خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

برای آنهایی که قصد سفر به دبی را دارند.

وقتی می خواهیم برای اولین بار به شهری سفر کنیم نمی توانیم به درستی برای آن سفر برنامه ریزی کنیم چون تا آن شهر را نبینیم هر چقدر هم درباره آن شهر مطالعه کرده و عکس دیده باشید باز هم تصور ذهنی زیادی درباره آن نداریم، دبی با توجه به نزدیکی اش به ایران و امکانات زیادی که دارد از مقاصد گردشگری پرطرفدار مردم ایران است می خواهیم نکاتی درباره این شهر به شما بگوییم تا با استفاده از آن ها در این شهر به مشکلی برخورد نکنید و سفر خوبی داشته باشید.

چه زمانی به دبی سفر کنید

بهترین زمان برای سفر به دبی زمستان است چون در این فصل برای مسافران برنامه های و امکانات تفریحی خاصی در نظر گرفته می شود، زمستان در دبی هوای بسیار مطبوعی دارد و می توانید بدون نگرانی از هتل خارج شده و در شهر تفریح و گشت و گذار کنید، برای سفر زمستانی به دبی از آذر تا فروردین وقت دارید و چون تعطیلات ایرانی ها نوروز است معمولا دراین ایام ایرانیان زیادی را در دبی می بینید، شاید تعجب کنید اما کسانی هستند که تابستان های داغ و سوزان دبی را دوست دارند و این فصل را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند در این فصل دمای هوا در بعضی از روزها به ۵۰ درجه هم می رسد و با توجه به حضور کم گردشگران هزینه ها کاهش پیدا می کند.

درباره دبی اطلاعات دقیق پیدا کنید

قبل از اینکه به دبی سفر کنید بدانید که می خواهید از کدام جاذبه های گردشگری دیدن کنید و چه تفریحاتی را می خواهید انجام دهید شاید لازم باشد که برخی از تفریحات را از قبل رزرو کنید و نیز بعضی از تفریحات به تجهیزاتی احتایج دارند که باید در هنگام سفر این وسایل را همراه خود داشته باشید، اطلاعاتی درباره زمان حراج مراکز خرید این شهر پیدا کنید، اگر می خواهید در رستورانی خاص که بسیار معروف  است غذا بخورید باید بدانید که تعدادی از این رستوران ها از روزهای قبل رزرو می شوند، اگر اطلاعات این چنینی خود را کامل کنید با اطلاعات بیشتری وارد این شهر می شوید و از سفر خود بیشتر لذت می برید.

در چه نوع هتلی می خواهید اقامت کنید

قبل از انتخاب هتل تصمیم بگیرید که چه انتظاری از هتل دارید آیا به ورزش های آبی علاقه دارید و هتلی می خواهید که دارای امکانات کامل بازی های آبی باشد؟ و یا فقط یک ساحل ساده برای شما کفایت می کند؟ آیا می خواهید بیشتر زمان سفر خود را در هتل بمانید و یا دوست دارید بیشتر در خارج هتل باشید و آخر شب به هتل برگردید؟ با درنظر گرفتن این سوال ها هتل را با توجه به خواسته و نیاز خود انتخاب می کنید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافه نمی شوید.

پیش از سفر با فرهنگ مردم دبی آشنا شوید

قبل از سفر به هر شهر و کشور جدیدی مدتی زمان بگذارید و با فرهنگ خاص مردمان آنجا آشنا شوید، دین مردم دبی اسلام است و فرهنگی اسلامی دارند، این شهر با اینکه لیبرال است اما باید در آن مراقب پوشش خود باشید و لباس هایی تقریبا پوشیده استفاده کنید، نمونه هایی از فرهنگ خاص این شهر مثلا این است که نباید دینی را ترویج کنید و یا نباید در ملاء عام قسم بخورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۷ ، ۱۱:۴۷
rah jouyan ghoghnos shargh

پارک مرکزی مشرف ابوظبی | Mushrif Central Park

یکی از جاذبه های ابوظبی و دبی پارک مشرف ابوظبی است و از جاذبه های درون این پارک برای شما می گوییم. فضای این پارک عمومی جدید بسیار وسیع و در حدود ۱۴٫۵ هکتار است و در آن می توانید بسیاری از فعالیت های آموزشی و تفریحی را که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، انجام دهید. همچنین یک مرور کلی از فعالیت های مختلف اجتماعی اجرا شده در پارک مرکزی مشرف ابوظبی ارائه می دهیم. بدون شک نه تنها ساکنان ابوظبی بلکه تمام گردشگران و توریست ها، از این پارک مرکزی لذت خواهند برد. زیرا در آن می توان فعالیت هایی از قبیل انواع بازی ها، استراحت، پیاده روی، ورزش، خوردن و نوشیدن، سرگرمی های عالی و حتی برگزاری جلسات آموزشی را انجام دهید.



خانه سایه ها و باغ بوتانیکال | The Shade House and The Botanic Garden

سازه فلزی این قسمت از پارک مشرف ابوظبی شما از دور نمایان بوده و جلب توجه می کند. چرا که هم اندازه ای بزرگ دارد و هم در شب ها، نورپردازی خیره کننده و خاصی دارد. باغ بوتانیکال آن خانه ای برای انواع گیاهان بوده که بیشتر گردشگران و توریست ها را به یاد باغ های افسانه ای در خلیج سنگاپور می اندازد. خانه سایه ها دو ورودی داردو مهم نیست که از کدام ورودی وارد این محوطه شوید، در هر صورت به منطقه ای برای استراحت خواهید رسید. در این مکان تراس مانند می توانید منظره ای زیبا از باغ را ببینید. در این باغ ۲ تراس ساخته شده است که حتی والدین با کالسکه بچه خود نیز می توانند از آن بالا رفته و از نمای بالای آن لذت ببرند. زیرا برای رفتن به بالای آن یک آسانسور هم تعبیه شده است. در کنار خانه سایه، باغ گیاه شناسی با فضایی متفاوت را پیدا خواهید کرد. به نظر می رسد که این باغ، یک واحه، با ناحیه ای سنگی، باتلاقی طبیعی، بسیاری از گیاهان کاکائو و گیاهان بیابانی باشد.


باغ وحش حیوانات

ساکنان جدید پارک را حیوانات یک باغ وحش تشکیل می دهند. در این خانه حیوانات می توانید یک شتر، یک بچه بز و دیگر حیوانات را مشاهده کنید. این باغ وحش وعده داده است که برای کودکان و نوجوانان برنامه های مخصوصی برگزار می کند. فقط مطلع باشید که بعد از ۱۱:۳۰ صبح بچه ها و کودکان می توانند بازدید خود را انجام دهند و ساعات اولیه صبح برای نظافت کاری و غذا دادن به حیوانات است.

آب وادی | The Wadi Water

این قسمت از پارک مرکزی مشرف ابوظبی نیز، یکی از نقاط مورد علاقه کودکان بوده و امتیاز بالایی از کودکان گرفته است. کودکان می توانند در این محیط بازی گرگم به هوا بازی کنند. در پشت صخره ها مخفی شوند یا اینکه از صخره ها بالا بروند. در میانه آب وادی صحرایی با تمام وسایل سنتی مردم کویری از قبیل چادرهای عشایر و قبایل کویری ساخته شده است که محیطی برای استراحت را فراهم نموده است. با رفتن به پارک مشررف به درون این چادرها رفته و نه تنها خستگی را از تن بیرون کنید بلکه با محیط درون چادرها نیز آشنا شوید.


آمفی تئاتر پارک مرکزی مشرف

در محل ورودی پارک مرکزی مشرف ابوظبی می توانید ساختمان آمفی تئاتر آن را ببینید. این ساختمان بزرگ اختصاص داده شده به هنرهای درون سالنی، می تواند بیشتر از هزار نفر را در خود جای دهد. فعالیت هایی همچون رویدادهای فرهنگی، کنسرت ها، نمایش فیلم، نمایش تئاتر و غیره در این مکان برگزار می شود. کاملا تحت تاثیر ساختار منحنی آمفی تئاتر قرار خواهید گرفت و از بالای تراس های خانه سایه نیز می توانید بهترین دید به این ساختار زیبای معماری را داشته باشید.

قسمت چمنی بزرگ مجموعه پارک

این قسمت از پارک، احتمالا یکی از نواحی پارک است که بچه ها، بیشتر از آن لذت می برند؛ چرا که چمنزاری بزرگ است و بچه ها می توانند در آن بدوند، بازی کنند، لذت ببرند، بادبادک های خود را به هوا بفرستند. همچنین توسط دو زمین بازی بزرگ و متفاوت احاطه شده است. به خصوص در یکی از این زمین های بازی مکعبی بزرگ را خواهید دید. بچه ها می توانند از این مکعب بالا بروند. ایستگاه ورزشی آن با وسایل متنوع تجهیز شده است و قسمتی برای سرگرمی های مفرح مانند زمین آینه ها، زمین موسیقی و غیره دارد. پدر و مادرانی که می خواهند کمی استراحت کنند، می توانند یکی از کوسن های رنگارنگ اطراف چمن را انتخاب کرده، استفاده کنند و از آرامش محیط خارج از منزل لذت ببرند؛ در حالی که بچه ها انرژی خود را در بازی تخلیه می کنند.

همچنین میزهای پیک نیک و نیمکت هایی را در اطراف پارک با درختان کاشنه شده در کنارشان خواهید دید که درختان، سایه ای خوشایند بر روی میزها انداخته اند. ظاهرا مسئولین این پارک، آوردن وسایل پیک نیک شخصی به آن را ممنوع کرده اند. با این وجود در تمام طول روز (۱۰ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر) می توان انواع مختلفی از نوشیدنی ها، غذا و بستنی ها را در این محل سفارش داد.

بازار شناور

دو گذرگاه طولانی پارک حدود ۴۶۰ متر طول داشته که شما را در اطراف پارک می چرخاند و در دو طرف آن درختان بزرگ و بالغ خرما کاشته شده است. در وسط این گذرگاه نهر آبی در جریان است که در قسمت های حوضچه مانند آن، ماهی های کاپر را می توانید در حال شنا ببینید. ماهی هایی که در جریان آب شنا می کنند، هر کودک و بزرگسالی را به وجد می آورد.
فضای چمن مخصوص پخش فیلم در فضای بیرون

هنگام ورود به پارک برنامه فیلم های خانوادگی که در این فضا پخش می شود، بگیرید. در بعضی از شب ها می توانید از دیدن بهترین فیلم های روز دنیا لذت ببرید. در ضمن در آخر هفته ها ساعات اختصاصی برای کودکان در نظر گرفته شده و برای آنان فیلم های انیمیشن روز را پخش می کنند.

باغ حکمت

باغ حکمت در مرکز پارک واقع شده و محل ورود به یادبود شیخ زاید بن سلطان ناهیان Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan، رئیس جمهور بنیانگذار امارات متحده عربی است. پانل های گرانیتی سیاه و سفید عمودی با منحنی هایشان، به بازدید کنندگان اجازه می دهند که به راحتی در میان آن ها قدم بزنند و به کشف این مرکز یادبود، درختان نخل، حوضچه ها و سنگ های نمادین از افراد مشهور بپردازند. مدتی را در این قسمت زمان بگذارید و اگر عربی می دانید نقل قول های شیخ زاید را بر روی لوحه ها بخوانید. این لوحه ها با ابشارهای عمومی که بر روی آن ها می ریزند، تمیز می شوند. در ساخت این مجموعه بسیاری از المان های معماری اسلامی به کار گرفته شده است. صدای زیبای آبشارهای مجموعه گوش شما را نوازش خواهد داد.

بازار شنبه شب ها

برای عاشقان خرید، در بعدازظهر شنبه ها بازاری در این پارک بر پا می شود. در اوایل هر هفته از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب بسیاری از فروشندگان در نزدیکی باغ یادبود، غرفه های خود را برای فروش غذا، هنر، مد، جواهرات، لوازم دکوراسیون منزل، سبزیجات و میوه های ارگانیک باز می کنند. در طول آخر هفته ها، فضای دوستانه و صمیمی ایجاد شده در این بازار با فانوس ها و چراغ های آویزان شده از درختان و میز و صندلی های رنگارنگ محیط دلنشینی را برای شب نشینی های ابوظبی در پارک مرکزی مشرف ابوظبی به وجود می آورد.

باغ بعد از ظهر

اگر به دنبال فضایی ساکت و آرام برای کتاب خواندن یا یوگا هستید، قسمتی از پارک برای شما طراحی شده است. با ورود به پارک مرکزی مشرف ابوظبی و حرکت در سمت چپ خیابان پارک، به باغ بعد از ظهر می رسید. جایی که بسیار ساکت است و می توانید ساعت ها در آن کتاب بخوانید.

باغ گل

کسانی که به طبیعت و گل های طبیعی علاقه دارند می توانند در میان راه های گل کاری شده این قسمت از پارک قدم بزنند.

ایستگاه کافه پارک

آخرین قسمت از پارک مرکزی مشرف ابوظبی کافه جدیدی درون پارک است که طراحی دکوری بسیار زیبا داشته و در هر گوشه از آن گل و گلدان های سر سبزی را خواهید دید. این کافه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. این پارک در ابتدا در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و تنها زنان و کودکان حق ورود به آن را داشتند. در آن زمان در این پارک حدود ۲۰۰ درخت کاشنه شد که اگر اکنون وارد آن شوید می توانید تک تک این درختان را که رشد کرده و بزرگ شده اند، ببینید. این پارک در شهر ابوظبی یکی از مقاصد اصلی مردم شهر و مهمانان ابوظبی بوده و در هوای گرم این ناحیه همانند شش های شما هوای خنک را در میانتان پراکنده می کند. اگر از گرمای دبی و ابوظبی کلافه شده اید، می توانید به این پارک پناه ببرید.

منبع: abudhabiconfidential.ae

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۷ ، ۲۰:۲۶
rah jouyan ghoghnos shargh