خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

 بلیط هواپیما و قطار

چند نکته جالب برای کنترل ترس از پرواز

ترس از پرواز می تواند شامل ترس از فضای بسته، ترس از ارتفاع و یا ترس از خرابی و سقوط هواپیما باشد. برخی از افراد نیز ترس از هواپیما ربایی دارند.

مهم نیست که شما از چه چیزی می ترسید، مهم عواملی است که به شما در مقابله با این ترس ها کمک خواهد کرد.در این مقاله راهنمایی های برای غلبه بر ترس وجود دارد:

قبل از سفر

۱.باید مسائلی که انتظار می رود بدانید

برای برخی از افراد که می ترسند یادگیری اصول اولیه کار کردن هواپیما به غلبه بر ترس و اضطراب کمک خواهد کرد. برای مثال دانستن این موضوع که هواپیما با خراب شدن یکی از موتورها می تواند همچنان به راه خود ادامه دهد باعث آرام شدن شما می شود. آشنا شدن با اینکه هواپیما چگونه در هوا پرواز می کند، چه چیزهایی باعث مشکل می شود و یا آشنایی با صداهایی که هنگام برخاستن و نشستن هواپیما شنیده می شود برای شما مفید است.

۲.خودتان را با هواپیمایتان آشنا کنید

قبل از سفر عکس هایی از بیرون و داخل هواپیما تهیه کرده و به آنها با دقت نگاه کنید تا در زمان سوار شدن با محیط جدید احساس غریبی نکنید.

۳. یک صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید

اکثر شرکت های هواپیمایی و موتورهای رزرو به شما اجازه انتخاب صندلی را می دهند پس اگر شما مستعد ابتلا به مرض ترس از فضای تنگ ومحصورهستید ؛صندلی را در کنار راهرو انتخاب کنید. نه تنها رفت و آمدتان راحتر می شود بلکه با دیدن آسمان دچار تشویش نمی شوید زیرا از پنجره دور هستید.

۴. نظارت بر رسانه ها را محدود کنید

برای اینکه ذهنتان در مورد پرواز و هواپیما منحرف و خراب نشود؛اخبار و رسانه ها را که اتفاقاتی از قبیل سقوط و گم شدن هواپیماها را پوشش می دهند دنبال نکنید.

۵. مثبت فکر کنید

در روزهای منتهی به پرواز خود را، با خیالی آسوده طی کنید. سعی کنید به کارها و جاهایی فکر کنید که در مقصد انجام خواهید داد و خواهید دید.

در فرودگاه

۱. عجله نکنید

زمان را به خوبی برای رسیدن به فرودگاه و ساعتی قبل از پرواز بودن در فرودگاه برنامه ریزی کنید. دیر رسیدن به فرودگاه و پرواز باعث چند برابر شدن استرس شما خواهد شد.

۲. منتظر پرواز خود در سالن خطوط هوایی باشید

اکثر شرکت های هواپیمایی دارای سالن فرودگاه خصوصی هستند که آرام تر و لوکس تر از بقیه قسمت های فرودگاه است. قرار گرفتن در این قسمت به حفظ آرامش شما کمک خواهد کرد.

برای راهنمایی بیشتر

۱. خوردن قرص

اگر با این راه ها نتوانستید آرامش خود را حفظ کنیو و همچنان نگران بودید با پزشک خود صحبت کرده تا از قرص آرامبخش یا خواب هنگام پرواز استفاده کنید.

۲. گرفتن مشاوره

با یک مشاور یا درمانگر در رابطه با کشف کردن علل ریشه ای ترس در وجودتان صحبت کرده تا بر این مشکل فائق آیید.

منبع : www.independenttraveler.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۲۴
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

چرا باید در حین فرود، پرده پنجره‌ها را بالا کشید؟

دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند قبل از فرود، پرده‌های پنجره‌ها «حتما» باید بالا باشد.

این جمله را در زمان فرود از زبان مهمانداران بارها شنیده‌اید که: «قبل از فرود، لطفا اطمینان حاصل کنید که پرده‌های پنجره بالا هستند.» آیا دلیل این کار را می‌دانید؟

این کار فقط برای این نیست که شما در زمان فرود، دید بهتری به منظره‌ی بیرون داشته باشید. این سوال هم مثل خیلی از سوال‌های دیگری که در مورد قوانین هواپیما برای همه‌ی ما پیش آمده است، مربوط به ایمنی مسافران است؛ یعنی همان چیزی که کل صنعت حمل و نقلی به شایستگی به آن می‌بالد.

دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند باز کردن پرده‌ها، ایده‌ی خوبی است. دلیل اول این که، این کار باعث می‌شود که چشمان شما به سطح نور خارج از هواپیما عادت کند. اگر در ساعات روز پرواز می‌کنید، بالا بودن پرده‌ها باعث می‌شود زمانی که از کابین تاریک خارج می‌شوید، چشمان شما در برابر نور آفتاب اذیت نشود؛ و اگر شب پرواز می‌کنید، دید بهتری خواهید داشت. (به همین دلیل است که نور لامپ‌های کابین را در پروازهایی که شبانه انجام می‌شود، قبل از فرود کم می‌کنند.)

دوم، باز کردن پرده‌ها باعث می‌شود که خدمه‌ی کابین، دید بهتری به بیرون هواپیما داشته باشند. معمولا، صندلی‌های خدمه به سمت عقب برگردانده می‌شود تا در صورت بروز حادثه، به سرعت متوجه شرایط شوند.


هواپیما طوری طراحی و تست می‌شود که در صورت لزوم بتوان همه‌ی افراد داخل آن را طی چند دقیقه از هواپیما خارج کرد. خدمه‌ی پرواز در طول آموزش یاد می‌گیرند که ایمنی هر اتفاقی که در خارج از هواپیما می‌افتد را ارزیابی کنند و برای این کار، باید بتوانند بیرون هواپیما را ببینند – درست مثل شما. در صورتی که چیزی نادرست به نظر برسد، مسافران حکم چشمان کمکی خدمه را دارند؛ بنابراین، اگر خواستید سوالی از آن‌ها بپرسید در انجام این کار تردید نکنید.

سوم، بالا نگه داشتن پرده‌ها به این معنی است که در صورت بروز هر اتفاقی که نیازمند ورود سرویس‌های اورژانسی به هواپیما است، آن‌ها می‌توانند به سرعت و به راحتی داخل هواپیما را ببیینند. و البته، اگر دود داخل کابین وجود داشته باشد، تابش نور بیشتر به داخل آن هم به داشتن دید بیشتر کمک می‌کند. در صورتی که لازم باشد به صورت اضطراری از هواپیما خارج شوید، بالا بودن پرده‌ها شرایط را برای شما و افراد اطراف شما ایمن‌تر می‌سازد.

مزایای دیگری نیز وجود دارد. زمانی که هواپیما در حال آماده شدن برای پرواز بعدی است، باز بودن همه‌ی پنجره‌ها به کنترل آسان‌تر بال‌های هواپیما کمک می‌کند تا هر نکته‌ی مشکوکی را به سرعت شناسایی کنند.

مزیت دیگری که کاملا بی‌ربط با ایمنی است آن است که باز بودن پرده‌ها در صورت لزوم، باعث راحت‌تر شدن کار تمیز کردن پنجره‌ها می‌شود – خواه این کار توسط یکی از کارکنان مسئول پاک کردن پنجره‌ها انجام شود، خواه توسط یکی از مهماندارانی که با یک دستمال به سرعت لکه‌های به جا مانده از انگشت‌های چسبناک کودکان بازیگوش را از روی پنجره باز می‌کند!

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۴۰
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

دریاچه سوها بین استان های گیلان و اردبیل

کافی است تا از شهر اردبیل حرکت کنید و ۳۵ کیلومتر به سمت شرق بیایید. پس از عبور از روستای سوها به دریاچه می رسید. دریاچه ای که نقطه آغازین رویش جنگل هایی گیلان است. در کنار هم قرار گرفتن دریاچه سوها و جنگل های گیلان منظره ای دیدنی را رقم زده است. در میان دشت های سرسبز دریاچه حیوانات به خصوص اسب ها و کره هایشان آزادانه در حال بازیگوشی هستند. قدم زدن در کنار حیوانات آزاد و دشتی سرسبز و مرطوب تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی خواهد شد.

موقعیت دریاچه

آبی که پشت سد سوها جمع شده را دریاچه سوها می نامند. دریاچه تنها ۵ کیلومتر با روستای سوها واقع در شهرستان نمین فاصله دارد. مردم محلی دریاچه را سوآ نیز می نامند فاصله آن تا اردبیل حدود ۳۲ کیلومتر است. روستا حدود ۳۵۰ خانوار جمعیت دارد. شغل اکثر آن ها کشاورزی و دامداری است و محصول عمده آن ها غلات و حبوبات است.

خاک منطقه چنان است که حتی با فشار زیاد پا ممکن است آب از دل زمین بیرون بیاید. پوشش جنگل های منطقه تنک است و بیشتر زمین های اطراف با چمن های سرسبز پوشیده شده اند. در فصل بهار و تابستان زیبایی های دریاچه دو چندان می شود گل های بابونه از هر طرف می رویند. به خصوص که آب و هوای کوهستانی منطقه هوایی خنک تر از سایر مناطق دارد و فصل گرم را به بهترین زمان برای سفر به آن تبدیل می کند.

مسیر آبشار

به خاطر داشته باشید در مسیر ممکن است با حیوانات وحشی (اغلب گراز) مواجه شوید. مسیر اصلی رفتن به آن از طریق روستای کوته کومه است. اما به بازدیدکنندگان دریاچه سوها توصیه می شود مستقیما از دریاچه به این سمت بیایند، هرچند مسیر سخت و صعب العبور است اما زیبای های راه باعث می شود تمام دشواری ها فراموش شوند. پیشنهاد می شود که برای عبور از این مسیر دو روز را اختصاص دهید. در روز اول تمام مسیر سربالایی و در روز دوم سرازیری ها را طی خواهید کرد.

روز اول حدود ۶ ساعت پیاده روی خواهید داشت، پس از عبور از میان جنگل ها به منطقه اسپیناس می رسید، دامنه قله اسپیناس بلندترین قسمت تالش است. پس از فتح قله ییلاقات تالش منتظر شما هستند. شب را در همین جا به صبح برسانید . صبح خود را برای یک مسیر ۸ ساعته آماده کنید. با پشت سر گذاشتن آن ها دوباره وارد جنگل می شوید. جنگلی رویایی و مه اندود که گذر از آن مانند راه رفتن در میان یک رویای کودکانه است. ۳ ساعت پس از حرکت به آبشار لاتون می رسید  بعد از آبشار تا روستا از میان جنگل های هیرکانی زیبا عبور خواهید کرد.

اگر مسیر اصلی رسیدن را انتخاب کنید باید از روستای کوته کومه حرکت کنید و ۶ کیلومتر پیاده روی در میان جنگل های بکر در پیش دارید. در طول راه ۷۵۰ متر صعود خواهید کرد و به طور میانگین ۴ ساعت در راه خواهید بود. در طول مسیرتان تپه های سرسبز و جنگلی، چشمه های زلال و گوارا و پرتگاه های خظرناک را پشت سر خواهید گذاشت.

آبشار لاتون

آبشار لاتون از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و به رودخانه‌  لوندویل که ۱۷ کیلومتر طول دارد و آن نیز مانند آبشار از کوه اسپیناس سرچشمه می گیردسرازیر می‌ شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای خزر می‌ شود. آبشار لاتون در استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته‌است.

آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۰ متر را می توان یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران دانست که در دل جنگل های گیلان قرار دارد. با وسیله نقلیه هیچ مسیری برای رسیدن به آن وجود ندارد. به فاصله کمی از آن (۱۰ متر) یک آبشار دیگر به ارتفاع ۶۵ متر قرار دارد که سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض‌تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیبایی ‌های بی‌نظیر و منحصربه ‌فرد منطقه لاتون است.

در جوار آبشار می توانید از تماشای یکی از زیباترین و بکرترین جنگل های گیلان با انبوه درختان به، گلابی، گردو، فندق و… لذت ببرید. مراقب حیوانات وحشی منطقه مانند  گرگ، گراز، خرس (نادر)، جوجه تیغی، اسب، گاو، و… باشید.

راه های دسترسی

پیشنهاد می شود برای سفر به این منطقه از خودرو شخصی استفاده نشود چرا که راه برگشت دور می گردد. می توانید از شهر اردبیل و یا نمین تاکسی های روستای سوها را سوار شوید. توجه داشته باشید از روستا تا دریاچه جاده خاکی است، فقط وانت و خودروهای ۴wd می توانند از آن عبور کنند. تاکسی های خطی در آن جا قرار داده اند که تا خود دریاچه می روند. مسیر برگشتتان با مسیر رفت متفاوت خواهد بود. از دریاچه سوها پیاده به آبشار لاتون و پس از آن روستای کوته کومه خواهید رسید. وسایل نقلیه در روستای کوته کومه در دسترس هستند.

امکانات

درسفر حتما جی پی اس، لباس گرم، چراغ قوه، غذای مناسب و چادر مسافرتی به همراه داشته باشید. این سفر بدون راهنما توصیه نمی شود چرا که امکان گم کردن مسیر وجود دارد. حیوانات وحشی در منطقه زندگی می کنند و آنتن دهی در محل های محدودی از راه وجود دارد. تقریبا هیچ امکانات رفاهی مانند مغازه، محل سکونت، سرویس بهداشتی و …  در میان راه وجود ندارد. همچنین به خاطر داشته یاشید طی کردن مسیرهای این گردش نیازمند قوای جسمانی زیادی است و اکثر راه ها حالت کوهپیمایی دارند.

اگر به این منطقه سفر کردید می توانید بازدید از جنگل های فوق العاده فندقلو را در برنامه خود بگنجانید. جنگل در فاصله ۱۰ کیلومتری نمیت قرار دارد که از دو قسمت بوبوک میشه و عسی قیران تشکیل شده است. به خاطر تراکم بالای درختان فندق آن چنین نامی را برای جنگل انتخاب کرده اند.


برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۲۳
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

تحقیقات نشان می‌دهد که کم کردن فعالیت و خانه‌ماندن‌های طولانی مدت، هر چند که شاید احساس قدرتمند بودن به فرد ببخشد، اما واقعا تاثیری روی انسان‌ها ندارد.



هر وقت اخبار پیش‌بینی هوا، دمایی کمتر از دمای موردانتظار شما را اعلام کند، همه ملاحظات لازم را خواهید اندیشید تا خودتان را از سرما برهانید. جان شارپ، روانپزشک بالینی و متخصص اختلالات عاطفی فصلی (SAD) در مرکز پزشکی دیسکانس در بوستون و نویسنده‌ی «تقویم احساسی: درک تاثیرات فصلی و نقاط عطف لازم برای شادتر و فعال‌تر بودن و کنترل زندگی» می‌گوید که خانه ماندن اصلا کمکی به بهتر شدن حال انسان‌ّها نمی‌کند.

اگرچه تمایل به خانه ماندن و حضور در یک سرپناه در همه‌ی افراد خیلی قدرتمند است، اما باور کنید از خانه بیرون رفتن، برای سلامت روحی و جسمی شما خیلی بهتر است تا خانه ماندن و روی کاناپه در خود فرو رفتن.

تحقیقات نشان می‌دهد که خانه ماندن در طولانی مدت، برخلاف اغواکننده بودنش، واقعا هیچ فایده‌ای برای انسان‌ها ندارد. شارپ می‌گوید:

    کم شدن نور آفتاب، استرس‌زا است و سلامت جسمی و عاطفی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد و ما را مستعد بدبینی و خستگی می‌سازد. همچنین، ریتم شبانه‌روزی فرد را دچار اختلال می‌کند که تأثیر ناخوشایندی بر سلامت فرد دارد. ریتم شبانه‌روزی در بدن افراد مسئول وظایفی بیشتر از فقط سیکل خواب و بیداری انسان‌ها است و همه‌ی ویژگی‌های انسانی، از روحیه گرفته تا هضم غذا، را کنترل می‌کند.

قرار گرفتن در معرض نور روز، حتی به مدت کم، می‌تواند علاوه بر حفظ ریتم شبانه‌روزی افراد، کارهای دیگری هم انجام دهد. در ادامه، پنج دلیل برای از خانه بیرون زدن، حتی در آب و هوای خیلی سرد، ارائه می‌دهیم.

۱. تقویت روحیه

نور طبیعی روز وظیفه‌ی افزایش سطح سروتونین (یکی از مواد شیمیایی لازم برای حال خوب داشتن) را به عهده دارد. کاترین روئکلین، دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه پیتزبورگ معتقد است:
 می‌دانیم که از لحاظ فیزیولوژیک، سطح سروتونین در زمستان در مغز ما کاهش می‌یابد. بیرون رفتن از خانه می‌تواند خلق خوب را افزایش و افسردگی را کاهش دهد.
او تحقیقی انجام داده است که نشان می‌دهد چگونه نور درمانی می‌تواند به درمان افراد مبتلا به اختلالات خلقی فصلی کمک کند:
ما می‌دانیم که سطح نور در خانه‌ها خیلی کمتر از میزان نوری است که در خارج از خانه وجود دارد. همچنین، می‌دانیم که میزان نور زمستان کمتر از میزان نور تابستان است. به همین دلیل است که خانه ماندن در بیشتر روزهای زمستانی می‌تواند تاثیری دو برابر منفی از لحاظ کاهش دریافت نور مورد نیاز برای تامین سطح انرژی، حفظ هوشیاری، ثبیت خلق و خو و عملکردهای شناختی بدن داشته باشد.

۲. دریافت ویتامین D

ویتامین D باعث جذب کلسیم (و در نتیجه، تقویت سلامت استخوان‌ها)، کاهش التهاب و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. شارپ می‌گوید:

    این ویتامین باعث بالا رفتن سطح سروتونین هم می‌شود و حتی در صورت بروز تب کابینی (اضطراب و تشویش ناشی از دور ماندن از نور، به خصوص در روزهای ابری)، می‌تواند اخلاق فرد را کنترل کند. او توصیه می‌کند که روزانه، حداقل دوازده دقیقه زیر نور خورشید پیاده‌روی کنید تا دوز ویتامین لازم را دریافت کنید.

۳. فرصتی برای اندیشیدن

اگر برای پیاده‌روی از خانه خارج می‌شوید، تماس‌های کاری و ارسال پیامک‌های مختلف را به زمانی موکول کنید که به خانه برگشته باشید. شارپ می‌گوید:
    یک پیاده‌روی متفکرانه در خارج از خانه، با حضور قلب و با توجه به آن چه که در اطراف اتفاق می‌افتد، یا حتی ورزش کردن، سطوح دوپامین را که عامل کاهش سطح تمایل انسان نسبت به افسردگی ناشی از آب و هوای سرد است، افزایش می‌دهد.

۴. بهبود حافظه

پیاده‌روی در پارک تاثیر بیشتری نسبت به سافاری شهری بر حافظه شما دارد. تحقیقی که در دانشگاه میشیگان انجام گرفته است، چگونگی تاثیرگذاری چشم‌اندازهای اطراف بر عملکرد شناختی مغز دو گروه از افرادی که مشکل حافظه داشتند را بررسی کرده است. آن‌ها به این نتیجه رسیدند کسانی که در یک باغ گردش می‌کنند می‌توانند ۲۰٪ از خاطرات خود را به خاطر بیاورند؛ ولی کسانی که در اطراف شهر پیاده‌روی می‌کنند هیچ بهبودی را تجربه نمی‌کنند.
یکی از محققان، مارک برمن، در خبرنامه دانشگاه میشیگان گفت:
    تعامل با طبیعت می‌تواند اثراتی مشابه با تعمق و تامل داشته باشد. نیازی نیست که مردم حتما پیاده‌روی کنند تا از فواید آن برخوردار شوند. ما به این نتیجه رسیدیم که دمای ۲۵ درجه‌ی روزهای سرد هم به همان اندازه‌ی دمای ۸۰ درجه‌ی روزهای گرم و آفتابی تابستان مفید است. تنها فرقی که این دو با هم دارند آن است که شاید انسان‌ها از گرما بیشتر از سرما لذت ببرد.

۵. تقویت سیستم ایمنی

محققان ژاپنی اقدام به اندازه‌گیری میزان تاثیرگذاری گردش‌های کوتاه و تفریح در جنگل بر بهبود ایمنی بدن کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که گردش در جنگل باعث کاهش هورمون استرس و افزایش پروتئین‌های ضد سرطان درون سلولی می‌شود. همچنین، با توجه به گفته‌های سایت MedlinePlus، وب سایت کتابخانه‌ی ملی ایالات متحده آمریکا، ورزش کردن، حتی پیاده‌روی در هوای سرد، می‌توان به نگه داشتن بیماری در مرحله‌ی خفیف کمک کند، چرا که باکتری‌ها را از طریق ریه‌ها و مسیرهای تنفسی از بین می‌برند.

منبع: nbcnews

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۲۳
rah jouyan ghoghnos shargh