خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان

امروزه سفر هوایی به اصلی ترین وسیله سفر تبدیل شده اند و روز به روز مسافران بیشتری از هواپیما برای سفر استفاده می کنند. از همین رو، هر کشور سعی می کند بهترین فرودگاه ها را برای مدیریت حجم روزافزون گردشگران بسازد. حتی کار به جایی رسیده که کشورها در رقابتی تنگاتنگ برای ساخت بهترین و بزرگ ترین فرودگاه قرار گرفته اند و هرکشوری سعی می کند در این رقابت برنده میدان باشند. چندی پیش رجب اردوغان، رییس جمهور ترکیه فاز یک فرودگاه جدید استانبول را افتتاح کرد، فرودگاهی که گفته می شود قرار است بزرگ ترین فرودگاه جهان باشد! فرودگاه جدید استانبول به زودی قطب اصلی هواپیمایی ترکیش ایرلاینز خواهد و عمده پروازهای این شرکت هواپیمایی به مرور از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید منتقل خواهند شد. از آن جا که استانبول مقصد محبوبی برای ما ایرانی هاست، مطمئنا بسیاری کنجکاوند که در مورد این فرودگاه بیشتر بدانند. به همین دلیل در این مطلب سری به ترکیه و استانبول می زنیم و شما را بیشتر با این فرودگاه و ویژگی های منحصربفرد آن آشنا خواهیم کرد.

بزرگ ترین فرودگاه جهان

چندی پیش و در روز ۲۹ اکتبر که روز ملی ترکیه است رجب طیب اردوغان فاز یک فرودگاه جدید استانبول را افتتاح کرد. این فرودگاه به مرور تکمیل خواهد شد و قرار است در چهار فاز افتتاح شود که هم اکنون فاز یک آن بهره برداری شده است. جالب است بدانید که این فرودگاه هنوز اسم مشخصی ندارد و به عنوان فرودگاه جدید استانبول نامیده می شود! امسال نود و پنجمین سالگرد استقرار جمهوری در ترکیه بود و به همین دلیل هزاران کارگر شبانه روز کار کردند تا فاز یک این فرودگاه عظیم را در ۴۲ ماه کامل کنند. اقدامی جاه طلبانه که برخی آن را به قدرت طلبی رجب اردوغان در منطقه و جهان نسبت می دهند. رییس جمهور ترکیه در مراسمی باشکوه این فرودگاه را افتتاح کرد و آن را بزرگ ترین فرودگاه جهان نامید. فرودگاه جدید استانبول در کناره دریای سیاه قرار گرفته و در فاز یک، پذیرش جابجایی ۹۰ میلیون مسافر را خواهد داشت. جالب است بدانید که طبق برنامه ریزی ها فرودگاه جدید استانبول هنگامی که تکمیل بشود می تواند تا ۱۵۰ میلیون مسافر را در سال جابجا کند و حتی امکان افزایش این تعداد به ۲۰۰ میلیون در آینده هم لحاظ خواهد شد و به این ترتیب، بزرگ ترین فرودگاه جهان خواهد بود. این رقم چیزی نزدیک به دو برابر بزرگ ترین فرودگاه فعلی جهان، یعنی فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتاست.

کادری سامسونلو، رییس شرکت های سازنده فرودگاه بزرگ استانبول در مورد این فرودگاه این طور می گوید: «این فرودگاه به عنوان بزرگ ترین فرودگاه جهان قرار است مهم ترین قطب بین آسیا و اروپا باشد.» همان طور که می دانید استانبول در حال حاضر دو فرودگاه، فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صبیحاگوکچن دارد و قرار است با راه اندازی فرودگاه جدید استانبول، عمده پروازهای بین المللی به این فرودگاه منتقل شوند. بعد از افتتاح کامل این فرودگاه، فرودگاه آتاتورک که در حال حاضر فرودگاه اصلی شهر است تنها برای پروازهای خاص و برنامه ریزی شده استفاده خواهد شد. حتی کد یاتای فرودگاه آتاتورک، IST، در آینده به فرودگاه جدید استانبول منتقل خواهد شد. با این حال، فرودگاه دیگر استانبول، فرودگاه صبیحا گوکچن که در بخش آسیایی شهر قرار گرفته، با جابجایی سالانه ۳۱ میلیون مسافر همچنان فعال و دایر باقی خواهد ماند.

مشخصات فرودگاه جدید استانبول

فاز یک فرودگاه جدید استانبول شامل ساختمان اصلی ترمینال به مساحت ۱٫۴ میلیون مترمربع، ۲ باند فرود، یک برج کنترل و ساختمان های پشتیبانی و حفاظت است. فرودگاه جدید در تقاطع جاده های آرناووتکوی، گوکتورک و چاتالسا و در شمال شهر استانبول ساخته شده است. این فرودگاه در کناره دریای سیاه و بین شهرهای ساحلی ینیکوی، تایاکادین و آکپینار قرار گرفته است. طراحی داخلی بزرگ ترین فرودگاه جهان به سبک اسلامی-ترکی خواهد بود و برج مراقبت لاله ای شکلش هم در سال ۲۰۱۶، برنده جایزه بهترین طراحی و معماری شده است. عزیزانی که تا به حال به شهر زیبای استانبول سفر کرده باشند حتما می دانند که مساجد و معماری عثمانی-اسلامی باشکوه آن ها جزء سمبل های استانبول به حساب می آید. در طراحی فرودگاه جدید استانبول هم این موضوع در نظر گرفته شده است و یک مسجد با معماری اسلامی-ترکی با الهام از مساجد مشهور استانبول مثل ایاصوفیه در این مکان ساخته می شود.

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته

این فرودگاه از اپلیکیشن های متعدد موبایل و هوش مصنوعی برای سرویس دهی به مسافران استفاده می کند، از لحاظ انرژی بسیار کارآمد است و سیستم امنیتی فوق پیشرفته ای خواهد داشت. از جمله این فناوری ها می توان به این موارد اشاره کرد: تکنولوژی ها و فناوری های هوشمند و مدرن مثل فناوری تشخیص هویت بیومتریک، مراکز کنترل پاسپورت پیشرفته و هوشمند، مراکز تحویل اتوماتیک چمدان و بار و تکنولوژی های پیدا کردن مسیر که به مسافران اجازه می دهد مسیرشان را در بزرگ ترین فرودگاه دنیا پیدا کنند، مدت زمان رسیدن به مقصد را تخمین بزنند و هنگامی که داخل فرودگاه هستند با صدای آلارم متوجه زمان سوار شدن به هواپیما بشوند.

فرودگاه جدید استانبول قرار است در زمینه های بسیاری رکورددار شود. یکی دیگر از این موارد، بزرگ ترین فروشگاه دیوتی فری یا بدون مالیات است که محصولات بیش از ۴۰۰ برند داخلی و بین المللی را در مساحتی بالغ بر ۵۳۰۰۰ متر مربع به مسافران عرضه می کند. علاوه بر این، مسافران می توانند از تکنولوژی های جدید خرید و اپلیکیشن های مختلف مثل «آیینه جادویی» استفاده کنند که به کاربران اجازه می دهد لباس ها و آرایش های مختلف را به صورت مجازی امتحان کنند و بعد با خیال راحت خرید کنند.

فرودگاه جدید استانبول قطب اصلی هواپیمایی مشهور ترکیه یعنی ترکیش ایرلاینز خواهد بود. در حال حاضر هم با افتتاح فاز یک این ایرلاین ترکی در حال برنامه ریزی پروازهای محدود داخلی و خارجی به آنکارا، آنتالیا، ازمیر، آذربایجان و قبرس شمالی خواهد بود و تا پایان سال عمده پروازهای این ایرلاین به فرودگاه جدید استانبول منتقل خواهد شد. به گفته مسئولین پروژه، این فرودگاه در زمان تکمیل نهایی میزبان بیش از ۱۰۰ شرکت هواپیمایی خواهد بود و به بیش از ۳۰۰ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز انجام خواهد داد.

اعتراض های مدنی به ساخت فرودگاه

فرودگاه جدید استانبول هنگامی که در سال ۲۰۱۹ به طور کامل افتتاح شود از نظر اندازه از فرودگاه جدید داکسینگ پکن هم پیشی خواهد گرفت و عنوان بزرگ ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص خواهد داد. اگرچه ساخت و تکمیل فرودگاه جدید استانبول اقدامی مهم در صنعت هواپیمایی جهان به شمار می رود اما با اعتراض ها و مخالفت های زیادی همراه بوده است. در ماه سپتامبر گذشته، اعتراض های مدنی زیادی علیه این پروژه به راه افتاده است. شرایط کاری سخت و غیرانسانی کارگران و حتی مرگ چند کارگر، حقوق های پرداخت نشده، غذاهای ناسالم، حمل و نقل نامناسب و … از جمله دلایل این اعتراض هستند. بسیاری از کارشناسان نگران حقوق پایمال شده کارگران هستند و معتقدند که اردوغان برای این که این پروژه بزرگ را تنها در ۴۲ ماه تکمیل کند کارگران را به شرایط کاری مشقت بار وادار کرده است. سندیکاهای کارگری مدعی هستند که تاکنون ۳۷ کارگر در جریان ساخت فرودگاه جدید استانبول کشته شده اند و حتی ۱۰۰ مورد مرگ دیگر نیز اتفاق افتاده که گزارش نشده است. با این حال، وزیر کار ترکیه این ادعاها را رد کرده و آن ها را صرفا تخطئه دولت و تخریب این پروژه مهم عنوان کرده است. او مرگ صدها کارگر را کاملا بی اعتبار دانسته و تایید کرده که تنها ۲۷ کارگر به دلیل «مشکلات و بیماری و تصادف های غیرمترقبه حین کار» جان خود را از دست داده اند. حتی برخی منتقدان، اردوغان را قدرت طلبی در منطقه متهم کرده اند و عنوان کرده اند که هدف او از افتتاح این فرودگاه و صرف این همه سرمایه تنها نشان دادن برتری خود به بقیه دولتمردان دنیاست!

علیرغم انتقادها و مخالفت ها، اردوغان و همین طور مسئولین پروژه، نظری کاملا متفاوت دارند و معتقدند که ساخت فرودگاه جدید استانبول به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث ایجاد صدها و هزاران شغل می شود و منجر به رشد اقتصادی استانبول و ترکیه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که بزرگ ترین فرودگاه جهان در عمل چه مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

منبع: igairport.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۹:۳۲
rah jouyan ghoghnos shargh

صف های طولانی جاذبه ها

اصولا تصوری که همه ی افراد از سفرهایی با پیش زمینه ی گردشگری دارند این است که، در حین سفر و به راحتی می توانند از هر جاذبه ای بدون اتلاف وقتی بزرگ بازدید نمایند و بعد به سراغ جاذبه ی بعدی بروند اما باید صادقانه به شما بگوییم که برخی از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان نه تنها بازدیدشان به این راحتی ها نیست بلکه شما با مشکلی به نام معضل صف های طولانی جاذبه ها دچار خواهید شد.

از آن جایی که جاذبه های مشهور هر شهر همچون شناسنامه ی آن هستند، هر شخصی که از خارج از شهر یا آن کشور بسیار علاقه مند است که از آن بازدید نماید، بی شک تا به حال این جمله به شما گفته است که آیا مثلا در سفر به شیراز از تخت جمشید بازدید کرده ای؟ واقعا نمی شود به بعضی از نقاط در سراسر دنیا رفت و از خیر بازدید از جاذبه هایش گذشت.

البته نکته ای که خیلی از اوقات به آن دقت نمی شود این است که معمولاً مردم این نکته را فراموش می‌ کنند که هم زمان با آن‌ ها، هزاران و حتی شاید میلیون‌ ها گردشگر و توریست دیگر نیز به همین خاطر به آن شهر و یا حتی کشور سفر کرده اند و آن ها هم می خواهند تا از جاذبه ای خاص بازدید کنند.

دقیقا این جا ماحصل همین حضور این است که همه ی افرادی که در صف های طولانی جاذبه ها حال هر جاذبه ای؛ قرار گرفته اند می خواهند که هم حقشان در صف رعایت شود و هم زودتر به اول صف برسند و کارشان را انجام دهند.

حال ما می گوییم که وقتی می ‌شود با استفاده از چند ترفند و روش ساده، از وقت محدود و تقسیم شده ی خود در سفر نهایت استفاده و لذت را ببرید و آن را با صف های طولانی جاذبه ها حرام نکنید، پس چرا نباید آن را بدانید؟

ما می خواهیم تا راهکارهایی در ادامه به شما پیشنهاد بدهیم که اگر دقت کنید به نکاتی که در ادامه برای شما بازگوی می کنیم، در همه‌ ی کتاب ‌های راهنمای سفر نوشته شده ‌اند اما ما می خواهیم خیلی ساده تر و کاربردی تر با یک میانمبر به درد بخور این روش ها را به شما بگوییم و شما تنها کاری که باید انجام دهید این است ضمن مطالعه ی دقیق این مطالب این را به خاطر داشته باشید که این کار رمز و راز خاصی ندارد و فقط باید روی کسب اطلاعات کافی و برنامه ‌ریزی‌ شده بیشتر کار کنید.

بلیط رزرو کنید

از مهم ترین عواملی که باعث می شوند تا شما با صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید است که قبل از آغاز سفر خود به سایت رسمی جاذبه ی مورد نظرتان رجوع کنید و برای تاریخ معینی بلیط رزرو کنید. این کار هم بسیار کم دردسر است و برای فرار از شلوغی بسیار کاربردی است. شاید فکرکنید که چگونه می توان برای سفری که هنوز شروع نشده است زودتر جا رزرو کرد آن هم برای یک ساعتی به خصوص اما باور کنید که شما با انتخاب یک روز مناسب در بازه ی سفرتان، وقت خود را حتما تنظیم خواهید کرد تا به بازدید از آن جاذبه برسید و با پدیده ی صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، اکثر موزه ‌ها با گوشی موبایل قابل رزرو هستند و حتی بعد از خرید بلیت به صورت آنلاین، احتیاجی نیست تا آن را پرینت کنید. شما می توانید با دادن کد، اسکرین شات صفحه ی رزروتان و یا اسکن QR CODE وارد محوطه ی مورد نظرتان شوید. تنها کافی است تا در وقت رزرو شده‌ ی خود به آن جا بروید و بدون صف به بازدیدتان برسید.

درست زمان بندی کنید

از جمله ی دیگر عوامل مهمی که باعث می شوند تا شما با صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید و در ادامه ی مورد بالایی می باشد این است که توجه نمایید که در خیلی از شهرها، امکان بازدید از بعضی مقاصد گردشگری در روزهای خاص وجود ندارد.

در فصل ‌های گردشگری و هجوم توریست به مقاصد خاص، این موضوع بیشتر از هر زمانی این موضوع مهم است زیرا، وقتی بیشتر جاها در یک روز به خصوص تعطیل باشند، مردم به سمت مکان ‌های باقی مانده‌ ی معروف هجوم می ‌برند و آن مکان را با شلوغی غیر قابل مقایسه ای مواجه می کنند. برای مثال، بیشتر موزه‌ های مختلف در کشورهای اروپایی، سه شنبه‌ ها تعطیل می باشند. مثلا کاخ ورسای در پاریس که از معدود موزه‌ های باز شهر پاریس در روزهای سه شنبه است، در این روز به شدت شلوغ می ‌شود.

زمان بازدید از جاذبه ها را در اولویت قرار دهید

جدای از این موارد، برای بازدید از هر جاذبه ای سعی کنید اول وقت از مکان‌ های دیدنی و جاذبه ها بازدید کنید و تا هنوز زیاد شلوغ نشده‌ اند یا بعد از فروخته شدن اکثر بلیت‌ ها و اتمام کار همه، تازه گشت و گذارتان را شروع کنید و هنگامی که دیگران درگیر صف های طولانی جاذبه ها هستند شما به کارهای دیگر خود برسید. توجه داشته باشید که بعضی از جاذبه ها، معمولا یک یا دو روز در هفته تا دیر وقت باز هستند که موقعیتی استثنایی برای فرصت طلبان بازدید از جاذبه ها است و خوبی این در آن است که اکثر گردشگرانی که از صبح بیرون بوده‌ اند، می توانند تا پاسی از شب به باقی بازدیدهای خود برسند.

میانبر مسیر مورد نظر خود را بلد باشید

این مهم را می توانید با استفاده از نقشه های سایت و گوگل مپ به راحتی به سرانجام رسانید. در واقع اگر از صف های طولانی جاذبه ها فراری هستید می توانید تا از این تکنیک استفاده نمایید. شما حتی در شلوغ‌ ترین مکان‌ ها نیز می توانید تا یک راه در رو برای فرار از صف پیدا نمایید. مثلاً می ‌توانید یک راه فرعی پیدا کنید که صف‌ های کوتاه‌ تری دارند یا به دنبال تورهای راهنمایی بگردید که هنوز جای خالی برای رزرو دارند.

ورودی‌ مقاصد توریستی تنها محدود به مکان های مشخص برای تهیه‌ ی بلیت نیستند و شما می توانید تا از جاهای خلوت ‌تری هم نیز بلیت بخرید. در مورد راه‌ های فرعی نیز می ‌توانیم به طور مثال باز هم شما را به کشور فرانسه و شهر پاریس و موزه‌ ی لوور ارجاع بدهیم و آن را مثال بزنیم. به طور مثال شما می توانید برای خلاص شدن از دست گشت امنیتی موزه و در زمانی که فکر می کنید که راهی ندارید به جای ایستادن در صف دیوانه کننده‌ و حوصله سر بر در ورودی اصلی موزه، می ‌توانید به ورودی زیرزمین بروید که خیلی خلوت ‎تر است.

یک راه دیگری هم وجود دارد که البته کمی برایتان خرج بر می ‌دارد و برای شما هزینه بر است، اما باور کنید که کاملاً ارزشش را دارد. رزرو جا در تورهای راهنما معمولاً از یک ماه جلوتر امکان پذیر است. اگر هم این کار برایتان مقدور نبود، معمولاً حداقل چند جای خالی در این تورها باقی می ‌ماند که با پیوستن به آن‌ ها می ‌توانید از ایستادن در صف خلاص شوید.

بلیط ترکیبی و کارت گردشگری بخرید

صف های طولانی جاذبه ها معمولا برای بیشتر مکان‌ های دیدنی، می ‌توانید کارت گردشگری در مقصدتان تهیه کنید که تا مدت زمان به خصوصی که معمولا کمترین زمان آن، ۲۴ ساعت اعتبار دارند را داشته باشید. شما می توانید با استفاده از این کارت‌ ها، هزینه‌ ی ورودی اکثر جاذبه ‌های گردشگری برایتان رایگان یا برایتان با هزینه ای بسیار کم تر در می ‌آید. همچنین بیشتر کارت ‌های گردشگری، استفاده ‌ی رایگان از وسایل نقلیه ‌ی عمومی، دفترچه ‌ی راهنما و نقشه‌ ی شهر را نیز شامل می ‌شوند و در اختیار توریست ها قرار می دهد.

حتی اگر هزینه‌ ی پایین آن نسبت به خدماتی که دریافت می ‌کنید را در نظر نگیریم، همین که شما را از صف‌ های طولانی نجات می ‌دهند و برایتان وقت بیشتری می‌ خرند؛ دلیل خوبی برای گرفتن این کارت‌ های گردشگری و بلیط های ترکیبی است. علاوه بر آن، کارت ‌های گردشگری برای شما این امکان را به وجود می ‌آورند تا به صورت رایگان از مکان ‌هایی که شهرت جهانی ندارند نیز بازدید کنید و اگر کاری هم برای شما شامل هزینه می شد و مجانی نبود، با خود نگویید که ای کاش آن را انجام نمی دادید.

بلیط‌ های ترکیبی هم به این شکل هستند که ورودی یک جای معروف را با یک یا دو مکان کم اهمیت‌ تر، ترکیب می‌ کنند تا با این شیوه هزینه ها برای شما معتدل تر شوند. این کار شاید نسبت به گزینه ی‌ اول، کمی برایتان گران‌ تر هم دربیاید اما در عوض، اگر امکان خرید کارت گردشگری را نداشته باشید، می توانید بلیط ‌های ترکیبی را انتخاب خوبی برای فرار از شلوغی ‌ها به حساب آورید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۹:۴۰
rah jouyan ghoghnos shargh

اضطراب پیش از مسافرت چیست و چگونه با آن مقابله کنیم

بسیاری از افراد قبل از مسافرت خود، اضطراب پیش از سفر را تجربه می‌کنند، خواه اولین مسافرت آن‌ها باشد و خواه بیستمین مسافرت. اگر ترس از پرواز دارید و یا در مورد بستن چمدان‌ها مضطرب هستید، راه‌هایی برای کاهش این اضطراب وجود دارد.

مسافرت می‌تواند یک تجربه‌ی فوق‌العاده باشد، اما برنامه‌ریزی برای سفر حتی زرنگ‌ترین و باتجربه‌ترین مسافران را نیز دچار دل‌شوره و دلهره می‌کند. همه‌ی چیزهایی که نیاز دارید را برداشته‌اید؟ به موقع به فرودگاه می‌رسید؟ وقتی در سفر هستید همه چیز در خانه خوب پیش می‌رود؟ شاید از سفر به خارج از کشور می‌ترسید ، یا اینکه فقط در مورد خود سفر اضطراب دارید. این فهرست گاهی می‌تواند بی‌انتها باشد، و منجر به این شود که سفرتان به‌جای لذت‌بخش بودن، استرس ایجاد کند.



اگر در هفته‌های پیش از سفر به‌جای هیجان داشتن در مورد آن احساس اضطراب دارید، شما تنها نیستید. این نکته‌ها برای مقابله با اضطراب پیش از سفر و غلبه بر اعصابتان مفید است.

اولین نکته این که – اضطراب سفر چیست؟

بنا به گفته‌ی Calm Clinic، اضطراب سفر یک مسئله‌ی شایع و پیچیده است، که باعث می‌شود افراد هنگام آماده شدن برای سفر و در هفته‌های پیش از آن، احساس اضطراب یا افسردگی داشته باشند. برخی افراد یک ترس پنهان از سفر دارند، که در روزهای قبل از سفر خود را در قالب اضطراب بروز می‌دهد. برخی مسافران ترس آشکاری از پرواز دارند باعث ایجاد استرس می‌شود، برخی تحت تأثیر داستان‌های ترسناک مربوط به مسافرت که از سایر مسافران شنیده‌اند قرار می‌گیرند، و برخی افراد نگران چیزهایی مثل بستن چمدان یا دل‌تنگ شدن برای خانه هستند. اگر به طور کلی اضطراب را تجربه می‌کنید، احتمال اینکه اضطراب پیش از سفر را نیز تجربه کنید بیشتر می‌شود.

همچنین بسیار بعید است که فقط یک عامل باعث ایجاد اضطراب سفر شود. با تشخیص علائم اضطراب پیش از سفر؛ نفس‌های کوتاه، بی‌قراری، تهوع، تپش قلب، تنگی قفسه‌ی سینه یا ترس و نگرانی مفرط، می‌توانید اضطراب پیش از سفر را بشناسید و سپس چاره‌ای برای آن بیندیشید.

ترس از پرواز یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های سفر

بسیاری از افراد اضطراب پیش از سفر را به این دلیل تجربه می‌کنند که یک ترس ذاتی از سوار شدن به هواپیما دارند. در حقیقت، بنا به گفته‌ی Calm Clinic، احتمالاً علت اصلی اضطراب سفر، ترس از پرواز است. این موضوع به عوامل مختلفی، از جمله عدم کنترل بر تغییرات فشار و آشفتگی هوا، بستگی دارد. این عوامل می‌توانند استرس اضافی ایجاد کنند، و چون بیشتر مسافرت‌ها شامل پرواز می‌شوند، منطقی است که باعث شدیدتر شدن اضطراب پیش از سفر شوند. فقط بدانید که شما تنها نیستید!

نکاتی برای مقابله با اضطراب پیش از سفر

    منبع اضطراب سفر را شناسایی کنید

با مشخص کردن اینکه دقیقاً چه چیزی باعث اضطراب شما شده است، می‌توانید به مشکل رسیدگی کنید و راه‌های مؤثری برای مقابله با آن پیدا کنید. فهرستی از چیزهایی که در مورد آن‌ها استرس دارید تهیه کنید. آیا ترس از پرواز است؟ آیا از مسافرت تنها به خارج از کشور ترس دارید؟ آیا این اولین سفرتان است و نگران گم شدن یا بیمار شدن در غربت هستید؟

وقتی مشکلات را بشناسید، می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید. اگر نگران سلامتی‌تان هستید پیش از سفر با یک پزشک عمومی یا داروساز صحبت کنید. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، یک تور گروهی را برای زمانی که به مقصد می‌رسید رزرو کنید (یا ماجرای جیل رینولدز، مشتری Jayride.com در مورد نگرانی‌هایی که امسال پیش از اولین سفر تنهای خود حس می‌کرد و ماجرای بعدی او در مورد اینکه چگونه با سفر تنها به انگلستان به این نگرانی غلبه کرد را بخوانید). اگر نگران پول هستید، یک بودجه‌ی روزانه برای خودتان تنظیم کنید و ببینید آیا طبق برنامه پیش می‌روید یا خیر. دلایلی که در ذهنتان دارید را مشخص کنید و سپس آن‌ها را ارزیابی کنید، که در نهایت غلبه بر آن‌ها را ساده‌تر می‌سازد.

    در هفته‌های قبل از سفر مراقب خود باشید

حتی اگر معمولاً اضطراب را تجربه نمی‌کنید، مراقبت‌هایی که در روزهای پیش از سفر انجام می‌دهید راه خوبی برای جلوگیری از بروز اضطراب و احساس خونسردی و آرامش قبل از سفر است. برای ورزش وقت بگذارید؛ فواید ورزش برای سلامتی، از جمله اضطراب و افسردگی، برای همگان واضح است – حتی یک ساعت ورزش در روز می‌تواند مانع بروز علائم افسردگی شود. پس وقت بگذارید و در هفته‌های پیش از سفر، حرکات کششی انجام دهید و ضربان قلبتان را بالا ببرید. سپری کردن وقت با کسانی که دوستشان دارید، خوردن غذاهای سالم، خواب کافی، نوشیدن آب و شرکت در فعالیت‌هایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید نیز راه‌های خوبی برای تمرین مراقبت از خود هستند.

    درباره‌ی مقصدتان تحقیق کنید

قرار است در سفر خود چه کارهایی انجام دهید؟ کجا اقامت می‌کنید؟ در مورد جایی که قرار است بروید مطالعه کنید و از قبل برنامه‌ریزی کنید تا اضطراب‌های مربوط به مقصد را کاهش دهید. از قبل هتل خود را حداقل برای شب اول رزرو کنید تا موقع رسیدن دقیقاً بدانید کجا باید بروید. برای احتیاط شماره‌های اورژانسی را روی کاغذ بنویسید و در مورد راه‌های رسیدن به آن‌ها تحقیق کنید. یک راهنمای کلی در مورد کارهایی که می‌خواهید انجام دهید داشته باشید و سایر وبلاگ‌های مربوط به مقصدتان را بخوانید و از آن‌ها الهام بگیرید. داشتن برنامه احتمالاً نه تنها احساس اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد، بلکه یک راه عالی برای بیشتر شدن هیجان در مورد سفر نیز است.

    یک عکس از مقصدتان به همراه داشته باشید

آن را روی میز کار خود بچسبانید، به عنوان پس‌زمینه‌ی لپ‌تاپ خود قرار دهید و در کیف پول خود آن عکس را همراه داشته باشید – عکس‌هایی که به شما یادآوری می‌کند چرا دارید سفر می‌کنید و اینکه قرار است در این مقصد فوق‌العاده گشت و گذار کنید!

    به مهمانداران بگویید

به خاطر داشته باشید که ترس از پرواز یکی از شایع‌ترین ترس‌ها است، به همین دلیل پرسنل پرواز زیاد با این ترس‌ها سر و کار دارند. احساس ناراحتی خودتان را با مهماندارها در میان بگذارید، و اگر با دوستان یا خانواده سفر می‌کنید، آن‌ها را نیز در جریان قرار دهید. گاهی دانستن اینکه یک نفر کنارتان است به کاهش علائم اضطراب کمک می‌کند. همچنین خوب است که خودتان را با سر و صداهای معمول هواپیما آشنا کنید. صداهای تلق تلق ممکن است کمی هراس‌انگیز باشد اما این صداها کاملاً طبیعی هستند (مثل سر و صدای کابین بارها و لرزش میزها). با دانستن این موارد، می‌توانید افکار منفی خود را با دلایل واقعی از ذهنتان حذف کنید.

    بدون استرس به فرودگاه بروید

نداشتن برنامه برای نحوه‌ی رفتن به فرودگاه راهی برای افزایش شدید استرس است. منتظر ماندن برای سرویس‌هایی که ممکن است در دسترس باشند یا نباشند، یا منتظر نشستن در تاکسی و بالا رفتن عدد تاکسی‌متر در حالی که در ترافیک گیر کرده‌اید، آخرین چیزی است که می‌خواهید. پس راهی پیدا کنید که ذهنتان را از قبل آرام کند. رزرو سرویس حمل و نقل فرودگاه به این معناست که شما از قبل آرامش خاطر دارید که راننده در زمان توافق شده می‌رسد، و با مبلغی که از قبل پرداخت شده است شما را مستقیماً به فرودگاه می‌رساند. یکی دیگر از چیزهایی که باید دقیقه‌ی آخر نگران آن باشید کم می‌شود. می‌توانید در وب‌سایت Jayride.com سرویس‌های حمل و نقل فرودگاه را جستجو و با هم مقایسه کنید.

    بستن چمدان‌ها را به دقیقه‌ی نود موکول نکنید

گذاشتن کارها برای دقیقه‌ی نود یک راه عالی برای افزایش استرس است، پس اجازه ندهید بستن چمدان‌ها برایتان کار بزرگی به نظر برسد – کافی است دست به کار شوید. با این کار، اگر بخواهید چیزی به وسایل خود اضافه کنید یا چیزی بردارید وقت کافی دارید، نه اینکه عجله داشته باشید و بخواهید یک ساعت قبل از رفتن به فرودگاه چمدان خود را ببندید. اگر از قبل وسایلتان را جمع کنید و آماده باشید، حس دلهره‌آور "آیا چیزی را فراموش نکردم" فرومی‌نشیند، و احتمال این که واقعاً چیزی را فراموش کنید کمتر می‌شود. گاهی حتی با وجود آماده بودن، نادیده گرفتن این حس فراموشی سخت می‌شود. به خاطر داشته باشید، جز در صورتی که به جای بسیار دورافتاده‌ای سفر می‌کنید، اگر چیزی را فراموش کنید می‌توانید آن را در سفر تهیه کنید.

    یک تضمین مالی به خودتان بدهید

داشتن کمی پول خارج از بودجه‌ی سفر نه تنها برای موارد اورژانسی، بلکه برای کمک به حس امنیت بیشتر شما اهمیت دارد. اگر بدانید که به جای پیاده‌روی تا خانه می‌توانید تاکسی بگیرید، برای رزرو تور یک‌روزه پول دارید تا بتوانید با سایر مسافران دیدار داشته باشید، یا بدانید که پول نقد برای ویزیت دکتر در صورتی که بیمار شوید وجود دارد، این به شما کمک می‌کند تا اضطراب پیش از سفر خود را کاهش دهید، پس کمی پول کنار بگذارید. شاید حتی از آن استفاده نکنید اما وقتی بدانید این پول در دسترس است می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

    و در نهایت... اضطراب خود را بپذیرید

ممکن است کاملاً برای سفر خود آماده باشید و باز هم احساس اضطراب کنید – و این طبیعی است! تلاش برای احساس نکردن اضطراب می‌تواند حتی اضطراب را شدیدتر کند، پس با آن مبارزه نکنید، آن را تحت کنترل داشته باشید. یادگیری اینکه چگونه آن را از یک موج خروشان و کوبنده به یک صدای آرام و قابل مدیریت کاهش دهید به خودی خود یک پیروزی است، و این تضمین می‌کند که هرچقدر هم اضطراب پیش از سفر را تجربه کنید، باز هم شما را از سفر باز نخواهد داشت. سفر به خیر!

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۵
rah jouyan ghoghnos shargh

سفر با دوچرخه

امروزه با بهتر شدن شرایط جاده ها و به وجود آمدن امکانات و تکنولوژی های جدید، امکان سفر نیز بیشتر شده است. همچنین دوچرخه در میان افراد جهانگرد و گردشگر به دلایل بسیاری از قبیل پیدا کردن آمادگی جسمانی، کمک به محیط زیست، لذت بردن از مناظر و محیط اطراف در هنگام سفر، کم بودن هزینه های سفر و … اقدام به سفر به خارج کشور با دوچرخه می کنند. بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود را به گونه ای می ریزند که ابتدا در مسیرهای دور، با خرید بلیط هواپیما خود را به مقصد رسانده و سپس در کشور مورد نظر دوچرخه و لوازم خود را کرایه می کنند و به دوچرخه سواری می پردازند.

همچنین در اکثر سفرهایتان می توانید برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن، از دوچرخه های کرایه ای استفاده کنید. برای این منظور باید، قوانین دوچرخه سواری و جاده ای در آن کشور را بدانید. آمادگی قبل از سفر بسیار اهمیت دارد.



به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید مسیرهای طولانی را در سفر به خارج کشور با دوچرخه رکاب بزنید، بهتر است اول از کشور خودمان شروع کنید. ابتدا در ایران و بین شهرها، رکاب بزنید تا تجربه سفر با دوچرخه را به دست بیاورید. سپس قصد سفر به خارج از کشور با دوچرخه کنید.

سفر به خارج کشور با دوچرخه

امروزه از گوشه و کنار ایران و در بین دوستانمان، با افراد بسیاری مواجه می شویم که قصد سفر به خارج کشور با دوچرخه را دارند یا به نوعی می خواهند که سایکل توریست شوند. در دنیای امروز و با همه گیر شدن وسیله ای به نام دوچرخه در میان جوانان، این نوع سفر شکل گرفته و پر طرفدار شده است. هر چند تاریخچه سفر با دورچخه به زمان های دور برمی گردد اما در هیچ زمانی به اندازه این دوره، شاهد این همه استقبال از سایکل توریست و سفر به خارج کشور با دوچرخه نبوده ایم. اگر شما هم آرزوی سفر با دوچرخه را دارید، باید قبل از آن خود را آماده کرده و شرایط انجام این نوع سفر را پیدا کنید.

با قوانین جاده ها آشنا شوید

اگرچه بسیاری از جاده ها و خیابان ها در کشورهای اروپایی یا بعضی از کشورهای آسیایی، مسیر دوچرخه سواری مجزا دارند، اما بسیاری از جاده ها این مسیر با دیگر وسایل حمل و نقل مشترک است. بنابراین دانستن قوانین و مقررات رانندگی در کشورهای خارجی لازمه سفر با دوچرخه است. در چهارراه ها به چراغ های راهنمایی و رانندگی دقت کنید و در صورت مشاهده چراغ قرمز بایستید. همیشه از قسمت گوشه و سمت بیرون جاده رکاب بزنید و حتما نکات ایمنی جاده را رعایت کنید.

آمادگی دوچرخه قبل از سفر

یکی از مهم ترین نکاتی که برای سفر به خارج کشور با دوچرخه باید در نظر بگیرید، آماده سازی دوچرخه است. چراغ های راهنمای دوچرخه باید کاملا سالم باشند. کلاه ایمنی همیشه باید سرتان باشد. بهتر است بر روی کیف هایی که بر روی دوچرخه آویزان می کنید نیز، چراغ های ال ای دی کوچکی کار بگذارید تا در هنگام تاریکی، برای رانندگان ماشین ها قابل شناسایی باشید. همیشه مراقب ماشین های سنگی باشید. دوچرخه شما باید به اندازه ای سنگین باشد که قدرت کنترل آن را داشته باشید. اگر نتوانید به راحتی دسته دوچرخه خود را بچرخانید، به مشکل بر می خورید. همچنین اگر دوچرخه شما خیلی سبک باشد ممکن است موج حرکت ماشین هایی که از کنارتان با سرعت عبور می کنند، شما را به اطراف پرتاب کند. برای دوچرخه خود، می توانید آینده های بغل در نظر بگیرید.

دوچرخه شما باید حتما زنگ یا بوق، ترمزهای سالم و چراغ های عقب و جلو نیز داشته باشد.

نکات ایمنی در سفر با دوچرخه

پس از اینکه دوچرخه خود را آماده نمودید و آن را تست کردید، نوبت به آماده کردن خودتان می رسد. برای حرکت و رکاب زدن در خیابان ها و جاده ها، بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که رنگ های روشن و رنگین دارند. رنگ هایی که به سرعت جلب توجه می کنند. این لباس ها، باعث می شود که دیگر رانندگان سریع متوجه حضور شما شده و مراقب باشند. همچنین در هنگام دوچرخه سواری به هیچ عنوان در دو گوش خود هندزفری نگذارید یا موسیقی گوش ندهید. باید تمام حواس خود را به جاده بدهید. صدای ماشین ها و بوق آن ها را بشنوید و کاملا حواستان به اطرافتان باشد.



برای اینکه از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است ابتدا به کنار جاده رفته، در گوشه ای امن توقف کنید و سپس گوشی تان را جواب دهید. در سفر به خارج کشور با دوچرخه و چه در داخل کشور باید یاد بگیرید که در مسیری مستقیم دوچرخه سواری کنید. قبل از چرخش یا تغییر مسیر، اطرافتان را نگاه کنید و با دست به دیگران علامت دهید.

اکثر کسانی که سفر به خارج کشور با دوچرخه را انتخاب می کنند، محدودیت زمانی ندارند. بنابراین بهتر می توانند از مناظر اطراف لذت ببرند. با این وجود، اگر هنوز آمادگی مسیرهای طولانی را ندارید، با دوچرخه به کشور مقصد خود پرواز بگیرید. دوچرخه را هم با خودتان ببرید و ابتدای مسیر دوچرخه سواریتان را از آن کشور شروع کنید.

برنامه ریزی سفر

قبل از شروع سفر، مسیر حرکت خود را بر روی نقشه مشخص کنید. اینکه به کدام کشورها می خواهید رکاب بزنید. برای گرفتن ویزا آن کشورها از قبل از شروع سفر اقدام کنید. بهتر است که گرفتن ویزا را به هنگام عبور از مرز نسپارید. اگر ویزای شینگن دارید، راحت تر می توانید از دیگر کشورها، ویزا دریافت کنید.

قبل از سفر ببینید که در طول یک روز چند کیلومتر را می توانید رکاب بزنید. با توجه به آن، تعداد روزهای سفر به خارج کشور با دوچرخه را در بیاورید. برای انتهای هر روز، محلی برای استراحت و اقامت پیدا کنید. سعی کنید که در هنگام شب خود را به نقاطی که امنیت بیشتری دارد، برسانید و سپس چادر بزنید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، به راحتی می توانید از قبل مسیری را که رکاب می زنید، در سایت هایی مانند گوگل مپ و گوگل ارث در آورده و در مسیرتان مکان های کمپینگ را هم بیابید.

اطلاعات لازم و کلی راجع به هر کشوری که به آنجا می روید، بخوانید. از امنیت جاده های آن کشور برای دوچرخه سواران مطمئن شوید. مخصوصا برای خانم ها این موضوع در اولویت قرار دارد. به همین خاطر گاهی گروه هایی دو نفره یا ۴ نفره و … را می بینید که با هم به سفر به خارج کشور با دوچرخه می روند. با این حال گاهی در مسیر به جاده هایی می رسید که امکان دوچرخه سواری به لحاظ امنیت یا نبود امکانات لازم در جاده یا مسدود بودن جاده ندارید. در این مواقع بهتر است که برای ادامه مسیر اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید.

در طول مسیر با افراد محلی ارتباط برقرار کنید. از آن ها راجع به امنیت جاده ها بپرسید. اینکه کدام جاده برای سایکل توریست ها امنیت بیشتری دارد. در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین باید بیشتر مراقب باشید.

برای گردشگرانی که با دوچرخه سوار می کنند یا سایکل توریست ها، سایت هایی همانند وارم شاورز، کوچ سرفینگ، اسکای درایو، اسپورت اینجری کلینیک و ویدیانی مپس وجود دارد که در آن ها می توانید محل اقامتی ارزان پیدا کنید. همچنین بسیاری از دوچرخه سواران در وبلاگ های خود راجع به مسیرهایی که قبلا در آن ها دوچرخه سواری داشته اند، تجربیاتشان را نوشته اند. این وبلاگ ها و سایت ها را بخوانید.

بهترین کشورها برای دوچرخه سواران

در میان کشورهای دنیا، بعضی از کشورها، بهشتی برای دوچرخه سواران محسوب می شوند. در کشور فرانسه شهرها و جاده هایی همانند شهرها و جاده های استراسبورگ، نانتس و بوردو جزو این مناطق هستند. همچنین می توان تمام جاده های کشور هلند را برای سفر به خارج کشور با دوچرخه مناسب دانست. شهرهایی همانند کوپنهاگ، آیندهوون، آمستردام و اوترخت حتی مسیرهایی مجزا برای دوچرخه سواران در نظر گرفته اند. از دیگر کشورهایی که برای دوچرخه سواری و سایکل توریست، بهترین مسیرها را دارد، می توان به ملمو در سوئد، شهرهایی همانند آنتورپ (Antwerp) در بلژیک، شهرهایی همانند سویل و بارسلونا در اسپانیا، شهرهای آلمان مخصوصا برلین، اتریش و وین، شهر لیوبلیانا (Ljubljana) در اسلوونی اشاره کرد. در آمریکای لاتین کشورهایی همانند آرژانتین شرایط مناسبی برای دوچرخه سواران دارد.

و در نهایت اینکه در سفر به خارج کشور با دوچرخه خود را با درد زمین خوردن آشنا کنید. چرا که احتمال اینکه این اتفاق برایتان رخ دهد، وجود دارد. اگر هیچ یک از موانع جلودار شما در شروع سفرتان نیست، با بهترین آرزوها سفرتان را شروع کنید. برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف یا بلیط هواپیما می توانید به سایت راه جویان ققنوس شرق مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۷ ، ۱۹:۵۵
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

فرود در برف

در چند روز اخیر شاهد بارش برف و باران در کشورمان بوده ایم. این موضوع مسلما باعث خوشحالی بسیاری از افراد شده است، اما ممکن است باعث نگرانی افرادی شده باشد که قصد سفر هوایی دارند. در روزهای برفی معمولا با لغو پروازها یا تاخیر در انجام آن ها مواجه هستیم، اما بسیاری از پروازها نیز طبق روال انجام می شوند. آیا می دانید فرود در برف و روی باند فرودگاه پوشیده از برف چگونه انجام می شود؟ آیا هواپیما می تواند در هوای برفی بدون هیچ گونه مشکلی فرود بیاید؟ آیا لازم است نگران سفر هوایی در روزهای برفی باشیم؟ در ادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را پیدا کنیم.

وقتی بلیط هواپیمای خود را رزرو می کنیم و در روز پرواز با هوای برفی مواجه می شویم ممکن است کمی نگران شویم. هرچند به عنوان مسافر تنها کاری که از دستمان برمی آید پیگیری اخبار هواشناسی و تکیه بر مهارت و تبحر خلبان هواپیماست. ممکن است پرسش هایی در مورد فرود در برف برایمان پیش آمده باشد که جواب آن ها را ندانیم. بنابراین در ادامه برخی از این پرسش ها را با هم مرور می کنیم. شاید پاسخ دادن به آن ها کمی از نگرانی شما در مورد پرواز و فرود در برف بکاهد.

    احتمال بروز سانحه موقع فرود در برف چقدر است؟

حوادث باند فرودگاه بسیار انگشت شمار هستند. بر طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، در سال ۲۰۱۳ از مجموع ۳۶٫۲ میلیون پرواز انجام شده تنها ۱۷ مورد سانحه هوایی در هنگام فرود داشته ایم. این آمار در ۵ سال گذشته از مجموع ۱۷۴ میلیون پرواز تنها ۹۸ مورد بوده است.

    اگر باند فرودگاه برای فرود امن نباشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر فرود در برف با خطراتی همراه باشد خلبان می تواند مدت زمان پرواز را افزایش دهد. خلبان هواپیما اگر به دلیل بارش برف یا هر دلیل دیگری باند فرودگاه را برای فرود ناامن بداند می تواند برای فرود به فرودگاه دیگری برود. در چنین شرایطی با مسئولین برج مراقبت فرودگاه های نزدیک ارتباط برقرار می کنند و احتمال فرود در آن فرودگاه ها را بررسی می کنند.

    چه کسی مسئول تعیین امنیت باند برای فرود است؟

مسئولین فرودگاه وظیفه نگهداری و مراقبت از باند را دارند. کارشناسان فرودگاه و برج مراقبت قبل از آنکه به هواپیمایی اجازه فرود بدهند از سلامت و امنیت فرود در برف مطمئن می شوند. اما در نهایت تصمیم فرود با خلبان و مهارت او بستگی دارد. خلبان به ارزیابی ها و اطلاعات برج مراقبت تکیه می کند، اما خلبان می تواند به هردلیلی از فرود در برف و شرایط نامساعد خودداری کند. هرچه باشد مسئولیت جان مسافران و امنیت پرواز در نهایت با خلبان است؛ به همین دلیل خلبان هواپیما تصمیم نهایی را می گیرد.

    چه زمانی باند فرودگاه می تواند بسته شود؟

اگر مسئولین فرودگاه به دلایل آب و هوا یا هر دلیل دیگری تصمیم به بستن باند فرودگاه بگیرند لازم است قبل از هر اقدامی ابتدا با مرکز مربوطه تماس بگیرند و با آن ها هماهنگ کنند.

    آیا هواپیما می تواند روی باند یخ زده فرود بیاید؟

فرود در برف و روی باند یخ زده از لحاظ فنی امکان پذیر است، اما به دلیل خطرات احتمالی معمولا انجام نمی شود. در سطح یخ زده میزان اصطکاک  چرخ ها با سطح باند کم می شود و ممکن است فرود در برف با خطراتی همراه باشد. یک هواپیمای سنگین معمولا می تواند در برف و یخ فرود بیاید، اما به دلیل کاهش اصطکاک و افزایش زمان ترمز خلبان ها غالبا از این کار خودداری می کنند. البته باز هم امکان فرود در برف بستگی به شرایط آب و هوایی و تبحر خلبان دارد.

    چگونه باند فرودگاه را یخ زدایی می کنند؟

یکی از اولین کارهایی که هنگام بارش برف باید انجام شود تمیز کردن باند فرودگاه است. فرودگاه های مختلف معمولا پس از برف روبی و تمیز کردن باند فرود از برف و یخ با استفاده از شن و ماسه یا مواد شیمیایی مثل پتاسیم استات میزان اصطکاک باند فرود را افزایش می دهند.

    فرود در برف و طول باند فرودگاه چه ارتباطی با هم دارند؟

باندهای فرودگاه ابعاد و طول متفاوتی دارند. برخی فرودگاه ها باند فرود طولانی و برخی باندهای کوتاه تری دارند. در بالا اشاره کردیم که در هوای برفی به دلیل لغزنده بودن سطح باند، میزان اصطکاک چرخ هواپیما با سطح باند کاهش پیدا می کند. به همین دلیل هواپیما برای فرود در برف و توقف به زمان بیشتری نیاز دارد. هرچه باند فرودگاه طولانی تر و بزرگ تر باشد فرود در برف بی خطرتر  در آن انجام می شود. اما در باندهایی که طول باند کوتاهی دارند امکان فرود در برف باید ارزیابی شود.

    چرا در هوای برفی برخی پروازها کنسل می شوند، اما پروازهای دیگر انجام می شوند؟

عوامل مختلفی باعث لغو پرواز می شوند. هر شرکت هواپیمایی بسته به نوع ناوگان، تجهیزات هواپیما، تبحر و مهارت خلبان و سایر موارد ممکن است سیاست های متفاوتی در مورد فرود در برف و پرواز در هوای نامساعد داشته باشد. به همین دلیل ممکن است در یک روز برفی به فرودگاه بروید و متوجه شوید که پرواز شما کنسل شده، اما پروازهای دیگر طبق روال انجام می شوند.

منبع: aviation.stackexchange.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۷ ، ۱۹:۴۲
rah jouyan ghoghnos shargh