خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

راز اسرارآمیزترین درخت روی زمین چیست؟

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ

بلیط هواپیما و قطار

تنهاترین درخت روی زمین، درخت تنر

روزگاری، درخت تنر (Ténéré) نوعی درخت اقاقی و تنهاترین درخت روی زمین بود، درختی که تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری اش، هیچ درخت دیگری به چشم نمی خورد. این درخت که در صحرای ساهارا قرار دارد، زمانی عضوی از جنگل های انبوه بود اما برگه ی شانس برگشت و بقیه ی درختان ناپدید شده و این درخت در صحرای عقیم، تنها ماند. در ادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه شوید تا با تنهاترین درخت روی زمین بیشتر آشنا شوید:

درخت تنر صدها سال است که در صحرایی بی ثمر تنها مانده است و به عنوان یک نشانه برای کاروان های سر راه در شمال شرقی نیجر شناخته می شود. این درخت تا اندازه ای معروف شده است که حتی روی نقشه ها هم نشان داده می شود.
درخت تنر توانسته بود از صدها سال بیابان زدایی جان سالم به در ببرد تا اینکه در سال ۱۹۷۳، یک راننده کامیون به آن زد و این تنهاترین درخت روی زمین را بر روی زمین انداخت.

منطقه ی اصلی رشد و نمو درخت تنر در ابتدا یک بیابان نبود. در دوران ما قبل تاریخ، این منطقه دریا بوده است و بعدها به جنگل های استوایی تبدیل شده است. میلیون ها سال پیش، دایناسورها در این منطقه پرسه می زده اند و در صحرای کنونی، نوعی خزنده شبیه به کروکودیل به نام SuperCroc   زندگی می کرده است. گفته می شود که در کنار ناحیه تنر، حدود ۶۰۰۰۰ سال پیش انسان ها زندگی می کرده اند. آنها حیوانات وحشی را شکار می کرده و می خورده اند و مدرک این گفته، ابزاری است که از آنها بر جای مانده است.
کم کم تغییرات آب و هوایی، این منطقه را به بیابان تبدیل کرد و همین موضوع باعث شد تا درختان از بین بروند طوریکه میانگین بارش سالیانه ی باران در این منطقه فقط ۲٫۵ سانتیمتر است. آب تا جایی در این منطقه نایاب شد که حتی در منابع زیر زمینی هم زیاد به چشم نمی خورد. در اوایل قرن بیستم بود که فقط گروه کوچکی از خارهای صحرایی و گل های اقاقی زرد رنگ بر جای ماندند. با گذشت زمان، همه ی این بوته ها و درختان از بین رفتند و فقط درخت تنر باقی ماند و آن را به تنهاترین درخت روی زمین تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری تبدیل کرد.

شخصی به نام Michel Lesourd درباره ی این درخت نوشته است:

فقط باید از نزدیک و با چشمان خود تنر را دید تا وجود آن را باور کرد. راز این درخت چیست؟ چطور توانسته علیرغم گذشت این همه سال و پامال شدن توسط شترها هنوز هم سرپا بماند؟ چرا کاروان های نمکی ای که از این صحرا رد می شوند، شاخه های درخت را نمی برند تا از آن برای خوردن چای آتش درست کنند؟ جواب این است که این درخت مثل یک تابلو شده است!
البته همان طور که گفته شد، این درخت یکبار در سال ۱۹۷۳ به زمین افتاد، اما بعد از آن، به موزه ی ملی نیجر منتقل شد و از آن زمان به بعد با مجسمه ی فلزی ای که نمادی از درخت بود، جایگزین شد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۰
rah jouyan ghoghnos shargh

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی