خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی: ۱۰ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مشهد سفر کردند/ منتقدان انصاف را رعایت کنند.

محمدباقر قاسم زاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به رشد ۱۸ درصدی شمار مسافران مشهد نسبت به پارسال اشاره و بیان کرد: این تعداد مسافر با ۶۵ هزار و ۳۴۳ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد جا به جا شدند که نسبت به پارسال رشد ۱۷ درصدی دارد.
وی افزود: بطور متوسط هر ساله تقاضای سفر به مشهد از طریق ناوگان هوایی ۲۰ درصد رشد دارد و این نشان می دهد اگر پیش بینیهای لازم برای توسعه فرودگاه مشهد را از هم اکنون نداشته باشیم در سالهای آینده دچار چالش جدی خواهیم شد.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی ادامه داد: طرحهای توسعه فرودگاه مشهد در بخشهای مختلف پایانه های مسافری و توقفگاه خودروها شروع شده و در قسمتهایی به انجام رسیده است.
وی گفت: در این میان توسعه اپرون یا پارکینگ هواپیماها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
قاسم زاده افزود: از کل مسافران جابه جا شده امسال در فرودگاه مشهد یک میلیون و ۵۲۷ هزار نفر خارجی بودند که نسبت به پارسال کاهش ۹ درصدی دارد.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد نیز در این مدت ۱۰ هزار و ۳۴۵ مورد که ۱۳ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: ۳۶ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه مشهد فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸ شرکت داخلی هستند ضمن آنکه شش شرکت خارجی هم به صورت فصلی پروازهای خود را به فرودگاه مشهد انجام می دهند.
قاسم زاده گفت: هم اینک چهار شرکت داخلی ‘سها، سپهران، تفتان و پویا’ هم درخواست برقراری پرواز به مشهد را دارند که در حال بررسی است.
وی افزود: فرودگاه مشهد به ۳۴ مسیر داخلی و ۱۷ مسیر خارجی پرواز دارد. شش مسیر دیگر هم شامل تفلیس، آدنا، ایروان، باکو، جده و مدینه درخواست برقراری پرواز به فرودگاه مشهد را دارند که بررسی می شود.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی ادامه داد: امسال تلاش شد برخی مشکلات و تنگناهای موجود در فرودگاه مشهد رفع شود.
وی ‘حل معضل دسترسی به اینترنت، توسعه معبرهای بازرسی یگان حفاظت، راه اندازی سامانه جدید پروازی برای تمامی ارگانهای داخل فرودگاه، ارتقا تمهیدات بالاتر برای افراد توانخواه، افزایش تعداد تابلوهای راهنما در حوزه پایانه و ایجاد سامانه پخش خودکار اطلاعات پرواز در فضای پایانه داخلی فرودگاه مشهد’ را از جمله این موارد برشمرد.

* منتقدان انصاف را رعایت کنند

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی همچنین با اشاره به مباحث روی داده در جریان بارش برف اخیر در فرودگاه مشهد گفت: باید وظیفه مدیریت فرودگاه از شرکتها مسافربری هوایی تفکیک شود.
وی افزود: شرکتهای هواپیمایی کار بازرگانی و تجاری می کنند بنابراین از زمانی که بلیت می فروشد نسبت به مسافر متعهد هستند و باید دستورالعمل و منشور حقوق مسافری را اجرا و رعایت کند. فرودگاه نیز به عنوان متولی صنعت در ارائه خدمات مطلوب زیرساختی و خدماتی باید وظیفه خود را انجام دهد.
قاسم زاده ادامه داد: در جریان بارش سنگین برف اخیر در مشهد با وجود همه تنگناها باند پروازی فرودگاه را باز نگه داشتیم اما یک سری اتفاقات نامطلوب روی داد و آنان که باید در حوزه کاری خود به مردم خدمت می دادند دیر وارد عمل شدند و این امر منجر به بروز تاخیرها و نارضایتی شدید مردم شد.
وی گفت: در این شرایط مدیریت فرودگاه مشهد با وجود آنکه مسئولیتی در این حوزه ندارد، به جای شرکتهای هواپیمایی شش پرواز را هماهنگ کرد و هزار مسافر را به مقاصد خود اعزام نمود.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: در مدت سه روز شرایط ناشی و برف و سرمای شدید در مشهد ۲۸۰ هزار مترمکعب برفروبی در باند فرودگاه انجام شد.
وی ادامه داد: منتقدان باید انصاف را رعایت کنند، این حجم برفروبی آن هم از باند فرودگاه که با خیابان بسیار متفاوت بوده و نیازمند یخزدایی می باشد فعالیتی خاص است.
قاسم زاده گفت: در همین مدت ۸۴۰ هزار متر مربع سطح پارکینگها و مناطق پروازی پاکسازی شد و با برفروبی محوطه بیرون فضای پروازی این رقم به یک میلیون مترمربع برفروبی می رسد.
وی اولویت مدیریت فرودگاه را انجام ایمن پروازها ذکر و بیان کرد: فقط طی این سه روز ۳۷۶ پرواز ایمن بدون کوچکترین حادثه با ۵۴ هزار مسافر در دمای ۱۳ درجه منهای صفر در فرودگاه مشهد انجام شد.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: با این حال از جهت بروز اتفاقها و تاخیرهای روی داده در حوزه شرکتهای هواپیمایی از مردم عذرخواهی می کنم زیرا مردم لایق خدمات مناسب و تکریم شایسته هستند.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزیها بگونه ای باشد که کرامت مردم زیر سئوال نرود. در این راستا باید مدیران شرکتهای هواپیمایی به وظایف ذاتی خود عمل کنند و در فرودگاه به ویژه در زمانهای پیک حضور مستمر داشته، پیگیر مطالبات مردم و تاخیرها باشند و در قبال مسافران و مشتریان خود احساس مسئولیت داشته و به تعهداتشان عمل نمایند.
قاسم زاده گفت: از این پس هیچ کوتاهی و قصوری از هیچ شرکت هواپیمایی با هر عنوانی در فرودگاه مشهد پذیرفته نیست و بطور قطع موارد مشابه آنچه که در هفته گذشته رخ داد دیگر در این فرودگاه مشهد رخ نمی دهد.
وی افزود: در این میان تاخیرهای پروازی امری اجتناب ناپذیر است و در هر شرایطی ممکن است روی دهد اما مهم مدیریت این فضا، پاسخگویی به مردم و تعیین تکلیف آنان است. این امر وظیفه ذاتی شرکتهای هواپیمایی است ضمن آنکه مردم هم باید حقوق خود را پیگیری کنند.
فرودگاه مشهد بعد از تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که بطور متوسط در شرایط عادی روزانه ۱۸۰ پرواز از آن انجام می شود.

منبع: کن نیوز

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۹
rah jouyan ghoghnos shargh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی