خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بهترین هدیه برای مسافر

لذت و ارزش سفر بر کسی پوشیده نیست و هرکس در زندگی به دلایل مختلفی سفر می کند. اما برای بعضی افراد سفر صرفا یک تفریح نیست و یک سبک زندگی لذتبخش است. اگر یکی از نزدیکان و  دوستانتان اهل سفر و مسافرت است و می خواهید به مناسبت تولد یا حتی بی مناسبت برای او هدیه و کادو بخرید با ما همراه باشید. در این مطلب ۷ ایده بهترین هدیه برای مسافر و کسانی که زیاد اهل سفر هستند را به شما معرفی می کنیم که برای آن ها بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

۱- هدفون بی سیم یا وایرلس | Wireless Headphones

موسیقی هر صحنه ای از زندگی را زیباتر و خاطره انگیزتر می کند و بسیاری از افراد عادت دارند مدام به موزیک های مورد علاقه شان گوش بدهند. هرچند گوش دادن به موسیقی در همه حال می چسبد، اما در طول سفر لذت بیشتری دارد. بهترین هدیه برای مسافر و کسی که زیاد اهل سفر است می تواند یک هدفون وایرلس باکیفیت باشد! کسانی که اهل سفرند حتما سلکشنی از موزیک های مورد علاقه شان را جمع آوری کرده اند و دوست دارند در طول سفر آن ها گوش بدهند. پس چه هدیه ای بهتر از یک هدفون بی سیم که همیشه همراه او باشد و در هر لحظه از سفر شما را به یادش بیندازد؟! در حال حاضر مدل ها و انواع مختلفی از این هدفون ها وجود دارد که امکان انتخاب مناسب ترین هدفون را برای شما فراهم می کند. هدفون وایرلس چون بدون سیم است برای کسانی که در حال سفرند و وسایل زیادی همراهشان است بسیار ایده آل و مناسب است و به آن ها اجازه می دهد در طول پرواز در هواپیما یا در سفرهای جاده ای و حتی در مکان های شلوغ و پرازدحام به آهنگ مورد علاقه شان گوش کنند.

۲- کیف لوازم آرایشی بهداشتی | Toiletry Kit

اگر در بین دوستان یا نزدیکانتان کسی را دارید که زیاد اهل سفر است و مواقع زیاد و طولانی را در سفر می گذارند یک پکیج یا کیت لوازم آرایشی بهداشتی می تواند بهترین ایده برای هدیه باشد. کیت های مختلفی در بازار موجود هستند که کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز را در بسته بندی های کوچک و قابل حمل و در یک کیف جمع و جور ارائه می کنند. مطمئنا کسی که زیاد اهل سفر است دوست دارد به بهداشت و آراستگی ظاهرش اهمیت بدهد و هم دوست ندارند این وسایل جا و فضای زیادی را اشغال کنند. بنابراین بهترین ایده هدیه برای مسافر و کسی که زیاد سفر می کند می تواند کیت های لوازم بهداشتی آرایشی باشد. برندهای مختلف و معتبر همگی چنین پکیج هایی را ارائه می کنند که می توانید با توجه به نیازهای فرد، کیت مناسب را برای او تهیه کنید و به او هدیه بدهید. یک شامپوی کوچک، ضدآفتاب، لوسیون بدن، خمیردندان و … در اندازه های کوچک و قابل حمل در این کیت ها ارائه می شوند.

۳- کیف های بسته بندی | Packing Cubes

کسانی که زیاد مسافرت می کنند یک چیز را خوب بلدند و آن هم هنر بسته بندی کردن وسایل و چیدن چمدان و کوله است. هیچ کس دوست ندارد چمدان های سنگین و بزرگ را دائما با خود حمل کند، بنابراین کسی که اهل سفر است یاد می گیرد که اولا لوازم واجب و ضروری را همراه ببرد و بعد این که آن ها را در بسته بندی های جمع و جور قرار بدهد تا فضای کمتری اشغال بکنند. کیف های بسته بندی محفظه های سبک و زیپ داری هستند که در اندازه های مختلف وجود دارند و برای بسته بندی عالی هستند. این کیف ها را می توانید از فروشگاه های مختلف که وسایل سفر می فروشند تهیه کنید. با توجه به این که دوستتان با کوله پشتی سفر می کند یا چمدان، می توانید کیف های مناسب را در اندازه های مختلف برای او بخرید و به او هدیه بدهید. این کیف ها بهترین هدیه برای مسافر و کسانی است که زیاد اهل سفر هستند و مطمئن باشید که این هدیه شما بسیار برای او کاربردی و مفید خواهد بود.

۴- کفش پیاده روی سبک

کسانی که زیاد سفر می کنند، به ویژه کوله گردها و مسافران ماجراجو که خودشان بار سفر می بندند و بدون تور و راهنما به سفر می روند تجهیزات خاصی هم نیاز دارند. این افراد معمولا در طول سفر زیاد راه می روند و گشت و گذار و قدم زدن در مقصد بخشی جذاب و هیجان انگیز از تجربه سفر آن هاست. بنابراین بهترین هدیه برای مسافر و کسی که زیاد سفر می رود می تواند یک کفش پیاده روی سبک و باکیفیت باشد. اگر می خواهید هدیه ای برای دوستتان بخرید که کاملا به درد بخور و کاربردی باشد در مورد یک جفت کفش پیاده روی و اسپرت فکر کنید. این کفش ها بسیار سبک هستند و به راحتی در کوله و چمدان جای می گیرند و باعث لذتبخش تر شدن پیاده روی و تجربه سفر می شوند. برندهای مشهور وسایل ورزشی مثل نایک و آدیداس کفش هایی ویژه پیاده روی دارند که بسیار سبک، راحت و بادوام هستند و برای کسانی که زیاد اهل سفر هستند ایده آلند.

۵- بالش سفری

همه ما تا به حال بارها سفر کرده ایم و با اهمیت خواب کافی در سفر آشنا هستیم. از طرفی معمولا در طول سفر امکان خواب راحت برای ما آنچنان فراهم نیست و در مواقع زیادی مجبوریم در هواپیما یا داخل ماشین بخوابیم و استراحت کنیم. خوشبختانه در حال حاضر بالش های سفری متعددی وجود دارند که در اندازه و شکل های مختلف وجود دارند و به ما کمک می کنند در طول سفر و در هر وضعیتی که هستیم بتوانیم خوابی آرام و آسوده داشته باشیم. بالش های بادی کاملا جمع می شوند و فضایی ناچیز را اشغال می کنند، اما با باد کردن آن ها می توانید بالشی راحت و مفید داشته باشید. برندهای مختلفی در زمینه بالش های سفری فعالیت می کنند و این بالش ها را کیفیت و قیمت های مختلف به فروش می رسانند. این بالش ها بهترین هدیه برای مسافر و کسانی است که اهل سفر هستند و مطمئن باشید دوستتان از این هدیه بسیار خوشحال خواهد شد.

۶- پاور بانک یا شارژر همراه | Portable Phone Charger

امروزه هرکس وسایل الکترونیکی زیادی همراهش دارد که نیاز به شارژ شدن دارند. موبایل، تبلت، لپتاپ، دوربین عکاسی، پخش کننده و آیپاد و …بخشی جدایی نشدنی از زندگی روزمره ما هستند و زندگی ما تا حد زیادی به آن ها وابسته شده است. یکی از مشکلاتی که در طول سفر پیش می آید مشکل خالی شدن باتری این وسایل است. ما در طول سفر دائما به پریز برق دسترسی نداریم و به همین دلیل در هر لحظه ممکن است با خاموش شدن تلفن همراه و … روبرو شویم. پاور بانک یا شارژر تلفن همراه وسیله ای بسیار کارآمد و مفید در طول سفر است که در لحظه که نیاز داشته باشیم امکان شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی مان را برای ما فراهم می کند. بنابراین مطمئن باشید بهترین هدیه برای مسافر و کسی که زیاد اهل سفر و مسافرت است همین پاوربانک ها خواهند بود. پاوربانک های متعددی در بازار وجود دارند که قیمت ها و ظرفیت های مختلفی هم دارند و می توانید با توجه به نیاز دوستتان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای او انتخاب کنید.

۷- کوله پشتی

کوله پشتی یکی از کارآمدترین و بهترین وسایل و تجهیزات سفر است و کسی که زیاد سفر می کند کاملا با اهمیت یک کوله پشتی خوب آشناست. بک پکرها و کسانی که با کوله پشتی سفر می کنند یا حتی کسانی که بیشتر وسایلشان را در چمدان قرار می دهند هم به یک کوله پشتی جمع و جور و با کیفیت نیاز دارند. کوله پشتی بهترین هدیه برای مسافر و افرادی است که عاشق سفر و مسافرت هستند و با این هدیه می توانید محبت و علاقه خود را به او نشان بدهید! همان طور که می دانید کوله پشتی انواع بیشماری دارد و از کوله پشتی خیلی کوچک و دم دستی تا کوله پشتی های بزرگ و چند روزه متغیر هستند و علاوه بر این، کیفیت و امکانات آن ها هم با هم متفاوت است. بنابراین اگر می خواهید برای دوستتان کوله پشتی بخرید اول باید ببینید که او چه نوع مسافری است و به چه نوع کوله پشتی نیاز دارد. در این صورت می توانید یک کوله پشتی مناسب برای او تهیه کنید و بهترین هدیه را به او بدهید

منبع: travelversed.co

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۸
rah jouyan ghoghnos shargh

بهترین رستوران های گیاهی دبی

یکی از دغدغه های گیاهخواران پیدا کردن رستورانی است که غذاهای گیاهی و خوشمزه سرو کند. گیاهخواری یک سبک زندگی است و مطمئنا نباید باعث شود که از سفرتان کمتر لذت ببرید! در دبی رستوران های متعددی وجود دارند که هرکدام در یک یا چند زمینه تخصص دارند و انواع غذاهای گیاهی و غیرگیاهی و غذاهای کشورهای مختلف را عرضه می کنند. خوشبختانه در دبی رستوران های گیاهی زیادی هم وجود دارند که خوشمزه ترین غذاهای گیاهی و رژیمی را به مشتریان ارائه می کنند و گیاهخواران عزیز و همین طور کسانی که دوست دارند غذای سالم و سلامت بخورند از این نظر مشکلی نخواهند داشت. در این مطلب قصد داریم سری به دبی بزنیم و بهترین رستوران های گیاهی دبی را به شما معرفی کنیم.

 رستوران LIFE’N ONE

این رستوران یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی و بهترین انتخاب برای یک غذای سالم، رژیمی و گیاهی است. به این ترتیب نه تنها گیاهخواران، بلکه کسانی که پیرو رژیم های خاص یا سبک زندگی سالم و سلامتی هستند هم می توانند با خیال راحت در این رستوران غذا بخورند. رستوران LIFE’N ONE فضایی خاص و هیپی طور دارد و مشتریان می توانند غذایشان را در باغ زیبا و سرسبز رستوران نوش جان کنند. خیابانی که این رستوران در آن قرار دارد، مرکز کلاس های یوگا و مدیتیشن است و به همین دلیل، می توانید قبل از غذا سری به این مراکز بزنید و بعد از ریلکسیشن و تمدد اعصاب برای خوردن یک وعده غذای سالم و گیاهی به این رستوران بیایید. رستوران LIFE’N ONE در جاده ساحلی جمیرا قرار گرفته و از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر
    آدرس: Jumeirah Beach Road, Jumeirah, Dubai, United Arab Emirates

رستوران کمپتوآر ۱۰۲ | COMPTOIR 102

برای کسانی که به دنبال رستورانی باکلاس و مجلل می گردند رستوران کمپتوآر ۱۰۲ انتخابی ایده آل است. اگرچه در منوی این رستوران غذاهای گوشتی هم وجود دارد، اما به دلیل غذاهای گیاهی خوشمزه اش به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی شهرت پیدا کرده است. منوی گیاهی این رستوران بسیار متنوع است و هر نوع غذایی را می توانید در آن پیدا کنید. همچنین در بخشی از رستوران یک فروشگاه مد و فشن وجود دارد که انواع جواهرآلات و اشیاء دکوری و تزیینی را به فروش می رسانند. اگر به دنبال یک وعده غذای گیاهی و سالم و خرید کردن هستید می توانید با انتخاب این رستوران با یک تیر دو نشان بزنید!
    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۹ شب
    آدرس: Jumeirah Beach Road, Jumeirah, Dubai, United Arab Emirates

رستوران وایلد اند دِمون | Wild And The Moon

یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی دبی رستورانی به نام وایلد اند دمون است. این رستوران در طول چند سال فعالیتش به خاطر معجون ها و نوشیدنی های ترکیبی اش شهرت زیادی پیدا کرده است. نوشیدنی های گیاهی و آب میوه های تازه و خوشمزه این رستوران اسامی جالب و بامزه ای هم دارند و با اسم هایی مثل «خانم سان شاین» و «حال خوب» و … شناخته می شوند. با این حال، نوشیدنی تنها گزینه موجود در این رستوران نیست و انواع غذاهای خوشمزه و هوس برانگیز گیاه را هم می توانید در این رستوران نوش جان کنید. اگر گیاهخوار هستید یا اگر به دنبال غذایی سلامت و مفید هستید رستوران وایلد اند دمون  انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر
    آدرس: Alserkal Avenue, Al Quoz, Dubai, United Arab Emirates

کافه XVA

بسیاری از مسافران دوست دارند غذایشان را در محیطی سنتی و محلی بخورند و علاوه بر غذا خوردن، تجربه ای بی نظیر و منحصربفرد از فرهنگ و سبک زندگی آن کشور و شهر هم داشته باشند. اگر شما هم به دنبال چنین فضایی هستید کافه XVA را انتخاب کنید. این کافه رستوران که یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی است در محله تاریخی باستاکیا و در نزدیکی بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر دبی قرار گرفته است. این رستوران منوی گیاهی متنوعش طرفداران زیادی بین مردم محلی و توریست ها پیدا کرده است و یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی به حساب می آید. همچنین حیاط این کافه چشم انداز بی نظیری به منطقه قدیم دبی دارد و پیشنهادمان این است که غذایتان را در این قسمت نوش جان کنید.

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب
    آدرس: Al Fahidi Street, Dubai, United Arab Emirates

رستوران مهاراجه بوگ | Maharaja Bhog

آشپزی هندی به خاطر استفاده فراوان از سبزیجات و گیاهان شهرت دارد و یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی هم در واقع یک رستوران هندی است. جالب است بدانید که در دبی جمعیت زیادی از هندی ها زندگی می کنند که برای کار و زندگی به این شهر عربی مهاجرت کرده اند، به همین دلیل در سطح شهر می توانید رستوران های هندی متعددی را مشاهده کنید که غذاهای خوشمزه هندی را سرو می کنند. رستوران مهاراجه بوگ یکی از مشهورترین این رستوران هاست که طیف متنوعی از غذاهای گیاهی و هندی را با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی به مشتریان ارائه می کند. البته در منوی این رستوران غذاهای گوشتی هم وجود دارد، اما تمرکز اصلی روی غذاهای گیاهی است.

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر و از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۱۱:۳۰ شب
    آدرس: Hamsah Mall Al Karama, Dubai, United Arab Emirates

رستوران امنیا گورمت | Omnia Gourmet

منوی رستوران امنیا گورمت اگرچه کاملا گیاهی نیست و چند غذای گوشتی هم در آن وجود دارد، اما به دلیل غذاهای خوشمزه گیاهی اش در بین گیاهخواران محبوبیت زیادی کسب کرده است. این رستوران در نزدیکی بندر مشهور جمیرا قرار گرفته و فضای داخلی اش به سبک بازارهای سنتی عربی تزیین شده است. رستوران امنیا گورمت انواع غذاهای گیاهی و غیرگیاهی خاورمیانه، مدیترانه و عربی را سرو می کند و طرفداران زیادی در بین مردم محلی و توریست ها پیدا کرده است. شهرت این رستوران از زمانی جهانی شد که سرآشپز مشهور، سیلونا رو این رستوران را به خاطر غذاهای گیاهی اش تحسین کرد و آن را فضایی دوستانه و صمیمی برای همه معرفی کرد.

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب
    آدرس: Jumeirah Fish Harbour 1, Jumeirah, Dubai, United Arab Emirates

رستوران اسپایس کلاب | SpiceKlub

مفهوم آشپزی مولکولی را تا به حال شنیده اید؟! این مفهوم که به سرعت در حال گسترش است از علوم فیزیک و شیمی و خواص مواد در آشپزی استفاده می کند و باعث طعم و ظاهر متفاوت و منحصربفرد غذاها می شود. اسپایس کلاب نامی رستورانی است که در این زمینه تخصص دارد و شعبه اصلی اش در هند قرار دارد. اما در حال حاضر در بی هم شعبه دارد و به دلیل غذاهای خاصش شهرت زیادی پیدا کرده است. غذاهای این رستوران کاملا گیاهی هستند و با استفاده از علم آشپزی مولکولی طعمی متفاوت و لذیذ را به غذاهای معمول اضافه می کند. این رستوران یکی از بهترین رستوران های گیاهی دبی است و افراد زیادی هم برای خوردن غذای گیاهی و هم برای دیدن و امتحان کردن غذاهای خاص آشپزی مولکولی به این رستوران می آیند. اگر به این رستوران رفتید به هیچ وجه دوربین را فراموش نکنید، چون قرار است با غذاهایی هنری و فوق العاده زیبا مواجه شوید!

    ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر و از ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر تا ۱۱:۳۰ شب

    آدرس: Al Rafaa C Building Kuwait Street, Mankhool, Dubai, United Arab Emirates

رستوران هیپی دلی | Hippy Deli

آخرین مورد از بهترین رستوران های گیاهی دبی که معرفی می کنیم رستورانی به نام هیپی دلی است. کلیه غذاهای این رستوران گیاهی و بر اساس گیاهان تهیه می شود و غذاهای خوشمزه و متنوع را به مشتریان ارائه می کنند. این رستوران در تمام وعده ها سرویس دهی می کند اما پیشنهاد می کنیم غذای محبوب و پرطرفدارش یعنی برگر jivamukti را به عنوان ناهار امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. این برگر گیاهی از سیب زمینی شیرین، برنج وحشی و لوبیا چشم بلبلی و گوجه تهیه می شود و همراه با پیاز داغ کاراملی شده و نان سبوس دار و سالاد سرو می شود. این رستوران علاوه بر غذاهای خوشمزه اش به خاطر محیط و فضای گرم و صمیمی و دوستانه اش محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

منبع: theculturetrip.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۹:۰۹
rah jouyan ghoghnos shargh

هنگام گم شدن در کوه چه کنیم؟

کوهنوردی یکی از تفریحات جالب و هیجان انگیزی است که افراد زیادی به صورت حرفه ای و عده ای هم به طور تفریحی آن را دنبال می کنند. همانطور که هر فعالیت ورزشی دارای مزایایی می باشد در عین حال معایبی هم دارد که افراد دنبال کننده ی خود را ممکن است دچار کند. ما در این مطلب قصد داریم تا درباره یکی از معایب این کوهنوردی صحبت کنیم که آن گم شدن در کوه می باشد. ممکن است شما زمانی که در حال کوهنوردی هستید حواستان پرت شود از دوستانتان جا بمانید یا این که راهی را اشتباه بروید و از مسیر اصلی دور بمانید در این شرایط حفظ خونسردی یکی از مهمترین مواردی است باید رعایت کنید اما برای رهایی از این بن بست می بایست کارهایی را انجام دهید که ما در این مطلب می خواهیم به آن ها اشاره داشته باشیم. در صورتی که شما خوانندگان عزیز اطلاعات و نکات بهتری را برای رهایی از این چالش می دانید، می توانید آن ها را با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از تجربیات شما آگاه شوند؛ پیشاپیش از توجه شما سپاس گذاریم.

همانطور که در بالا گفتیم، گم شدن در کوهستان یکی از اتفاقات بدی است که گاهی افرادی که به صورتی تفریحی یا حتی حرفه ای آن را دنبال می کنند به آن دچار شوند، برای رهایی از این مشکل راه حل هایی وجود دارد  که در ادامه به اختصار درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

هر جا که احساس کردید گم شدید؛ توقف کنید!

در هر شرایطی که احساس کردید که مسیر را گم کرده اید به خصوص در برف و باران های شدید که اغلب کوه مه آلود هم می شود سعی کنید هر جایی که هستید توقف کنید و از این فکر که بخواهید مثبت بیاندیشید و مسیرتان را ادامه دهید به شدت خودداری کنید. کمی صبر کنید صداهای اطراف و مسیرها را نگاه کنید اجازه دهید شرایط کمی مساعد شود و مجدد حرکتتان را آغاز کنید.
 به هیچ وجه از یکدیگر جدا نشوید

فعالیت هایی نظیر کوهنوردی، کویرنوردی یا حتی طبیعت گردی بهتر است در غالب گروه های سه الی چهار نفره انجام شود. از همین رو در صورت گم شدن در کوه سعی کنید که به هیچ وجه از یکدیگر جدا نشوید. هرگز کسی را برای جستجو به جلو نفرستید، در عوض فردی را به عنوان عقب نگهدار بگمارید تا دنبال افراد جا مانده باشد.

از نقشه های جیبی یا دیجیتالی خودتان استفاده کنید

نقشه ای که همراه خودتان دارید را بیرون بیاروید تا محل قرار گیری خودتان را متوجه شوید؛ برای این کار بهتر است از نقشه ی گوگل مپ موبایلتان استفاده اما با توجه به این که ممکن است اینترنت شما آنتن ندهند بهتر است که نقشه هم همراه خودتان داشته باشید و با یافتن نشان ها، قله ها و نهرهایی که در این منطقه وجود دارد موقعیت خودتان را متوجه شوید، برای این کار بهتر است که همراه خودتان یک قطب نما ببرید. در صورت عدم همراه داشتن قطب نما  از موقعیت خورشید و یا روشنایی آسمان استفاده کنید تا خودتان از چالش گم شدن در کوه نجات دهید.

انواع روش های جهت یابی:

  • جهت یابی به وسیله ساعت مچی

اگر قطب نما را یادتان رفت که همراهتان ببرید، راه های دیگری هم برای جهت یابی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از عقربه های ساعت مچی خودتان است. شما می توانید عقربه ساعت شمار را طوری به سمت خورشید بگیرید که در امتداد جهت تابش خورید قرار بگیرد. از مرکز ساعت به سمت ساعت ۱۲ یک خط فرضی با نوک انگشتتان ترسیم کنید، نیم ساز زاویه بین این خط فرضی و عقربه ساعت شمار جنوب را به شما نشان خواهد داد با دانستن جنوب شما می توانید بقیه جهت ها را پیدا کنید.

  • جهت یابی بوسیله شاخص

روش دیگری که برای جهت یابی هنگام گم شدن در کوهستان وجود دارد، جهت یابی به وسیله شاخص است. شما می توانید یک چوب را طوری عمودی در زمین فرو کنید و سایه سر چوب را یک تکه سنگ بر روی زمین علامت گذاری کنید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که گذشت سایه سر چوب را تغییر دهید و مکان را علامت گذاری کنید. به وسیله خطی این دو نقطه را به یکدیگر وصل کنید. یادمان باشد که سایه از مغرب به مشرق حرکت می کند چون خورشید از شرق طلوع و در غرب غروب می کند. حال پای چپ خود را در سایه اول و پای راست خود را در سایه دوم قرار دهید در این حالت روبه روی سمت شمال است پشت سر جنوب سمت راست شرق و غرب سمت چپ شما است.

محل خود را علامت گذاری کنید

سنگ ها را بر رو هم قرار دهید و شاخه را به یکدیگر گره بزنید، چوبی را در برف فرو کنید یا از یک نوار پارچه ای استفاده کنید. در این زمان تمام جهت ها را جستجو کنید و هر بار به محلی که علامت گذاشته بودید برگردید و برای علامت زدن مسیر یا نشانه هایی که به جهت یابی موقعیت شما کمک می کند ادامه دهید. در صورتی که به مسیری که دارید می روید مطمئن هستید در حالی که به جلو حرکت می کنید گه گاهی هم علامت هایی را از جاهایی که عبور می کنید قرار دهید چرا که این کار مانع از این می شود که بی هدف دور خودتان بچرخید و ممکن است که به دیگران هم بتوانید کمک کنید تا مسیر شما را دنبال کنند.

 فریاد بزنید یا اعلام خطر با سوت

در پایان تمام مواردی که گفتیم، آخرین مرحله و مهمترین آن ها در صورتی که شما از دوستان جا ماندید و هیچ راه نجات دیگری پیش روی خودتان نمی بینید فریاد بزنید در تمام جهات یا از سوت استفاده کنید و در تمام جهات ممکن سوت بزنید و بعد به جواب این صداها گوش دهید.

اگر در تاریکی شب گم شدید

قبل از این که هوا تاریک شوید حتما مسیرتان را چک کنید اگر احساس کردید که گم شده اید حتما راه چاره ای را برای خودتان بیاندیشید و با پیدا کردن آب، هیزم و یک سرپناه شب شرایط را ماندتان در شب در این محیا سازید. حتما لباس زیاد بپوشید چرا که در شب دمای هوا به شدت کاهش می یابد. سرپناهی را جستجو کنید که از باد یا آب مصون باشد و بدور از خطر سقوط بهمن یا ریزش سنگ باشد (در داخل آب راهه شیب دار نروید). در صورتی که در برف هستید که حفره های کوچکی را در ارتفاعات پایین تر که شاخه های خشک برای عایق کاری وجود دارد برای خودتان تهیه کنید. کوله پشتی خود را خالی کنید و پایتان را داخل آن قرار دهید. آتشی درست کنید تا نشانه ای باشد برای کسانی که بدنبال شما هستند.

خوراکی های مناسب همراه خودتان ببرید

حتما قبل از اینکه بخواهید راهی برنامه کوهنوردی خودتان بشوید، مطمئن شوید که غذا و آب کافی همراه خودتان برده اید. توجه داشته باشید که هر چه در ارتفاعات بالاتری می خواهید بروید حتما از خوراکی هایی که نیاز به آب و اکسیژن کمتری دارند استفاده کنید چرا که از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. خوراکی های سنگین تر برای جلوگیری از ضعف بدنی هنگام فرود مصرف شوند. خوراکی هایی که برای استفاده در کوهنوردی پیشنهاد می شود آن هایی هستند که دارای حجم بالایی از کربوهیدرات هستند چرا که به سرعت هضم می شوند و سوخت لازم برای ادامه فعالیت شما را فراهم می آورند. در ارتفاعات بالا از خوردن خوراکی هایی که دارای چربی بالایی هستند خوداری کنید چرا که برای آزاد کردن انرژی چربی ها نیاز به آب و اکسیژن زیادی است.

بررسی شرایط آب و هوایی قبل از کوهنوردی

توجه داشته باشید که شرایط در کوهستان به مراتب سختر از آن چیزی است که شما تصورش را دارید، پس حتما قبل از این که برنامه ی کوهنوری خودتان را تنظیم کنید از شرایط آب و هوایی در منطقه ایی که می خواهید به آن بروید مطلع شوید. در صورتی که شرایط جوی مناسب نبود سعی کنید حتی اگر حرفه ای هم هستید ریسک رفتن را نکنید تا خدای ناکرده مشکلی برایتان پیش نیاید و دچار گم شدن در کوه نشوید.

جعبه  کمک های اولیه و اورژانسی همراه داشته باشید

این یک حقیقت است که افراد کوهنورد قدرت بدنی و ذهنی بالایی دارند اما رعایت جوانب احتیاط را جمله مواردی است که باید حتما آن ها را در طول مسیری که می خواهید صعود کنید در نظر داشته باشید. از همین رو ا پیشنهاد می کنیم که جعبه ای کمک ها اولیه و همینطور نحوه کار و انجام کارهای اورژانسی را در نظر داشته باشید تا در صورتی که مشکلی پیش آمد بتوانید آن را کنترل کنید چون قدرت نیروهای طبیعی مانند کوه را نباید دست کم گرفت.

از رفتارهای خودسرانه خودداری کنید

هرگز در صورت گم شدن در کوه سعی کنید که نظر خودتان را به اجبار به بقیه بقبولانید چرا که رفتارهای زورگویانه و تصمیم های کورکورانه برای رهایی از این چالش ممکن است به قیمت جان تعداد زیادی از هم گروهی هایتان تمام شود حتما در یک مشورت گروهی تصمیم بگیرید که کدام مسیر را برای رهایی از گم شدن انتخاب کنید و به این ترتیب مسئولیت تمامی اتفاقات پیش رو برای همه یکسان است و در صورت بروز مشکل کسی شما را مقصر نمی داند.

وسایل ارتباطی لازم را همراه داشته باشید

با توجه به این که در کوهستان آنتن دهی موبایل ها ممکن است کم باشد و شما دسترسی به خط تلفن و اینترنت را نداشته باشید پیشنهاد می شود که همراه خودتان بی سیم یا دیگر وسایل ارتباط گروهی را داشته باشید، تا از گم شدن در کوه رهایی بیابید.
در صورتی که تازه کار هستید این موارد را بدانید
بدون شک کوهنوردی بسیار لذت بخش و جذاب است، اما این جذابیت خالی از خطر هم نیست. اگر تازه کار هستید کوهنوردی را با مسیرهای کوتاه شروع کنید، تا هم خطر گم شدن در کوه جلوگیری کنید و هم دیگر خطرات احتمالی را کاهش دهید. رفته رفته مسیرهای کوهنوردی خودتان را طولانی تر کنید تا از بروز مشکلات جلوگیری نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۳
rah jouyan ghoghnos shargh

لوازم مورد نیاز برای کمپینگ یک شبه

برای تمام افرادی که عاشق طبیعت هستند و می خواهند کمپینگ یک شبه در طبیعت را برای اولین بار تجربه کنند، همواره سوال پیش می آید که چه وسایلی بردارند. اگر با فردی اشنا به طبیعت یا راهنمایی ماهر و زبده به درون طبیعت پا می گذارید، می توانید بسیاری از پرسش های خود را از اول بپرسید. با این وجود دانستن اینکه چه وسایلی باید برای کمپینگ یک شبه خود بردارید، جزو بدیهیات بوده و بهتر است که از قبل بدانید چه وسایلی به کارتان می آید. همیشه مطالعه و خواندن و بالا بردن آگاهیتان نسبت به طبیعتی که به درون آن پا می گذارید، قبل از ورود به طبیعت برایتان مفید خواهد بود.

دانستن اینکه چه لوازمی واقعا برای سفر یک روزه و کمپینگ یک شبه شما لازم و ضروری است گاهی می تواند سخت باشد. مخصوصا اگر اولین تجربه کمپینگ خود را می گذرانید. همچنین بسته به طبیعتی که وارد آن می شوید و شرایط مختلفی که ممکن است تجربه کنید، وسایل بسیاری در بازار وجود دارد. باید تمام شرایط سفر خود را بدانید. اینکه تنها سفر می کنید یا اینکه همراه دارید و با گروه به درون طبیعت پا می گذارید؟ آیا به درون طبیعت هایی که در نزدیکی جاده و مسیرهای دسترسی به شهرها هستند می روید یا اینکه به درون دنیای کاملا وحشی و به دور از شهرها قدم می گذارید؟

آیا در منطقه ای که به آن وارد می شوید، حیوانات خطرناکی هم وجود دارند یا خطرناک ترین و وحشتناک ترین موجودی که با آن سر و کار خواهید داشت، پشه ها هستند؟

آیا تنها یک شب را در چادر سپری خواهید نمود یا اینکه به فکر سفری چند روزه به درون طبیعت هستید؟ در هر صورت اشتباهات فاحش برای افرادی که برای اولین بار وارد طبیعت می شوند و به فکر کمپینگ یک شبه در طبیعت هستند، موضوعی عادی است. همچنین هیچ چیزی به اندازه کوله پشتی سنگین شما را در حین پیاده روی عذاب نخواهد داد! با این حال، باید بتوانید وسایل ضروری خود را بردارید تا به خاطر کوچک ترین نیاز به مشکل برنخورید. به همین خاطر دانستن وسایل لازم برای کمپینگ یک شبه در طبیعت اهمیت دارد. در این مطلب از راه جویان ققنوس شرق وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه به درون طبیعت را برای شما بیان می نماییم. این وسایل برای کمپینگ یک شبه درون طبیعت نیز مناسب است. آن ها را بخوانید. سپس بسته به سلیقه و وسایلی که دارید یا شرایطی که به آنجا می روید، تطابق دهید. این موضوع که باید در نهایت خودتان وسایل مورد نیازتان را تشخیص دهید، در اولویت است.


لباس

بسته به اینکه در کدام اقلیم زندگی می کنید و می خواهید به ه منطقه با چه شرایط آب و هوایی سفر کنید، تعداد لباس ها و نوع لباسی که برمی دارید، متفاوت خواهد بود. با این وجود برای انتخاب لباس مورد نیاز برای کمپینک یک شبه می توان یک کار هوشمندانه انجام داد! می توانید به صورت لایه لایه لباس بپوشید. لباس هایتان را در یک کت حجیم یا کاپشنی بزرگ خلاصه نکنید. سعی کنید که چندین دست لباس نازک را بر روی هم بپوشید. لباس هایی را بردارید که نه تنها سبک بوده و حجم کمی را در کوله شما اشغال می کنند، بلکه در صورت خیس شدن، به راحتی و سریع خشک می شوند.

  •     همیشه لباس زیرپوش می تواند بهترین گرم کن برای شما باشد.

  •     یک لباس میانی آستین دار که هم نازک و سبک بوده و هم گرم باشد بر روی زیرپوش بپوشید.

  •     برای زمانی که هوا خنک می شود یا باد سردی می وزد، یک لباس یا پلیور می تواند جوابگو باشد.

  •     شلواری انتخاب کنید که با آن به راحتی به پیاده روی می روید. اگر فکر می کنید که هوا سردتر می شود، بهتر است شلواری گرم هم بپوشید.

  •     حداقل یک دست جوراب اضافه داشته باشید. همیشه به جوراب ها در سفر اهمیت بدهید. پاهای شما به راحتی با کمی پیاده روی خسته می شود. دقت کنید که جوراب های گرم و نرمی بپوشید. جوراب های پشمی قطعا بهتر از جوراب های نخی و پنبه ای هستند.

  •     کلاه و دستکش. کلاه برای جلوگیری از آفتاب و کلاهی برای  گرم نگه داشتن سر و پیشانی لازم دارید. همچنین دستکش هم بردارید.

  •     عینک دودی می تواند به دردتان بخورد.


نکته: اگر به مناطقی سفر می کنید که خرس دارد، برای هنگام خواب، یک دست لباس اضافه جداگانه داشته باشید.

سرپناه

خوابیدن در میان طبیعت و در زیر آسمان پرستاره قطعا بسیاری لذت بخش است اما حداقل باید به فکر سرپناهی در کمپینگ یک شبه خود باشید. دور بودن از حشرات و عناصری که در خواب باعث آزار و اذیت شما می شود، بسیار اهمیت دارد. باید بتوانید خستگی روزانه خود را در هنگام خواب رفع کنید تا دوباره صبح توان حرکت داشته باشید.

  •     حداقل باید یک چادر مسافرتی با خود به همراه داشته باشید. اگر به تنهایی به کمپینگ می روید، یک  چادر جمع و جور تک نفره عالیست.

  •     همچنین باید کیسه خوابی مناسب با دمایی که در شب در منطقه کمپینگ با آن مواجه می شوید، به همراه داشته باشید.

  •     به همراه داشتن پدهای گرمایی نیز می تواند شما را در طول شب و به هنگام خواب گرم نگه دارد.


نکته: در جایی که چادر خود را برپا می کنید، مراقب باشید که زمینی خشک و به دور از رطوبت داشته باشد.

غذا

زمانی که به پیاده روی در طبیعت می روید، در حقیقت کالری بسیاری می سوزانید و در نتیجه سریع گشنه می شوید. به همین دلیل باید مواد غذایی مناسبی برای برگرداندن انرژی و کالری به بدنتان به همراه داشته باشید. همچنین برای بسیاری از افراد که به کمپینگ یک شبه درون طبیعت می روند، نوشیدن غذاها و نوشیدنی های گرم بسیار اهمیت دارد. چرا که دمای بدنشان را این گونه گرم نگه می دارند. بعضی از افراد نیز تنها با مواد غذایی سرد همانند آجیل، ماهی یا گوشت سیر شده و این مواد برایشان کافیست. بدن خود را بشناسید. به جای اینکه غذاهای بسیاری را درون کوله پشتی خود بگذارید، به دنبال یک غذای سالم، کافی و مقوی باشید. کمی حساب شده پیش بروید. دقیقا بدانید که برای ناهار و شام چه می خواهید بخورید. بسیاری از کسانی که پیاده روی در طبیعت می روند، روز خود را با صبحانه ای گرم شروع کرده، ناهار را ساندویچی آماده و سرد می خورند و برای شب خود را مهمان غذایی آتیشی و گرم در کمپینگ یک شبه درون طبیعت می کنند. گاهی حتی خوردن تنقلاتی انرژی زا را به جای ناهار ترجیح می دهند. در اینجا نمونه ای از غذاهای مورد نیازتان را می آوریم که می توانید بر طبق آن برنامه غذایی طبیعت گردی خود را بچینید.

یک صبحانه قابل پخت راحت همانند املت، یک غذای سرد و یک غذای قابل پخت دیگر همانند انواع جوجه ها و گوشت ها برای شام مناسب است. تنها یادتان باشد که کیسه و فلاسک آب گرم را هم همراهتان داشته باشید.

اسنک و تنقلات برای زمان هایی که پخت غذای شما دیر می شود، می تواند ضعف و سستی را از شما دورتر کند.

وسایل آشپزی و خوردن غذا، همانند یک بشقاب، لیوانی برای نوشیدن چای، زغال یا سوخت برای برپایی اجاق، قاشق و چنگال، چاقو، ظرفی همانند قابلمه سفری برای پخت غذا بر روی آتش، فلاسک یا کتری برای جوشاندن آب و شاید یک اجاق گاز سفری برای مواقعی که به دنبال روشن کردن آتش نیستید.

آب

خوردن آب در هنگام پیاده روی بسیار اهمیت دارد. تامین آب بدنتان بسیار مهم تر از غذا خوردن است. دو راه برای این مورد دارید. برای کمپینگ یک شبه می توانید تمام آب مورد نیاز خود را به همراه داشته و با خود بردارید. بطری های آب خود را پرکنید و درون کوله پشتی بگذارید. همچنین اگر فیلتر تصفیه آب دارید، آن را با خود به همراه داشته باشید. فیلترهای آب به شما اجازه می دهد که از آب دریاچه یا رودخانه استفاده کنید. اگر نیاز به حمل بطری آب دارید، آن ها را بسته بندی کنید. یادتان باشد حتما به آب نیاز خواهید داشت. آب را برای نوشیدن، غذا درست کردن، شستشو و حتی برای مواقع اضطراری لازم دارید.

لوازم راحتی

هر چند در ابتدا ممکن است که این لوازم به خاطرتان نیاید اما بعدا و در حین پیاده روی در طبیعت متوجه خواهید شد که وجود این لوازم کمک کننده شما خواهد بود و سفرتان را دلچسب تر خواهد کرد. از جمله این  وسایل می توانید به کرم یا اسپری ضد حشره، دستمال کاغذی، صابون هایی همانند کاغذ صابونی، بیل دستی برای کندن زمین و ایجاد چاله و … .

برای مواقع ضروری

در کمپینگ ها همیشه به همراه داشتن یک سری از وسایل ضروری و کمک کننده خواهد بود. گوشی همراه با باتری کاملا شارژ شده، لامپ و چراغ قوه دستی با باتری های اضافه و کیف کمک های اولیه را به همراه داشته باشید.

نقشه راه و شماره تلفن های مواقع ضروری را با خود داشته باشید. در هنگام بسته بندی وسایل کوله پشتی، هم می توانید از بسته ها یا کیسه های بسته بندی برای مرتب چیدن وسایل درون کوله پشتی استفاده کنید.

منبع: thoughtco.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۱۹:۱۸
rah jouyan ghoghnos shargh