی باتانگ کالی قابل دسترسی است. در گوتونگ جایا میتوانید رستوران های خوب پیدا کنید، در میانه راه گوتونگ جایا محل تفریحی و گلف قرار دارد.

خدمات اسکای ونچر (تله کابین)

برای رسیدن به قله میتوانید در ایستگاه آوانا لوور، اسکای ونچر سوار تله کابین شوید که شما را مستقیم به هتل گنتینگ میبرد. انتخاب دیگر این است که سوار تله کابین ۴ کیلومتری نزدیک مزرعه اسب شوید که شما را به هتل کوهستان می رساند.
ساعات کار
تله کابین گنتینگ
دوشنبه – یکشنبه 7 صبح تا 12 ظهر
تله کابین آوانا شنبه – یکشنبه و تعطیلات رسمی 7 صبح تا 10 شب
خدمت لوکس اتوبوس شاتل و لیموزین منطقه تفریحی ناوگان لوکس اتوبوس های شاتل و لیموزین های مخصوص خود را برای رفت و آمد میهمانان از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و از مرکز کوالالامپور به گنتینگ و برعکس را دارا میباشد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

راهنمای مسافرتی تفلیس

تفلیس شهری که تاریخ بلندش، بناهای قرون وسطایی، موزه ها و کلیسا های زیادی را برایش به ارمغان آورده است. با قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های این شهر به مردمی برمی خورید که آوازه مهمان نوازی شان در دنیا پیچیده است. بیشتر ما گرجستان را به تفلیس و باتومی می شناسیم دو شهری که گردشگران در مدت سفر خود بیشتر از آن ها بازدید می کنند، اما امروز می خواهیم از تفلیس حرف بزنیم، شهری که به تازگی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی شده است.

موقعیت جغرافیایی

تفلیس پایتخت و بزرگ ترین شهر گرجستان است و با جمعیت ۱/۵ میلیون نفر در کنار رودخانه کورا (Kura) قرار دارد. قرار گرفتن در میان دره ای رودخانه ای در احاطه تپه ها و کوه ها چشم اندازهای زیبایی را به این شهر هدیه داده است. این شهر تا رشته کوه قفقاز ۱۲۰ و تا دریای سیاه ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

مختصری از تاریخ

تفلیس در قرن پنجم پس از میلاد، توسط واختانگ یکم تاسیس شد و از آن زمان پایتخت پادشاهی ها و جمهوری های بسیاری بوده است. با دیدن معماری این شهر که ترکیبی از معماری های قرون وسطایی، نئوکلاسیک و استالینیست است به راحتی می توان فهمید که این شهر چه تاریخ پرفراز  نشیبی را از سر گذرانده است.

اطلاعات کلی

زبان: زبان گرجی

واحد پول: لاری  (GEL)که حدود ۱۶۰۰ تومان است.

برق: برق این شهر ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی تفلیس در در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.

شماره های اضطراری: برای تماس با پلیس، آتشنشانی و اورژانس شماره ۱۱۲ را بگیرید.

اختلاف ساعت تا تهران: زمان در تفلیس نیم ساعت از تهران جلوتراست.

آب و هوا

تفلیس آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب دارد و تابستان هایش خیلی گرم و زمستان هایش خنک و معتدل است. مثل دیگر شهرهای گرجستان تفلیس هم در طول سال میزان قابل توجهی بارندگی دارد. میانگین دمای هوای سالانه در تفلیس ۱۳/۳ درجه‌ی سلسیوس است. در ژانویه، سردترین ماه میانگین دمای هوا  ۲/۳ درجه و در جولای، گرم ‌ترین ماه سال میانگین دمای هوا ۲۴/۹ درجه سانتی گراد است.
بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای رفتن به این شهر اردیبهشت، خرداد و شهریور است.
هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت: برای اقامت خود در تفلیس مشکلی نخواهید داشت چون حتی با هزینه های خیلی کم هم می توانید محل اقامت مناسبی پیدا کنید. برای یک شب ماندن در یک هاستل خوب می توانید در حدود ۷۰ لاری هزینه کنید. برای کرایه یک هتل خوب هم نیاز به پرداخت شبی ۴۰۰ لاری است.

هزینه خورد و خوراک: برای غذا خوردن در رستوران های معمولی باید حدود ۲۰ لاری هزینه کنید، فست فودها هم حدود ۱۰ لاری هزینه دارند.
هزینه حمل و نقل: برای خرید بلیط یک طرفه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید ۰/۵ لاری بدهید. کرایه تاکسی از ۳ لاری شروع می شود و هر یک کیلومتر ۰/۵ لاری به آن اضافه می شود.

جاذبه های مهم گردشگری

در شهر بزرگ تفلیس ترکیبی از معماری های باستانی و مدرن شهری تماشایی را پدید آورده است. عمده جاذبه های این کشور کلیساهایی هستند که در جای جای شهر به چشم می آیند هر چند که به غیر از جاذبه های مذهبی چندین و چند جاذبه دیگر هم در شهر وجود دارد:

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

این کلیسا بزرگ ترین کلیسای جامع منطقه قفقاز به حساب می آید و در معماریش از معماری سنتی کلیساهای ارتودوکس تاثیر گرفته شده است. این کلیسا که در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده ۱۵ هزار نفر را در خود جای می دهد و با ۹۷ متر ارتفاع از نقاط مختلف اطراف شهر هم دیده می شود. گنبد مخروطی این کلیسا بر روی ۸ ستون استوار است و جنسی از طلا دارد.

قلعه ناریکلا (Narikala)

این قلعه در نزدیکی کلیسای متخی قرار دارد و برای رفتن به آن می توانید از تله کابین استفاده کنید. با اینکه قلعه برای اولین بار در قرن ۴ ساخته شد اما بارها و بارها در طول زمان ویران گشت و ساخته شد.

باغ ملی گیاهشناسی گرجستان

این باغ در نزدیکی قلعه ناریکلا قرار دارد و با رفتن به آن می توانید مدتی را به دور از هیاهوی شهر در آرامش بگذرانید. در این باغ دو آبشار زیبا قرار گرفته که ارزش ان را دوچندان کرده اند.

شکم گردی در مقصد

مزه خوشمزه غذاهای گرجی در دنیا معروف است و خوبیش به این است که بیشتر غذاهایشان با ذائقه ما ایرانی ها جور در می آید:

کاچاپوری

این غذا در واقع نانی به شکل قایق است که داخلش را پر از پنیر می کنند و بر روی آن هم تخم مرغ اضافه می کنند. این غذای ملی انواع مختلفی دارد و در نقاط مختلف گرجستان به روشی خاص پخته می شود.

خینکالی

این غذا در واقع خمیری است که با مواد مختلفی مثل گوشت، پیاز، فلفل، زیره و انواع سبزیجات معطر پر می شود و گاهی هم برای پر کردنشان از سیب زمینی، قارچ و پنیر استفاده می کنند.

بایدها و نبایدها

  • حتما سری به بازارهای سنتی تفلیس بزنید، در گوشه و کنار این شهر بازارهای فراوانی به چشم می خورد که می توانید در آنجا انواع خوراکی ها مثل میوه و سبزیجات تازه و گوشت و نان را تهیه کنید.

  • دعوت مردم مهمان نواز و مهربان این شهر را برای غذا خوردن قبول کنید و لحظاتی شاد را در کنارشان بگذرانید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۱
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

روستای دیدنی ازمیغان طبس را بیشتر بشناسیم

طبیعت، خیلی وقت ها، ما انسان ها را شگفت زده می کند. احتمالا پدیده هایی را دیده اید که در آن کویر و دریا به شکل زیبایی کنار هم قرار گرفته اند؛ پدیده ای که روستای درک سیستان و بلوچستان و نامیبی آفریقا را سر زبان ها انداخته است. در این مقاله قصد داریم شما را با روستای ازمیغان از توابع طبس آشنا کنیم. روستایی کویری که به داشتن شالیزارهای متعدد و درختان پربار نخل معروف است!
روستای اِزمیغان از توابع شهرستان طبس در خراسان جنوبی است.

اگر نقشه ی ایران را نگاه کنید متوجه می شوید این روستا در یکی از خشک ترین مناطق ایران قرار گرفته است. اما کسب و کار اصلی مردم این منطقه کشت برنج است. ازمیغان در حال حاضر تنها روستای شهرستان طبس است که در آن برنج کاشت می شود. خانواده های روستایی مجموعا بر روی ۲۰ هکتار زمین کار می کنند که از آن حدود ۶۰ تن برنج برداشت می شود. بیشتر برنج تولید شده در این روستا به مصرف خانوارهای آن می رسد.

در این روستا بیشتر از آن که زمین کشاورزی مناسب وجود داشته باشد، آب فراوان در دسترس است و این یکی از اصلی ترین دلایل روی آوردن مردم این منطقه به کاشت برنج است. فرآیند کاشت و برداشت برنج در این روستا، از اردیبهشت ماه آغاز می شود و در مهر ماه، زمان برداشت آن می رسد. اگر به مراسم برداشت برنج علاقه مندید، مهر ماه بهترین زمان برای سفر به این منطقه محسوب می شود. این روستا در فصل پاییز بهترین شرایط آب و هوایی را دارد اما برای دیدار زیباترین حالت شالیزارها، بهتر است در تابستان به آن سفر کنید و در رودهای خروشان آن تنی هم به آب بزنید.

برنج تنها محصول عمده ی ازمیغان نیست. درختان نخل خودروی این منطقه به صورت نامنظم در نقاط مختلف روستا رشد کرده اند. اکالیپتویس و گل محمدی هم از گیاهان جالب توجهی هستند که در این روستای بی نظیر کشت می شوند.

معماری خانه های کاهگلی ازمیغان و ترکیب آن با نخل ها و شالیزار ها و رودخانه های خروشان تصویری از یک روستای اصیل و بکر را ارائه می دهد. می توانید دراین خانه های قدیمی اقامت داشته باشید. بعضی از این خانه های کاهگلی برای اقامت مسافران این روستا آماده هستند.

بقعه تاریخی سید محمد ابن جعفر طیار از نقاط محبوب این روستاست که در نزدیکی کوه قرار گرفته است و سالانه در حدود ۱۰ هزار نفر گردشگر را به خود جذب می کند. مردم این روستا برای این بقعه ی تاریخی احترام زیادی قائل هستند. این مقبره متبرک، به علت قرار گیری در منطقه ی کوهستانی مشرف به روستا، منظره ی چشم نوازی دارد.

یکی از دیدنی ترین نقاط این روستا تخت عروس است. مسیر آب های پر خروش این روستا به تخت عروس ختم می شود. تخت عروس سنگ سفید بزرگی در کف رودخانه است که به دلیل شکل ظاهری و موقعیتش به تخت شباهت پیدا کرده است و به دلیل رنگش آن را عروس می خوانند!

در کنار تمام زیبایی ها قدم زدن در کوچه باغ های این روستای دیدنی را از دست  ندهید. ازمیغان با جاذبه های بی شمارش بهشتی برای عکاسان و عاشقان طبیعت است.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

مرداب هسل

شمال ایران پر از جاذبه های طبیعی و تماشایی ست، جایی که با قدم زدن در میان طبیعتش لحظه به لحظه جاذبه هایی تازه کشف می کنید و در گوشه گوشه اش چشمه سارها، رودخانه ها و دریاچه هایی را می بینید که  به طبیعت گردی تان معنایی تازه می بخشند. امروز می خواهیم از مراب هسل بگوییم جاذبه ای با رنگ و بویی متفاوت که با طبیعت زیبای اطرافش گردشگران زیادی دارد، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید تا با مرداب هسل بیشتر آشنا شوید.

برای دیدن مرداب هسل باید راهی چالوس شوید و دل به عمق جنگل های انبوهش بزنید. جایی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرزن آباد جنگل سرسبز و باطراوت مشل موزی قرار گرفته که در دل خود مردابی را جای داده، مردابی که در هر فصلی طبیعت و ظاهری متفاوت دارد و دیدنش هیچ وقت تکراری نمی شود. این فقط خود مرداب نیست که زیبا و دل فریب است مسیر رسیدن به آن هم داستان دیگری دارد و پر است از جاذبه های رویایی، خیال انگیز و جادویی. همین که پا به محوطه اطراف مرداب می گذارید صدای جانوران اطراف یکصدا و هماهنگ به گوش می رسد صدایی که لحظه ای خاموش نمی شود و فضای جنگل و مرداب را دلنشین تر و شیرین تر کرده است.

بر روی مرداب جلبک هایی هست که در بهار و تابستان به رنگ سبز دیده می شوند و مرداب را به شکل زمردی درخشان و گرانبها در می آورند، به محض تمام شدن تابستان کم کم به رنگ قرمز و نارنجی تغییر رنگ می دهد و ظاهر مرداب را گرم و آتشین می کنند، رنگی که در هماهنگی کامل با درختان اطراف است و مناظری سحرانگیز و جادویی را رقم می زند. پاییز یکی از بهترین زمان ها برای دیدن این مرداب است، در کنار مرداب ابهت عجیبی در انتظار شماست انگار طبیعت دست به کار شده و برای خلق این همه زیبایی قدرتی جادویی را به کار بره است، در این فصل رنگین کمان رنگ ها مناظری شاعرانه و سحرانگیزی را به وجود آورده اند که مدت ها شما را غرق تماشا می کنند. می توانید در گوشه ای دنج  بنشینید، به صدای موجودات اطراف گوش بسپارید و تا می توانید تابلوی نقاشی طبیعت را نگاه کنید، طبیعت اینجا آنقدر متنوع است که هر چه ببینید سیر نمی شوید.

هسل به معنی آب راکد است و در کنار روستای طلاجو شهرستان چالوس قرار دارد، جاده ای که در مجاورت این مرداب درست شده کمی از تعداد جانورانی مثل لاک پشت ها و وزغ های آن کم کرده است. در گذشته حجم آب این مرداب بیشتر بود و در بعضی از قسمت ها حتی از ۱۵ متر هم بیشتر بود. حدود ۵۰ سال قبل چندین و چند خانواده دامدار در کنار این مرداب زندگی می کردند اما آن ها محل زندگی خود را تغییر دادند تا اطراف این مرداب بکر تر از گذشته شود. در تهران تورهای یک روزه زیادی هست که می توانید با آن ها خودتان را به طبیعت زیبای اطراف این مرداب برسانید و روزی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.



برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۴
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

کنوسوس یونان (Knossos)

یکی از شهرهای تاریخی یونان، جزیره کرت است. در ساحل شمالی این شهر، منطقه ای قدیمی و باستانی به نام کنوسوس وجود دارد که تمدن باستانی کنوسوس یونان در همین منطقه رقم خورده است. قدمت خانه ها و سازه هایی که در کنوسوس وجود دارد، به عصر برنز برمی گردد و به همین دلیل افرادی که تور یونان را انتخاب می کنند علاقه ی زیادی به بازدید از این منطقه دارند. با ادامه ی این نوشتار، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید:

کنوسوس یونان تقریبا تا ۲ هزار سال کامل مانند مروارید می درخشید. این تمدن در دل خود کاخ های بسیار زیبا، ورک شاپ های گسترده و غارهای کنده کاری شده ی لوکس زیادی داشت. کنوسوس، مرکز اصلی تجارت و اقتصاد آن دوران هم محسوب می شده است و با بیشتر شهرهای مدیترانه ای، تجارت گسترده ای داشت.

باستان شناسان، بررسی و تحقیقات گسترده ای در این منطقه انجام داده اند و مشخص شده است که اولین کاخی که در این منطقه ساخته شده است، در سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد مسیح ساخته شده بوده است. با نگاهی به این کاخ می توان به ساختار ساده و طبیعی آن پی برد. کاخ کنوسوس، یکی از بهترین دیدنی های یونان محسوب می شود.

این کاخ باستانی، بخش ها و قسمت های زیای دارد و اتاق ها متعددی در  آن وجود دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند، اما زیباترین اتاق این کاخ که به همراه وسایل داخلش که تقریبا نیمه سالم هم به جا مانده، اتاق تاج و تخت پادشاهی است. در این اتاق، یک صندلی بزرگ و چندین نیمکت وجود دارد و روی دیوارهای آن، نقاشی های متعددی کشیده شده است، تصاویری از موجودی به نام گریفینز که بدن شیر و سر عقاب دارد.

البته این تنها نقاشی روی دیوارهای کاخ نیست و در همه جای آن، تصاویری نقاشی شده از فعالیت های مختلف مثل ماهیگیری و فعالیت های ورزشی به چشم می خورد.

کمی از کاخ کنوسوس یونان بیشتر بدانید

این کاخ بر روی تپه ای به نام Kephala ساخته شده است و دسترسی آسانی به دریا داشته است و با توجه به اسناد به جا مانده، محل قطعی زندگی پادشاه آن دوران بوده است. قدیمی ترین ردپای سکونت در این منطقه به سال های ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ قبل از میلاد مسیح برمی گردد. این کاخ در واقع ساختمانی چند طبقه در مساحتی حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع بوده است که نسبت به تکنولوژی و ابزار آن دوران، ویژگی های تحسین برانگیزی داشته است. موادی که در ساخت این کاخ مانند سنگ های مرمر و… به کار رفته، دیوارهایی که با بهترین رنگ های موجود رنگ شده، اشیا داخل اتاق ها و.. همه و همه نشان از سطح بالای پیشرفتی دارد که در آن دوران توسط مردم این منطقه کسب شده است.

تمام یافته های کاخ کنوسوس یونان مانند اشیا هنری، وسایل سفالین، مجسمه ها و اشیایی دیگری که در کند و کاش های این کاخ بدست آمده، در موزه ی هراکلیون نگهداری می شود.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

تفریحات رایگان در دبی

در دبی چه کارهایی را می توانیم رایگان انجام دهیم؟ حتما تعجب کردید، با شناختی که تا به حال از شهر لوکس دبی، کلان شهر شیخ نشین خاورمیانه پیدا کردید سخت است که به این شهر کارهای رایگان را نسبت دهیم. اما چه باور کنید یا نه، تفریحات زیادی در دبی هست که می توانید بدون خرج کردن پول از آن ها لذت ببرید.

تجربه رایگان فرهنگ و میراث دبی

نمایشگاه های سفال، بافندگی و دیگر صنایع دستی و نمایشگاه های غواصی مروارید تجربه فرهنگ و میراث دبی در منطقه تاریخی شندغه است که یکی از کارهای رایگانی هست که می توانید در دبی انجام دهید. این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه ها از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰ شب باز است.

ورود رایگان به موزه شتر

در منطقه تاریخی شندغه همچنین می توانید از موزه شتر دبی به طور رایگان دیدن کنید. قسمت های مختلف در این موزه به پیشینه شتر در امارات، ارتباط بین شترها و مردم عرب، نژاد و آناتومی بدن شترها اختصاص پیدا کرده است. برای بازدید از این موزه باید از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به دهکده میراثی شندغه بروید.

بازدید رایگان از آکواریوم دبی

وقتی که می توانید بدون وارد شدن به آکواریوم، از دبی مال مخزن اصلی این آکواریوم را ببینید چه لزومی دارد که ۷۰ درهم هزینه کنید و به داخل بروید! در این آکواریوم می توانید بزرگ ترین گونه های دریایی را به طور رایگان تماشا کنید.

کلاس های رایگان یوگا

کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند کارهای رایگان زیادی در دبی هست که می توانند انجام دهند اما بهترین آن ها کلاس یوگای رایگان در جمعه هاست. این کلاس ها در ۵ نقطه مختلف شهر شامل خور دیره، خور بر دبی، پارک زعبیل، پارک جی ال تی و شهر اینترنتی برگزار می شوند. می توانید در طول سفر خود به دبی در این کلاس های ۱۱ ساعته شرکت کنید و تمرینات مرتب روزانه داشته باشید. زمان شروع این کلاس ها هر روز صبح ها  از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ و عصرها از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ می باشد.

فیلم دیدن رایگان زیر نور ستاره ها

در هنگامی که در دبی هستید عصرهای یکشنبه فیلم ببینید. از آن جایی که  دیدن این فیلم ها مجانی است و آن را در زیر نور ستاره های درخشان نگاه می کنید می تواند تجربه لذت بخشی باشد. برای دیدن این فیلم باید یکشنبه ها ساعت ۸:۳۰ شب به بعد به مجتمع پشت بام هرمی در مجموعه وافی بروید.

دیدن رایگان فواره دبی

یکی از محبوب ترین کارهای رایگانی که می توانید در دبی انجام دهید این است که نمایش های زیبای فواره دبی را در بیرون دبی مال تماشا کنید. نمایشی شاد به همراه موسیقی که هر ۳۰ دققیه یک بار به مدت ۳ تا ۴ دقیقه برگزار می شود. معمولا جمعیت زیادی دور این فواره جمع می شوند به همین دلیل زودتر آنجا برسید تا جای بهتری را برای تماشا پیدا کنید.

ورود رایگان به ساحل کورنیش جمیرا

ساحل کورنیش جمیرا اخیرا به لیست جاههای رایگان دبی اضافه شده است. در این ساحل پارک های بازی برای کودکان و آلاچیق هایی برای پیکنیک وجود دارد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۰
rah jouyan ghoghnos shargh