خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

بلیط هواپیما و قطار

پل هنر پاریس

در سراسر دنیا هر کسی می داند که پاریس پایتخت عاشق ها است و آرزوی هر دلداده است که همراه با یارش ساعاتی را در خیابان های زیبای این شهر قدم بزند و خاطراتی زیبا و آرامش بخش را بسازد. اگر در این شهر راه بروید و کمی با دقت به اطراف نگاه کنید زوج های جوان را خواهید دید که با نگاه هایی پر از مهر یکدیگر را می نگرند.

نگاهی به پل عاشقان

چند سال پیش کاری مد شد که به مرور محبوب و محبوب تر گشت و حتی وجه ی جهانی یافت، عاشقان شروع به زیبا کردن پلی آهنین کردند. آن ها قفل هایی را روی این پل که به پل هنر Pont des Arts معروف است، نصب کردند که رویشان پیام های عاشقانه نصب شده بود؛ پیام هایی که دوست داشتند به معشوقشان برسد. یا اینکه به همراه معشوقشان برای جاودانه شدن پیوندشان روی پل قفل می زدند، هر چه گذشت تعداد قفل ها زیاد و زیادتر می شود و پل سنگین تر.

این پل زیبا روی رودخانه ی سن Seine river ) قرار دارد و حصارهایی بافته شده از مفتول های ریز دارد و همین باعث شده نصب قفل ها روی آن آسان تر باشد و به سرعت قفل ها زیاد و زیادتر شوند.

در ورای این منظره نورهای برج ایفل دیده می شود و روح و جان آدمی را به وجد می آورد…این تصویری است که بازدیدکنندگان پل عاشقان پاریس، پیش از سفر در ذهن می پرورانند؛ تصویری حقیقی که حدودا ۲۰۰ سال است رود سن را همینگونه می بینیم، باطراوت و عاشق

قفل عشق چیست؟

قفل عشق همانطور که از نامش معلوم است قفلی ایست که عاشق ها برای ابراز عشقشان به حصارها، پل ها و وسایلی عمومی از این قبیل می زنند و روی آن اولین حرف نامشان را حک می کنند و یا پیام کوتاه عاشقانه رویش می نویسند و کلید آن را به داخل آب یا مکانی دوردست می اندازند و باز شدن قفل را به دست سرنوشت می سپارند. حدودا از سال ۲۰۰۰ تا به امروز رسم بستن قفل عاشقانه در کشورهای گوناگون باب شد و گسترش یافت.

داستان رمانتیک پل عشق

داستانی در پشت این رسم است که متاسفانه غم انگیز و ناراحت کننده می باشد. همه چیز از آنجا شروع شد که در صربستان و شهر ویرجینیا دختری زیبا به نام نادا عاشق و دلداده ی پسری به اسم رلیا می شود. آن ها با هم نامزد می کنند. در انتظار شروع زندگی مشترکشان بودند که رلیا که افسر ارتش بود مجبور می شود در سفر کاری به یونان برود، او در این سفر عاشق زنی دیگر می شود و به نادا خیانت می کند.

نادا بعد از شنیدن این خبر و به هم خوردن نامزدی اش با همسر مورد علاقه اش غرق در حزن و اندوه می شود و نمی تواند با این غم بزرگ منار آید، شبانه روز گریه می کند و به یاد رلیا اشک می ریزد تا می میرد.

این ماجرا از عاشقانه ترین داستان های صربستان است که در دنیا شهره و زبان زد می باشد. دختران و زنان جوان عاشق ویرجینیایی برای زنده نگه داشتن عشق نادا و نام او نام هایشان و پیام های عاشقانه ی خود را روی قفل ها می نویسند و قفل ها را روی نرده های پلی در ویرجینیا نصب می کنند. به همین دلیل نام آن پل را پل قرار یا ملاقات می گذارند.

همه چیز از داستان عشق نادا به معشوقه ی بی کفایتش باز می گردد ولی عشق او سبب شد تا امروزه شاهد وجود هزاران پل با قفل های عشق در سراسر دنیا باشیم، در هلند، کره ی جنوبی، چین و پاریس و کشورهای دیگر این رسم اجرا می شود و عاشقان قفل هایشان را بر روی پل ها نصب می کنند.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۴۳
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

جزیره رئا

جزیره رئا در فرانسه که در پایین ساحل غربی این کشور و در نزدیکی La Rochelle واقع شده است، یکی از مقاصد گردشگری تابستانی مشهور در این کشور است که به خاطر سواحل وسیع شنی، آب و هوای عالی و بادهای بسیار ملایمش شناخته شده است و به همین دلایل در بین خانواده ها بسیار محبوب است. اما دلیل دیگری که باعث شده است تا جزیره رئا در بین مردم شناخته شده باشد، الاغ های آن است! آن هم الاغ هایی که پیژامه می پوشند!!

الاغ هایی که در جزیره رئا زندگی می کنند، مربوط به منطقه ی Poitou در کشور فرانسه و یکی از بزرگترین نژادهای الاغ هستند. به دلیل سایز بسیار بزرگی که دارند، از این الاغ ها به عنوان موجوداتی برای حمل بار و به خصوص بارهای نمک استفاده می شود. اما اصلی ترین دلیلی که باعث می شد تا این موجودات بامزه از بقیه ی الاغ های دیگر متمایز شوند، جدا از اندازه ی بزرگشان، خزهایی است که دارند، اندازه ی این خزها به طور عجیبی بسیار بلند است و در همان نگاه اول می توان تفاوت آن ها را با بقیه فهمید.

الاغ های جزیره رئا به دلیل اندازه ی بزرگ و  قدرت زیادی که دارند، در حمل بارهای نمک استفاده می شوند و علاوه بر این در زمین ها و مزارع کشاورزی هم مورد استفاده اند. به دلایل نامعلومی این الاغ ها بسیار توسط حشرات و پشه ها گزیده می شوند و به همین دلیل صاحبان این موجودات برای محافظت پاهای آن ها در برابر حشرات و گزش آنها، بر تن آن ها پیژامه می پوشانند!

الاغ ها این شلوارها را هر روز قبل از اینکه شروع به کار کنند می پوشند (البته خودشان نمی پوشند!). این شلوارها از نوعی پارچه ی خاص ساخته شده است و بصورت راه راه است و این تصور بامزه را به وجود می آورد که الاغ ها می خواهند بخوابند!

البته امروز دیگر از این الاغ ها برای حمل بارهای نمک استفاده نمی شود اما پیژامه های آن ها همچنان به عنوان یک سنت دیرینه به پایشان است! و البته یکی از دلایلی است که روستای رئا را برای توریست ها جذاب کرده است هم همین است.

الاغ های Poitou، زمانی در سرتاسر اروپا دیده می شدند و از آن ها به عنوان«بهترین الاغ های کاری دنیا» یاد می شد حتی تا اوایل قرن بیستم هم این الاغ ها به اندازه ای زاد و ولد کرده اند که دولت فرانسه سالانه تعداد ۳۰۰۰۰ عدد از آن ها را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

البته به دلیل مکانیزاسیونی که در طی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، تقاضا برای این موجودات کمتر شد و در نتیجه بازار صادرات این حیوانات دچار رکود شد. جمعیت این الاغ ها به طور ناگهانی کم شد به طوری که در سال ۱۹۷۷، فقط تعداد ۴۴ عدد از آن ها باقی ماند و خوشبختانه در طی تلاش هایی که برای نگهداری نسل این حیوانات بامزه شد، تعداد آن ها در جزیره رئا به ۴۵۰ عدد افزایش پیدا کرد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۰۹
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

معروف ترین نماد های مورد تنفر در دنیا!

ارتباط بین افراد محلی و این نماد های معروف کمی پیچیده است. معمولا افرادی که برای دیدن این نمادها به این مناطق سفر می کنند، آن ها را بزرگ و با ارزش می پندارند. عده ای در مقابل نمادهایی که یادآور یک دیکتاتور، یک تراژدی بزرگ و خسارت های زیاد به یک کشور و مردمانش است، سلفی می گیرند. این نفرت حتی می تواند به دلیل بد قیافه بودن یک مجسمه و یادبود باشد، اما هرچه که هست افراد بومی از آن متنفرند. اگر در سفرهایتان به هرکدام از این یادبودها برخوردید با وجود دانستن حقیقت بهتر است بیخیال سلفی گرفتن بشوید!

مادرید، اسپانیا

آرامگاه ژنرال فرانسیسکو فرانکو در مادرید، چهارمین مکان پربازدید و یکی از معروف ترین نماد های این شهر است که به عنوان میراث ملی اسپانیا نیز به ثبت رسیده است. این نماد با ارتفاع ۱۵۲ متر در گردشگاه بندیکتین قرار گرفته است. اما داستان این آرامگاه به اندازه ی ظاهر آن باشکوه نیست. دیکتاتور حاکم در حدود سال ۱۹۳۰ میلادی، درخواست ساخت مکانی را داد تا یادبودی برای آن هایی باشد که به خاطر او در جنگ اسپانیا در سال ۱۹۳۰ از بین رفتند. فرانکو در آن زمان زندانیان سیاسی را مجبور به ساخت این صلیب عظیم کرد. اسپانیایی ها از این مکان متنفرند چون بسیاری از زندانیان در طول ساخت این بنا کشته شدند. آن ها ترجیح می دهند یاد و خاطره ی فرانسیسکو را از بین ببرند.

سنتو دو مینگو، جمهوری دومینیکن

چه استخوان های کریستف کلمب در مرکز این بنا، یکی از معروف ترین نماد های جمهوری دومینیکن، قرار گرفته باشند چه نباشد، این مکان داستان های غم انگیز زیادی دارد. در زمان ساخت این یادبود، هزاران شهروند فقیر این شهر بیرون انداخته شدند تا برای این بنای مورد تنفر واقع شده، جا به اندازه ی کافی وجود داشته باشد. زمانی که چراغ های پر قدرت و نورانی این بنا روشن شدند، بسیاری از خانه های نزدیک آن حتی برق نداشتند. همه ی این ها در کنار این حقیقت خنده دار و تلخ که کلمب در مکانی که اکتشافات او منجر به بردگی های بسیار شد، به عنوان قهرمان دفن شده است.

مسکو، روسیه

یادبود پیتر بزرگ در لیست ۱۰ ساختمان و یادبود زشت دنیا قرار دارد! این مجسمه ی غول پیکر ۹۱ متری توسط معمار گرجی برای بزرگداشت پیتر، قهرمان دریا ساخته شد. روسی ها نه فقط به خاطر ظاهر بد این مجسمه، بلکه به این دلیل که پیتر بزرگ با انتخاب سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت این کشور آن ها را نا امید کرد، از او متنفرند.

کی استون، داکوتای جنوبی

کوه های راشمور از معروف ترین نماد های داکوتای جنوبی هستند.دولت این مجسمه ها را در سرزمین های مقدسی که به زور تصاحب کرد ساخته است و این موضوع باعث شده تا برخلاف بیشتر افراد دنیا، بومیان این منطقه اصلا از طرفداران کوه های راشمور نباشند. همچنین به دلیل اینکه این مجسمه ها یاد مهاجران اروپایی ای را زنده نگه می دارند که بومیان آمریکایی زیادی را به قتل رساندند، بومیان این منطقه از آن متنفرند.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۲۴
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

کشور کریباتی

زمانی که خورشید در روز ۳۱ دسامبر هر سال غروب می کند و تمام دنیا منتظر شروع سال جدید میلادی هستند، کشور جزیره ای کوچکی که در منتهی الیه ترین منطقه ی شرقی قرار دارد، شروع به جشن گرفتن کرده است! جمهوری کریباتی، یکی از اولین مکان های روی زمین است که اولین اشعه های خورشید را می بیند. منطقه ی زمانی این کشور، ۱۴ ساعت بالا تر از UTC قرار دارد!

جمهوری کریباتی از ۳۳ خشکی و جزیره های مرجانی کوچک در مرکز اقیانوس آرام تشکیل شده است که در پهنه ای به مساحت ۳٫۵ میلیون کیلومتر مربع گسترده شده است و بعضی از این جزیره ها در بالای خط استوا و بعضی در زیر خط استوا قرار دارند. این سرزمین از ۳ گروه جزیره به نام های جزایر گیلبرت، جزایر فونیکس و جزایر لاین تشکیل شده است که از نظر جغرافیایی، جزیره ی لاین درست در جنوب جزایر آمریکایی هاوایی قرار گرفته است و از نظر منطقی هم باید در همان منطقه ی زمانی باشد اما نیست!

برای مثال اگر فقط  کشور کریباتی را بخواهیم در نظر بگیریم، تا قبل از سال ۱۹۹۵، این کشور با گروه جزیره های غربی و شرقی اطرافش ۲۴ ساعت اختلاف زمان داشت که همین موضوع باعث اغتشاشات و نامنظمی های اقتصادی ای در این کشور شده بود چون در هر هفته فقط ۴ روز وجود داشت که هر دو نقطه، روزهای مشابه یکسانی داشتند و بنابراین فقط در این زمان ها این نقاط می توانستند با هم تبادلات اقتصادی داشته باشند.

برای اینکه نقطه ی پایانی بر این ناهماهنگی و نا منظمی گذاشته شود، رییس جمهور کشور کریباتی در تاریخ ۱ ژانویه سال ۱۹۹۵ اعلام کرد که the International Date Line از این به بعد به سمت شرق حرکت می کند تا به دور این کشور بچرخد و از همان زمان به بعد بود که کریباتی تبدیل به اولین کشوری شد که اشعه های طلوع خورشید را می بیند و مردم این سرزمین هم هر ساله این اتفاق را به عنوان یک اتفاق خوش یمن جشن می گیرند.

کمی بیشتر از کریباتی بدانید

جمهوری کریباتی در سال ۱۹۷۹، به عنوان یک کشور استقلال یافته از  انگلستان جدا شد و از آن زمان به بعد به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد. جالب است بدانید که بخش هایی از این کشور هر چند وقت یکبار به زیر آب می رود! در واقع وقتی آب دریا بالا می آید و مد اتفاق می افتد، جزایر مرجانی این کشور که غیر قابل سکونت انسانی هستند هم به زیر آب می روند و دوباره بعد از مدتی ظاهر می شوند!

در مورد مردمی که در این کشور کوچک جزیره ای زندگی می کنند خوب است بدانید که در کریباتی حدود ۱۱۰ هزار نفر زندگی می کنند و میانگین سنی مردم این کشور ۲۱ سال است که بسیار جمعیت جوانی محسوب می شود. زبان رسمی مردم این کشور زبان کریباتی است اما از آن جا که تا قبل از به استقلال رسیدن جزیی از انگلستان محسوب می شده است، در بخش هایی از آن به زبان انگلیسی هم صحبت می شود.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۳۷
rah jouyan ghoghnos shargh

بلیط هواپیما و قطار

کاخ همپتون کورت (Hampton Court)

مکان های تاریخی همیشه به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبی که در دل خود دارند برای افراد از جذابیت خاصی برخورد دارند. یکی از کشورهای اروپایی که تعداد زیادی از این بناهای تاریخی را دارد، کشور انگلستان است. سرزمینی مملو از سازه های قدیمی و کاخ های سلطنتی زیبا و تاریخی که هر کدام داستان خود را دارند. یکی از این کاخ ها، کاخ همپتون کورت نام دارد، کاخی که به دلیل رفت و آمد ارواح مختلف حالا مشهور شده است.

کاخ همپتون کورت در انگلستان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری این کشور است که چیزی حدود ۲ میلیون نفر بازدید کننده در سال دارد. این کاخ در کشور انگلستان و در ۸ کیلومتری جنوب غربی لندن قرار دارد. همپتون کورت، در سال ۱۵۱۵ و برای یکی از کاردینال های به نام آن دوران ساخته شد و بعدها بعد از کمتر شدن محبوبیت این کاردینال، کاخ، به یکی از متعلقات شاه هنری هشتم تبدیل شد.

در کاخ همپتون کورت انگلستان، پادشاهان مختلفی نسل به نسل زندگی کردند تا اینکه شاه جرج دوم آخرین کسی شد که در آن اقامت کرد. در این کاخ، متعلقات با ارزشی از خاندان سلطنتی انگلستان نگهداری می شود و بعد از آماری که در سال ۲۰۱۵ گرفته شد مشخص شد که ۵۴۲ گنجینه ی با ارزش و گرانبها در این کاخ وجود دارد از انواع نقاشی گرفته تا مجسمه ها و عتیقه جات و مبلمانی که جدای از ارزش پولی بسیار گزاف و حتی بی قیمت، ارزش تاریخی شان اهمیت دارد.

یکی از دیدنی ترین بخش های کاخ همپتون کورت مجموعه های از مجسمه های حیوانی از جنس سنگ است که در ورودی ها به نمایش گذاشته شده اند و «دیوهای پادشاه» یا King’s Beasts نام دارند. علاوه بر این، این کاخ لوکیشن تعدادی از فیلم های بسیار معروف مانند دزدان دریایی کارائیب، مردی برای تمام فصول و چندین فیلم مشهور دیگر بوده است. اما در کنار این همه جذابیت ها، موردی که باعث شده تا گردشگری در این کاخ تبدیل به گردشگری وحشت شود، اتفاقات ماورایی ای است که در آن رخ می دهد.

یکی از این اتفاقات مربوط به ۲ کودکی است که به این کاخ رفته بودند تا هم از آن دیدن کنند و هم مانند بسیاری از افراد دیگر از خود و کاخ عکس بگیرند. در یکی از عکس های گرفته شده، تصویر یک شخص عجیب هم دیده می شود که با خصوصیت های یکی از شبح های معروف این کاخ به نام بانوی خاکستری همخوانی زیادی دارد. بانوی خاکستری یکی از خدمتکاران سلطنتی این کاخ بوده است که ظاهرا در سال ۱۵۶۲ به خاطر بیماری آبله می میرد و بعد از آن روحش در همانجا باقی می ماند. یکی دیگر از روح های تسخیری این کاخ، روح یکی از همسران هنری هشتم است که در آن دوران به دلایلی کشته می شود.

یکی دیگر از ماجراهای پر سر و صدا و جنجالی کاخ همپتون کورت انگلستان مربوط به دوربینی بود که توسط ۳ مرد در گوشه ای از این کاخ گذاشته شد تا رفت و آمدها زیر نظر گرفته شود و با کمال تعجب در آن تصاویری از شبحی با لباس قدیمی دیده می شود که مدام درها را باز و بسته می کند.

به طور کلی باید گفت که این کاخ اسرار زیاد و اذیت کننده ای را در خود نگهداری می کند که هر چند وقت یکبار سر و صدا و آشوب زیادی را به پا می کند. با این حال همچنان در کاخ همپتون کورت بر روی همه باز است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های لندن محسوب می شد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۲۹
rah jouyan ghoghnos shargh