خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

 بلیط هواپیما و قطار

طبیعت گردی

آیا شما هم عاشق طبیعت و گشت و گذار در طبیعت هستید؟ آیا به دنبال مقاصد طبیعت گردی بکر و ناب برای سال جدید (سال ۲۰۱۸) می گردید؟ در این مطلب قصد داریم به ۴ مقصد طبیعت گردی زیبا در گوشه کنار این کره خاکی سفر کنیم و با هر کدام بیشتر آشنا شویم. در این سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

آمازون: ریه های زمین

جنگل های بارانی آمازون شامل قسمت هایی از برزیل، کلمبیا، پرو و سایر نواحی آمریکای جنوبی می شود. این جنگل های انبوه و زیبا بیش از ۱٫۴ میلیارد هکتار مساحت دارند و بزرگترین و پهناورترین جنگل دنیا به شمار می روند. جنگل های آمازون رویای تمام طبیعت گردان و دوستداران طبیعت است. هر آنچه از طبیعت وحشی و بکر در ذهنتان دارید در این جنگل ها پیدا می شود. در این جنگل ها بیش از ۱۰ میلیون گونه گیاه و حیوان زندگی می کند که این تنوع و پراکندگی گونه ها در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد است.

متاسفانه جنگل های آمازون هم مثل سایر نقاط طبیعی از گزند و دست درازی های بشر دور نمانده و این زیستگاه جانوری و گیاهی فوق العاده در خطر نابودی قرار دارد. در هر ثانیه منطقه ای به وسعت یک زمین فوتبال در جنگل های آمازون از بین می رود که این نابودی به معنای نابودی و انقراض پلنگ ها، میمون ها و جانورانی است که خانه و محل زندگیشان را از دست داده اند. طبیعت و اکوسیستم آمازون آنقدر شکننده و حساس است که این تغییرات می تواند بقا و حیات سایر جانداران را نیز به مخاطره بیاندازد.

بازدید از جنگل های انبوه و بارانی آمازون در لیست آرزوهای هر طبیعت گردی قرار دارد. در حال حاضر تغییرات مثبتی در حال رخ دادن است و اقداماتی صورت گرفته که گردشگران و طبیعت گردان علاوه بر بازدید از جنگل ها و طبیعت گردی در آمازون بتوانند از این سرمایه طبیعی بی نظیر حمایت و پشتیبانی نیز بکنند. سازمان های مردم نهاد (NGO) زیادی وجود دارند که با کمک و مشارکت مردم در پی محافظت از جنگل ها و حیات وحش آمازون هستند.

بورنئو: جزیره میمون ها

بورنئو بزرگترین جزیره در آسیا محسوب می شود و جاذبه های طبیعت گردی فراوانی برای گردشگران دارد. جنگل بارانی بورنئو قدمتی حدود ۱۴۰ میلیون سال دارد و یکی از قدیمی ترین جنگل های زمین است. حدود ۱۵۰۰۰ گونه گیاه در هفت منطقه زیست محیطی بورنئو وجود دارد.

طبیعت بورنئو از این لحاظ منحصربفرد است که فیل، کرگدن و ببر در یک منطقه با یکدیگر هم زیستی می کنند. متاسفانه بسیاری از این حیوانات به دلیل شکار غیرقانونی و جنگل زدایی در معرض خطر انقراض قرار دارند. جنگل بارانی بورنئو یکی از آخرین زیستگاه های اورانگوتان بورنئویی است که در معرض انقراض قرار دارد. این نوع اورانگوتا در ۶۰ سال گذشته حدود ۵۵ درصد از فضای زندگی اش را از دست داده است. اگر علاقمند به سفر به بورنئو هستید می توانید مطلب (میمون های دماغ دراز بورنئو) را بخوانید.

طبیعت برفی و آفتابی سوئد

کشور سوئد در سال های اخیر اقدامات مناسبی را جهت محافظت از محیط زیست و ترویج اکوتوریسم و طبیعت گردی در پیش گرفته است. این کشور زیبا با طبیعت منحصربفردی که دارد به شدت از سرمایه طبیعی و زیست محیطی خود مراقبت می کند و سازمان هایی را برای نظارت بر سفرهای طبیعت گردی ایجاد کرده تا ضمن تسهیل روند سفرهای طبیعت گردی به این کشور از امنیت و سلامت محیط زیست اطمینان یابد. در سوئد مقاصد جذاب و بی نظیری برای طبیعت گردی وجود دارد و این کشور از دیرباز به خاطر چشم اندازهای وسیع و دریاچه های زلال و شفافش معروف بوده است. از جذابیت های طبیعت گردی در سوئد می توان به قایق سواری با کایاک در دریاچه های زلال و کریستالی، سفر اکتشافی برای مشاهده خرچنگ ها در غرب سوئد یا تماشای شفق قطبی در شمال سوئد اشاره کرد. سوئد بهشت طبیعت گردانی است که به طبیعت سردسیر و برفی علاقمندند. اگر می خواهید با طبیعت زیبای سوئد بیشتر آشنا شوید در مطلب (با تماشا این ویدئو عاشق طبیعت سوئد می‌شوید) ویدئویی برای شما قرار دادیم که تماشای آن خستگی از تنتان به در می کند.

جزایر گالاپوس: الهام بخش نظریه تکامل

تصویری که در آن، لاک پشت های غول پیکر در ساحل دیده می شوند، پنگوئن ها در حال آفتاب گرفتن هستند و ایگواناها در آب شنا می کنند تصویری بی نظیر و منحصربفرد است. چنین تصویر و هم زیستی مسالمت آمیز عجیب و غریبی را تنها می توانید در جزایر گالاپوس ببینید. این جزایر آنقدر تنوع گونه های جانوری و گیاهی دارد که بی دلیل نیست که داروین تا این حد عاشق و شیفته طبیعت این جزایر بود. حتی شواهدی وجود دارد که طبیعت این جزایر، الهام بخش داروین برای طرح نظریه انقلابی تکامل بود. جزایر آتشفشانی گالاپوس در فاصله ۶۰۰ مایلی ساحل اکوادور قرار دارند و به خاطر گونه های جانوری منحصربفرد و کشفیات علمی شگفت انگیزش شهرتی جهانی دارد.

درست است که با شهرت یافتن طبیعت این جزایر، سیل گردشگران و طبیعت گردان به این منطقه گسیل شده و صنعت توریسم و گردشگری اش رونق زیادی پیدا کرده است، اما متاسفانه این شهرت، مضراتی نیز برایش داشته است. تنوع غنی جانوران دریایی به ماهیگیری های غیرقانونی منجر شده و موجودات منحصربفرد این جزایر آنقدر مورد علاقه گردشگران قرار گرفته که اکوتوریسم این منطقه در خطر نابودی قرار دارد.

با این حال به عنوان یک طبیعت گرد که علاقمند به طبیعت و محیط زیست است می توانید به این جزایر زیبا سفر کنید و در عین حال به حفظ و توسعه پایدار آن کمک کنید. جزایر گالاپوس در حال حاضر اقداماتی را جهت ترویج و تهسیل ورود طبیعت گردان در پیش گرفته و تورهای طبیعت گردی مختلفی با رعایت نکات ضروری جهت حفظ محیط زیست برگزار می کند. بنابراین اگر قصد سفر طبیعت گردی به این کشور را دارید می توانید با رعایت برخی نکته ها یا استفاده از این تورها سیاحتی لذتبخش در طبیعت بی نظیر این جزایر داشته باشید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۱۶
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

جزیره ای پر از افراد پیر

بیشتر ما وقتی کسی را می بینیم که سن بالای ۱۰۰ سال دارد تعجب می کنیم و این سوال برایمان یش می  آید که او چگونه توانسته این همه وقت زنده باشد؟ اما در یونان جزیره ای به نام ایکاریا (Ikaria Island)  هست که در آن اینکه افراد زیادی را ببینید که عمر بالای ۱۰۰ سال دارند اصلا چیز عجیبی نیست چون دیدن فردی با سن خیلی بالا به جای اینکه یک استثناء باشد یک اتفاق معمولی است. در اینجا مردان و زنانی را پیدا می کنید که به آسانی طول عمر متوسط دیگر کشورهای اروپایی را پشت سر گذاشته اند. در واقع در بین مردم این جزیره از هر سه نفر یکی در دهه ۹۰ زندگی خود می میرد و بقیه به سنین بالای صد سال می رسند! اگر می خواهید درباره مردم جزیره ایکاریا و زندگی آن ها بیشتر بدانید با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

نه تنها طول عمر افراد این جزیره زیاد است بلکه مردم آن نسبت به مردم جاهای دیگر اروپا سلامت تر هستد؛ نرخ سرطان یا بیماری های قلبی کمتر است، با احتمال کمتری به افسردگی و یا فراموشی دچار می شوند و تا سنین پیری از نظر فیزیکی فعال هستند. سال هاست که افراد زیادی تلا ش می کنند تا راز طول عمر و سلامتی افراد این جزیره را کشف کنند و طول عمر آن ها را به فاکتورهایی مثل رژیم غذایی و چرت بعدازظهر ربط می دهند. اسم این جزیره از ایکاروس، شخصیت افسانه ای یونانی گرفته شده که توانست خودش را به خورشید نزدیک کند و به اعماق دریا برود. جزیره ایکاریا در آن سوی سواحل شرقی مدیترانه در ۴۸ کیلومتری سواحل ترکیه قرار دارد.  مطالعات علمی و نظرسنجی های مختلف که در طول سال ها انجام شده طول عمر جمعیت این جزیره از به اثبات رسانده است. بیشترین مطالعه روی این جزیره را دانشگاه آتن انجام داده و به نتایجی رسیده که در ادامه می خوانید.

در طول مدت این مطالعه، دکتر کریستینا متخصص قلب دانشکده پزشکی دانشگاه متوجه این نکته شد که رژیم افراد این جزیره پر از لوبیا و سبزیجات وحشی است که در همین جزیره رشد می کنند و آنتی اکسیدان زیادی دارند. آن ها همچنین مقدار زیادی سیب زمینی و شیر بز مصرف می کنند اما گوشت و شکر زیادی نمی خورند. به گفته این پزشک، رژیم مردم این جزیره با رژیم دیگر جزایر یونان متفاوت است که همین می تواند دلیل اصلی طول عمر آن ها باشد. مردم اینجا چای گیاهی زیادی می نوشند، در مقابل از قهوه زیاد استفاده نمی کنند و مصرف کالری روزانه شان بالا نیست.

ایکاریا همچنان یک جزیره دورافتاده است که هیچ گردشگری ندارد و این به معنی این است که به ویژه در روستاهای شمالی که در آن ها معمولا طول عمر نسبت به جاهای دیگر بیشتر است هنوز شیوه ی زندگی تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگرفته است. مطالعات نشان می دهد که عادت هایی مثل چرت بعدازظهر ممکن است یکی از دلایل کاهش ریسک حمله قلبی باشد. یکی از نویسندگان نشنال جغرافی به نام «دان بوتنر» سال های زیادی را بر روی مردم ایکاریا و عادت های آن ها مطالعه کرده و حتی اسم این جزیره را در کتاب «بلو زون» هم آورده است. در این کتاب این نویسنده اسم ۵ نقطه در دنیا را برده است که در آن ها طول عمر از متوسط طول عمر آمریکایی ها بیشتر است.  متوسط طول عمر در بیشتر نقاط دنیا ۷۹ سال است که می تواند به ۹۲ سال برسد. سوال کسانی که بر روی این جزیره تحقیق می کنند این است که چگونه می توان طول عمر را ۱۳ سال افزایش دارد و چگونه می توان این ۱۳ سال را تبدیل به سال های خوب و پربار زندگی کرد. اینطور که به نظر می آید ایکاریا یکی از معدود نقاط دنیاست که جواب این دو سوال را می داند. چون مردم ایکاریا نه تنها زیاد عمر می کنند بلکه به عمر طبیعی و بدون هیچ سختی ای می میرند. سختی هایی که آن ها تحمل می کند بیشتر به دلیل عوامل خارجی مثل اثرات جنگ جهانی دوم است چون در آن زمان نیروهای آلمانی و ایتالیایی این جزیره را اشغال کرده بودند و در این مدت حداقل ۲۰ درصد از جمعیت این جزیره از گرسنگی مردند اما با گذشت زمان این سختی ها مردم جزیره را صبورتر و بااستقامت تر کرد.

وقتی از مردم پیر جزیره درباره طول عمرشان سوال می شود با پاسخ های متفاوت و ضد و نقیض روبرو می شویم! یکی از اهالی بومی این جزیره که در آلبانی در دوران جنگ پای خود ر از دست داد در سال ۲۰۱۳صدمین سالگرد تولدش را جشن گرفت . او از سال هایی می گوید که توانست از افسردگی از دست دادن پایش نجات پیدا کند و افسردگی، تنهایی، غمگینی و استرس را از چیزهایی می داند که می تواند دهه های عمر را کم کنند. یکی از اهالی اینجا درباره فرهنگ مردم این جزیره حرف می زند و توجه به خانواده را یکی از دلایل طول عمر و زندگی سالم مردم جزیره می داند. او می گوید :« ما فراد پیر را در کنار خودمان نگه می داریم، با اینکه خانه سالمندان داریم اما افرادی که در آنجا هستند کسانی هستند که هیچ خانواده ای ندارند، این یکی از دلایل طول عمر است». کاستا یکی از اهالی روستا می گوید:«ما غذا را در کره و روغن سرخ نمی کنیم،  خواب خوبی داریم، گوشت زیادی نمی خوریم و چای گیاهی می نوشیم» . ایکاریا یکی از معدود نقاط دنیاست که در آن مردم نسبت به مردم دیگر نقاط دنیا ۱۰ سال و یا بیشتر عمر می کنند. در ژاپن هم جزیره ای به اسم اوکیناوا هست که به سالم ترین نقطه ی زمین معروف است و از نظر طول عمر شباهت زیادی به این جزیره یونانی دارد.

منبع: odditycentral.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۰۰
rah jouyan ghoghnos shargh

 بلیط هواپیما و قطار

نکات مهم برای طبیعت گردی

با پیشرفت صنعت گردشگری، یکی از شاخه های محبوب آن طبیعت گردی شده است که یک ورزش دوست داشتنی و دل انگیز است. تحقیقات نشان داده است که طبیعت گردی، فواید جسمی و روحی زیادی دارد. این فواید می تواند کاهش استرس و یا جلوگیری از پوکی استخوان باشد. اما برخلاف راه رفتن روی تردمیل و یا پیاده رو، نکات مهم برای طبیعت گردی چیزی غیرقابل پیش‌بینی‌تر است. این نکات، مواردی هستند که باعث می شوند شما از طبیعت گردی لذت ببرید چراکه تنها با یک اشتباه کوچک شاید کمی دلسرد شده و این تفریح هیجان انگیز را فراموش کنید. در ادامه نکات مهم برای طبیعت گردی آورده شده است.

- از مسیرهای کوتاه‌تر شروع کنید و مسیر مناسب با توان بدنی تان را انتخاب کنید.

مسیر طبیعت گردی تان را کوتاه تر از مسیری که در یک روز معمولی پیاده روی می کنید انتخاب کنید. می شود گفت که زمان مورد نیاز برای یک طبیعت گردی نرمال ساعتی حدود ۳ کیلومتر است که البته این بسته به توان بدنی متغیر است. برای تخمین درست این زمان علاوه بر طول مسیر باید شیب ها را نیز در نظیر بگیرید. مطمئن باشید که بعد از دو سه سفر طبیعت گردی، خودتان متوجه خواهید شد که برای هر مسیر چه زمانی نیاز خواهید داشت.

۲- خودتان را مسیر آشنا کنید.

هنگامی که مسیری برای طبیعت گردی انتخاب کردید، نقشه ای از منطقه پیدا کنید و گزارشات و داده های موجود را مطالعه کنید. از منابع آنلاین موجود استفاده کنید. در مورد اینکه نقطه شروع و پایان مسیر کجاست اطلاعات کسب کنید. اگر امکان دارد که در جایی از مسیر اشتباهی مسیر دیگری را دنبال کنید آن را یادداشت کنید و یا روی نقشه علامت بزنید. همچنین می توانید با اینکار محل مناسبی برای صرف ناهار انتخاب کنید و با برنامه ریزی در زمان مناسب به آن جا برسید.

۳- آب و هوا را چک کنید

از دیگر نکات مهم برای طبیعت گردی علاوه بر شناسایی مسیر، آگاه شدن از وضعیت آب و هوایی است. چک کردن آب و هوا هم در موقع انتخاب مسیر هم چند ساعت قبل از زمانی که می خواهید سفرتان را شروع کنید، به شما این امکان را می دهد که به خوبی لباس های مورد نیازتان را انتخاب کنید.

۴- حتما به یک فرد آشنا بگویید که کجا می روید

بسیار مهم است که کسی که در طول سفر همراهتان نیست، برنامه را بدانید و در زمان نگرانی بتوانید برای کمک اقدام کند. در نظر داشته باشید که منظورمان از “زمان نگرانی” چندین ساعت بعد از زمانی است که قرار بوده مسیر راه پیموده باشید. زیرا چند ساعت تاخیر می تواند دلایلی مثل پیاده روی آرام تر از حد معمول، منظره های دیدنی و شاید آسیبی سطحی در پایتان باشد. اما زمانی که این چند ساعت نیز سپری شدند و خبری از شما نشد، آن شخص میتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

۵- این ۱۰ لوازم ضروری همراهتان باشد.

۱۰ ملزومات سفر به تدریج از یک لیست از موارد به یک لیست از سیستم‌ها تبدیل گشته است. این نکات مهم برای طبیعت گردی سیستم هایی هستند که باید در سفرتان با شما باشند که در معرض خطر بالقوه بتوانید از آن ها استفاده کنید. بسته به طول و دورافتاده‌گی پیاده روی شما، این سیستم را گسترش داده یا به حداقل برسانید. به عنوان مثال، در یک مسیر کوتاه تابستان در نزدیکی خدمات دیگر، یک پتو نجات جمع و جور کافی است. با این حال، یک طبیعت گردی زمستانی طولانی نیازمند لوازم بیشتری است. در اینجا ۱۰ سیستم ضروری وجود دارد:

  • راهنمای مسیر (نقشه و قطب نما)

  • لوازم حفاظت از خورشید (عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب)

  • لباس اضافی

  • نور (چراغ جلو / چراغ قوه)

  • کمک‌های اولیه

  • آتش (کبریت‌های ضدآب/فندک/شمع)

  • کیت تعمیر و ابزار

  • تغذیه (مواد غذایی اضافی)

  • آبرسانی (آب اضافی)

  • پناهگاه اضطراری (چادر/روکش چادر/کیسه زباله)

این لیست ممکن است دلهره آور باشد، اما هنگامی که شما آن را در طبیعت گردی خود جای دهید، می بینید که زیاد هم بد نیست. بسیاری از این موارد چیزی است که شما برای رفتن به یک پیک نیک بسته بندی می کنید.

۶- کفش و جوراب مناسب بپوشید

درد پا، کافی است تا یک سفر طبیعت گردی، به خاطره ناخوش آیندی تبدیل شود. اگر می‌خواهید نکات مهم برای طبیعت گردی را یاد بگیری باید به این مورد نیز توجه کنید که کفش و جوراب با کیفیت برای سفرتان خریداری کنید. البته منظور ما از کفش خوب، بوت یا چکمه های سنگین نیستند، بلکه کفش های سبک بسیار خوبی در بازار وجود دارند که به نسبت کفش های قدیمی بسیار سبک‌تر و کارآمدتر هستند. همچنین در خرید جوراب بی اعتنایی نکنید و لطفا جوراب نخ را فراموش کنید! جوراب های پشمی و یا درست شده از مواد مصنوعی آن هایی هستند که به کارتان می آید.

۷- لباس های مناسب را فراموش نکنید

زمانی که خیالتان از کفش سفر راحت شد نکته مهم دیگر این است که لباسی انتخاب کنید که برای یک سفر طبیعت گردی بهترین باشد. از هر نوع لباس نخی دوری کنید. پارچه های نخی به آسانی مرطوب می گردد و در همان حالت باقی می ماند تا جایی که در نهایت شما احساس خیسی می کنید. در عوض پارچه هایی با الیاف مصنوعی را انتخاب کنید. برای اینکه به راحتی با آب و هوا و درجه حرارت تنظیم شوید، لایه لایه لباس بپوشید که در صورت گرما آن را کم و یا در سرما لایه ای به آن اضافه کنید. در نهایت، یک لایه گرم اضافی را برای مواقع بسیار ضروری (ترجیحا بادگیر) با خود به همراه ببرید.

۸- سبک سفر کردن را در خاطر بسپارید

حالا که به بخش مهمی از نکات مهم برای طبیعت گردی آشنا شنید، بهتر است به بسته بندی سبک لوازم اشاره کنیم. این به معنی این است که برای خرید هر چیزی سبک بودن آن را در نظر بگیرید. برای مثال به جای اینکه یک قوطی ضدآفتاب معروف گران قیمت که در حراجی خریده اید را بردارید، یک ضدآفتاب کوچک سفری انتخاب کنید. با انتخاب تمام این جنس های سبک در نهایت متوجه می شوید که چقدر وزن کوله تان، فرق کرده است.

۹- هیچ ردی از خود به جای نگذارید

می توان گفت که اصلی ترین نکات مهم برای طبیعت گردی این است که طبیعت را همانطور که در آن قدم گذاشته اید رها کنید. این به معنی آن است که طبیعت برای همه است و هر کسی که از آن استفاده می کند باید آن را طوری نگه داری کند که برای فرد بعدی نیز همان تجربه خوش آیندی که برای او داشته است، به وجود بیاید.

منبع: blog.liftopia.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۶ ، ۱۲:۵۷
rah jouyan ghoghnos shargh

سفر به مناطق روستایی چین

اگر مشتاق گشت و گذار در چین واقعی هستید به مناطق روستایی بروید چون اینجا تنها جایی است که می توانید چین واقعی را ببینید و فرهنگی را تجربه کنید که خیلی از گردشگران در آرزوی آن هستند. از روستاها و شهرهای عجیب و غریب گرفته تا مردم محلی مهربان و غذاهای تازه و خوشمزه در این سفر جاذبه های پنهان زیادی انتظارتان را می کشد و در آن می توانید روش زندگی محلی ها را از نزدیک ببینید، روشی که در جنبه های مختلف از زمان باستان تا به حال بدون تغییر مانده است.


مردمی دوست داشتنی

بسیاری از روستاییان چینی تا به حال هیچ خارجی ای را از نزدیک ندیده اند و به محض اینکه یک گردشگر خارجی می بینند به شدت کنجکاو می شوند. در اینجا روستاییانی را می بینید که با مهمان نوازی یک فنجان چای و غذاهای محلی به شما تعارف می کنند. درباره «زبان» نگران نباشید چون می توانید با زبان اشاره و لبخند با آنها ارتباط برقرار کنید کاری که می تواند حتی جالب و سرگرم کننده هم باشد. روستاییان چینی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از گردشگرانی که نسبت به روش زندگی آن ها کنجکاو هستند استقبال می کنند. اگر همراه خودتان هدایایی کوچک مثل مداد و پاک کن برای بچه ها داشته باشید در این صورت دوستانی پیدا می کنید که مشتاقانه قسمت های دیدنی روستا را به شما نشان می دهند.

چشم اندازهای روستایی

روستاهای چینی را بیشتر در تصویر و فیلم ها دیده ایم؛ مزرعه دارهایی که کلاه های حصیری بر سر دارند و در شالیزارها مشغول کار هستند، خانه های خشتی با موزاییک های سرامیکی و رودخانه هایی که در میان کوه ها کشیده شده اند. شهر ها در چین با آسمان خراش ها و ردیفی از آپارتمان ها اغلب از همدیگر قابل تشخیص هستند اما مناطق روستایی تماشایی و منحصربفرد است.

غذاهای تازه که با محصولات مزرعه درست می شود

در مناطق روستایی همه غذاها از محصولات مزرعه درست می شود. سبزیجات به کار رفته در غذاها فصلی هستند و توسط خود مردم محلی کاشته شده اند برای همین مطمئن باشئید که همه مواد غذیی تازه و سالم است. حتی گوشتی که در غذاها استفاده می شود هم از دام های خود روستاییان استفاده شده. در بسیاری از محه ها حتی می توانید گیاهان وحشی خوردنی مثل قارچ های وحشی، خزه و انواع مختلف گل ها را امتحان کنید.

مسیرهای کوهنوردی و دوچرخه سواری

لازم به گفتن نیست که بهترین مسیرهای کوهنوردی و دوچرخه سواری چین در شهرها نیستند. با این حال در کشوری مثل چین با این تعداد جمعیت حتی در مناطق روستایی هم تعداد زیادی آدم می بینید پس اگر طبیعت گردی و کوهنوردی را در پارک های ملی انجام دهید حتما در سر راهتان مغازه های زیادی را می بینید که می توانید از آن ها خوراکی بخرید و با خوردن انها انرژی تازه بگیرید. سفری به خارج از پکن داشته باشید و در مسیر باستانی جاده ابریشم دوچرخه سواری کنید. بسیاری از روستاییان از اینکه میزبان گردشگران باشند خوشحال می شوند و حتی اگر در آن محل هتل و یا مهمان خانه خوبی نباشد می توانید در خانه آن ها غذا و اتاق خوب داشته باشید. حتما قبل از اینکه در خانه روستاییان اقامت کنید بر سر قیمت با هم به توافق برسید معمولا برای هر شب باید بین ۵۰  تا ۱۰۰ رنمینبی بپردازید.

فرهنگ سنتی

درحالی که بسیاری از شهرهای بزرگ چین جهانی شده اند و فرهنگ سنتی چین با تاثیرات مدرن در حال کمرنگ شدن است اما در مناطق روستایی همچنان می توانید جنبه های سنتی این کشور را ببینید. در این سفر ممکن است اگر خوش شانس باشید با جشن عروسی سنتی روبرو شوید و در این میان تماشای فرهنگ ها و سنت ها می تواند برایتان به شدت جالب توجه باشد. یا ممکن است با صحنه ای روبرو شوید که در آن محلی ها به افتخار اجدادشان در حال آتش زدن اسکناس های پول هستند! مخصوصا فستیوال ها درمناطق روستایی بسیار هیجان انگیزتر برگزار می شود و در آنجا نسبت به شهرها سنت هایی منحصربفرد تر را تجربه می کنید.

معماری باستانی

با اینکه در شهرها بسیاری از ساختمان های قدیمی در اواسط دهه ۹۰ میلادی خراب شدند تا پروژه های ساختمان سازی های مدرن و بزرگ جای آن ها را بگیرد در روستاها بناهایی را پیدا می کنید که قدمتی چند صد ساله دارند و همچنان پابرجا هستند. تقریبا در همه روستاها یک مکان مقدس وجود دارد که بعضی از آن ها مدرن و بعضی باستانی هستند. دیگر بناهای جالب توجه روستاها پل ها و میدان های قدیمی هستند که در پشت همه آن ها داستانی نهفته است پس اگر همراه خودتان یک مترجم دارید از او بخواهید تا داستان جذاب این بناها را برایتان تعریف کند.

هوای تازه، آسمان آبی

اگر با سفر به پکن از هوای آلوده و دود گرفته آن ترسیده اید در مناطق روستایی چین از مشکلات محیطی در امان هستید در روستاها خیابان ها همیشه تمیز است و آسمان همیشه آبی. حتی اگر فاصله زیادی تا شهرها داشته باشید می توانید شب ها به آسمان پرستاره خیره شوید و لحظاتی نورانی را بگذرانید. حتی ممکن است روستایی که آن را انتخاب کرده اید در احاطه جنگل ها باشد در این صورت هوایی تازه و تمیز هم انتظارتان را می کشد.

فرهنگ های عجیبی که تا به حال آن ها را ندیده اید

خیلی از گردشگران متوجه این نکته نمی شوند که چین کشوری متنوع با ۵۶ اقلیت قومی قبیله ای مختلف است که همه با هم در یک کشور زندگی می کنند. از قبیله Miao در جنوب غربی تا مغول ها در شمال؛ چین فرهنگ ها و سنت های حیرت آوری را برای گردشگران به نمایش می گذارد. بسیاری از روستاها فرهنگ های سنتی خودشان را همچنان حفظ کرده اند، در روستاهای دورافتاده بسیاری از مردم مخصوصا سالمندان همچنان لباس های سنتی می پوشند، با لهجه های قدیمی حرف می زنند و فستیوال ها و مراسم سنتی خودشان را دارند که شاید در هیچ کدام از شهرهای چین نتوانید تماشای آن ها را تحربه کنید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

منبع: theculturetrip.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۶ ، ۱۰:۳۰
rah jouyan ghoghnos shargh