خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

از این جاذبه های پرتغال نمی توان گذشت.

این تنها عنوانی است که می تواند شرح دقیقی از پرتغال را ارائه کند. بقایای امپراتوری پرتغال در سراسر بخش های این کشور را می توانید ببیند اگرچه بسیاری از ساختمان های تاریخی این کشور به سمت زوال و نابودی کشیده شده اند. در واقع، آرامش موجود در خط ساحلی و مناطق زیبای اطراف آن بسیار شگفت انگیز است. این ویژگی منحصر به فرد، جذابیت و زیبایی کشور پرتغال را چندین برابر کرده و بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید تا با هم سری به این کشور دیدنی بزنیم و برای سفر به پرتغال راهنماییتان کنیم.

در تمام کتاب های راهنمای پیرامون  شهر لیسبون، به استفاده از عینک آفتابی مناسب و نگاه به جلو اشاره شده است. با توجه به این موضوع، شما باید عینک خود را از جای معتبر تهیه کنید و از فروشندگان خیابانی مزاحم اجتناب نمایید. درد در ناحیه گردن، یکی از بهترین و شیرین ترین درد های موجود در این سفر است، زیرا در اولین سفر به لیسبون، شما ناچارید که برای بازدید مجدد مکان ها تاریخی و زیبا، دائما گردن خود را به عقب برگردانید. ترکیب معماری و استعداد مردم جنوب اروپا، تداعی گر زیبایی های گذشته است. برای مثال، بازدید از یک کافه ی طلایی واقع در تپه های شیب دار، شما را به قرن ها پیش می برد.

اما زمانی شگفت زده می شوید که به تماشای مناطق روستایی بروید. در این روستاها می توانید به معاشرت به مردم روستایی بپردازید و از حال و هوای روستا لذت ببرید.  سینترا در یک جامعه کوچک در پای سرا دا سینترا است. کوه های موجود در این منطقه توسط ابرهای زیبایی احاطه شده و نمایی بسیار زیبا را ارئه خواهد نمود. این ابرها از اقیانوس اطلس نشئت گرفته و ناگهان همه چیز سبز به نظر می رسد. در این بین قلعه ای پری مانند وجود دارد. آب و هوای سرد این منطقه می تواند افرادی که از گرمای تابستان لیسبون فرار کرده اند را به سمت خود بکشاند.

در ساحل پرایا پورتو نوو تنها یک قلعه ی مدرن که به نوعی هتل هست، ساخته شده است. خوشبختانه، برخی از مسیرهای خارج از جاده به ساحل ختم شده و نمایش خیره کننده ای را به ارمغان آورده است.

ساحل شنی موجود در این منطقه بسیار شاعرانه است، اما در کابو کارووئیرو، اقیانوس اطلس بسیار ناهموار و خروشان خواهد شد. خط صخره ای و شیب دار به جاده ای ختم می شود که به قله ی کوه راه پیدا کرده و منظره ی شگفت انگیزی را بوجود آوده است. پنیچه تنها منطقه ای است که از دیوار قدیمی شهر فاصله دارد. اما چند مایل دور تر، قلعه ی اوبیدوس واقع شده است که بازدید از آن، خالی از لطف نخواهد بود. اگر شما از قسمت شرقی این منطقه وارد شوید، به منظره ی بسیار زیبایی برخواهید خورد که خانه های سفید با سقف قرمز در امتداد دامنه کوه قرار گرفته اند.

نازاره ی وحشی، امروز آرام است

از لحاظ زیبایی، هیچ رقیبی برای روستای ماهیگیری نازاره وجود ندارد. این موضوع درست از زمانی اتفاق افتاده است که در تاریخ ۱ نوامبر سال ۲۰۱۱، گارت مک نامارا موجی به طول ۷۸ فوت را در مقابل فانوس دریایی روستا مشاهده نمود. این یک تصادف نبود؛ بدین ترتیب، نازاره شهرتی جهانی یافت. این شهر در امتداد یک تنگه ی ۱۴۰ مایلی و عمق ۱۶۰۰۰ فوتی آب واقع شده است. بادهای غربی وزنده در این منطقه، آب دریا را به سمت بالا کشانده و موج های عظیمی را بوجود آورده است. سفر به این روستا تنها زمانی ممکن است که از شدت بادهای وزنده کم شود، زیرا پارو زدن بسیار نیز نمی تواند در برابر این موج ها مقاوت نماید. با اتمام وزش باد، امواج اقیانوس به نرمی بر روی ساحل قدم خواهند گذاشت.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

در کجا رایگان تحصیل کنیم؟

شاید با شنیدن جمله هایی که در آن ها چیزهایی درباره تحصیل رایگان در دیگر کشورها گفته می شود فکر کنید با تبلیغاتی روبرو هستید تا شما را ترغیب به تحصیل در خارج کنند. اما باید این را بدانید که تحصیل ارزان و حتی رایگان در بعضی از کشورها امکان پذیر است. می خواهیم بر اساس تحقیقی که نهاد QS انجام داده کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است را به شما معرفی کنیم، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

آلمان

روز به روز که می گذرد تمایل آلمانی ها برای تحصیل بیشتر می شود. شاید دلیل اصلی علاقمندی افراد به تحصیل این است که آلمانی ها و خارجی ها می توانند در دانشگاه های این کشور دوره کارشناسی خود را به صورت رایگان بگذرانند. تنها هزینه ای که برای رفتن به این دانشگاه ها باید بپردازید مبلغی ناچیز برای هزینه های پذیرش است. هزینه های کم تحصیل و کیفیت بالای آموزش باعث شده که آلمان مکانی بسیار جذاب برای ادامه تحصیل باشد. اما به نظر می آید به تازگی طرح هایی برای گرفتن شهریه از دانشجویان غیر اروپایی ارائه شده است. در بین شهرهای آلمان دو شهر مونیخ و برلین بهترین شهرها برای دانشجویان هستند.

فرانسه

فرانسه به اندازه آلمان برای ادامه تحصیلات محبوبیت ندارد اما در این کشور هم بدون توجه به این که چه ملیتی دارید می توانید دوران تحصیلی خود را به طور رایگان بگذرانید. در فرانسه همه مراحل به صورت رایگان طی نمی شود و از شما مبلغی کمی برای هزینه های پذیرش گرفته می شود. اما اگر در دوره های تخصصی تری در حال آموزش باشید ممکن است مجبور شوید تنها کمی بیشتر پول دهید. در کشور فرانسه هزینه های زندگی نسبت به شهرهای دیگری مثل لندن کمتر است و در آن دانشگاه های برتر زیادی وجود دارد که این کشور را تبدیل به گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل کرده است.

کشورهای نوردیک

کشورهای نوردیک شامل کشورهای نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک، ایسلند هستند. کشورهایی که ما آن ها را به کیفیت بالای زندگی می شناسیم. در کشورهای شمال اروپا کیفیت آموزشی بسیار خوب است و در آنجا می توانید امکان تحصیلاتی رایگان یا کم هزینه را داشته باشید.  در نروژ همه دانشجویان به طور رایگان تحصیل می کنند اما در دوره کارشناسی کلاس ها فقط به زبان نروژی برگزار می شوند. خبر خوب این است که برای دوره ارشد و دکتری کلاس هایی با زبان انگلیسی هم تشکیل می شود. در دانمارک و سوئد تحصیلات رایگان فقط برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا امکان پذیر است. البته دوره دکترا برای همه دانشجویان رایگان است و حتی اگر در بین دانشجویان ممتاز باشید برای شما حقوقی هم در نظر گرفته می شود. چیزی که کمی تحصیل در کشورهای اروپای شمالی را با مشکل روبرو می کند هزینه بالای زندگی در این کشورهاست.

اتریش

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا در اتریش تا دو نیمسال می توانند مانند دانشجویان اتریشی به صورت رایگان تحصیل کنند. آن ها  بعد از این دو ترم باید برای هر نیمسال شهریه کمی (حدود ۴۰۰ دلار) هزینه کنند. دانشجویان غیر اروپایی با هزینه بیشتر حدود( ۸۰۰ دلار) می توانند در دانشگاه های اتریش تحصیل کنند.

بلژیک

در این کشور فقط دانشجویان اروپایی می توانند به صورت نسبتا رایگان (برای هر سال حدود ۹۰۰ دلار از آن ها گرفته می شود)  تحصیل کنند و هزینه کشورهای غیر اروپایی کمی از این مقدار بیشتر است.


برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

کشتی های رویایی دنیا

سفر آبی با کشتی ها، لذت خاص خود را دارد و می تواند خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنتان به یادگار بگذارد مخصوصا اگر آن کشتی مثل یک هتل ۵ ستاره ی روی آب باشد! در ادامه همراه راه جویان ققنوس شرق به معرفی ۵ کشتی لوکس و رویایی جهان می پرداریم:

 

MARIATHERESA SS، دانوب، اروپا:

شرکت کروز بوتیک یونی ورلد می گوید که هر یک از ۱۸ کشتی او روی آب یک اثر هنری است ،اما MARIATHERESA SSیکی از چشمگیرترین آنها است. بعد از اینکه به MARIATHERESA SS نامگذاری شد، ۱۵۰ مسافر کشتی، آن را به عنوان یک کاخ وینوس به سبک باروک شناور توصیف کرده اند. هر تالار تشریفات و هر سوئیت به صورت مجزا دکوراسیون شده اند که از ویژگی های بارز آن، سبک دکوراسیون مربوط به قرن ۱۸ است که امپراتورها به آن صورت زندگی می کرده اند.

SANCTUARY ZEIN NILE CHATEAU، نیل، مصر:

تنها شش کابین در این قایق بادبانی داهابیای سنتی وجود دارد که می توان از بین آنها یکی را انتخاب کرد، اما هر کدام از آنها به زیبایی تزیین شده اند که دوره های متفاوت تاریخ مصررا برجسته سازی می کنند. با اسکان دادن ۱۲ میهمان ، این قایق بادبانی یکی از کوچکترین کشتی ها به عنوان ناوگان پناهگاهی و در نوع خود اولین آنها در نیل است.

ملکه آمریکا، می سی سی پی ،  آمریکا:

نه تنها بزرگترین قایق رودخانه ای در جهان است بلکه ملکه امریکا پر هزینه ترین در دنیا می باشد. با در نظر گرفتن شش عرشه موجود در آن می توان گفت بزرگترین کشتی بخاری است که تاکنون ساخته شده است و برای ۴۰۰ مسافرش برای کشف آن  از عظمت بالایی برخوردار است که دارای یک سالن گراند(بزرگ) دو طبقه ، یک سالن تئاتر به سبک اپرا، سالنی برای بانوان،  گالری تاون مارک و کتابخانه برای هیئت مدیره است.

SCENIC SPIRIT,MEKOONG، ویتنام /کامبوج:

استخر شیکی که دارای امکانات خیره کننده ای است و به عنوان ” اوج تجربه مکونگ ” توصیف می شود. در سال ۲۰۱۶ این کشتی را به آب انداختند که دارای لبه های برشی است و شامل چهار سالن غذاخوری، سینمای سر باز و سونای بخار است. اگر بخواهیم مختصر کنیم ، این کشتی یک هتل پنج ستاره شناور است. چشمگیرترین کابین به نام سوئیت رویال پانورما حدود ۸۰ مترمربع می باشد، بزرگترین سوئیت روی رودخانه مکانگ که دارای اتاق لباس جادار، وان حمام، و بالاتر از همه، بالکونی  اختصاصی با جکوزی و تختی در آن برای دیدن بهترین مناظر کشتی می باشد.

ZAMBEZI QUEEN , CHOBE، زامبیا /بوتسوانا:

یک خانه قایقی ۱۴ سوئیتی که در رودخانه کوب در گشت و گذار است. می توان به جرات گفت که ملکه زامبزی (ZAMBEZI QUEEN) یک هتل شناور است- در حقیقت این کشتی در یک نقطه لنگر انداخته است و به عنوان یک هتل استفاده می شود. در واقع، به تازگی دوباره به حالت کاربردی خود به عنوان یک کشتی درآمده است و در رودخانه کوبه آفریقا برای دیدن حیات وحش منطقه به گشت و گذار می پردازد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۲۰
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

روش های صرفه جویی زمان در سفر

بعضی وقت ها وقتی به سفر میرویم، بیشتر وقت مان را صرف برنامه ریزی برای کارهایی می کنیم که قبل از سفر می توانستیم بکنیم و بعد هم از اینکه چقدر از زمان مان بیهوده تلف شده ناراحت می شویم. بنابراین بکارگیری این توصیه ها از راه جویان ققنوس شرق به شما کمک می کند تا سفر بعدی تان را بتوانید با زمان بیشتر و بدون هیچ نگرانی ای سپری کنید، با روش های صرفه جویی زمان در سفر آشنا شوید.

تحقیق کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تحقیق کنید. جاذبه های گردشگری مقصد مورد نظرتان را جستجو کنید و ببینید در کجاها واقع شده اند، ساعت کارشان چه زمانی است، چه زمانی بسته هستند و… حالا چطور تحقیق کنیم؟ یکی از بهترین روش های تحقیق کردن، خواندن مجلات گردشگری است که حاصل تجربیات افرادی است که قبل از شما به آن مکان رفته اند و بنابراین می توانید اطلاعات زیادی را از آنها بدست بیاورید.

از هتل های فرودگاه ها استفاده کنید

پروازتان چه زمانی است دیر وقت است یا صبح زود؟ اینجاست که هتل هایی که نزدیک فرودگاه هستند به کار می آیند. گاهی وقتی پروازتان صبح خیلی زود است  و نگرانید که به موقع به فرودگاه می رسید یا نه می توانید در یکی از هتل های نزدیک فرودگاه اقامت کنید. این راحت ترین روشی است که بتوانید به موقع به پروازتان برسید.

در مرکز شهر اقامت کنید

بیشتر جاذبه هایی که در شهرهای بزرگ هستند، در مرکز شهر قرار گرفته اند بنابراین با اقامت در مرکز شهر می توانید تا حد زیادی در زمانتان صرفه جویی کنید. ممکن است هتل های اقامتی مرکز شهر کمی گرانتر باشد اما هم با اینکار زمان زیادی را ذخیره می کنید و هم در هزینه ی  حمل و نقل تا حد زیادی صرفه جوی می کنید چون وقتی در مرکز شهر باشید و همه چیز در چند قدمی تان باشد، نیازی نیست تا از وسایل حمل و نقل استفاده کنید و با پای پیاده هم می توانید شهر را بگردید.

چند اپلیکیشن خوب دانلود کنید

صدها اپلیکیشن سفر وجود دارد که می توانید با یک سرچ ساده و کمی تحقیق و جستجو، برنامه ای که به کارتان می آید را انتخاب و دانلود کنید. این اپلیکیشن ها علاوه بر اینکه کاربری ساده ای دارند، می توانند تا حد زیادی در زمانتان صرفه جویی کنند. برای مثال اپلیکیشن Foursquare یک اپلیکیشن عالی برای پیدا کردن رستوران هایی است که در اطرافتان وجود دارد.

صف های طولانی را رها کنید

خرید بلیط بصورت آنلاین این مزیت را دارد که دیگر لازم نیست تا در صف های طولانی خرید بلیط منتظر بمانید. مثلا فرض کنید دارید به فرانسه سفر می کنید و می خواهید از موزه ی لوور دیدن کنید. آیا تا به حال صف خرید بلیط موزه لوور را دیده اید؟ یا هر مکان توریستی و بنام دیگری… آنلاین خرید کنید تا مجبور نباشید ساعت ها از وقت گرانبهایتان را در این صف ها بگذرانید.

زمانتان را مدیریت کنید

اگر فقط چند روز برای سفر به جایی زمان دارید، پس بهتر است زمانتان را مدیریت کنید، بنابراین بنشینید و به فکر یک برنامه ی قوی و قابل اجرا باشید. هر روزتان را به کاری اختصاص دهید و آن موقع است که میبینید چقدر زمان اضافه می آورید.

منبع: travellingbuzz.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۱
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

مردم مهمان نواز دنیا

هیچ روش علمی ای برای اندازه گیری میزان محبت و صمیمیت مردم محلی هر کشور وجود ندارد. برای فهمیدن آن باید فقط به احساس خود از نحوه برخورد افراد آن کشور و نتیجه نظرسنجی های عمومی توجه کنید. با این حال، مردم برخی از کشورها به دلیل ویژگی های خاص رفتاری خود به عنوان مهمان نوازترین کشورهای دنیا شناخته می شوند.

۱.ایرلندی ها

در یکی از کتاب های لونلی پلنت که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد مردم ایرلند مهمان نواز ترین مردم دنیا شناخته شده بودند. اینکه ایرلندی ها چقدر از کانادایی ها و یا ایرانی ها مهمان نوازترند جای بحث دارد اما واقعیت این است که شهروندان این کشور واقعا مهربان و دوست داشتنی هستند. برخی به اشتباه می گویند که ایرلندی ها همیشه از وضعیت آب و هوا، مشکلات اقتصادی و قیمت های بالا شکایت می کنند. رفتار مهربان مردم ایرلند باعث می شود که علی رغم بدی آب و هوا، باز هم این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا باشد.

۲.استرالیایی ها

استرالیایی ها مردمی مهمان نواز و صمیمی هستند و در جایگاه دوم این لیست قرار دارند. مهمان نوازی مردم این سرزمین باعث می شود که هر گردشگری که به این کشور دوردست سفر می کند فکر کند که در خانه خودش است. گردشگرانی که به کشور استرالیا سفر کرده اند معتقدند که امکان ندارد کسی در این محل احساس تنهایی کند. مردم همیشه آماده اند تا نوشیدنی خود را با شما تقسیم کنند و این یعنی سفر به این قاره کوچک هیچ وقت کسل کننده نخواهد بود.

۳.کانادایی ها

طبق مطالعاتی که شاخص برند ملی در سال ۲۰۰۸ بین ۲۰ هزار شهروند بالغ در ۲۰ کشور مختلف انجام داد کانادا در بین ۵۰ کشور دیگر، مهمان نوازترین کشور شناخته شد. این رویکرد علمی برای انتخاب مهمان نوازترین ملت ها به نظر کمی رسمی می آید اما کانادایی ها شایسته این لقب هستند. کتاب راهنمای مسافرتی «لونلی پلنت» حتی از این که چگونه مردم کشوری با این شرایط سخت آب و هوایی می توانند تا این حد مهربان و اجتماعی باشد تعجب کرده است. زندگی کردن در کشورهای سردسیر واقعا سخت است و مهمان نواز بودن در این هوای سرد واقعا شایسته تقدیر می باشد.

۴.ایرانی ها

کتاب راهنمای مسافرتی «لونلی پلنت» مردم ایران را گرم و جالب توصیف می کند. یکی از روزنامه نگاران کشورهای غربی بعد از بازگشت از سفر به ایران در روزنامه خود نوشت که مردم ایران مهمان نوازترین مردم روی زمین هستند. این نظر روزنامه نگاری بود که روی افکار عمومی نفوذ زیادی داشت. مردم ایران که همیشه لبخند به لب دارند بسیار صمیمی و ساده زندگی می کنند. ایرانی ها همیشه با دادن چای به مسافران، دعوت آن ها برای شام و حتی دعوت به شرکت در جشن های مختلف آماده کمک به مسافران هستند.

۵.گرجی ها

طبق نتیجه نظرسنجی های مختلف گرجستانی ها در مکان پنجم مهمان نوازترین مردم جهان قرار دارند. مسافران غربی می گویند که گرجستان نه فقط به دلیل زیبایی های طبیعی، چشمه های بکر، آب های معدنی و کلیساهای باستانی بلکه به دلیل مردم شاد و مهمان نواز خود شایسته توجه است. اما با این حال باید در اینجا مراقب رفتار خود باشید، یکی از بزرگ ترین توهین ها در گرجستان این است که تعارف نوشیدنی آن ها را رد کنید. با اینکه اخیرا کارهای بعضی از سیاستمداران گرجستان تصویر مهمانوازی این کشور را لکه دار کرده است اما باید این را در نظر گرفت که رفتار سیاست مداران را نباید با مردم محلی یکی دانست.

منبع: travelvivi.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۱۱
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

دلایل وارد شدن به هواپیما از سمت چپ

بعضی از کارها در زندگی روزمره به قرارداد تبدیل شده و کسی درباره آن ها سوال نمی کند. یکی از این کارها وارد شدن به هواپیما از سمت چپ است که از همان روزهای اول تاکنون به همین صورت بوده است. اگر می خواهید دلایل وارد شدن به هواپیما از سمت چپ را بدانید در ادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

شاید بتوان دلایل زیادی را برای سمت چپ قرار دادن درهای هواپیما پیدا کرد؛ یکی از این دلایل، راحتی خلبان و مسافران است. در سال های خیلی دور، هواپیما ها برای سوار و پیاده کردن مسافران تا نزدیکی فرودگاه می رفتند. به تجربه ثابت شد که اگر صندلی هواپیما در سمت چپ قرار بگیرد خلبان ها راحت تر می توانند در هنگامی که در حال نزدیک شدن به ساختمان هستند بال سمت چپ را ببینند و هواپیما را به کنترل خود در بیاورند. اینکه درها در سمت چپ است مسافران راحت تر می توانند در ترمینال ها جابجا شوند و مجبور نیستند که هواپیما را دور بزنند. یکی دیگر از دلایل، کشتی ها هستند، هنگامی که سفرهای دریایی تازه در جهان متداول شده بود هنوز در کشتی ها از سکان هدایت استفاده نمی شد و برای راندن کشتی از پاروهایی به کار گزفته می شد که در سمت راست قرار داشتند به همین دلیل کشتی ها مجبور بودند از سمت چپ پهلو بگیرند تا پارو به اسکله برخورد نکند. از زمانی که در هواپیما از پله ورود و خروج استفاده می شود سازندگان هواپیما در تصمیمی قرارداد بستند که این در همیشه در سمت چپ باشد. بخش سوخت گیری، بارگیری و قسمت چمدان مسافران در سمت راست قرار دارد اگر درب هواپیما هم در سمت راست بود آن وقت ورودی و خروجی با کارهای دیگر تداخل پیدا می کرد. این که درها در سمت چپ است باعث می شود که خلبان هر وقت نیاز بود موتور سمت راست را روشن نگه دارد.

از دلایل دیگر آن این است که لازم است تا به وسیله روشن گذاشتن موتورهای آن برق های هواپیما تا زمانی که روی زمین است و هنوز به پرواز در نیامده روشن بماند. در هواپیمای دو موتوره و چهار موتوره تعدادی از موتورها باید قبل از آمدن مسافران روشن باشند تا برق لازم هواپیما و روشنایی سالن های هواپیما تامین شود. موتور سمت چپ را تا بسته شدن کامل درهای هواپیما نمی توان روشن کرد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

گرانترین هواپیماهای دنیا

امروزه یکی از سریع ترین راه های سفر به نقاط مختلف دنیا، هواپیماها هستند و رنج مختلف قیمت های هواپیمایی باعث شده است تا برای رنج وسیعی از مردم هزینه، قابل پرداخت باشد. اما آیا میلیاردرهای دنیا هم با همان هواپیماهای معمولی (اکونومی) سفر می کننند؟ جواب خیر است. در واقع به طرز قابل توجهی نوع هواپیمای آنها با بقیه ی افراد تفاوت دارد، بعضی از آنها هم هواپیماهای شخصی خود را دارند و میلیون ها دلار صرف تزیین و دکور داخل آن می کنند. با هم به سراغ ۵ نمونه از گرانترین هواپیماهای دنیا برویم و با هم ببینیم چه چیزی این هواپیماها را تا این اندازه گرانقیمت کرده و هر کدام چه ویژگی ای دارند. همراه ما باشید

بویینگ ۷۴۷-۸ وی آی پی

هواپیماهای معروف بویینگ را می شناسید اما این مدل از بویینگ با بقیه فرق دارد، به این مدل از بویینگ، دریم لاینر هم می گویند. در دریم لاینر سعی شده تا از آخرین تکنولوژی ها و بهترین مواد استفاده شود. این هواپیما دارای سقف متفاوت طاقی شکل و پله هایی مارپیچ است و فضای داخلی ان با مبلمان و صندلی های بسیار شیکی تزیین شده است و شکلی تجملی به آن داده است. تعداد صندلی های این هواپیما به نسبت مدل های دیگر بسیار کم است. قیمت این هواپیما ۱۵۳ میلیون دلار است.

بویینگ سفارشی ۷۴۷-۴۰۰

این مدل از هواپیمای بویینگ که بصورت سفارشی طراحی شده است، دارای ۲ اتاق خواب بسیار مجلل با یک تخت سلطنتی بزرگ در وسط آن است. قیمت این مدل، ۲۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

بویینگ سفارشی ۷۴۷-۴۳۰

البته قیمت اصلی این مدل از بویینگ تا این اندازه بالا نبوده و حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است اما صاحب آن، هزینه ای ۱۳۰ میلیون دلاری برای تغییر دکوراسیون و چینش به صورت دلخواه خود کرده است. در تمام دور این هواپیما، طلا و کریستال لالیک ۲ عنصر اصلی هستند بطوریکه حتی در سرویس بهداشتی و حمام و اتاق خواب از این دو عنصر کاملا استفاده شده است. سرویس بهداشتی از طلای خالص است. قیمت این بویینگ، ۲۳۳ میلیون دلار است.

ایرباس مدل A۳۴۰

قیمت این هواپیمای بسیار مجلل به دلیل تغییرات دکوراسیونی که در آن انجام شده است، بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و در حال حاضر بزرگترین هواپیمای روسیه محسوب می شود. این هواپیمای بسیار شیک می تواند ۳۷۵ مسافر را جا به جا کند.

مدل b۲ sprit stealth bomber

این مدل از هواپیما با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار، گران ترین هواپیمایی است که تا حالا ساخته شده است. البته از آن برای مقاصد نظامی استفاده می شود و در واقع برای نفوذ مخفیانه در دفاع های ضد هوایی طراحی شده و می تواند سلاح هسته ای را با خود حمل کند.

 

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

راهنمای خرید بلیط قطار

خرید بلیط قطار دغدغه‌ی بسیاری از کسانی است که برای سفرهای خانوادگی یا کاری خود، از قطارهای متنوع موجود در حمل و نقل ریلی داخل کشور استفاده می‌کنند. امروزه با فراهم شدن امکان خرید اینترنتی بلیط قطار، مسافران می‌توانند با مقایسه‌ی قیمت بلیط، ساعت حرکت و نوع قطار، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کرده و از مجموعه متنوع قطارها شامل قطار رجا، قطار فدک، قطار سفیر، قطار سبز، قطار سیمرغ، قطار بنیاد و دیگر کارگزارن سفر ریلی در ایران بهره ببرند. رزرو بلیط قطار در فصل‌های شلوغ و پرمسافر مانند نوروز و تابستان، مقایسه‌ی قیمت بلیط قطارها، خرید مطمئن بلیط مسیرهای پرسفر مانند تهران، مشهد و اهواز و اطلاع یافتن سریع از پیش‌فروش قطارها به وسیله‌ی ایمیل، تنها بخشی از امتیازات خرید بلیط قطار از سامانه‌ی راه جویان ققنوس شرق است.

تجربه‌ی لذتِ سفری سبز

مفهوم آسایش و امنیت در کنار استانداردهایی که برایش تعیین شده است، بین افراد مختلف هم تعریف‌های متفاوتی دارد. بعضی از مسافران امنیت و آسایش را در سفر با قطار می‌بینند و علاوه بر آن، قیمت مناسب بلیط قطار هم در انتخاب‌شان بی‌تاثیر نیست. نکته این‌جاست که خرید بلیط قطار و سفر کردن در مسیرهای طولانی با این وسیله‌ی نقلیه، نه تنها اقتصادی و راحت‌تر است، بلکه حس نابِ سفر را در ایمن‌ترین شکل خودش به شما منتقل خواهد کرد و البته، طرفداران مخصوص به خودش را هم دارد. سفر خانوادگی با قطار، تجربه‌ی نابی است که خاطره‌اش تا مدت‌ها در ذهن می‌ماند. دلیل دیگر، روحیه‌ی ماجراجویانه‌ی مسافرانی است که خواهان سفر با قطار هستند و اگر بتوانند بی‌واسطه و ظرف کم‌ترین زمان ممکن بلیط قطار‌‌شان را تهیه کنند، کوله‌هایشان را در یک چشم به‌هم زدن خواهند بست و دیگر هیچ مانعی برای سفرشان نخواهند داشت.

حق انتخاب بیش‌تر

آن‌چه پیش از این در خرید بلیط قطار و تعیین قیمت آن مطرح بود، درجه‌ی قطار بود و قطارها، بسته به نوع امکانات، سرعت و تعداد تخت‌ها در هر کوپه، به درجه‌های ۱ تا ۳ تقسیم می‌شدند، اما آن‌چه در طی چند سال اخیر باعث ایجاد تحولی مهم در عرصه‌ی صنعت حمل و نقل ریلی شده است، تنوع خودِ قطارها است. امروزه، شما در حین خرید اینترنتی و یا حضوری بلیط قطار، گزینه‌هایی نظیر قطار رجا، قطارِ سبز، قطار فدک، قطار سفیر، پردیس، ارم و ... را در کنار عنوان‌های لوکس، درجه یک، درجه دو و ... مشاهده می‌کنید. به همین دلیل هم حق انتخاب بیش‌تری برای سفر مورد نظرتان دارید، هم می‌توانید به نسبت قیمت قطارها و نوع سفرتان، بلیط‌تان را تهیه کنید. البته این نکته را هم از یاد نبرید که اگر بتوانید کمی زودتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و با حوصله‌ی بیشتری بلیط قطار را تهیه کنید، انتخاب‌های بیشتر با قیمت مناسب پیش روی خود خواهید داشت. این تنوع انتخاب در پرترددترین مسیر ریلی ایران، یعنی مسیر تهران-مشهد، آن‌قدر هست که هیچ زائر و گردشگری دست خالی برنگردد و حتی در زمان‌های پرسفر سال هم، هرکسی بتواند به آرزوی سفر ایمن و آسان خودش برسد.

خرید به‌صرفه بلیط قطار

بلیط قطار قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط اتوبوس و یا بلیط هواپیما دارد. در مسیرهایی که می‌شود از طریق هر سه‌ی این وسایل نقلیه به مقصد رسید، قیمت بلیط قطار از نظر صرف هزینه‌ها، معقول‌تر به نظر می‌رسد، به‌ویژه اگر اهل سفر هوایی نباشیم، خیلی وقت‌ها در مسیرهای طولانی‌تر داخلی، سفر کردن با قطار، هم راحت‌تر است و هم ایمنی بیش‌تری دارد. این نکته را اهالی شمال کشور که به تهران و یا سایر شهرها سفر می‌کنند و علاقه‌ای به سفر هوایی هم ندارند، خیلی خوب درک می‌کنند. خرید اینترنتی بلیط قطار، به شما امکان استراحت در کوپه و تخت‌تان را می‌دهد و پیچ در پیچی جاده را هم ندارد و از همه‌ی این‌ها گذشته، ارزان‌تر از سفر با اتوبوس برای‌تان تمام خواهد شد. خیلی وقت‌ها، سفر با قطار، بهترین گزینه برای سفرهای داخلی است. بهترین گزینه‌ای که خیلی وقت‌ها به راحتی کنار گذاشته می‌شود، درحالی‌که از همه در دسترس‌تر است و این موضوع وقتی در کنار آرامش در خرید قرار می‌گیرد، دیگر نمی‌شود به این راحتی از آن گذشت.

سرعت، دقت و آرامش در خرید

آن‌چه سفر با قطار را دل‌نشین‌تر می‌کند، فرآیند آسان خرید اینترنتی بلیط قطار  است که همین حالا هم امکان آن تا حد زیادی برای مسافران قطار فراهم شده است. این‌که شما با صرف کم‌ترین هزینه و با دسترسی به اینترنت، می‌توانید بلیط خوش‌قیمت مورد نظرتان را بخرید و البته، اگر مایل باشید که هرچه زودتر به مقصدتان برسید، از قطارهای سریع‌السیر استفاده کنید، ناظر بر همین مسئله است. به این ترتیب، آن دسته از مسافرانی که به دنبال سرعت، امنیت و قیمت مناسب هستند، با خرید اینترنتی بلیط قطار به همان چیزی که مد نظرشان است خواهند رسید. اگر شما هم تا به امروز، خرید اینترنتی بلیط قطار از راه جویان ققنوس شرق را امتحان نکرده‌اید، بد نیست دست به کار بشوید. کارش فقط چند کلیک مختصر است و جمع کردن بار و بندیل سفر.

 

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۵
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

سفر در ماه اردیبهشت به هند

در ماه اردیبهشت می توانید یکی از بهترین سفرهای خودتان به هند را داشته باشید. از دره اسپیتی در شمال هند گرفته تا کرالا در جنوب می توانید در این سرزمین پهناور نقاط توریستی زیادی را پیدا کنید که در این ماه هوایی مطبوع و ملایم دارند. راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید تا بهترین جاههای هند برای سفر در ماه اردیبهشت را به شما معرفی کنیم.

دره اسپیتی (Spiti)

اسپیتی به معنی «سرزمین وسط» است و یکی از بهترین مکان های هند برای بازدید در ماه اردیبهشت است. دره اسپیتی در ایالت هیماچال پرادش، در شمال غربی هند قرار دارد. این دره پر از زیبایی های طبیعی است و دارای قدیمی ترین عبادت گاه های هند، زمین های ناهموار برای موتور سواری و چشم انداز پانورامایی زیبا می باشد. اسپیتی در فصل زمستان شرایط آب و هوایی خیلی سردی دارد و به همین دلیل است که تابستان ها مقصدی ایده آل برای سفر می باشد. در طول ماه اردیبهشت متوسط دمای این محل بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. مهمترین جاذبه های این دره پارک ملی دره پین، دریاچه چانداترال، روستای کومیک و عبادتگاه تریلوکیناس است. در این محل می توانید در کنار دریاچه چانداترال کمپ بزنید و دوچرخه سواری کنید. می توانید در آب های خروشان قایق سواری کنید و در پارک های ملی آن گونه های گیاهی و جانوری متنوع  را تحسین کنید. نزدیک ترین فرودگاه به این محل، فرودگاه بونتار است از آن جا می توانید سوار بر تاکسی بعد از طی ۲۴۵ کیلومتر به این محل برسید. نزدیک ترین ایستگاه قطار به این محل هم ایستگاه شیملا است.

ناحیه بیربیلینگ (Bir Billing)

بیربیلینگ، بهشت پاراگلایدرها، یکی از جذاب ترین مکان ها در شمال هند در ماه اردیبهشت است. روستای بیر و بیلینگ ۱۴ کیلومتر از هم فاصله دارند شما از روستای بیلینگ سوار بر پاراگلایدر می شوید و در ناحیه بیر فرود می آیید. اینجا بهترین محل برای فوران آدرنالین و تجربه پاراگلایدر در هند است. اردیبهشت زمانی مناسب برای سفر به این ناحیه است و متوسط دمای هوا بین ۱۱ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. این محل دو عبادتگاه معروف و کارخانه چای دارد که از جاذبه های آن به حساب می آیند. در این روستا به غیر از پاراگلایدر می توانید تفریحاتی مثل قایق سواری و صخره نوردی هم داشته باشید.

کرالا (Kerala)

کرالا با ۶۰۰ کیلومتر ساحل زیبا نه فقط قطعه ای از بهشت در فصل تابستان است بلکه یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ماه اردیبهشت هم می باشد. کرالا با طبیعت، کوهستان، تالاب ها و سواحلی پر از درختان نخل هر چیزی که از یک تعطیلات کامل تابستانی بخواهید را به شما هدیه می دهد. کرالا با نسیم های ساحلی که گاه و بیگاه صورت شما را نوازش می دهند تابستان های بسیار ملایمی دارد و دمای آن در این ماه بین ۲۲ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. از مهمترین جاذبه های کرالا پارک ملی پریار، قلعه کوچی، ساحل کوالام، قلعه بکال و … می باشد.

تفرجگاه Mcleodganj

این تفرجگاه در ایالت هیماچال چرادش، جایی ست که می توانید نزدیک طبیعت در کنار دامنه های هیمالیا همراه دوستان خود ماجراجویی ای فراموش نشدنی را در ماه اردیبهشت داشته باشید. در این محل می توانید انواع تفریحات مختلف از کوهنوردی و قایق سواری در دریاچه گرفته تا گردش در شهر و بازدید از عبادتگاه های مختلف را داشته باشید.

منبع: traveltriangle.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۴
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

چالش های مختلف در سفر

سفر یکی از زیباترین تجربه های زندگی است که در آن می توانید لحظات خیلی خوب و تجربه های تازه داشته باشید. مسافرت با همه خوبی هایی که دارد گاهی شما را با چالش هایی روبرو می کند که باید توانایی برطرف کردن آن ها را داشته باشید. می خواهیم تعدادی از معمول ترین چالش های سفر را معرفی کنیم.

داشتن Wi-Fi

Wi-Fi: برابر با زندگی است. هرجا باشد چه موزه ، رستوران یا یک مکان عمومی ، اولین سوالی که وقتی وارد آنجا می شود این خواهد بود: آیا وای فای دارید؟ این اولین بار در زندگیتان است که دسترسی به دنیای مجازی و دیجیتالی ندارید، قادر نیستید متنی بفرستید یا آن چنانکه دوست دارید به صحبت کردن بنشینید یا حتی هر لحظه وارد صفحه اینستاگرام شوید.

چکار باید بکنید: گوشی همراه خود را هنگام شروع این مسافرت در حالت هواپیما قرار دهید. در این حالت شما بدون استفاده دیتا می توانید از وای فای استفاده کنید و دیگر هزینه های رومینگ خنده دار و مضحک نخواهید داشت. همچنین باید یاد بگیرید که چطور به زبان بومی منطقه ای که رفته اید درخواست وای فای کنید. اما سعی کنید در این مورد زیاد وقت خود را صرف نکنید. خارج از وای فای نیز دنیایی وجود دارد که دیدنی است و آن زمانی بدست می آید که حالات خود را به روزرسانی کنید.

بیمار شدید

بیمار شدید: نگران نباشید درباره یک آنفولانزای تمام عیار صحبت نمی کنیم تنها ممکن است دل پیچه یا درد معده ای باشد که هراز گاهی دیده می شود. وقتی غذا، آب  متفاوت جای دیگری را  می خورید یا ساعت شما فرق می کند بدنتان عکس العمل نشان می دهد که ممکن است این حالت در زمان مسافرت بیفتد ویا حتی ممکن است در منزلتان نیز دچار این حالت شوید.

چکار باید بکنید: قرص ضد اسهال با خود به همراه داشته باشید، راهنمای شهر را بخوانید تا ببینید کجا می توانید آب شرب سالم پیدا کنید و احتیاطهای لازم  برای غلبه بر خستگی پرواز را انجام دهید. اگر این اتفاق افتاد، یک روز برای استراحت به خود اختصاص دهید. دنیا تا فردا منتظر شما خواهد ماند. هر چه بیشتر استراحت کنید ، سریعتر بهبود خواهید یافت و بهتر به مسافرتتان ادامه خواهید داد.

تغییر برنامه ها

تغییر برنامه ها: مسافرت عملی غیرقابل پیش بینی است. ممکن است در طول سفر به مسائلی برخورد کنید مانند بدی آب و هوا ، ترافیک یا تاخیر یا صف های طولانی موزه ها که می توانند شما را مجبور کنند برنامه ای را که داشتید عوض کرده و دوباره برنامه ریزی کنید.

چکار باید بکنید: نفرت دارید که برنامه هایتان را بهم بریزید ، اما در واقع کاری از دستتان برنمی آید … خوب پس…. بیخیال شوید. اگر برنامه ریز هستید، برنامه ای بریزید که در آن کاری نداشته باشید و  سعی کنید برای این موارد برنامه های دیگری در آستین داشته باشید.(برنامه های جایگزین که  از قبل آنها را درنظر گرفته اید).

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۳
rah jouyan ghoghnos shargh