خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

پربازدید ترین موزه ی ایران کاخ سلطنتی رامسر

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۹ ب.ظ

بلیط هواپیما و قطار

کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر

اولین چیزی که با شنیدن نام رامسر در ذهن بیشتر ما شکل می گیرد، سرسبزی بی انتها، دریا، آب و هوای معتدل و تفریحات تابستانی آن است. اما شهر رامسر تنها به طبیعت بی نظیر و هوای فوق العاده اش شهرت ندارد. این شهر دربرگیرنده ی یکی از جالب ترین و پربازدید ترین موزه های ایران به نام کاخ موزه ی مرمر است که طراحی زیبا و هنرمندانه ای دارد.

آشنایی با کاخ مرمر

این کاخ که عمده مصالح مورد استفاده در ساخت نمای آن، سنگ مرمر بوده است، به کاخ مرمر شهرت دارد و یکی از آثار ثبت ملی شده ی ایران است. کاخ مرمر همچنین به نام های کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر،‌ موزه کاخ رامسر ، کاخ موزه مرمر  و تماشاگه خزر نیز شناخته می شود. تاریخچه ی ساخت این کاخ به سال ۱۳۱۶ بر می گردد. کاخ مرمر به عنوان استراحتگاه خاندان سلطنتی ساخته شد و اقامتگاه موقت و چند روزه ی این خاندان به شمار می امد.

معماری کاخ سلطنتی رامسر

در طراحی کاخ مرمر، علاوه بر معماران ایرانی، چندین معمار آلمانی نیز همکاری داشته اند. در ساخت نمای این کاخ از سنگ مرمر رگه دار اونیک استفاده شده است. در ورودی آن از ۴ ستون مرمری ۱۰ متری استفاده شده و در پشت کاخ دو ببر مرمرین بر بالای پله ها ساخته شده است که جلوه ی باشکوهی به آن می دهد.

کاخ مرمر دارای یک هال و تالار مرکزی و ۲ اتاق بزرگ در دو طرف کاخ است. همچنین، حوض دایره ای بزرگی در مقابل ورودی شمالی این کاخ قرار گرفته است که منظره ی زیبایی را ایجاد کرده است.به نظر می آید با توجه به اشکال حکاکی های صورت گرفته بر روی سقف و همچنین دیوار ها و اتاق ها، این حکاکی ها توسط یک هنرمند غیر ایرانی انجام شده باشند. همچنین حکاکی ستون های این عمارت نیز یادآور سبک معماری و هنر یونانی ها است.

این کاخ پس از حدود ۲۲ سال بسته بودن با عنوان کاخ موزه رامسر و کاخ موزه مرمر (تماشاگه خزر) بازگشایی شد. جالب است بدانید این کاخ موزه در سال ۱۳۹۰ بیشترین بازدید را در میان موزه های ایران داشته است. همچنین در سال ۱۳۹۱ مراسم روز جهانی کودک در همین کاخ برگزار شد و در همان سال نیز ۱۵۰ قطعه عکس و سند، در رابطه با تغییرات شهر رامسر و موزه ی مرمر ،در نمایشگاهی با عنوان «رامسر در گذر زمان» به معرض نمایش گذاشته شد. آثار کلی به نمایش در آمده در کاخ مرمر شامل مبلمان، شمعدان‌ ها و بوفه‌ های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهای نقاشی از هنرمندان مشهور جهان است.

باغ رامسر

باغ ۶۰ هزار متری رامسر که کاخ مرمر در آن واقع شده است، یکی از جالب ترین و متنوع ترین باغ های ایران است که در آن گیاهان تزئینی نایابی کاشت شده است. جالب آنکه گیاه «پسیلتوم نودم» که تنها در قاره آمریکا و ژاپن دیده می شود، در باغ کاخ موزه رامسر پرورش داده شده است. این باغ مجموعا ۱۸۰۰ گونه مرکبات و ۳۰۰  گونه از گیاهانی مثل نخل، کاج و سرو دارد.

آدرس کاخ مرمر رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، خیابان شهید رجایی (سخت سر)، غرب هتل رامسر

ساعات کاری این موزه: صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۵
rah jouyan ghoghnos shargh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی