خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

چه چیزی باعث نگرانی و ترس خلبان هواپیما می شود

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ق.ظ

 بلیط هواپیما و قطار

چه چیزی باعث نگرانی و ترس خلبان هواپیما می شود

امروزه پرواز و سفر هوایی امن تر و راحت تر از هر زمانی شده است. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن خطر سفرهای هوایی را به میزان بسیار زیادی کاهش داده است، همینطور با استفاده از اینترنت و مراجعه به وبسایت های مختلف، امکان خرید بلیط و اطلاع از قیمت بلیط و پروازهای مختلف برای ما فراهم شده و حتی می توانیم با بررسی کیفیت خط هواپیمایی از امنیت پرواز اطمینان پیدا کنیم. اما باز هم نگرانی هایی در این نوع سفر وجود دارند که بیش از همه، ذهن خلبان ها را به خود مشغول می کنند. در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که خلبان ها از چه چیزهایی می ترسند؟ آیا خلبان های مجرب و کارآزموده هم هنگام پرواز از چیزی می ترسند؟ با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

پرواز با هواپیما امن است

ما در امن ترین دوره سفرهای هوایی به سر می بریم و اگرچه هرازگاهی شنیدن خبر سقوط یک هواپیما باعث ترس و نگرانی ما می شود اما این موارد در مقایسه با تعداد پروازهای انجام شده زیاد نیستند. مجموع حوادث هوایی ۱۵ درصد بوده و این درصد در ده سال گذشته ثابت مانده است. درحالی که تعداد مسافران سفرهایی هوایی هر سال ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند. خلبان ها نهایت تلاش خود را انجام می دهند تا امن ترین پرواز را برای مسافران فراهم کنند و از هرگونه خطر احتمالی دوری می کنند. با این حال خطراتی و حوادث غیرمترقبه ای هستند که سفر هوایی را تهدید می کنند و به عنوان نقطه ضعف سفرات هوایی شناخته می شوند. این خطرات که اکثرا غیرقابل کنترل و پیش بینی نشده هستند باعث نگرانی خلبان ها در هر پرواز می شوند، و شغل خلبانی را به یکی از پراسترس ترین شغل ها تبدیل می کنند. در ادامه ۴ مورد از بزرگترین نگرانی های هر خلبان را برای شما توضیح خواهیم داد.

ورود غیرمجاز به باند فرودگاه

ورود غیرمجاز به باند فرودگاه (Runway incursion) یک اصطلاح فنی در صنعت هوایی است. این اصطلاح در مورد یک هواپیما یا وسیله نقلیه استفاده می شود که بدون اطلاع و کسب اجازه از مراقبت پرواز وارد حریم باند فرودگاه شده و باعث ایجاد خطر برخورد و تصادف شود. اکثر قریب به اتفاق این ورودها بی ضرر هستند و بدون حادثه ای جدی رفع می شوند. در طی سه دهه گذشته ترافیک هوایی دو برابر شده و با توجه به اینکه بسیاری از پروازها در فرودگاه هایی کوچک با فضایی محدود انجام می شوند نگرانی هایی از این بابت به وجود آمده است.

حملات تروریستی

در سال های اخیر خطر حملات تروریستی افزایش پیدا کرده و سفرهای هوایی همیشه یکی از اهداف اصلی این حملات هستند. هرچند خطر تروریسم هوایی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت اما این نوع خطر پیش از آن نیز وجود داشته است. خطر گروگانگیری، حمل بمب به داخل هواپیما و مانند آن از جمله خطراتی است که در یک حمله تروریستی وجود دارد. خوشبختانه در سال های اخیر تدابیر امنیتی بالایی در فرودگاه ها اجرا می شود تا امنیت پرواز را به بالاترین میزان برسانند، اما باز هم خلبان ها موقع پرواز نگران بروز چنین حملاتی هستند.

باتری های قابل احتراق

باتری های لیتیوم-یون که در لپتاپ و سایر دستگاه های الکتریکی وجود دارند بالاترین چگالی انرژی را دارند و مستعد بروز اتفاقی به نام «فرار حرارتی» هستند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بر اثر واکنش های شیمیایی حرارت باتری بیش از حد زیاد شود و غیرقابل کنترل شود. در محل نگهداری بار هواپیما خطر بالقوه ای وجود دارد که اغلب مسافران از آن بی خبرند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ حداقل ۷۰ مورد حادثه مرتبط با این نوع باتری ها گزارش شده است. در سال ۲۰۰۴ یکی از این باتری ها متعلق به هواپیمایی FedEx دچار آتش سوزی شد. چند سال پیش هم یک جت باربری به دلیل منفجر شدن باتری دچار آتش سوزی شد و خوشبختانه توانست با فرود اضطراری به موقع از بروز حوادث بیشتر جلوگیری کند. در سال ۲۰۰۸ مقرراتی در مورد حمل و نقل دستگاه های الکترونیکی که این نوع باتری را دارند وضع شد. اما هنوز هم خطر انفجار باتری هایی که به صورت نادرست بسته بندی شده و به داخل هواپیما برده شده اند وجود دارد.

اگر این آتش سوزی در کابین مسافران ایجاد شود با کپسول های آتش نشانی به راحتی و در کمترین زمان می توان آن را خاموش کرد. خطر این انفجار زمانی نگران کننده است که در قسمت حمل بار ایجاد شود. گرچه سیستم های پیشرفته ای برای تشخیص به موقع این نوع آتش سوزی ها به وجود آمده، اما این خطر بالقوه هنوز هم باعث نگرانی خلبان ها در طول پرواز می شود.

تغییرات آب و هوا و شرایط نامساعد جوی

آخرین ترس و نگرانی خلبان ها شرایط پرواز در یک منطقه خاص است. تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی در هر منطقه به شدت متفاوت است و برای خلبانی که از یک منطقه به منطقه ای با شرایط آب و هوایی کاملا متفاوت پرواز می کند این موضوع همیشه نگران کننده است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که برخی خطوط هواپیمایی خلبان هایی را استخدام می کنند که بومی آن منطقه باشند. خلبان های بومی آشنایی کامل با تغییرات جوی و آب و هوای آن منطقه دارند و به این ترتیب می توانند با کنترل بیشتر و تسلط بهتری در آن مناطق پرواز کنند. با این حال یک خلبان مجرب و با مهارت با آموزش های تخصصی و مهارت بالا در کنترل هواپیما می تواند در شرایط مختلف آب و هوایی هواپیما را کنترل کند و نگرانی زیادی از این بابت نداشته باشد. اما از آنجا که حوادث مرتبط با شرایط جوی تا حد زیادی خارج از کنترل ما هستند این نگرانی همیشه برای خلبان ها وجود دارد.

منبع: thedailybeast.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۲
rah jouyan ghoghnos shargh

خلبان

پرواز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی