خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

برگزاری جشنواره گل نرگس در بهبهان

شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷ ب.ظ

برگزاری جشنواره گل نرگس از ۲۰ دی تا ۶ بهمن

در آستانه هفتمین سالی که جشنواره گل نرگس در شهرستان بهبهان برگزار می شود، این شهر در لیست جاذبه های گردشگری، آژانس های مسافرتی قرار گرفته است. زمان برگزاری این جشنواره از ۲۰ دی تا ۶ بهمن ماه می باشد و در چند سال اخیر باعث شده تا استان خوزستان علاوه بر آثار تاریخی و ارزشمندی که دارد، از جهات دیگری هم مورد توجه عموم قرار گیرد. حال در ادامه می خواهیم به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درباره جشنواره گل نرگس، که باعث توجه بیشتر مردم به این جاذبه طبیعی شده، گزارش دهیم؛ با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید.

طبق گزارش هایی که از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اعلام شد، خسرو نشان مدیر کل میراث فرهنگی این استان پنج شنبه هفتم دی ماه ۱۳۹۶ در جلسه ای با قدردانی از فرماندار شهرستان بهبهان به منظور برگزاری این جلسه بیان کرد: (استان خوزستان دارای جایگاه های بسیار ممتازی در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد). او در ادامه بیانات خود به اولین اثر ثبت شده جهانی کشور در استان خوزستان به عنوان یک نمونه شاخص از جایگاه ممتاز این استان افزود: علاوه بر آثار ارزشمند تاریخی که در استان خوزستان وجود دارد، این استان در زمینه های گردشگری طبیعی و تنوع اقلیمی و قومی هم دارای جاذبه های متنوع دیگری هست که می تواند به عنوان یک قطب گردشگری در کشور عنوان شود.

همچنین خسرو نشان در ادامه بیانات خود این چنین افزود که: شهرستان بهبهان از جمله مناطقی است که ویژگی های گوناگون در آن به طور منحصر به فرد در یک جا گردآوری شده اند. این ویژگی ها در حوزه آثار تاریخی ارجان و گورستان شش هزارساله چگاسفلی بوده تا دیگر جاذبه ی جذاب این منطقه که طبیعت زیبای نرگس زارهای شهرستان بهبهان است و توانسته شرایط فوق العاده و انرژی بخشی را برای گردشگران خارجی و داخلی فراهم بیاورد. مدیر کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان با اشاره مثبت بر این‌ که اگر نرگس زارهای بهبهان امروزه توانسته در رسانه های خبری جایگاه مناسبی را اخذ کند و مردم بیشتر از این پدیده طبیعی زیبا مطلع باشند، همین جشنواره هایی است که تاکنون برگزار شده، او این چنین اظهار کرد: تا شش سال پیش که جشنواره ای به منظور جذب گردشگر به سمت نرگس زارهای شهرستان بهبهان برگزار نمی شد، هیچ کس با این پدیده طبیعی در شهرستان بهبهان چندان آشنا نبود؛ اما هم اکنون پس از برگزاری پنج دوره از جشنواره گل نرگس و قرار داشتن در آستانه ششمین سال برگزاری آن می بینیم که توجه به این جاذبه گردشگری بین عموم مردم و سازمان ها بیشتر شده و همین جای امید دارد تا میزان مسافران داخلی و خارجی که به این استان می آیند، بیشتر شود. مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان در خصوص برنامه هایی که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، عنوان نمود: امسال برای غنی‌تر کردن این جشنواره، مجموعه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که آغاز آن، آیین اهدای ۸۰۰۰ شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی به‌عنوان رسمی دیرینه خواهد بود.

خسرو نشان اعلام کرد که به منظور معرفی آثار کشف شده در استان خوزستان آژانس های مسافرتی، تورهای مختلفی را به منظور گردشگری در شهرستان بهبهان طراحی کرده اند، تا به این منظور بتوانیم صنعت گردشگری داخلی را به سطح بالاتری بکشانیم. او همچنین به این موضوع هم اشاره کرد که: (در این جشنواره نه تنها برای شهرستان بهبهان بلکه برای تمام استان خوزستان تأثیرگذار خواهند بود و با وجود این‌که ریشه‌های این رویداد در بهبهان قرار دارد، امسال استان خوزستان کمک‌های بسیار بیشتری به این شهرستان می‌کند تا از ۲۰ دی‌ تا ۶ بهمن شاهد برنامه‌های بسیار متنوع و سیل گردشگران بیشتری در این استان باشیم).

مدیر کل میراث فرهنگی خورستان، خسرو نشان در ادامه صحبت های خود بر این موضوع هم تاکید جدی فرمود: چنین جشنواره هایی با این ابعاد به منظور برگزاری نیازمند کمک و همکاری همه جانبه ی دستگاه های مختلف دولتی، بخش های خصوصی و همینطور مردم عزیز را می طلبد. در این نشست علی مظفری فرماندار بهبهان نیز با اشاره به این‌که با برگزاری چنین رویدادهایی اقتصاد منطقه رونق پیدا می کند و سبب توسعه هر چه بیشتر شهرها می شود، مظفری همچنین به این موضوع اشاره کرد که: ( تاکنون از طرف مسئولان شهرستان بهبهان تمامی کمک های ممکن به منظور برگزاری جشنواره گل نرگس انجام شده است).

مظفری در ادامه بیانات خود گفت: قدمت نرگس زار شهرستان بهبهان به دوران پیش از میلاد مسیح بر میگردد، او افزود:( ما باید از نعمت گل نرگس که چندین قرن است به این استان بخشیده شده، نهایت استفاده را بنماییم. شهرستان بهبهان دارای رتبه ی دوم کشت گل نرگس در کشور است. او همچنین گفت که می خواهیم با همکاری های لازمه به رتبه نخست در سطح کشور دست یابیم). مظفری در پایان سخنان خود گفت که کشت گل نرگس توانسته است سبب بهره برداری اقتصادی خوبی برای مردم شهرستان بهبهان شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۳
rah jouyan ghoghnos shargh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی