خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

نکات عکاسی حرفه‌ای در مسافرت

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۷ ب.ظ

بلیط هواپیما و قطار

نکات بسیار مهم عکاسی در سفر

یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر، عکاسی می باشد که با انجام آن می توانیم در هر لحظه ای خاطره ای را با دیدن آن ها مرور کنیم. در این مطلب با اصول عکاسی در سفر و نکاتی کلیدی آشنا می شویم تا عکس هایمان را بهبود ببخشیم.

برای گرفتن عکس های قوی تر، رنگین تر، مهیج‌تر و امیدوارکننده‌تر و کشف ابعاد مختلف مهارت برای عکاسی حرفه‌ای همیشه و همه جا، نیاز به نگاهی تازه داریم.

عکاسی تاثیر گذار

یک عکس خوب عکسی است که بیننده با دیدنش بی اختیار و از روی تعجب بگوید :وای!
کلید تاثیرگذاری بصری در ۴ چیز است: سادگی، رنگ، نور و عمق
سادگی: کم گوی و گزیده گو!

برای القای یک پیام واضح باشد. بخشهای غیر ضروری را از عکس هایتان حذف نمایید و توجه بیننده را به سمت اساسی‌ترین اجزاء عکستان معطوف نمایید.
رنگ: عکس، یک موضوع اصلی دارد و یک رنگ اصلی

راه مورد علاقه من برای افزایش تاثیر پذیری عکس ها، پررنگ و زنده کردن رنگها است. باز تاکید میکنم، سادگی کلید تاثیر گذاری است. تنها بر روی یکی از سه رنگ اصلی تمرکز نمایید:قرمز، آبی یا زرد. این رنگ های غالب بهترین توازن را با رنگهای مکمل خود برقرار می نمایند:قرمز با سبز، آبی با نارنجی و زرد با بنفش.

نکته:

اول این از یک فیلتر پلاریزه استفاده نمایید.
دوم اینکه عکستان را در طیف‌های متوسط تنظیم نمایید.
 نور: رمز عکس های برنده

استفاده خوب از نور رمز عکس های برنده است. استفاده موثر از نور روز می تواند رنگهای عکستان را نیز بهبود بخشد.
ساعات ابتدایی بعد از طلوع آفتاب یا نور قبل از غروب – عکس بگیرید. عکاسان حرفه‌ای این زمان را ساعات جادوئی می‌نامند.

عمق: خلق تصاویر سه بعدی

در عکس اجزایی که عمق را نشان می‌دهند بگنجانید تا عکس های دو بعدی را به سه بعدی تبدیل نمایید.
دنبال یک سری خطوط راهنما همانند یک دیوار، نرده یا جاده بگردید تا بیننده را به درون عکس بکشید. با عکاسی در ساعات جادوئی با ایجاد سایه‌های طویل‌تر شکل و بافت بهتری ایجاد نموده و به جدایی سوژه از زمینه کمک می‌نماید.

تحقیق کاملی داشته باشید

هر چه بیشتر در مورد محل مورد عکاسی تحقیق نمایید عکس هایتان بهتر خواهد شد. قبل از بازدید از یک محل، دنبال مطالبی در مورد آنجا بگردید. بسیاری از شهرها و کشورها و مناطق توریستی دارای سایت یا دفاتر خاصی هستند که میتوانند اطلاعات خوبی به همراه عکس هایی از مکان مورد نظر در اختیار شما قرار دهند. دفترچه‌های رنگی راهنمای مسافرین و کتابهای عکس مکانهای مورد نظر دارای عکس های زیادی از آن منطقه خواهد بود. ضمنا می توانید با استفاده از چند کلمه کلیدی خاص، به جستجوی مطالب و عکس های منطقه مورد نظر در اینترنت بپردازید.

منطقه را خوب بگردید

قبل از گرفتن عکس، ساعت در محلهای اصلی مورد نظر بگردید. لیستی از نماهایی که باید عکاسی کنید تهیه نمایید و با استفاده از نقشه برنامه ریزی نمایید تا چگونه محلهای مختلف را در بهترین شرایط نوری اشان مجددا جهت عکاسی بازدید نمایید. معمولا بهتر است محلهایی که رو به شرق هستند را در صبح عکاسی نمایید و محلهایی که رو به غرب هستند را در بعد از ظهر.

 هویت عکس را مد نظر داشته باشید

مردم، موضوع مشترکی در تمامی عکسها. با اضافه کردن یک یا دو نفر از مردم هر منطقه در عکس ها یک نقطه ارتباط قوی برای بیننده بوجود می‌آید، انگار که خودش را در آن محل احساس می‌کند. همچنین با این کار احساسی از اندازه اشیاء و اجزاء عکاسی شده برای بیننده بوجود می‌آید، مثلا با وجود چند نفر در محوطه یک بنای قدیمی یا پای یک آبشار بیننده بزرگی و ابعاد آنها را متوجه می شود.

ضمنا در این سفرها، فستیوالها، کارناوالها یا مراسمی که مردم در آن حضور دارند از دست ندهید، معمولا لباسهای رنگارنگ یا محلی و آداب و رسوم هر منطقه مناظری خوشایند و جذاب را برای عکس شما فراهم می‌آورد.

 به دنبال تنوع باشید

تنوع بخش مهمی از زندگی و همچنین عکاسی سفر است. تصور نمایید که عکس هایتان به عنوان یک گروه عکس چطور به نظر می‌رسند. سعی نمایید تا شیوه‌های مختلفی برای عکاسی انتخاب نمایید، مناظر زاویه باز را با تصاویر خاص دارای جزئیات دقیق ترکیب نمایید، عکس های روز را با شب و عکس های پرتره را با عکس های انتزاعی… خلاصه اصل تنوع را در نظر داشته باشید.

امیدواریم که این نوشتار مختصر به شما ایده جدیدی بدهد تا آنرا در سفر بعدی خود تجربه نمایید. فقط آنچه را که پروست گفت به خاطر داشته باشید: تنها به دنبال مناظر جدید نباشید، بلکه دنبال نگاه های جدید برای دیدن باشید.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۴
rah jouyan ghoghnos shargh

نظرات  (۱)

۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۲ مهندس رضا عباسی
لایک فراوان
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی