خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

اضطراب پیش از مسافرت چیست و چگونه با آن مقابله کنیم

بسیاری از افراد قبل از مسافرت خود، اضطراب پیش از سفر را تجربه می‌کنند، خواه اولین مسافرت آن‌ها باشد و خواه بیستمین مسافرت. اگر ترس از پرواز دارید و یا در مورد بستن چمدان‌ها مضطرب هستید، راه‌هایی برای کاهش این اضطراب وجود دارد.

مسافرت می‌تواند یک تجربه‌ی فوق‌العاده باشد، اما برنامه‌ریزی برای سفر حتی زرنگ‌ترین و باتجربه‌ترین مسافران را نیز دچار دل‌شوره و دلهره می‌کند. همه‌ی چیزهایی که نیاز دارید را برداشته‌اید؟ به موقع به فرودگاه می‌رسید؟ وقتی در سفر هستید همه چیز در خانه خوب پیش می‌رود؟ شاید از سفر به خارج از کشور می‌ترسید ، یا اینکه فقط در مورد خود سفر اضطراب دارید. این فهرست گاهی می‌تواند بی‌انتها باشد، و منجر به این شود که سفرتان به‌جای لذت‌بخش بودن، استرس ایجاد کند.



اگر در هفته‌های پیش از سفر به‌جای هیجان داشتن در مورد آن احساس اضطراب دارید، شما تنها نیستید. این نکته‌ها برای مقابله با اضطراب پیش از سفر و غلبه بر اعصابتان مفید است.

اولین نکته این که – اضطراب سفر چیست؟

بنا به گفته‌ی Calm Clinic، اضطراب سفر یک مسئله‌ی شایع و پیچیده است، که باعث می‌شود افراد هنگام آماده شدن برای سفر و در هفته‌های پیش از آن، احساس اضطراب یا افسردگی داشته باشند. برخی افراد یک ترس پنهان از سفر دارند، که در روزهای قبل از سفر خود را در قالب اضطراب بروز می‌دهد. برخی مسافران ترس آشکاری از پرواز دارند باعث ایجاد استرس می‌شود، برخی تحت تأثیر داستان‌های ترسناک مربوط به مسافرت که از سایر مسافران شنیده‌اند قرار می‌گیرند، و برخی افراد نگران چیزهایی مثل بستن چمدان یا دل‌تنگ شدن برای خانه هستند. اگر به طور کلی اضطراب را تجربه می‌کنید، احتمال اینکه اضطراب پیش از سفر را نیز تجربه کنید بیشتر می‌شود.

همچنین بسیار بعید است که فقط یک عامل باعث ایجاد اضطراب سفر شود. با تشخیص علائم اضطراب پیش از سفر؛ نفس‌های کوتاه، بی‌قراری، تهوع، تپش قلب، تنگی قفسه‌ی سینه یا ترس و نگرانی مفرط، می‌توانید اضطراب پیش از سفر را بشناسید و سپس چاره‌ای برای آن بیندیشید.

ترس از پرواز یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های سفر

بسیاری از افراد اضطراب پیش از سفر را به این دلیل تجربه می‌کنند که یک ترس ذاتی از سوار شدن به هواپیما دارند. در حقیقت، بنا به گفته‌ی Calm Clinic، احتمالاً علت اصلی اضطراب سفر، ترس از پرواز است. این موضوع به عوامل مختلفی، از جمله عدم کنترل بر تغییرات فشار و آشفتگی هوا، بستگی دارد. این عوامل می‌توانند استرس اضافی ایجاد کنند، و چون بیشتر مسافرت‌ها شامل پرواز می‌شوند، منطقی است که باعث شدیدتر شدن اضطراب پیش از سفر شوند. فقط بدانید که شما تنها نیستید!

نکاتی برای مقابله با اضطراب پیش از سفر

    منبع اضطراب سفر را شناسایی کنید

با مشخص کردن اینکه دقیقاً چه چیزی باعث اضطراب شما شده است، می‌توانید به مشکل رسیدگی کنید و راه‌های مؤثری برای مقابله با آن پیدا کنید. فهرستی از چیزهایی که در مورد آن‌ها استرس دارید تهیه کنید. آیا ترس از پرواز است؟ آیا از مسافرت تنها به خارج از کشور ترس دارید؟ آیا این اولین سفرتان است و نگران گم شدن یا بیمار شدن در غربت هستید؟

وقتی مشکلات را بشناسید، می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید. اگر نگران سلامتی‌تان هستید پیش از سفر با یک پزشک عمومی یا داروساز صحبت کنید. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، یک تور گروهی را برای زمانی که به مقصد می‌رسید رزرو کنید (یا ماجرای جیل رینولدز، مشتری Jayride.com در مورد نگرانی‌هایی که امسال پیش از اولین سفر تنهای خود حس می‌کرد و ماجرای بعدی او در مورد اینکه چگونه با سفر تنها به انگلستان به این نگرانی غلبه کرد را بخوانید). اگر نگران پول هستید، یک بودجه‌ی روزانه برای خودتان تنظیم کنید و ببینید آیا طبق برنامه پیش می‌روید یا خیر. دلایلی که در ذهنتان دارید را مشخص کنید و سپس آن‌ها را ارزیابی کنید، که در نهایت غلبه بر آن‌ها را ساده‌تر می‌سازد.

    در هفته‌های قبل از سفر مراقب خود باشید

حتی اگر معمولاً اضطراب را تجربه نمی‌کنید، مراقبت‌هایی که در روزهای پیش از سفر انجام می‌دهید راه خوبی برای جلوگیری از بروز اضطراب و احساس خونسردی و آرامش قبل از سفر است. برای ورزش وقت بگذارید؛ فواید ورزش برای سلامتی، از جمله اضطراب و افسردگی، برای همگان واضح است – حتی یک ساعت ورزش در روز می‌تواند مانع بروز علائم افسردگی شود. پس وقت بگذارید و در هفته‌های پیش از سفر، حرکات کششی انجام دهید و ضربان قلبتان را بالا ببرید. سپری کردن وقت با کسانی که دوستشان دارید، خوردن غذاهای سالم، خواب کافی، نوشیدن آب و شرکت در فعالیت‌هایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید نیز راه‌های خوبی برای تمرین مراقبت از خود هستند.

    درباره‌ی مقصدتان تحقیق کنید

قرار است در سفر خود چه کارهایی انجام دهید؟ کجا اقامت می‌کنید؟ در مورد جایی که قرار است بروید مطالعه کنید و از قبل برنامه‌ریزی کنید تا اضطراب‌های مربوط به مقصد را کاهش دهید. از قبل هتل خود را حداقل برای شب اول رزرو کنید تا موقع رسیدن دقیقاً بدانید کجا باید بروید. برای احتیاط شماره‌های اورژانسی را روی کاغذ بنویسید و در مورد راه‌های رسیدن به آن‌ها تحقیق کنید. یک راهنمای کلی در مورد کارهایی که می‌خواهید انجام دهید داشته باشید و سایر وبلاگ‌های مربوط به مقصدتان را بخوانید و از آن‌ها الهام بگیرید. داشتن برنامه احتمالاً نه تنها احساس اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد، بلکه یک راه عالی برای بیشتر شدن هیجان در مورد سفر نیز است.

    یک عکس از مقصدتان به همراه داشته باشید

آن را روی میز کار خود بچسبانید، به عنوان پس‌زمینه‌ی لپ‌تاپ خود قرار دهید و در کیف پول خود آن عکس را همراه داشته باشید – عکس‌هایی که به شما یادآوری می‌کند چرا دارید سفر می‌کنید و اینکه قرار است در این مقصد فوق‌العاده گشت و گذار کنید!

    به مهمانداران بگویید

به خاطر داشته باشید که ترس از پرواز یکی از شایع‌ترین ترس‌ها است، به همین دلیل پرسنل پرواز زیاد با این ترس‌ها سر و کار دارند. احساس ناراحتی خودتان را با مهماندارها در میان بگذارید، و اگر با دوستان یا خانواده سفر می‌کنید، آن‌ها را نیز در جریان قرار دهید. گاهی دانستن اینکه یک نفر کنارتان است به کاهش علائم اضطراب کمک می‌کند. همچنین خوب است که خودتان را با سر و صداهای معمول هواپیما آشنا کنید. صداهای تلق تلق ممکن است کمی هراس‌انگیز باشد اما این صداها کاملاً طبیعی هستند (مثل سر و صدای کابین بارها و لرزش میزها). با دانستن این موارد، می‌توانید افکار منفی خود را با دلایل واقعی از ذهنتان حذف کنید.

    بدون استرس به فرودگاه بروید

نداشتن برنامه برای نحوه‌ی رفتن به فرودگاه راهی برای افزایش شدید استرس است. منتظر ماندن برای سرویس‌هایی که ممکن است در دسترس باشند یا نباشند، یا منتظر نشستن در تاکسی و بالا رفتن عدد تاکسی‌متر در حالی که در ترافیک گیر کرده‌اید، آخرین چیزی است که می‌خواهید. پس راهی پیدا کنید که ذهنتان را از قبل آرام کند. رزرو سرویس حمل و نقل فرودگاه به این معناست که شما از قبل آرامش خاطر دارید که راننده در زمان توافق شده می‌رسد، و با مبلغی که از قبل پرداخت شده است شما را مستقیماً به فرودگاه می‌رساند. یکی دیگر از چیزهایی که باید دقیقه‌ی آخر نگران آن باشید کم می‌شود. می‌توانید در وب‌سایت Jayride.com سرویس‌های حمل و نقل فرودگاه را جستجو و با هم مقایسه کنید.

    بستن چمدان‌ها را به دقیقه‌ی نود موکول نکنید

گذاشتن کارها برای دقیقه‌ی نود یک راه عالی برای افزایش استرس است، پس اجازه ندهید بستن چمدان‌ها برایتان کار بزرگی به نظر برسد – کافی است دست به کار شوید. با این کار، اگر بخواهید چیزی به وسایل خود اضافه کنید یا چیزی بردارید وقت کافی دارید، نه اینکه عجله داشته باشید و بخواهید یک ساعت قبل از رفتن به فرودگاه چمدان خود را ببندید. اگر از قبل وسایلتان را جمع کنید و آماده باشید، حس دلهره‌آور "آیا چیزی را فراموش نکردم" فرومی‌نشیند، و احتمال این که واقعاً چیزی را فراموش کنید کمتر می‌شود. گاهی حتی با وجود آماده بودن، نادیده گرفتن این حس فراموشی سخت می‌شود. به خاطر داشته باشید، جز در صورتی که به جای بسیار دورافتاده‌ای سفر می‌کنید، اگر چیزی را فراموش کنید می‌توانید آن را در سفر تهیه کنید.

    یک تضمین مالی به خودتان بدهید

داشتن کمی پول خارج از بودجه‌ی سفر نه تنها برای موارد اورژانسی، بلکه برای کمک به حس امنیت بیشتر شما اهمیت دارد. اگر بدانید که به جای پیاده‌روی تا خانه می‌توانید تاکسی بگیرید، برای رزرو تور یک‌روزه پول دارید تا بتوانید با سایر مسافران دیدار داشته باشید، یا بدانید که پول نقد برای ویزیت دکتر در صورتی که بیمار شوید وجود دارد، این به شما کمک می‌کند تا اضطراب پیش از سفر خود را کاهش دهید، پس کمی پول کنار بگذارید. شاید حتی از آن استفاده نکنید اما وقتی بدانید این پول در دسترس است می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

    و در نهایت... اضطراب خود را بپذیرید

ممکن است کاملاً برای سفر خود آماده باشید و باز هم احساس اضطراب کنید – و این طبیعی است! تلاش برای احساس نکردن اضطراب می‌تواند حتی اضطراب را شدیدتر کند، پس با آن مبارزه نکنید، آن را تحت کنترل داشته باشید. یادگیری اینکه چگونه آن را از یک موج خروشان و کوبنده به یک صدای آرام و قابل مدیریت کاهش دهید به خودی خود یک پیروزی است، و این تضمین می‌کند که هرچقدر هم اضطراب پیش از سفر را تجربه کنید، باز هم شما را از سفر باز نخواهد داشت. سفر به خیر!

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی