خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

 بلیط هواپیما و قطار

بهترین مکان ها برای ماجراجویی

ماجراجوهای زیادی هستند که تفریح را فقط در هیجان و بالا رفتن میزان آدرنالین می دانند. آن ها دوست دارند برای تجربه هیجان، هر نوع تفریح مهیجی که در دنیا وجود دارد را امتحان کنند. در دنیا جاهایی هست که فقط به درد یک نوع ماجراجویی خاص می خورد و همه آنجا را به آن ماجراجویی می شناسند. اگر کوله بار سفر ببندید و برای تجربه آن ماجراجویی خاص به آنجا بروید مطمئنا یکی از هیجان انگیزترین لحظه های زندگی انتظارتان را می کشد.


بانجی جامپینگ، چین

بانجی جامپینگ یکی از محبوب ترین و البته هیجان انگیزترین فعالیت های ماجراجویانه است که انجام آن واقعا دل شیر می خواهد. برای انجام این کار بعد از اینکه به شما طناب های بلند بسته شد از ارتفاع می پرید و فوران آدرنالین را کاملا حس می کنید. یکی از بهترین و زیباترین نقاط دنیا برای بانجی جامپینگ برج ماکائو در چین است چون ارتفاعی خوب و چشم اندازی رویایی از برج های اطراف دارد. در روز ماجراجوهای زیادی از روی این برج بانجی جامپینگ را تجربه می کنند.

هلی اسکی، آلاسکا

در این ماجراجویی تجهیزات اسکی خود را برمی دارید و سوار هلیکوپتر می شود تا مناطق دورافتاده و دامنه های دست نخورده ای را پیدا کنید که تا به حال هیچ کس پایش برای اسکی بازی به آنجا باز نشده است! این اسکی آزاد و خارج از پیست آنقدر مهیج است که طرفدارانش رو به روز بیشتر می شوند البته برای انجام آن باید مهارت خیلی زیادی در اسکی داشته باشید. از بهترین جاها برای هلی اسکی ارتفاعات آلاسکاست که با کوه های بلند و پر برفش انتظارتان را می کشد.


غواصی در غار، مکزیک

غواصی خودش هیجان انگیز است حالا اگر این غواصی را در اعماق غاری تاریک انجام دهید مطمئنا هیجانش چند برابر می شود! در جزیره یوکاتان در مکزیک غاری هست که یکی از بهترین غارهای دنیا برای این ماجراجویی مهیج به حساب می آید. البته برای این ماجراجویی باید کاملا مراقب خطرات احتمالی باشید چون غلظت بالای آب غواصی در آن را خطرناک کرده است.

صخره نوردی، کالیفرنیا

در کوه های «سیرا نودا» ی کالیفرنیا صخره های بزرگی هست که انگار فقط برای صخره نوردی آفریده شده اند! در آنجا می توانید یکی هیجان انگیزترین صخره نوردی یعنی صخره نوردی بدون هیچ تجهیزاتی را تجربه کنید. این شاخه از صخره نوردی بولدرینگ است و ماجراجویان زیادی در این کوه ها با این ورزش اوج هیجان را تجربه می کنند.

یخ نوردی، کلرادو

یخ نوردی از تفریحات مهیجی است که البته برای انجامش باید آدم آرامی باشید و حتی در بدترین شرایط هم خونسرد باقی بمانید! فقط کافیست چند بار این ماجراجویی را تجربه کنید تا عاشقش شوید. پارک Ouray Ice در کلرادو یکی از بهترین جاهای دنیا برای یخ نوردی است چون هم یخ های خوبی دارد و هم امکانات پیشرفته ای.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۱:۲۸
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

شادترین خانه روی زمین

در این دنیا چه کسی را پیدا می کنید که دوست نداشته باشد در یک خانه ی شاد زندگی کند؟ خانه ای که حتی نگاه کردن به در و دیوارش هم حس خوشحالی را در شما زنده کند؟ احتمالا این موضوع تا حالا به ذهن خیلی ها رسیده است اینکه چطور می توانند خانه ای بسازند که حس شادی را منتقل کند اما James Rizzi شخصی است که نه تنها به این موضوع فکر کرده، بلکه آن را عملی کرده است. او خانه ای طراحی کرده است که به شادترین خانه روی زمین تبدیل شده است!

آلمانی ها اصولا انسانهای منظمی هستند و همین ذهن منظمشان به آن ها کمک می کند تا در همه ی کارها بتوانند خلاق باشند. خانه ای که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، خانه ی شاد ریزی (Happy Rizzi House) نام دارد، شادترین خانه ی دنیا که در کشور آلمان ساخته شده است و وقتی صحبت از شادی می شود منظور ترکیب و ظاهر خانه است. جمیز با ترکیب کارتون و هنرهای دستی، فرم ویژه و منحصر بفردی در معماری ایجاد کرد.

این ساختمان که توسط کنراد کلوزتر (Konrad Kloster) ساخته شده است، یکی از مهم ترین بناهای براونشویگ یکی از شهرهای آلمان است و در منطقه ی بقایای به جا مانده از دوک های قدیم آلمان ساخته شده است. ممطئنا خانه ریز، شادترین خانه روی زمین است که هم بزرگسالان و هم کودکان با دیدن آن عاشقش می شوند و برای هر سنی جذاب است، این خانه به یکی از جاذبه های گردشگری آلمان تبدیل شده است.

از آنجایی که این خانه در یک محله ی قدیمی براونشویگ ساخته شده است، تضاد جالبی با ساختمان های اطرافش دارد و در همان لحظات اول ورود به منطقه، اولین ساختمانی که جلب نظر می کند، این ساختمان است و دلیل آن هم ظاهر متفاوتی است که دارد.

البته که در حال حاضر هیچ کسی در این خانه زندگی نمی کند اما سال های قبل به عنوان اداره ای دولتی کاربری داشت، اما شادی و خوشحالی کارکنانی که در این اداره کار می کرده اند کاملا قابل تصور است. در حال حاضر شایعه هایی جود دارد که قرار است این خانه به موزه و رستوران ریزی تبدیل شود اما در حد شایعه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۶ ، ۱۲:۳۵
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

جشن مهرگان

بین دوازده جشن باستانی که هر یک به مناسبت هایی در ایران برگزار می شد. از دو جشن نوروز و مهرگان که جایگاهی ویژه داشتند با مراسمی همانند یاد کرده اند. مهرگان جشنی بود که روز شانزدهم مهر ماه مهرورز آغاز می شد و شش روز به درازا می کشید. در شناختن مقام و مرتبه فرشته مهر گفتنی است که مهر و سروش مهمتر از دیگر فرشتگان بودند، مهر که در زبان سانسکریت میتر آمده به معنای دوستی و عهد و پیمان و پشتیبان راستی و درستی و ایمان پاک است و دشمن نفاق و دورویی. و از آنجا که این نام در کتاب مذهبی هندوان ودا نیز اهمیت خاصی دارد. شاید از آن جهت باشد که در گذشته های دور از فرشتگان مشترک نژادهای هند و ایرانی بوده است.

اوستا از مهر با عنوان سردار محبت و تمام کننده کار عدل و داد نام برده و گوید: خداوند، مهر را به شایستگی ستایش، مانند خویش آفریده و او را طرفدار راستی معرفی کرده و می گوید: اگر کسی به مهر دروغ نگوید، مهر به او اسب های تیز رفتار و خوش خرام می بخشد و آذر راه راست را به او نشان می دهد و فروهرهای مقدس وی را صاحب فرزندان کاری و نیک فطرت می کنند و احتیاجات وی از هر جهت بر آورده می شود. اهورامزدا مهر را هزار چالاکی و ده هزار چشم بخشید، تا نیروی آنها نگهبان احوال اشخاص پیمان شکن و دروغ گو شود. و او را دوهزار دیدبان است و از این رو هیچکس بدو دروغ نتواند گفت. حتی روسا و بزرگان خانواده ها و دهکده ها و نواحی و ایالات ….

مقام مهر چنان والا بوده که، آذر فرشته آتش سروش فرشته ثواب و گناه در روز رستاخیز رشن فرشته عدالت بهرام فرشته پیروزی ارد فرشته ثروت خرداد فرشته آب و فرشتگان علم و دانش و نگهبانان گیاهان و بادها و… وظیفه داشته اند او را در انجام کارهایش یاری کنند. و این همه سبب می شده تا مقام مهرگان را تا حد برابری با نوروز بالا ببرد.

در آثار الباقیه به نقل قول از سلمان پارسی صحابه پیامبر می خوانیم:

خداوند در نوروز یاقوت را برای زینت بندگانش ظاهر کرده و در مهرگان زبر جد را، پس فضل این دو روز به سایر ایام مثل برتری یاقوت و زبر جد است به سایر گوهرها….
این جشن نیز همانند نوروز، به روایتی در ۳۰ روز با عناوین خاصه و عامه برای هر طبقه ۵ روز و به روایتی دیگر در شش روز مهرگان کوچک و بزرگ برگزار می شد. و تمامی مراسمی که در نوروز معمول بوده در مهرگان نیز انجام می پذیرفته… به روایت گزنفون سلاطین هخامنشی فرشته مهر را چنان مقدس شمرده و اهمیت می داده اند که بنام وی سوگند یاد می کرده اند، و نیز اشکانیان و پس از آن ساسانیان که خود را از نسل هخامنشی می دانستند و قدرتشان بر اصل مذهب استوار بود، در بزرگداشت قوانین این مذهب بسیار مقید بودند و همان گونه که برای نوروز الحان و آوازهای خاصی چون نوروز بزرگ، نوروز خردگ، نوروز کیقبادی، ساز نوروز، باد نوروز و … داشتند، از مهرگان نیز الحانی چون مهرگانی، مهرگان بزرگ، مهرگان خردک و … بر جای مانده. پس از اسلام و با سپری شدن سخت گیری های قرن اول، شماری از جشن های ایرانی از جمله نوروز (نیروز) – مهرگان (مهرجان) – سده (سدق) مورد توجه خلفا قرار گرفت و آنها که رفته رفته خلافت را به حکومت اشرافی تبدیل کرده بودند و جلال و شکوه دربارشان کمتر از دربار پادشاهان نبود. برگزاری این جشن ها را که همراه با تقدیم هدایا و تحفه های گران بها بود وسیله ای برای افزایش درآمدهای خود دانستند. چنانکه: معاویه برای تکثیر عایدات خویش در نوروز هدایایی بر عهده مردم گذاشت که در سال به ده میلیون درهم می رسید… و کسی که دومین مرتبه هدایای نوروز و مهرگان را در اسلام به همان ترتیبی که در عهد ساسانی مرسوم بود، متداول ساخت حجاج بن یوسف ثقفی والی عراق است … و انجام این مراسم بار دیگر رونق گرفت، چنانکه دربار خلفای عباسی به نوروز و مهرگان اهمیت بسیار می داد و امرا به تقدیم هدایا مبادرت می جستند…

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۳
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

کشف چای در چین

چای یا چایی بعد از آب محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی در بین ما ایرانی‌ها ست . این گیاه بومی چین است که در لهجه چینی جنوبی چای و در لهجه چینی شمال به تِی تلفظ می‌شود و جالب است بدانید که در تمام زبان‌های دنیا چون فارسی این گیاه به یکی از این دو لهجه نامیده می‌شود.

اصل بوته چای در چین برای نخستین بار در حدود ۵ هزار پیش شناخته شد. این گیاه در ابتدا خودرو بوده و به تدریج خواص درمانی آن نیز کشف شد.

دربارۀ کشف چای در چین افسانه‌های زیادی وجود دارد.

به عنوان نمونه گویند یکی از امپراتورهای چین پس اینکه از یکی از نزدیکان خود خشمگین می‌شود، دستور می‌دهد او را از شهر بیرون اندازند. آن شخص نیز آواره کوه و بیان می‌شود به طوری که از شدت ضعف نحیف می‌گردد تا اینکه روزی به بوته ای بر می‌خورد که تصور می‌کند برگ‌هایش خوراکی ست ، از آن می‌خورد و خیلی زود نشانه‌های سلامت در او ظاهر می‌شود.
پس از این واقعه به شهر باز می‌گردد و به یکی از دربایان شرح احوال خود را می‌دهد. خبر که به گوش امپراتور می‌رسد و مرد را فرا می‌خواند. با دیدن صورت زیبای او متعجب می‌شود و پس شنیدن داستان پزشکان دربار را مامور یافتن فواید این گیاه می‌کند.

دیگر افسانه‌های چینی کشف چای را به شن نونگ امپراتور اسطوره‌ای که در حدود ۵۰۰۰ سال پیش کشاورزی و طب را ابداع کرده بود، نسبت می‌دهد. داستان این کشف از این قرار است که او اعتقاد داشته، بهتر است پیش از نوشیدن آب آن را جوشاند. در یکی از سفرهای شن نونگ زمانی‌که آب را برای وی می‌جوشانند دو برگ چای در ظرف می‌افتد. پادشاه نکته بین وقتی بوی دم‌نوش را حس می‌کند، کمی از آن می‌نوشید و متوجه طعم مطبوع آن می‌شود و بدین ترتیب چای کشف می‌شود.

یگی دیگر از این افسانه این گونه روایت می‌کند که بودیهارما راهبی افسانه‌ای بودائی روزی به چین سفر می‌کند. او چون در زمان تمرکز و مدیتیشن (مراقبه) به خواب رفته بود، خشمگین می‌شود و پلک‌های خود را می‌برد. بوته‌های چای از نقطه‌ای می‌رویند که وی پلک‌ها خود را در آنجا انداخته بود.‌

ورود چایی به ایران

آشنایی ایرانیان با چای پیش از رواج عمومی آن بوده است. ابوریحان بیرونی در کتاب الصیدنه و در قرن ۵ هجری از چای و نحوۀ استفاده آن به عنوان نوشیدنی در چین و تبیت سخن به میان آورده است.

اما این گیاه در عصر صفویه یعنی حدود ۲ قرن پیش به صورت عمده وارد ایران شد و کم‌کم جای خود را در بین مردم باز کرد، به طوریکه امروزه مصرف سالانه چای در ایران رقم شگفت‌انگیز ۱۲۰ هزار تن است.

تاریخچۀ کشت چای در ایران

از اوایل قرن بیستم چایکاری در کشورهای ایران و ترکیه آغاز شد. قبل از سال ۱۲۸۰ ، کشت چای در ایران رواج نداشت و ایرانیان قدیم به جای چای، قهوه می نوشیدند. به همین دلیل چایخانه‌های امروزی همان نام سنتی خود یعنی قهوه خانه را حفظ کردند.
در سال ۱۲۸۰ به علت علاقۀ دولت وقت ایران به کشت چایی در کشور به مرحوم شاهزاده کاشف السلطنه چایکار که در آن زمان ژنرال کنسول ایران در هند بود، مأموریت داده شد تا چگونگی کشت و کار چای و اصول چایسازی را بیاموزد. مرحوم چایکار پس از مدت ها کار و تلاش روی مزارع چای در هند (حدود یکسال و نیم) موفق شد، اصول و فنون چایکاری را بیاموزد. پس از آن با موافقت دولت وقت هند دو هزار نهال را به ایران آورد بعد از مدتها تلاش و تحقیق و بررسی بهترین محل کشت آن را شهرستان لاهیجان شناخت.

پس از آن مرحوم چایکار با مشقات زیاد قطعه زمینی به مساحت حدود شش جریب در اطراف لاهیجان و همچنین مقداری زمین در اطراف تنکابن یافت و شروع به کشت این گیاه و تهیۀ چای خشک نمود.

وفات کاشف السلطنه

مرحوم چایکار بار دیگر در سن ۶۵سالگی عازم هند و چین و ژاپن شد. متخصصینی را به استخدام دولت ایران درآورد تا چایکاری و چایسازی را به ایرانیان بیاموزند ولی متأسفانه، کاشف السلطنه در مراجعت از این سفر در۳۱فروردین ماه سال ۱۳۰۸هجری شمسی در نزدیکی بوشهر با اتومبیل شخصی خود تصادف  کرد و دار فانی را وداع گفت.

مرحوم چایکار وصیت کرده بود تا او را در یکی از تپه‌های چایکاری که در سال ۱۳۰۷ خریده کرده بود به خاک سپرند و سنگ قبرش از جنس مرمر سیاه باشد و حفاظی اطراف آن ساخته نشود تا بوته‌های چای اطراف آن رشد کند. بعدها اطراف سنگ قبر او مقبره‌ای اخصاصی ساخته شد که همینک نیز موجود است.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۱:۴۸
rah jouyan ghoghnos shargh