خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

جاذبه های کشمیر

طبیعت چنان قدرتی دارد که می تواند انسان را همیشه غرق خود کند و هیچ وقت هم تکراری نشود. رودخانه پرقدرت، کوه های جادویی، جنگل های انبوه، آبشارها و هر آنچه در طبیعت است زیبا و اسرارآمیز به نظر می آیند. طبیعت گاهی شما را سرشار از شور و هیجان می کند و گاهی هم چنان آرامشی به شما می دهد که ساعت ها محو تماشایش می شوید. اگر می خواهید از زیبایی بی پایان طبیعت لذت ببرید کشمیر محل مناسبی است، کشمیر در ایالت جاموی هند سرزمینی است که نمی توان آن را با کلمات توصیف کرد، فقط باید رفت و در این همه زیبایی شناور شد. در سفر به هند، کشمیر با قله های پر از برف، دره های تماشایی، دریاچه های آرام، درختان سربه فلک کشیده، گل های رنگارنگ و ماجراجویی های هیجان انگیزی مثل کوهنوردی و قایق سواری به استقبالتان می آید. می خواهیم تعدادی از جاذبه های کشمیر را معرفی کنیم، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

دریاچه دال  (Dal lake)

دریاچه دال، دومین دریاچه بزرگ کشمیر یکی از جاذبه های پربازدید است. چشم انداز دریاچه با کوه هایی که از سه طرف آن را احاطه کرده اند و طبیعت سرسبز و انبوه کناره های ساحلش بسیار خیره کننده شده است. با وجود خانه های قایقی می توانید به قلب دریاچه بزنید، هوای دل انگیزش را نفس بکشید و خاطره ای ماندگار از تجربه ای منحصربفرد را برای همیشه در ذهنتان باقی بگذارید.

دریاچه نگین (Nagin Lake)

دریاچه نگین در دامنه های رشته کوه «زاباروان» قرار دارد و بخشی از دریاچه معروف دال است. در این دریاچه چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می کند درختان بید و صنوبری است که دریاچه را احاطه کرده اند و طبیعتی کم نظیر را رقم زده اند. با اینکه این دریاچه از دریاچه دال کوچکتر است اما زیبایی و سکوت آرامش بخشش خیلی ها را به این دریاچه می کشاند. سکوت لذت بخش، پرواز پرندگان و غروبی دیدنی به این دریاچه حال و هوایی جادویی بخشیده است.

باغ لاله یادبود ایندیرا گاندی (Indira Gandhi Tulip Garden)

در پای کوه های «زاباروان» باغی وجود دارد که گشت و گذار در آن روح را تازه می کند. این باغ که بزرگ ترین باغ لاله در آسیاست در سال ۲۰۰۶ باز شده و درآن بیش از یک میلیون گل لاله از ۷۰ نوع مختلف کاشته شده است.

پاری محل (Pari Mahal)

پاری محل توسط پسر شاه جهان در سال ۱۶۵۰ ساخته شد و به افتخار همسرش، پاری محل نامیده شد. این باغ با معماری جذابش بر روی کوه های زاباروان قرار دارد و مشرف به سرینگر است.

دره Drass

دره Drass در لیست سردترین مناطق مسکونی دنیا بعد از اویمیاکن سیبری رتبه دوم است هر چند که به نظر می آید با گرم شدن جهان دمای سیبری هم گرم تر شده و دره Drass به رتبه اول رفته است.  این دره در ارتفاع ۳۲۳۰ متری قرار دارد و بادهای سردی که دائما در آن می وزد آب و هوایش را از بلندترین نقاط دیگر زمین هم سردتر کرده است.

پارک ملی داچیگام ( ِDachigam National Park)

پارک ملی داچیگام در ۲۲ کیلومتری سرینگر قرار دارد. تنوع ارتفاع در این پارک باعث شده ماجراجویان زیادی برای تجربه فعالیت های هیجان انگیز مختلف راهی این پارک شوند. این پارک که معنی اسمش «۱۰ روستا» است در سال ۱۹۸۱ به پارک ملی تبدیل شد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

در مورد لاپدررا در بارسلونا (La Pedrera)

در کشور اسپانیا و در شهر بارسلونا، ساختمانی به نام کاسا میلا وجود دارد که به لاپدررا (La Pedrera) هم معروف است و به عنوان یکی از معروف ترین ساختمان های مدرن کاتالان شناخته می شود و یکی دیگر از جاه طلبانه ترین معماری هایی است که آنتونی گائودی انجام داده است. در ادامه همراه راه جویان ققنوس شرق باشید تا ببینیم چرا این بنا تا این اندازه معروف شده است.

لاپدررا در بارسلونا

لاپدررا در بارسلونا در واقع یکی دیگر از شاهکارهای معماری توسط معمار معروف آنتونی گائودی است که در سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ ساخته شد و در سال ۱۹۲۱، کاملا تکمیل و به پایان رسید. ساختمان لاپدررا در منطقه ی کاتالونیا قرار دارد و به عنوان هدیه ی ازدواج ۲ زوج به نام های Rosario Segimon و Pere Milà ساخته شد.

در آن دوران که هنوز این بنا در حال ساخت بود، چندین بار به دلایل مختلف متوقف شده و جلوی ساخت آن گرفته شد. برای مثال یکبار به دلیل ساختن مجسمه ای به نام «ویرجین» در بالای ساختمان این اتفاق افتاد اما بعدها آنتونی گائودی در یادداشت هایش گفته بود که این مجسمه فقط یک نماد بوده است.

این ساختمان که برای ساخت آن زحمت زیادی کشیده شده بود، چندین بار در خطر تخریب قرار گرفت که خوشبختانه مرمت شد و قسمت هایی که خراب شده بودند دوباره مانند قبل ساخته شدند. این ساختمان از همان روزهای اولیه ی رونمایی اش بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که آوازه ی آن در تمام دنیا پیچید و بسیاری از افراد حاضرند تور بارسلونا را خریداری کنند فقط به خاطر اینکه بتوانند از این ساختمان دیدن کنند.

نوع این سازه در تمام دنیا متمایز و متفاوت است و چه نمای داخلی و چه نمای خارجی آن، شگفت انگیز و قابل توجه است. در نمای این سازه از آهن ها طوری استفاده شده است که اصلا حس آهن و یک شی فلزی و خشن را به بیننده القا نمی کند.

به نظر می رسد آنتونی گائودی در ساخت سازه ها، از طبیعت الهام زیادی می گرفته است چرا که در نمای خارجی یکی از شاهکارهای مشهور این معمار بزرگ به نام کاسا باتلو، از رنگ های موجود در صخره های مرجانی در طبیعت استفاده شده است. علاوه بر این، در  این سازه ی زیبا یعنی در لاپدررا در بارسلونا هم سبک معماری به گونه ای است که در همان نگاه اول، یکی بودن ساختمان با طبیعت را به ذهن فرد القا می کند، حتب همانطور که در بالا گفته شدف وجود آهن در نمای ساختمان هم این حس را به شما نمی دهد که با یک ساختمان طرفید!

دیوارهای این سازه هم از سنگ آهک تشکیل شده است و یکی از جالب ترین نکات طراحی لاپدررا در بارسلونا این است که در آان به ندرت زاویه ای به چشم می خورد. در واقع لبه های آن گرد و منحنی هستند و همین موضوع باعث شده تا هم تراز هنرهای مدرن قرار بگیرد.

از بعد اولین روزهای رونمایی، میلیون ها نفر از این بنای عجیب و خارق العاده دیدن کردند و آن را یکی از شگفت ترین های معماری مدرن دانستند. این بنا در سال ۱۹۸۴ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۸:۵۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

بادگیرهای یزد

شهر تاریخی یزد که به شهر بادگیرها هم شهره است، بزرگ ترین شهر خشتی دنیا است که هنوز هم زندگی در آن جریان دارد. یزد به اندازه ای آثار دینی و تاریخی دارد که به هر نقطه ی آن که نگاه کنیم، چیزی جالب توجه می بینیم و خیلی آسان می فهمیم که چرا این شهر در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. شهر، مملو از بناهای خشتی، قنات و… است و هر کسی را با هر سلیقه ای مجذوب خود می کند. جالب است بدانید که این شهر دیدنی، مبدا پیدایش اولین کولر جهان هم بوده است! در ادامه همراه راه جویان ققنوس شرق باشید تا با این کولر بیشتر آشنا شویم:

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که اولین کولر جهان چطور می تواند در شهری سنتی و قدیمی مثل یزد ساخته شده باشد، اما واقعا همینطور است منظور ما همان بادگیرهاست. بادگیرهایی که می توانستند مردم را از گرمای وحشتناک و سوزان کویر در امان نگه دارند و هوای مطبوع را به خانه های آنان وارد کنند که هنوز هم می کنند.

تاریخچه استفاده از بادگیرها

استفاده از بادگیرها در زمان های قدیم در ایران و مخصوصا در بخش های مرکزی آن متدوال بوده است و هنوز هم که هنوز است بسیاری از این شهرها مثل یزد اصالت خانه های قدیمی خود را حفظ کرده اند و این بادگیرها را می توان بر بام خانه هایشان دید. باید توجه کرد که بادگیرها فقط وسیله ای برای سرمایش خانه ها ی این مناطق نیست و در دنیای امروز که همه چیز به سمت مدرن شدن در حال پیشروی است، مانند یک هویت و شناسه و سند تاریخی از نبوغ ایرانی و تاریخ کشورمان است و به همین دلیل حفظ آنها بسیار مهم است.

البته یزد تنها شهری نیست که از بادگیر استفاده کرده است بلکه در شهرهای جنوبی مانند قشم و بندر عباس و شهرهای مرکزی مثل کاشان و نایین و… هم دیده می شود. با این حال بادگیرهای یزد بسیار مشهورند چرا که خواستگاه این بادگیرها دراین شهر بوده است.

بادگیرها چطور عمل می کنند؟

بادگیرها، باد در حال وزش را می گیرند و آن را به داخل ساختمان هدایت می کنند. اگر چه در شهرهای دیگر ایران هم بادگیرها دیده کمی شوند اما تعداد آنها در شهر یزد بسیار بیشتر از مناطق دیگر ایران است و به همین دلیل به آن شهر بادگیرها هم می گویند. از طرفی، بلندترین بادگیر دنیا یعنی بادگیر باغ دولت آباد که ۳۴ متر ارتفاع دارد هم در یزد قرار گرفته است.

نکته ای جالب در مورد بادگیرها و بادگیرهای یزد

خیلی جالب است که بدانید بادگیرها دو نوع هستند، بعضی ها فقط از طریق جا به جایی هوا باعث خنکی ساختمان می شوند و بعضی ها از طریق تبخیر! حتی بادگیر باغ دولت آباد از روش دوم استفاده می کند. یعنی باد بعد از اینکه وارد ساختمان می شود، از روی حوض کوچکی رد می شود و بعد به بقیه ی اطاق ها می رود.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

هزینه سفر به دبی

آوازه آسمان خراش ها، مراکز خرید لوکس و تفریحات بینظیر دبی خیلی از عاشقان سفر را مشتاق سفر به این کشور می کند، سفری که جلوه ها و شگفتی های تازه ای را به شما نشان می دهد و به تجربه های زندگیتان رنگ تازه ای می بخشد. بیشتر ما دوست داریم که قبل از سفر یک دید کلی نسبت به هزینه هایی که در آن شهر با آن روبرو هستیم داشته باشیم تا ببینیم اصلا همچین سفری با میزان سرمایه و پولمان جور در می آید یا نه. امروز می خواهیم هزینه های سفر به دبی را بررسی کنیم، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

از مهمترین هزینه هایی که در سفر باید از پس آن ها بربیایید هزینه اقامت و هتل، هزینه حمل و نقل، هزینه غذا و خورد و خوراک و هزینه دیدن از جاذبه ها و تفریحات است که درباره هر کدام از آن ها توضیح می دهیم:

هزینه اقامت و هتل

دبی از شهرهای توریستی دنیاست و گردشگران زیادش باعث شده که هتل های مختلفی در نقاط مختلفش ساخته شود، از هتل های ۱ ستاره گرفته تا هتل های لوکس ۵ ستاره، که می توانید با توجه به مقداری که قرار هست برای اقامت هزینه کنید هتل دلخواهتان را انتخاب کنید. هزینه هتل های ۵ ستاره لوکس مسلما خیلی بالاست و کسانی که می خواهند سفری مقرون به صرفه داشته باشند باید دور آن ها  را خط بکشند! برای این افراد هتل های سه ستاره در عین حالی که قیمتشان به مراتب کمتر است امکانات خوب و قابل قبولی هم دارند که می توانند شما را راضی کنند. لازم به گفتن نیست که هر چه هتل به مرکز شهر و جاههای معروف نزدیک تر باشد گران تر است و هتل هایی که فاصله دورتری از جاههای دیدنی دارند قیمت کمتری دارند که در انتخاب هتل باید هزینه گران رفت و آمد با تاکسی در این شهر را هم در نظر بگیرید. در زیر هزینه متوسط یک شب اقامت در هتل های مختلف را می گوییم:

هزینه هتل های ۵ ستاره: حدود ۹۰۰ هزار تومان

هزینه هتل های ۴ ستاره: حدود ۵۰۰ هزار تومان

هزینه هتل های ۳ ستاره: حدود ۳۰۰ هزار تومان

هزینه هتل های ۲ ستاره: حدود ۲۵۰ هزار تومان

هزینه هتل های ۱ ستاره: حدود ۲۳۰ هزار تومان

هاستل: حدود ۱۰۰ هزار تومان

هزینه حمل و نقل

شهر پیشرفته دبی مطمئنا سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد. به طور کلی رفت و آمد در ین شهر با مترو، اتوبوس، تاکسی، منوریل، اتوبوس آبی و قایق انجام می شود که هزینه کرایه هر کدام را در زیر می گوییم:

تاکسی: هزینه ورودی برای تاکسی های دبی ۱۰ هزار تومان است و هر یک کیلومتر ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) به آن اضافه می شود.

اتوبوس: هزینه کرایه اتوبوس ها حدود ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) است که معمولا آن را با کارت های اعتباری پرداخت می کنید.

منوریل: منوریل فقط در مسیر جزیره پالم جمیرا تا مارینا جابجا می شود و کل مسیرش فقط دو ایستگاه دارد که آن را در حدود ۵ دقیقه طی می کند. اگر می خواهید فقط برای یک طرف از منوریل استفاده کنید هزینه آن ۱۵۰۰ درهم (۱۳۰۰ تومان) و برای مسیر دو طرفه ۲۵ درهم (۲۱۰۰ هزار تومان) است.

اتوبوس آبی: اتوبوس های آبی ۵ مسیر مختلف دارند. هزینه کرایه این اتوبوس آبی در مسیر ا تا ۴، ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) و در مسیر ۵، ۵۰ درهم (۴۳ هزار تومان) است.

قایق: برای کرایه قایق ۱ درهم (۸۰۰ تومان) باید هزینه کنید و کرایه آن به صورت دربست برای هر ساعت ۱۰۰ درهم (حدود ۹۰ هزار تومان) هزینه دارد.

هزینه غذا و خورد و خوراک

حتما تا به حال درباره بعضی از رستوران های متفاوت، لوکس و عجیب دبی شنیده اید، دبی نه فقط از این رستوران های خاص که رستوران های معمولی هم دارد که هزینه هر وعده غذا در هر کدام را در زیر می گوییم:

هزینه غذا در رستوران های گران: بالای ۳۰۰ درهم (۲۵۰ هزنار تومان)

هزینه غذا در رستوران های متوسط: ۱۵۰ درهم (۱۳۰ هزار تومان)

هزینه غذا در رستوران های ارزان: ۳۰ درهم (۲۷ هزار تومان)

رستوران فست فود: حدود ۲۵ درهم (۲۲ هزار تومان)

هزینه دیدن از جاذبه ها و تفریحات

جاذبه ای خاص و متفاوت دبی هر کسی را به وسوسه می اندازد تا هزینه بالای ورودی را به جان بخرد و از آن ها بازدید کند در این صورت دیدن از این جاذبه ها می تواند یکی از هزینه بر ترین بخش های سفرتان باشد که حسابی خرج روی دستتان بگذارد. اما خبر خوب این است که بعضی از جاذبه های دبی مثل فواره دبی و دبی مال راهم می توانید رایگان ببینید. در زیر هزینه برخی جاذبه ها و تفریحات دبی را می گوییم:

پارک آبی دریم لند: ۱۴۰ هزار تومان

هزینه سافاری: حدود ۱۷۰ هزار تومان

هزینه پارک آبی وایلد وادی: ۲۰۰ هزار تومان

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

در ایران کجا به رفتینگ برویم؟

فعالیت های ماجراجویانه آنقدر پرنشاط و شادی آور است که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. رفتینگ  یکی از بهترین تفریحات هیجان آور است که حسابی روح ماجراجویانه تان را سیراب می کند. همراه چند نفر دیگر سوار قایق می شوید و خود را به امواج خروشان می سپارید، گاهی پارو می زنید و گاهی با جریان پر شدت آب همراه می شوید و جوشش جریان آب را کاملا حس می کنید. می روید و می روید و غرق در ماجراجویی و تفریحی لذت بخش می شوید، گاهی جریان آب آنقدر تند می شود که قایق تکان های شدیدی می خورد، همین هیجان هاست که ماجراجویی لذت بخش و مفرحی را برایتان می سازد. در مسیر، مناظر بکری را می بینید که فقط با به دل رودخانه زدن چشم اندازهایی به این زیبایی خودشان را به شما نشان می دهند. رودهای خروشان ایران ماجراجویان زیادی را به سمت خود می کشاند تا روی دیگری از هیجان را بر روی امواج آب تجربه کنند. می خواهیم بهترین مناطق ایران برای رفتینگ را معرفی کنیم، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

رودخانه زاینده رود

زاینده رود از مهمترین رودهای مرکز ایران و از جاذبه های دیدنی به شمار می رود اگر این رودخانه را برای رفتینگ انتخاب کنید هیجانی وصف نشدنی را تجربه می کنید. بهتر است در فصل بهار به این رودخانه بروید چون رودخانه پر آب تر است و هر چه آب بیشتر باشد هیجان بیشتری را حس می کنید. جلیقه نجات می پوشید، کلاه ایمنی را بر روی سر می گذرید و سوار قایق می شوید، ابتدای مسیر کمی آرام است و طبیعت، مناظر بینظیری را پیش رویتان به نمایش در می آورد. پارو می زنید و به جلو می روید تا رودخانه روی دیگرش را به شما نشان دهد، کم کم صدای جوش و خروش آب خبر از تندتر شدن جریان آب می دهد قسمت هیجان انگیز ماجرا از این قسمت اتفاق می افتد به میان امواج می روید و تکان های شدید قایق را حس می کنید، در تلاش هستید تا قایق را کنترل کنید اما ناگهان همه چیز آرام می شود ولی اینجا پایان کار نیست امواج و شیب های تند زیادی در ادامه انتظار شما را می کشد. برای رفتینگ در زاینده رود سه مسیر مختلف وجود دارد که کمترین مسیر آن ۳ کیلومتراست و رفتینگ در آن ۳۰ دقیقه طول می کشد.

رودخانه هراز

رودخانه هراز استان مازندران در شمال ایران مسیرهای مناسبی برای تجربه هیجان رفتینگ دارد. اگر همراه تورهای رفتینگ دل به امواج این رودخانه دهید در طول ۲ ساعت قایق سواری از مسیر پارک میرزا کوچک خان جنگلی تا ۴ کیلومتری آمل به همراه راهنماهای حرفه ای رفتینگی خاطره انگیز را می گذرانید.

رودخانه سفیدرود

تجربه رفتینگ در رودخانه وحشی سفیدرود آنقدر هیجان انگیز است که برای همیشه در ذهنتان ثبت می شود. در مسیر، از میان کوه ها و دشت ها، مزارع و روستاها عبور می کنید و سوار بر قایق غرق تماشای طبیعت بکر و بی پایان می شوید، طبیعتی که به جز با رفتینگ نمی توان آن ها را دید. راهنماهای حرفه  ای در طول مسیر در کنارتان هستند و همه نکات ایمنی را به شما یادآوری می کنند. از جاذبه های این مسیر دیدن سرو سه هزار ساله هرزویل و سد منجیل است. سفیدرود، دومین رود بلند ایران با درجه امواج ۲ تا ۳ برای رفتینگ و کایاک سواری مناسب است.

رودخانه سزار

رودخانه سزار از شاخه های رودخانه دز در استان لرستان قرار دارد و درجه امواجش ۲ تا ۴ است. در نقاط مختلف این رودخانه جریان آب طوری هست که هم مبتدی ها و هم پیشرفته ها می توانند رفتینگی ایمن را پشت سر بگذارند.

اروندرود

رودخانه پهناور اروندرود در در جنوب غربی ایران یکی از بهترین محل ها برای رفتینگ است. رفتینگ در این رودخانه خروشان از هیجان انگیزترین مسیرها برای این ماجراجویی ست. در این رودخانه مسیری حدودا ۲۰ کیلومتری را که پر از امواج پرجوش وخروش است طی می کنید.

رودخانه کرج

رودخانه کرج از کوه های جنوبی البرز سرچسمه می گیرد اگر قبلا هم تجربه رفتینگ دارید و حرفه ای هستید این رودخانه برایتان مناسب است اینجا با درجه امواج ۲ تا ۴ جایی عالی برای رفتینگ حرفه ای و کایاک سواری به شمار می رود.

رودخانه سیروان

رودخانه سیروان از معروف ترین رودخانه های ناحیه هورامان کردستان است که مسیر طولانی و پر پیچ و خمش رفتینگ و کایاک سواری را هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه ها ممکن می کند.


برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۲
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

کارهای رایگان در استانبول

با وجود ساختمان ها و موزه های تاریخی زیادی که در استانبول هست مطمئنا می توانید تفریحات رایگان زیادی در این شهر تاریخی و بینظیر داشته باشید، راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید تا با کارهای رایگان در استانبول آشنا شوید.

بازدید از موزه مدرن استانبول

یکی از مهم ترین سرگرمی ها برای هنر معاصر که هم برای هنرمندان محلی و هم برای هنرمندان بین المللی جالب توجه است موزه مدرن استانبول است که تجربه ای ضروری برای طرفداران هنر است. خبر خوب برای موزه دوستان این است که بازدید از این موزه در روزهای پنج شنبه رایگان است بنابراین می توانید کل روز را به تماشای هنرهای زیبا مشغول باشید و پولی هم خرج نکنید.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه سازی

یکی از موزه های هنرهای زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی است که در ۱۹۳۷ توسط آتاتورک تاسیس شد و آثار هنرمندان قرن نوزده و بیست ترک مانند عثمان حمدی بی و بدری رهمی را به نمایش می گذارد. این موزه روزانه بین ۱۰am و ۴:۳۰ pm (غیر از یکشنبه و دوشنبه) رایگان است.

رفتن به سالت گالاتا

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا، هم به واسطه معماری و هم کتابخانه و گالری هنر خود خیره کننده است. این مرکز فرهنگی در مجاورت بانک سابق عثمانی قرار دارد و در داخلش کتابخانه پژوهشی زیبا (رایگان)، رستوران، کافه، کتابفروشی، گالری هنر (رایگان)، و موزه بانک عثمانی (رایگان) وجود دارند. می توانید کل روز خود را آنجا سپری کنید.

رفتن به تور بالات

یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی استانبول تور بالات است که می توانید کل روز را در آن بچرخید و گردش کنید بدون اینکه مجبور شوید پول خرج کنید. می توانید به ساختمان کالج ارتدوکس یونانی فانار زیبا خیره شوید، شمعی در کلیسای سنت جرج روشن کنید و کلیسای بلغاری سنت استفن زیبا را در کنار دریا به نظاره بنشینید، همچنین بالات دارای خانه های بسیار زیبایی است که متعلق به خانواده های ارتدوکس یونانی این شهر است.
بازدید از مسجد زیریک

مسجد زیریک که قبلا کلیسا بوده با ساختمان خوش رنگ زیباییش دومین عمارت مذهبی بزرگ پس از ایاصوفیه است که همچنان پس از سال ها باقی مانده، مسجدی که پس از سقوط قسطنطنیه به مسجد تبدیل شد.

بازدید از گالری های هنری در خیابان استقلال

گالری های هنری همیشه رایگان بوده اند و بنابراین فعالیتی عالی برای صرفه جویی در هزینه هستند. می توانید در استانبول بهترین گالری های هنری این شهر را درست در خیابان استقلال بیابید، از جمله ساختمان تاریخی میسیر که ساختمانی با هنر نوین بوده و در هر طبقه گالری های متفاوتی دارد، گالری هایی مثل گالری زیلبرمن، گالریست، و گالری نو. کمی پائین تر از استقلال، گالری هنری معاصر دیگری به نام آرتر واقع شده که نمایشگاه های آن ارزش دیدن دارند.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۴
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

هایکینگ

طبیعت با زیبایی دل فریبش همیشه طرفدارانی دارد که حاضرند با پای پیاده نقاط مختلف آن را کشف کنند. هایکینگ یکی از راه های طبیعت گردی و رفتن به جاه هایی با مسیرهای سخت است، در این ماجراجویی جذاب مناظری خیره کننده می بینید و غرق در آرامش و سکوت طبیعت می شوید. اگر می خواهید با هایکینگ بیشتر آشنا شوید راه جویان ققنوس شرق را همراهی کنید.

هایکینگ پیاده به دل طبیعت زدن و لذت بردن از چشم  اندازها و مناظر زیبای طبیعی است. برای هایکینگ معمولا مسیرهای بکر و دست نخورده انتخاب می شود، مسیرهایی که شما را به درجه بالایی از ماجراجویی می رسانند. بعضی از تماشایی ترین نقاط دنیا را فقط از طریق هایکینگ می توان کشف کرد چون بکر بودن این مناطق دسترسی با ماشین را غیر ممکن می کند. عاشقان هایکینگ آن را بهترین راه برای طبیعت گردی می دانند و با هایکینگ روح طبیعت را کاملا لمس می کنند. اگر با اتومبیل به دیدن طبیعت بروید موانعی نمی گذارد طبیعت را با تمام وجود حس کنید اما در هایکینگ با پای پیاده در عمق طبیعت از میان رودخانه ها، علفزارها، درختان، جنگل ها و کوه ها می گذرید و خود را درگیر طبیعت می کنید.

هایکینگ پیاده روی طولانی مدت در طبیعت است که دوستداران طبیعت را برای لذت بردن از طبیعت و گاهی هم برای ورزش به مسیری طولانی می کشاند. این طبیعت گردی چیزی فراتر از یک پیاده روی ساده است پس حتما باید کفش های مناسب به پا کنید. اگر فقط می خواهید به هایکنیگ یک روزه بروید رفتن به یک کوه، قله و یا کنار یک دریاجه مناسب است، نیاز به کمپ ندارید و طبیعت گردیتان یک روزه تمام می شود. بعضی از هایکینگ ها در جنگل های انبوه، گل ها و بوته ها و … انجام می شود و معمولا مسیرهایی با زیبایی چشم نواز برای این کار انتخاب می شوند. در هایکینگ گاهی شب را در طبیعت می گذرانید، چادری برپا می کنید و تا پاسی از شب خیره به ستارگان آسمان می مانید.

این ماجراجویی آنقدر در جهان طرفدار دارد که شرکت های زیادی آن را ترتیب می دهند.  کشورهای مختلف، هایکنیگ را با اسم های متفاوتی می شناسند مثلا در استرالیا به آن واکینگ، در نیوزلند ترمپینگ و در نپال به آن ترکینگ می گویند. این که در این طبیعت گردی چه وسایلی باید همراه خود ببرید بستگی به شرایط آب و هوایی، روز یا شب بودن و مدت طبیعت گردی تان دارد. اگر می خواهید به هایکینگی بیشتر از یک روز بروید باید همراه خودتان دارو، غذا و جعبه وسایل ضروری داشته باشید.

منبع: hiking.gov.hk



برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۵
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

مسافرت با قطار در هند

هند مثل فیل ها و آسمان خراش هایش کشور بزرگی است، اگر بخواهید از گوشه ای از این کشور به سمت فلات تبت پیاده بروید تقریبا یک سال زمان لازم دارید، رفت و آمد در این کشور از نقطه ای به نقطه دیگر بسیار طولانی است اما با وجود خطوط راه آهن هند، ۱٫۱۳ میلیارد هندی به راحتی در این کشور جابجا می شوند. با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید می خواهیم از قطار سواری در هند بگوییم.

خطوط راه آهن در هند فقط وسیله حمل و نقل نیست بلکه راه زندگی است، هر روز ۱۸ میلیون هندی با بیش از ۹,۰۰۰ سرویس مختلف در هند با قطار رفت و آمد می کنند و این کشور بدون خطوط راه آهنش عملا از کار می افتد. زیارت های مذهبی به تنهایی صدها میلیون مسافرت را در سال ایجاد می کنند و خط راه آهن هند با ۱٫۶ میلیون کارمند بزرگ ترین کارفرمای جهان است. خاطره اولین باری که سوار این قطارهای هندی می شوید برای همیشه در ذهن شما خواهد ماند، برای بلیط گرفتن باید یک سری فرم پر کنید، در صف های طولانی بایستید و اطلاعاتی درباره شماره قطار، کد ایستگاه خود داشته باشید، بعد از گرفتن بلیط باید سکوی قطار را پیدا کنید، در بین مسافران خواب آلود، فریاد دست فروشان مواد غذایی و باربرهایی که در حال حمل بار زیادی هستند راه خود را پیدا کنید، اما هنگامی که در قطار جای خود را پیدا کردید و قطار از ایستگاه شروع به حرکت کرد در آن هنگام مسافرت شما تبدیل به سفری هیجان انگیز  می شود، اگر مسافرت طولانی باشد و شب در قطار بمانید در هنگام طلوع آفتاب خدمه برای شما صبحانه می آورند و در تمام این مدت چشم انداز مناظر زیبای هند در شیشه مقابل در جلوی چشمانتان است و با سرعتی زیاد پیش می روید. با اینکه دیگر قطار دودی در این کشور وجود ندارد اما هند به داشتن مسافرت های کلاسیک ریلی معروف است، این کشور  قطارهای لوکس و مدرن هم دارد می توانید صدها دلار پول خرج کنید و سوار قطارهای لوکس« دیکن ادیسی» شوید، قطار لوکسی که در ایالت مهاراشترا از بمبئی به سمت گوا می رود می توانید در این قطار هیجان مسافرت های ریلی هند را تجربه کنید. با مناظر و چشم اندازهای زیبایی که هند دارد هر سفری از شهری به شهر دیگر می تواند سفری فوق العاده و خاطره انگیز شود.

اگر سوار یکی از قطارهای خط راه آهن کنکان از بمبئی به سمت کرالا شوید در هنگام رسیدن به دریاچه عرب در مسیر شهر کوچی از ۹۲ تونل و ۱,۹۹۸ پل رد می شوید و از تماشای دهکده های پر از درختان نخل ، شالیزارهای برنج، جنگل های انبوه و دلتاهای رودخانه سیر نمی شوید. بین ژوئن و سپتامبر که باران زیاد می بارد با قطار از بین جنگل های مه آلود رشته کوه گهات غربی بین شهر ماگاو و گوا و تقاطع لوندا در ایالت کارناتاکا رد شوید و از کنار پنجمین آبشار بلند هند گذر کنید و مناظری را بینید که تاکنون در هیچ جای جهان ندیده اید.

حیف است به راه آهن هیمالیایی دارجیلینگ نروید این راه آهن در لیست یونسکو قرار دارد و یکی از زیباترین مسیرهای آن وقتی است که بیشتر از ۲۰۰۰ متر بین سیلیگوری در غرب بنگال و مزارع چای دارجیلینگ بالا می رود تا ۳۶۰ درجه بچرخد و راه خود را در دامنه های هیمالیا ادامه دهد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

تنهاترین درخت روی زمین، درخت تنر

روزگاری، درخت تنر (Ténéré) نوعی درخت اقاقی و تنهاترین درخت روی زمین بود، درختی که تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری اش، هیچ درخت دیگری به چشم نمی خورد. این درخت که در صحرای ساهارا قرار دارد، زمانی عضوی از جنگل های انبوه بود اما برگه ی شانس برگشت و بقیه ی درختان ناپدید شده و این درخت در صحرای عقیم، تنها ماند. در ادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه شوید تا با تنهاترین درخت روی زمین بیشتر آشنا شوید:

درخت تنر صدها سال است که در صحرایی بی ثمر تنها مانده است و به عنوان یک نشانه برای کاروان های سر راه در شمال شرقی نیجر شناخته می شود. این درخت تا اندازه ای معروف شده است که حتی روی نقشه ها هم نشان داده می شود.
درخت تنر توانسته بود از صدها سال بیابان زدایی جان سالم به در ببرد تا اینکه در سال ۱۹۷۳، یک راننده کامیون به آن زد و این تنهاترین درخت روی زمین را بر روی زمین انداخت.

منطقه ی اصلی رشد و نمو درخت تنر در ابتدا یک بیابان نبود. در دوران ما قبل تاریخ، این منطقه دریا بوده است و بعدها به جنگل های استوایی تبدیل شده است. میلیون ها سال پیش، دایناسورها در این منطقه پرسه می زده اند و در صحرای کنونی، نوعی خزنده شبیه به کروکودیل به نام SuperCroc   زندگی می کرده است. گفته می شود که در کنار ناحیه تنر، حدود ۶۰۰۰۰ سال پیش انسان ها زندگی می کرده اند. آنها حیوانات وحشی را شکار می کرده و می خورده اند و مدرک این گفته، ابزاری است که از آنها بر جای مانده است.
کم کم تغییرات آب و هوایی، این منطقه را به بیابان تبدیل کرد و همین موضوع باعث شد تا درختان از بین بروند طوریکه میانگین بارش سالیانه ی باران در این منطقه فقط ۲٫۵ سانتیمتر است. آب تا جایی در این منطقه نایاب شد که حتی در منابع زیر زمینی هم زیاد به چشم نمی خورد. در اوایل قرن بیستم بود که فقط گروه کوچکی از خارهای صحرایی و گل های اقاقی زرد رنگ بر جای ماندند. با گذشت زمان، همه ی این بوته ها و درختان از بین رفتند و فقط درخت تنر باقی ماند و آن را به تنهاترین درخت روی زمین تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری تبدیل کرد.

شخصی به نام Michel Lesourd درباره ی این درخت نوشته است:

فقط باید از نزدیک و با چشمان خود تنر را دید تا وجود آن را باور کرد. راز این درخت چیست؟ چطور توانسته علیرغم گذشت این همه سال و پامال شدن توسط شترها هنوز هم سرپا بماند؟ چرا کاروان های نمکی ای که از این صحرا رد می شوند، شاخه های درخت را نمی برند تا از آن برای خوردن چای آتش درست کنند؟ جواب این است که این درخت مثل یک تابلو شده است!
البته همان طور که گفته شد، این درخت یکبار در سال ۱۹۷۳ به زمین افتاد، اما بعد از آن، به موزه ی ملی نیجر منتقل شد و از آن زمان به بعد با مجسمه ی فلزی ای که نمادی از درخت بود، جایگزین شد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

سفر به ژاپن

ژاپن از آن دسته کشورهایی است که با سفر به آن باید انتظار غیر منتظره ها را داشته باشید. از سنت های پیچیده تا آداب و رسوم خاص که مانندش در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی شود. وقتی که به عنوان یک فرد خارجی سفر به ژاپن می کنید، مخصوصا در اولین سفرتان، باید انتظار تجربه ی مواردی را داشته باشید. در این مطلب از راه جویان ققنوس شرق می خواهیم به شما ۷ مورد از آنها را بگوییم. همراه ما باشید:

    حتی یادگیری چند کلمه از زبان ژاپنی می تواند بسیار کمکتان کند. فرض کنید به یک فروشگاه رفتید و می خواهید چیزی بخرید. اگر بعد از خرید به فروشنده بگویید «Arigato» مطمئن باشید تاثیر خیلی خوبی روی او می گذارید. در واقع وقتی ژاپنی ها می بینند که یک فرد خارجی هر چند دست و پاشکسته و اشتباه سعی می کند تا چند کلمه ای ژاپنی صحبت کند، بسیار خوشحال و قدردان می شوند.

  • در سفر به ژاپن باید یاد بگیرید چطور از چاپ استیک استفاده کنید. شاید در دست گرفتن چاپ استیک ها و غذا خوردن با آنها کار راحتی نباشد اما به نفعتان است زود یاد بگیرید چرا که در رستوران های ژاپن خبری از قاشق و چنگال نیست!

  • بسیاری از افراد فکر می کنند که ژاپن بهشت گیاهخواران است، در صورتی که نه تنها گوشت یکی از مواد تشکیل دهنده ی بیشتر غذاهای آنهاست، بلکه می توان گفت تقریبا در تمام غذاهایشان، ردپای ماهی دیده می شود!

  •     ژاپن اصلا کشور کوچکی نیست، این یکی از مواردی است که درسفر به ژاپن به راحتی می توانید ببینید. بسیاری از افراد تصور می کنند کشور کوچکی است اما اصلا اینطور نیست، حتی یکی از جزایر شمال آن به نام هوکایدو، از کشور اتریش بزرگتر است!
        مرتکب شدن اشتباه درسفر به یک کشور خارجی اصلا غیر عادی نیست چون فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و ژاپن هم استثنا نیست. اما خوب است قبل از سفر به ژاپن چند مورد از مواردی که بسیار در فرهنگ آنها اهمیت دارد را یاد بگیرید. برای مثال وقتی که می خواهید وارد عبادتگاه های ژاپن شوید، باید کاملا تمیز باشید و البته با کفش وارد نشوید، از چاپ استیک دیگران استفاده نکنید، در مکان های عمومی بینی خود را نگیرید، وقتی نودل سفارش می دهید، باید نودل ها را با چاپ استیک خورده و در انتها آب آن را سر بکشید و موارد اینچنینی که انجام ندادنشان در فرهنگ آنها، کاری بی ادبانه و حتی در مورد اول، توهین آمیز است.
        …. البته بخشیده می شوید. یکی از خوبی های سفر به ژاپن به عنوان یک فرد خارجی این است که اگر اشتباهی کنید، بخشیده می شوید. البته باید سعی کنید که حداقل آداب آنها را انجام دهید. تا زمانیکه به سنت ها و باورهایشان بی احترامی نکنید، همه چیز خوب پیش می رود!

  • موقع ترک ژاپن، ناراحت خواهید بود. فستیوال های مختلف، غذای بی نهایت خوشمزه، چشم اندازهای حیرت انگیز و تاریخ کهن… همه ی این ها با هم تجربه ی سفر به ژاپن را به یک تجربه ی عالی تبدیل می کنند. علاوه بر این، مردم گرم، مودب و مهمان نوازشان را نباید نادیده گرفت. همه ی این تجربه های خوب ژاپن گردی باعث می شود که در بازگشت به محل زندگی تان، غم زیادی را احساس کنید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۸
rah jouyan ghoghnos shargh