خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

تنگ گمبیل

تنگ گمبیل در روستای زیبای ساران بهشت مکان و در نزدیکی شیراز قرار گرفته است که قطعا یکی از بی نظیرترین طبیعت های ایران را این مکان دارد. در ادامه از این تنگه بیشتر برای شما خواهیم گفت. با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید:

احتمالا با شنیدن نام بهشت منتظر معرفی این مکان در یکی از شهرای شمال کشور بوده اید اما مکان های زیبا و بهشتی در سرتاسر ایران قرار گرفته اند.

بهشت گمشده ایران تنگ گمبیل در استان فارس و در روستای ساران بهشت مکان  قرار گرفته است. برای عبور از این تنگه در قسمت هایی مجبور می شوید تا از رودخانه ای که در کف آن قرار گرفته، بگذرید.

قدم زدن در منطقه ی تنگ گمبیل قطعا خاطره ای خوش خواهد بود، اینجا با یکی از زیباترین طبیعت های ایران روبرو می شوید از آب های سرد و روان گرفته تا درختان گردو، تمشک وحشی و زرشک. هنگام طبیعیت گردی، چشم اندازهای منحصربفرد و صدای پرندگانی که در فضا می پیچد، شما را سرمست می کند. در این طبیعت شگفت با کبوترهایی روبرو می شوید که بر روی آب مدام در حال پرواز هستند نمای فوق العاده ای که می توان گفت در هیچ کجای دیگر ایران با مانند آن روبرو نخواهید شد.

کی به تنگ گمبیل برویم؟

بهترین زمان سفر به تنگ گمبیل برای لذت بردن از زیبایی های آن، فصل بهار از اواسط ماه اردیبهشت تا پایان تابستان است.

دسترسی تنگه گمبیل

برای رسیدن به این تنگه ابتدا باید خودتان را به استان فارس و بعد شهر سپیدان برسانید. بعد از آن باید حدود ۴۰ کیلومتر از روستای برشنه را طی کنید تا به روستای زیبای کهکران و بعد روستای ساران بهشت مکان برسید. بعد از طی یک مسیر ۲۰ دقیقه ای خاطره انگیز از میان درختان سیب و سپیدار، به تنگ زیبای گمبیل می رسید.


برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۵
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

لباس های مناسب در هواپیما

پوشیدن یک لباس مناسب در هواپیما به این معناست که این شانس را به خودتان می دهید تا در آنجا احساس ناراحتی نکنید آن هم وقتی ساعت ها در آسمان معلقید! ۵ آیتمی که در پایین معرفی می شوند، علاوه بر اینکه کاملا راحت هستند باعث می شوند تا شما یک فرد خوش استایل و طبق روز هم جلوه کنید. با این راهنمای لباس های مناسب در هواپیما همراه راه جویان ققنوس شرق باشید:

لباس هایی با جیب های متعدد

در جایی که چندین چمدان و بار بنه ی زیاد همراهتان دارید و باید آنها را دنبال خودتان این طرف و آن طرف بکشید، پوشیدن لباسی که بتواند یک وظیفه ی  دوبل به جز فقط یک کالای پوشیدنی را انجام دهد، یک اجبار است! بنابراین لباس هایی که تعداد زیادی جیب دارد به شما کمک می کند تا کالاهای اضافه تان را در جیبتان بگذارید و کمی سبک تر شوید.

لباس های گشاد

همانطور که ممکن است بدانید، لباس های تنگ در هواپیما خطرناک هستند چون با توجه به فشرده بودن صندلی ها، فضای زیادی برای مانور ندارید و مجبورید مدت زیاد به یک حالت بنشینید، تنگی جا، عدم تحرک زیاد و لباس های تنگ می تواند باعث خفگی رگ های خونی تان شود. بنابراین دانشگاه پزشکی واشنگتن برای کاهش خطرات این ریسک پیشنهاد می کند تا از لباس های تنگی که روی بدنتان جا می اندازد، پرهیز کنید. پس شلوارهای تنگی که جریان خون رگ هایتان را کند می کنند در خانه جا بگذارید و به فکر لباس های آزادتر باشید.

کفش های ساده و راحت

پوشیدن کفش هایی با کف صاف در هواپیما بعد از اینکه مدتی را در صف گیت بوده اید و چند ساعتی را هم قرار است در هواپیما بگذرانید، بسیار مهم است. باید کفشی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را هر کجا که خواستید کشید چون بعضی از کفش ها به اندازه ای سنگین هستند که انگار آنها انسان ها را به دنبال خود می کشند! برای مثال برای خانم ها، کفش های کتانی و یا کفش هایی که مانند کفش باله کاران سطح صافی دارد و ظریف است، بسیار مناسب است.

پارچه های سبک و خنک

یکی دیگر از لباس هایی که پوشیدنش در هواپیما اجباری است پارچه هایی است که جنس خنکی داشته باشند و هوا و رطوبت را به راحتی عبور بدهند، مثلا پارچه های نخی، ابریشمی و کتان از این دسته هستند. پارچه هایی که مانع از عبور و مرور هوا شوند باعث می شود تا تعرق روی پوست بماند و در نتیجه احساس بدی به شما دست بدهد.

لباسی که کمی طبق مد باشد

لباس های طبق مدتان را فراموش نکنید. وقتی صحبت از لباس های مناسب در هواپیما می شود، پیشنهاد ما بیشتر روی کارایی است اما لباسی هم که کمی روی استایل باشد می تواند به شما احساس خوب و راحتی دهد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۲
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

جنگل های سیاهکل

کم کم با رسیدن هوای گرم، تعداد سفرهای به مناطق خوش آب و هوای کشورمان مثل مناطق شمالی ایران هم بیشتر می شود. در روزهایی که آفتاب با قدرت تمام می تابد، سفر به یکی از مناطق خنک شمالی بهترین کار است. اگر تعطیلات ۲-۳ روزه ای در پیش رو دارید و نمی دانید باید با آن چکار کنید پیشنهاد ما این است رهسپار شهر زیبایی مثل سیاهکل شوید تا هم از آب و هوای عالی آن لذت ببرید و هم طبیعت دلنشین را با وجودتان احساس کنید. در ادامه همراه راه جویان ققنوس شرق باشید تا از شهر شمالی سیاهکل و جنگل های مشهور آن، جنگل های سیاهکل بیشتر بدانید.

از سیاهکل بیشتر بدانید

سیاهکل شهرستانی بسیار خوش آب و هوا در استان گیلان است. سیاهکل ۱۸٫۱۷۶ نفر جمعیت دارد، محلی های این شهرستان به آن سی کل می گویند که سی به معنای صخره ی بزرگ و کوه با شیب تند و کل به معنای آبادی است پس طبق این، سیاهکل به معنای آبادی کنار کوه با شیب تند است.

شهرستان سیاهکل دارای وسعتی ۴۸ هزار کیلومتر مربعی است که از شمال و شرق به لاهیجان و از غرب به رشت و از جنوب به رودبار منتهی می شود. این شهر فوق العاده سرسبز، جنگل های بسیار زیبایی دارد که به جنگل های سیاهکل مشهور هستند. وجود درختان سبز پیچیده در هم و طبیعت بی نظیری که دارد آن را به برترین جاذبه ی گردشگری این شهرستان و یکی از بهترین دیدنی های ایران تبدیل کرده است و یک جای عالی برای گذراندن تعطیلات چند روزه محسوب می شود. چادر زدن در این جنگل هم لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد. با پیاده روی در جنگل های انبوه سیاهکل می توانید یک دورنمای عالی به قله ی زیبای درفک را هم داشته باشید و با ادامه ی این پیاده روی تا دیلمان به منطقه ای رویایی به نام ملومه می رسید و می توانید وعده ی ناهارتان را همان جا میل کنید.

البته سیاهکل فقط به دلیل طبیعتش مشهور نیست. در راه رسیدن به آن، به کاروانسرایی برمی خورید که تی تی نام دارد که در زبان گیلکی به معنای «شکوفه» است، این کاروانسرا در نزدیکی رودخانه ی شیم رود قرا گرفته است. کاروانسرای تی تی متعلق به دوره ی صفویان است و در ۱۰ کیلومتری جاده ی سیاهکل به دیلمان و روی تپه ای بلند و سرسبز قرار دارد و در زمان های گذشته، مسیر کاروان لاهیجان به دیلمان و طالقان بوده است.

پس سفر به سیاهکل و بازدید از جنگل ای سیاهکل علاوه بر اینکه یک سفر طبیعت گردی است، می تواند یک سفر تاریخی هم باشد و کنجکاوی های تاریخی گردشگران را هم جوابگو باشد.

جدای از جنگل های سیاهکل و این کاروانسرا، این شهر رودخانه های زیادی هم دارد که از دیگر جاذبه های گردشگری سیاهکل هستند. آبشار مشهور این شهر، لونک نام دارد و یک جای خوب برای گذراندن آخر هفته است.



برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

خوردن قهوه در هواپیما

صف های امنیتی طولانی، تاخیرهای دراز مدت و چشمانی که از خستگی قرمز شده اند… سفر با هواپیما می تواند خسته کننده باشد حتی اگر سعی کنید به هر ترفندی که شده مدتی در آن بخوابید و یا خودتان را سرگرم کنید. پس قهوه می تواند یک گزینه ی خوب برای به در بردن خستگی تان باشد و کمی احساس آرامش نصیبتان کند، اما صبر  کنید! اگر به خود و سلامیتی تان اهمیت می دهید، تا زمانیکه پایتان روی زمین نرسیده، خوردن قهوه در هواپیما را فراموش کنید، همراه راه جویان ققنوس شرق باشید تا دلیل این موضوع را به طور کامل متوجه شوید.

یکی از مهمانداران مجرب هواپیما، در مصاحبه ای گفته است: مهمانداران هواپیما به هیچ وجه از آب گرم داخل هواپیما نمی نوشند، آنها همچنین از قهوه ها و چایی های داخل هواپیما استفاده نمی کنند.

به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟ چه چیز بدی در مورد قهوه های هواپیما وجود دارد؟ بر خلاف آب هایی که داخل بطری و به صورت بسته بندی ارائه می شوند، آبی که که چایی و قهوه ی هواپیما از آن تهیه می شود، آب شیر است. در واقع جواب این سوال این است که مشخص نیست تانکرهای آب هواپیما، هر چند وقتت یکبار تمیز می شوند که این مورد می تواند باعث بیماری های جدی شود.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ روی ۱۵۸ هواپیما انجام شد، مشخص شد که ۱۳ درصد تانکرهای آب آنها دارای «کالیفرم» است. کالیفرم نوعی باکتری است که ممکن است به سرعت شما را بیمار نکند، اما به صورت غیر مستقیم می تواند باعث انواع امراض شود.

بعد از مشخص شدن این فاجعه، استانداردهای هواپیمایی تغییر کرد و قرار شد تا همه ی هواپیماها از منابع آبی با استانداردهای FDA استفاده کنند. طبق این استاندارد، هواپیماها موظفند هر چند وقت یکبار، تانکرهای آبشان را ضدعفونی کنند و هر یک سال یکبار، باید تست کالیفرم بدهند.

با همه ی این تدابیر باز هم اوضاع آن طور که مورد نظر بود، پیش نرفت چرا که در سال ۲۰۱۲ طبق تستی که برای وجود کالیفرم در تانکرهای هواپیمایی شد، جواب آزمایش ۱۲ درصد آنها، مثبت بود.

مسلما هواپیماها به منابع آبی که بر روی زمین است، دسترسی ندارند و به همین دلیل، یک ماشین بارکش، آب مورد نیاز هواپیماها را قبل از پرواز به آنها می رساند. در این بارکش ها، میکرو ارگانیسم هایی وجود دارد که این میکرو اورگانیسم ها به منابع آب منتقل شده و باعث آلودگی آنها می شوند.

شاید با خودتان بگویید پس جوشاندن آب می تواند راه حل خوبی باشد اما بد نیست بدانید که طبق گفته ی دانشمندی به نام  Brenda Wile، جوشاندن آب ممکن است بعضی از باکتری های داخل آب را از بین ببرد (باکتری های ضعیف تر) اما اکثر آنها زنده می مانند.

تا حالا گزارش خاصی از بیماری هایی که به دلیل نوشیدن چای یا قهوه در هواپیما بوده باشد، ارائه نشده است اما پیشنهاد می کنیم اگر دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستید، جدا از خوردن قهوه در هواپیما پرهیز کنید. راه بهتر این  است که از بطری های آب استفاده کنید و در غیر اینصورت، تا رسیدن به زمین، فکر خوردن قهوه را از سرتان بیرون کنید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۸
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

چرا پنجره های هواپیما سوراخ ریز دارد؟

در هواپیما معمولا صندلی های کنار پنجره طرفداران بیشتری دارد چون هم می توانید بر فراز آسمان های شهر و ابرها را تماشا کنید و هم می توانید سرتان را راحت بهش تکیه بدهید و به خواب بروید. شاید وقتی از شیشه پنجره محو تماشای شهر از بلندی هستید چندان به خود شیشه و سوراخ ریزی که بر روی آن وجود دارد دقت نکرده باشید، احتمالا برایتان جالب است که بدانید حفره ای به این کوچکی نقشی مهم و حیاتی را در ایمنی سفر هوایی شما دارد، درادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید تا دلیل بودن این سوراخ ریز روی شیشه هواپیما را بفهمید.

پنجره هواپیما از سه لایه درونی، میانی و بیرونی تشکیل شده، لایه درونی همان شیشه ای است که شما می توانید بهش دست بزنید. جای حفره ریز بر روی لایه میانی است، لایه بیرونی مهمترین و محکم ترین لایه است و از شما در برابر اختلاف فشار محافظت می کند. با اینکه هم لایه بیرونی و هم لایه میانی قدرت مقاوت در برابر فشار بیرون را دارند اما فشار اصلی روی لایه بیرونی است چون این لایه آخرین مانعی است که بین شما و ابرها قرار دارد.

هر چه از سطح زمین به طرف بالا برویم فشار هوا کم و کم تر می شود پس وقتی هواپیما بلند می شود هم فشار بیرون و هم فشار داخل هواپیما کم می شود اینجاست که سیستم تنظیم فشار هواپیما فشار داخل کابین را به حدی می رساند که حال مسافران بد نشود و برایشان مشکلی پیش نیاید. اما مساله ای که در این هنگام پیش می آید اختلاف فشار بین هواپیما و هوای بیرون است که می تواند شیشه های هواپیما را بشکند. برای این کار هم چاره ای اندیشیده شده و آن چاره چیزی نیست جز همان سوراخ ریز روی شیشه! به این سوراخ ریز Bleed Hole می گویند و با طراحی آن در واقع سازنندگان هواپیما می خواستند جلوی شکستن لایه درونی هواپیما را بگیرند تا فقط لایه بیرونی که مقاوم ترین لایه است این فشار ا تحمل کند. این سوراخ، فشار لایه میانی و لایه درونی را برابر می کنند تا هیچ خطری آن ها را تهدید نکند. خیلی کم پیش می آید که لایه بیرنی بر اثر فشار وارد شده بهش بشکند اما اگر این اتفاق هم بیفتد لایه میانی نقش خودش را به خوبی ایفا می کند و نمی گذارد بار این فشار روی لایه درونی بیفتد.

این سوراخ کوچک یک فایده خیلی مهم دیگری هم دارد و آن اینکه اجازه نمی دهد در اثر اختلاف دما بین بیرون و داخل هواپیما هیچ مهی روی شیشه هواپیما بنشیند.

منبع: sciencealert.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۶
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

چلو کباب یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی

چلوکباب غذای محبوب شاه و رعیت گویا قدمتی طولانی ندارد و به گسترش آن را می‌توان در عصر قجر جست. اعتمادالسلطنه در خاطرات روزانه خود درمورد محبوبیت چلوکباب در دربار ناصرالدین شما می‌نویسد: منشی مخصوص ناصرالدین شاه دلیل محبوبیت حاج ابراهیم امین السطان آبدارچی را در کباب‌زدن برای همایونی عنوان کرده‌‌است.

دوستعلی خان معیرالممالک از نوادگان ناصرالدین شاه در خاطراتش آورده‌است : «ﯾﮑﯽ از روزﻫﺎی ﺟﻤﻌﻪ ای ﮐﻪ ﻧﺎﺻﺮاﻟﺪﯾﻦ ﺷــﺎه با ﺣﺮﻣﺴــﺮا ﻗﺼﺪ زﯾﺎرت ﺣﻀﺮت ﻋﺒﺪاﻟﻌﻈﯿﻢ در ﺷــﻬﺮ ری داﺷﺘﻪ اﺳﺖ، ﭘﯿﺸﺨﺪﻣﺖ ﻫﺎی او ﻣﺠﺒﻮر ﻣﯽ‌ﺷــﻮﻧﺪ ﯾﮏ روز ﻗﺒﻞ‌ﺗﺮ ﺑﻪ آن ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺮوﻧﺪ و ﺣﺪود ۲ﻫﺰار ﮐﺒﺎب ﺑﺮای درﺑﺎرﯾﺎن ﺑﺰﻧﻨﺪ».

همانگونه که اشاره شد رواج چلوکباب به شکل امروزی یا همان کوبیده به دورۀ قاجار و عصرناصری باز می‌گردد.

اگر بخواهیم در مورد پیشینه این غذای لذیذ ایرانی بیشتر در تاریخ به عقب برگردیم در یکی از رساله‌های آشپزی برجامانده از دوره شاه اسماعیل صفوی در مورد غذای شبیه به کوبیده امروزی اشاراتی شده‌است.

مؤلف کتاب حاج محمدعلی باورچی بغدادی در باب نوزدهم این کتاب پس از کباب بره و مرغ و غاز در مورد غذای به اسم کفته کباب نوشته : «ﺑﯿﺎرﻧﺪ ﮔﻮﺷــﺖ ﺗﺨﻠﯽ و ﺑﺎ ادوﯾﻪ ﮔﺮم و ﭘﯿﺎز و ﻧﻤﮏ ﺑﻪ ﻗﺪر و ﻧﺮم ﺑﮑﻮﺑﻨﺪ و ﺳﺎﻋﺘﯽ ﺑﮕﺬارﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮد را ﺑﮕﯿﺮد. ﺑﻌﺪ از آن ﻫﺮﮐﺪام را ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮔﺮدﮐﺎﻧﯽ ﺑﺰرگ ﮔﺮد ﺑﺴﺎزﻧﺪ و در ﺳﯿﺦ آﻫﻨﯿﻦ ﻫﻤﻮار ﺑﺎرﯾﮏ ﺑﮑﺸﻨﺪ و آﺗﺶ ﻧﺮم ﺑﭙﺰﻧﺪ». با این اوصاف می‌توان گفت قدمت کوبیده را برخلاف برخی گفته‌ها به بیش از ۵۰۰ سال رساند.

ناصرالدین شاه در دوران ولیعهدی در تبریز اقامت داشت. در آنجا ملازمی داشته به اسم حاج علی الله که کباب پزی ماهری بود. با آغاز سلطنت ناصرالدین شاه او شش نفر از نزدیکانش من جمله حاج علی الله را با خود به تهران می‌آورد.

حاج علی الله در تهران پایه‌گذار نخستین چلوکبابی به شکل امروزی آن در تهران می‌شود و پس از او تقریباً نودگان وی در این صنف فعالیت می‌کنند. ابوالقاسم یزدان منش ( صاحب چلوکبابی نایب)  نتیجه حاج علی الله،  در این خصوص می‌گوید: «ﭘﯿﺶ از دورۀ ﻧﺎﺻﺮاﻟﺪﯾﻦ ﺷﺎه ﮐﺒﺎب ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯽ ﺷــﺪ و ﻧﻮﻋﯽ ﮐﺒﺎب ﺧﺎص که در ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﻃﺮﻓﺪار داﺷــﺖ. ﻧﺎﺻﺮاﻟﺪﯾﻦ شاه ﻫﻢ ﮐﻪ از دوﺳﺘﺎن ﺟﺪ ﻣﻦ ﺑﻮد  ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻋﻼﻗﻪ اش ﺑﻪ ﮐﺒﺎب ﭘﺲ از ﺑﻪ ﺗﺨﺖ ﻧﺸﺴﺘﻦ، ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ از رﻓﻘﺎﯾﺶ از ﺟﻤﻠﻪ ﺣﺎج ﻋﻠﯽ ﷲ را ﺑﻪ درﺑﺎر ﺧﻮد ﻣﯽ آورد اﻣﺎ ﺑﻌﺪ از ﻣﺪﺗﯽ آﻧﻬﺎ ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﺗﺮک درﺑﺎر ﻣﯽ ﺷــﻮﻧﺪ. اﻣﺎ او ﺑﺮای اﯾﻨﮑﻪ از دوﺳﺘﺎن ﻗﺪﯾﻤﯽ اش دور ﻧﺸﻮد در ﻧﺰدﯾﮑﯽ ﮐﺎخ ﮔﻠﺴﺘﺎن و داﺧﻞ ﺑﺎزار دﮐﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺧﺮد و ﮐﺒﺎﺑﯽ راه ﻣﯽ اﻧﺪازد».

چلوکبابی‌ها از دوره قاجار تا اواخر دوره پهلوی فقط ناهار غذا می‌دادند. از یک ساعت مانده به ظهر تا ساعت  ۲ غذا می‌فروختند. در آن روزگار اطراف دکان چلوکبابی‌ها سکوهای کاشی‌کاری شده داشتند تا مشتری روی آن‌ها یا روی زمین بنشیند و غذا میل کند.

وقتی‌که مشتری وارد مغاز می شد، “چلوبیار” با بادیه برنجی‌ای به دست یک مشت برنج در بشقاب جلوی مشتری می‌کشید و کره روی آن می‌گذاشت و بلافاصله “کباب‌بده” ، یکی از سیخ‌های در دستش را روی چلو می‌کشید و کباب را روی برنج می‌گذاشت. معمولاً مشتری سه پرس غذا می‌خورد. در آن زمان رسم بر این بود که مردم با دست غذا بخورند و بعدها با مدرن شدن جامعه  قاشق و چنگال باب شد.

در آن روزگار رسم نبود که زنان نه در کبابی‌ها و در دیگر غذاخوری‌ها شهر وارد شوند و این رسم هم با تغییرات جامعه کم‌کم تغییر کرد.

انواع کباب

در گذشته چلوکباب سلطانی همان کباب کوبیده بزرگ‌تر از حد معمول بوده‌ اما امروزه چلوکباب سلطانی یک سیخ کباب برگ و یک سیخ کباب کوبیده است. شیشلیک کبابی است که از به سیخ کشیدن دنده گوسفندی درست می شود. کباب چنجه یا کنجه ، گوشت گوسفندی تکه تکه شده و کباب شده روی آتش است و کباب حسینی نوع دیگری از کباب است که گویا مبدع آن استاد حسین خان کبابی، کباب پز مشهور شاه عباس بزرگ است. این کباب نوعی برگ بوده که گوشت آن را به سیخ‌های نازک می‌کشیدند و در دیگ می‌پختند.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۰
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

ویزای مالزی

مالزی کشوری مسلمان نشین در جنوب شرقی آسیاست. این کشور به دلیل طبیعت بکر، آب و هوای استوایی، سواحل زیبا و تفریحات دریایی و ساحلی اش، طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا و به خصوص ایرانی های عزیز دارد. این کشور دیدنی های زیادی دارد. این بار می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید ویزای مالزی را دریافت کنید و برای اخذ آن چه مدارکی را لازم دارید و باید چه کنید. با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

ویزای مالزی انواع مختلفی مثل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ترانزیت و ویزای کاری و تجارت دارد که اخذ هر کدام از آنها بستگی به این دارد که برای چه چیزی می خواهید به آن سفر کنید. ما در این جا می خواهیم به شما شرایط اخذ ویزای توریستی را توضیح دهیم.

در صورتی که بخواهید به قصد گردش و تفریح به مالزی سفر کنید، نیاز به ویزای توریستی آن دارید. قبلا مدت ویزای توریستی برای ایرانیان، ۳ ماه بود که حالا شرایط تغییر کرده است و مدت آن به ۲ هفته تغییر پیدا کرده است، این تغییر از سال ۲۰۱۳ اعمال شده است. برای اخذ ویزای توریستی مالزی نیازی نیست به سفارت بروید و زمانی که به فرودگاه مالزی وارد شوید، مهری در پاسپورت تان زده می شود که این مهر همان اجازه ی ورود به مالزی است.

اما برای اخذ این ویزا نیاز به مدارکی است که در زیر می توانید ببینید:

    برای گرفتن ویزای مالزی باید بلیط رفت و برگشت را داشته باشید
    پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همراهتان باشد
    از آنجاییکه ویزای مستقلی به شما داده نمی شود و در واقع مهر درون پاسپورت به منزله ی ورود به مالزی است، نیازی به عکس نیست.
    این ویزا هزینه ای ندارد

همانطور که در بالا گفته شد، مدت این ویزا ۱۴ روز است اما در صورتیکه بخواهید بیشتر از ۱۴ روز در مالزی بمانید، باید مدارک زیر را تحویل سفارت بدهید:

    اصل پاسپورت
    ۲ قطعه عکس ۴*۳
    حساب بانکی با بیشتر از ۸ میلیون در آن و ارائه ی پرینتی از این حساب به سفارت
    رزرو بلیط و هتل

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد

کمتر کسی پیدا می شود که فست فود دوست نداشته باشد، طعم بینظیر و خوشمزه فست فودها باعث شده که علی رغم همه ضررهایی که دارد باز هم از محبوب ترین غذاهای دنیا باشد. وقتی صحبت از فست فود و همبرگر به میان می آید یاد بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای دنیا، مک دونالد می افتیم. امروز در این پست می خواهیم از واقعیت هایی جالب درباره رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد صحبت کنیم، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

مک دونالد رستوران زنجیره ای فست فود و همبرگر آمریکایی است. برادران ریچارد و موریس مک دونالد در سال ۱۹۴۰ این رستوران را در کالیفرنیا افتتاح کردند. در ابتدا در این رستوران فقط غذاهای کبابی و همبرگر درست می شد، برادران مک دونالد بعد از مدتی کار کردن دراین رستوران به این نتیجه رسیدند که بیشتر درآمدشان از همبرگر است. در طول سالیان این فروشگاه در نقاط مختلف دنیا شعبه زد و ساندویچ های خوشمزه و جدید را خلق کرد. مک دونالد در سال ۲۰۱۱ با سهامی به ارزش ۳۵,۵۹۳ میلیون دلار و ۶% رشد نسبت به سال ۲۰۱۰ به ششمین برند تجاری برتر در دنیا شد.

امروز مک دونالد یکی از بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای جهان است و با بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۲۰ کشور مختلف هر روز ۶۸ میلیون نفر مشتری دارد. مک دونالد در ابتدا فقط همبرگر، چیزبرگر، سیب زمنی سرخ کرده، انواع مرغ ها و … را می فروخت اما با تغییر ذائقه مشتریان به منوی خود انواع سالادها، ماهی ها، میوه ها، ساندویچ های لقمه ای و … را هم اضافه کرد.

لوگوی این رستوران در سال ۱۹۶۱ ثبت شد، این لوگوی تجاری به شکل قوس های طلایی و به نوعی سمبل حرف ام بود. کارشناسان معتقدد شکل خاص و ترکیب رنگ های زرد و قرمز در لوگوی این شرکت یکی از دلایل جذب کودکان به این رستوران های مک دونالد است. اولین رستوران زنجیره ای برادران مک دونالد در سال ۱۹۵۵ به کمک شخصی به نام ری کراک (Ray Kroc) افتتاح شد و این نقطه شروعی بر افزایش شعبه های مختلف این شرکت در سراسر دنیا بود.

این شرکت در نقاط مختلف دنیا ۱٫۵ میلیون کارمند دارد و با تبلیغات فراوان همیشه سعی می کند که رتبه اول خود در مواد غذایی را حفظ کند. مک دونالد همیشه برای افزایش مشتریان خود ایده های خلاقانه و جالبی داشته است مثلا در کنار رستوران های خود فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته و دکور خود را مرتب تغییر می دهد. به هر کدام از شهرهای معروف دنیا که سفر کنید می توانید شعبه های مختلفی از این رستوران را پیدا کنید و خودتان را به ناهار و شامی خوشمزه دعوت کنید، دکوراسیون شاد و مهیج این رستوران ها طعم غذاهایش را برایتان لذت بخش تر می کند.

با وجود همه موفقیت هایی که این شرکت بدست آورده اما پس از شهرت فراوانی که در دنیا پیدا کرد انتقادهای زیادی به آن وارد شد. یکی از این انتقادها مربوط به چاق کننده بودن غذاهای عرضه شده این رستوران است، منتقدان معتقدند که این شرکت یکی از دلایل شیوع چاقی در جهان است.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۳
rah jouyan ghoghnos shargh

زندگی ارزان در تایلند

تایلند یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان است و با غذاهای ارزان و طبیعت بکرش همیشه تعداد زیادی گردشگر دلباخته دارد! این کشور آنقدر زیباست که خیلی ها تصمیم می گیرند نه تنها سفری چند روزه که سفری چند ماهه به آن داشته باشند تا سر فرصت همه جاذبه ها و تفریحات ماجراجویانه آن را تجربه کنند. اینجاست که باید مدیریتی اصولی روی هزینه های خود داشته باشید تا در مدت اقامت خود در این کشور با مشکل اساسی کمبود منابع مالی روبرو نشوید! این پست راهنمایی های لازم جهت زندگی ارزان در تایلند را دراختیار شما قرار می دهد، همراه راه جویان ققنوس شرق باشید.

هیچهایک کنید

اگر برای اولین بار است که با واژه ای به نام هیچهایک روبرو می شوید خوب است بدانید که هیچهایک یعنی رایگان سواری! شما سوار ماشین های عبوری می شوید و بدون اینکه کرایه ای پرداخت کنید به مقصد می رسید. تایلند کشور مناسبی برای رایگان سواری است چون با گردشگران زیادی که دارد فرهنگ این کار در بین آن ها کاملا جا افتاده است. با هیچهایک به شهرهای مختلف تایلند سفر کنید و مردم محلی و دیگر گردشگران خارجی را از نزدیک ببینید.

دور غذاهای بین المللی و اروپایی را خط بکشید

در کشوری که این همه غذاهای خیابانی ارزان دارد اگر می خواهید خرج اضافی برای خود نتراشید بهتر است که سراغ غذاهای اروپایی نروید. در تایلند به دلیل واردات، غذاهای غربی قیمت بسیار بالایی دارند و در صورتی که آن ها را امتحان کنید می بینید که مزه چندان خوشایندی هم ندارند! در این کشور پا به هر محله ای که بگذارید چرخی هایی را می بینید که غذاهای متنوع و خوشمزه ای را فقط مخصوص گردشگرانی چون شما پخته اند و آن ها را با بهایی ناچیز می فروشند!

به کسی انعام ندهید

هیچ وقت هیچ کس در تایلند از شما انتظار انعام ندارد، همچین فرهنگی در تایلند وجود ندارد پس پول خود را خرج نکنید. هر چند شاید کمی خسیس به نظر برسید ولی بهتر است اول به فکر هزینه روزهای بعدی ماندن خود در این کشور باشید.

آب آشامیدنی خود را از فروشگاه نخرید

در جایی خارج از فروشگاه های زنچیره ای تسکو هم می توانید برای خود آب آشامیدنی تهیه کنید. به سراغ ماشین هایی بروید که درازای گرفتن ۱۱۵ تومان یک لیتر آب به شما می دهند. اگر قصد خرید همین آب را از فروشگاه داشته باشید باید ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر هزینه کنید.

برای بازدید از جاذبه ها پول ندهید!

این کشور آنقدر طبیعت بکر و بینظیر دارد که نیازی نیست برای بازدید از تک تک عبادتگاه های آن صدها دلار پول خرج کنید. تفریحات دیگر را امتحان کنید، دوچرخه ای بگیرید و به دل طبیعتی خیره کننده بزنید.

حواستان به جریمه پلیس باشد

اگر برای ماجراجویی ای چند ماهه به تایلند می روید قطعا سفر به پوکت، پاتایا و چیانگ مای را هم در برنامه دارید. این محل های توریستی پر از پلیس هایی است که در گوشه ای منتظر فرصت ایستاده اند تا به محض اینکه خطایی از شما سر بزند با جریمه های رنگارنگ غافلگیرتان کنند! پس بهانه دست پلیس ندهید، همیشه کلاه ایمنی و گواهی نامه داشته باشید و آشغال روی زمین نریزید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

جنگل های آمازون

آمازون جنگلی است که اگر به ماجراجویی علاقه داشته باشید در این محل می توانید با گونه های حیوانی و گیاهی عجیب و منحصربفردی روبرو شوید. افراد زیادی در این جنگل با عظمت کشته و یا مفقود شده اند که باعث شده نام آمازون با نام جهنم سبز گره بخورد. جنگل آمازون آنقدر پهناور و باابهت است که در کشورهای مختلفی گسترده شده است اما سهم برزیل از این جنگل نسبت به بقیه کشورها بیشتر است به طوری که ۶۰ درصد از این جنگل در بخش های شمالی کشور برزیل قرار دارد. اگر تصمیم دارید که برای اولین بار به بازدید جنگل آمازون بروید خوب است که برزیل را برای آمازون گردی خود انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با جنگل های آمازون در ادامه راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

این جنگل با مساحت ۵.۵ کیلومتر مربع به شش زمین معروف است. جالب است بدانید منبع اصلی هوایی که حیات ما به آن وابسته است به این جنگل بستگی دارد. اینکه چرا نام این محل را آمازان گذاشته اند به زمانی برمی گردد که اولین اروپایی به بازدید از این جنگل رفت. او در جنگل، قبیله ای را دید که در آن زنان مانند مردان می جنگیدند به همین دلیل این فرد اروپای اسم این منطقه را آمازون گذاشت. در این جنگل ها بومیانی زندگی می کنند که هرگز با دنیای مدرن ارتباطی ندارند و تحقیق درباره آن ها کار بسیار سختی است به همین دلیل گوگل ترتیبی داده تا با عکسهای هوایی بتوانید آن ها را ببینید .

رودخانه آمازون با طول ۷ هزار کیلومتر همراه رود نیل از طولانی ترین و همچنین پر آب ترین رودخانه های جهان است. برای اینکه به مقدار آب این رودخانه پی ببرید این طور تصور کنید که آب هشت رودخانه بزرگ دنیا را در جایی به نام آمازون جمع کرده اند. در این رودخانه ماهی ای خطرناک زندگی می کند که هر نوع موجودی را دو ثانیه ای از بین می برد. از دیگر ماهی های خاص این رودخانه،  پیرانا است که غذایش موجودات مرده رودخانه است. عرض دهانه این رود آنقدر زیاد است که کشتی ها هم می توانند از آن بگذرند. دیگر موجود جالبی که در این رودخانه زندگی می کند دلفین صورتی یا بوتو است. این دلفین از دلفین های خاکستری کوچک تر است و همین ویژگی باعث شده که به راحتی بتواند در رودخانه زندگی کند. بوتو به مدت ۱۵ دقیقه می تواند بر روی آب بماند اگر در این هنگام شانس این را داشته باشید که این موجود دوست داشتنی را لمس کنید به یکی از لذت بخش ترین تجربه های دنیا رسیده اید.

در این جنگل ها ماری به طول ۹ متر وجود دارد که در شمار بزرگ ترین مارهای دنیا است. با این که این مار سمی نیست اما می تواند با پیچیدن خود به دور طعمه باعث مرگ آن شود. این مار که آناکوندای سبز نام دارد گاهی برای خفه کردن طعمه آن را به داخل آب می کشد.

در آمازون گونه های گیاهی و جانوری زیادی زندگی می کنند. پوشش گیاهی این جنگل ها آنقدر زیاد است که در صورت بارش باران زمین بعد از ۱۰ دقیقه خیس می شود. جالب است بدانید که بیشتر گیاهان دارویی که در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند از این جنگل به دست آمده اند.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۱
rah jouyan ghoghnos shargh