خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

۵۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تاریخ ایران اگرچه قرن هاست که با معماری اسلامی پیوند خورده، اما در گوشه و کنار کشور می توانید بناهای کم نظیری از معماری غیر اسلامی را هم ببینید که به یادگارهای ماندنی در دنیا تبدیل شده اند. کلیسای قدیمی چالدران یکی از همین بناها است که لقب قدیمی ترین کلیسای دنیا را هم با خود یدک می کشد.


این کلیسا به نام قره کلیسا معروف است و قدمت آن به قرون هفتم و دوازدهم میلادی برمی‌گردد. این کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان چالدران بر مزار تاتائوس حواری حضرت مسیح (ع) احداث شده و به دلیل معماری بی‌نظیرش در تیر ماه سال ۸۷ به عنوان نهمین اثر ثبت شده کشور در سی و دومین نشست میراث جهانی یونسکو در کبک کانادا در فهرست آثار تاریخی جهان قرار گرفت و ثبت جهانی شد.

قره در زبان آذری به معنای سیاه است و به این دلیل روی کلیسا نامگذاری شده که در گذشته در بنای این کلیسا از سنگ های سیاه استفاده شده بود. اما بعد از بازسازی این بنا، سنگ های سفید جایگزین سنگ های قدیمی شده اند.

قره کلیسا در سال ۱۳۱۹ میلادی بر اثر زلزله تخریب و در سال ۱۳۲۹ میلادی دوباره بنا شد. در سال ۱۶۹۱ میلادی نیز با نصب سنگ‌های سیاه در آن تعمیر و مرمت شد. این کلیسا در سال ۱۸۱۰ میلادی دوباره از سوی سیمون بزنونی، اسقف ماکو به وسیله سنگ‌های سفید مرمت و تعمیر و در دوره قاجار نیز توسط عباس میرزا مجددا مرمت و ساماندهی و زمین‌های زیادی وقف آن شد که کتیبه سنگی نصب شده بر سر در این بنا بیانگر این مدعاست. کلیسای تاتائوس دارای دو گنبد زیبا در اندازه ۲۴ متر و ۵/۱۸ متر است که گنبد ۵/۱۸ متری آن در قسمت کلیسای قدیمی و سیاه و گنبد ۲۴ متری در بخش جدیدتر و بزرگ‌تر کلیسا یا قسمت سفید قرار دارد.

مجموعه قره کلیسا، شامل سه کلیسای اصلی با نام‌های قره کلیسا یا سنت تادئوس، سنت استپانوس و زور زور است که برای دیدن آن باید به ۷ یلومتری جاده چالدران، قره ضیاءالدین سفر کنید و این بنا را در دامنه کوه و روی تپه ماهور ببینید.


موقعیت جغرافیایی کلیسا طوری است که اطراف آن را از هر طرف کوه در بر گرفته است و در کنار کلیسا رودخانه ای جاری است. دیوارهای کلیسا قطور است و با درهای کوچکی پوشانده شده است. در داخل محوطه هم اتاق های متعددی برای اقامت خلیفه، راهبان، روغن گیر، آسیاب، آشپزخانه، نگهداری مواد غذایی، انبار علوفه حیوانات و... به چشم می خورد که باعث می شد در مواقع لزوم بتوانند از کلیسا در مقابل متجاوزین حفاظت کنند. قسمت خارجی بنا هم دارای طرح‌های معماری جالبی از نقش‌های گل و بوته و تصاویر انسان است و روی سردر آن فرمان شاه عباس اول صفوی به زبان ارمنی دیده می‌شود.

چطور برویم؟

دو راه برای رسیدن به قره کلیسا دارید: راه اول از طریق تبریز است. فاصله تبریز تا قره کلیسا حدود ۲۷۰ کیلومتر است و باید است از شهرهای مرند، قره ضیاءالدین و شوط بگذرید. از شوط تا قره کلیسا حدود ۳۵ کیلومتر است. قره کلیسا تقریباً در میانه راه شوط به چالدران قرار گرفته است. توجه فرمایید وقتی از شوط به سمت چالدران حرکت می کنید، سه راهی قره کلیسا در سمت راست شما قرار گرفته است. لازم به توضیح است که بخش عمده این مسیر، یعنی از تبریز تا سه راهی شوء جاده ترانزیت بین المللی است و از کیفیت بهتری نسبت به مسیر دوم برخوردار است.

مسیر دوم از ارومیه شروع می شود. فاصله ارومیه تا قره کلیسا حدود ۲۷۵ کیلومتر است و لازم است شهرهای سلماس، خوی و چالدران را پشت سر بگذارید. جاده خوی به چالدران با مسافت حدود ۱۰۰ کیلومتر، کوهستانی و نسبتاً فرعی است.



امکانات گردشگری

بد نیست بدانید که هر دو این مسیرها، خصوصاً شهرهای مرند و خوی جاذبه های دیدنی زیادی دارند که می توانند سفر شما را به یاد ماندنی تر کنند. البته در مجموعه قره کلیسا هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد. با نزدیکترین پمپ بنزین ۳۵ کیلومتر فاصله دارید. برای آب آشامیدنی بهداشتی بهتر است از آب معدنی استفاده کنید و غذای سبکی همراه خود داشته باشید چون احتمالا به رستوران بهداشتی و مطمئن دسترسی نخواهید داشت. وضعیت سرویس های بهداشتی هم متوسط است و مشکل خاصی نخواهید داشت.

کی برویم؟

بهترین زمان بازدید از این بنا از اردیبهشت ماه تا پایان مهر ماه است. یادتان باشد که در هفته اول مرداد ماه به این بنا سر نزنید چون کلیسا میزبان مراسم مذهبی است و ورود افراد غیرمسیحی در این زمان ممنوع است.

منبع:tebyan.net

https://goo.gl/eFcxyv

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۴۳
rah jouyan ghoghnos shargh

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان ،رضا جعفرزاده گفت: رضایتمندی شرکت های خارجی در دریافت سرویس مناسب از سیستم کنترل فضای کشور می‌تواند تاثیر زیادی در جذب شرکتهای خارجی و به تبع آن شاهد  ارز آوری بیشتری در این زمینه باشیم.
  وی اظهارداشت: کنترلرهای ترافیک هوایی با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه توانسته اند در ارائه سرویس های اطلاعات پروازی و کنترل ترافیک فرودگاهی و مدیریت ترافیک مسیرهای هوایی داخلی و خارجی رضایتمندی شرکت های هواپیمایی را داشته باشند.
  مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از آنجائیکه هواپیماها از زمان استارت گرفتن تا فرود در فرودگاه مقصد و توقف آن بر اساس مقررات ایکائو تحت نظارت این کنترلرها هستند می توان آنها را به عنوان مهمترین پشتیبان خلبانان در طول پرواز و به خصوص زمان اضطرار به شمار آورد مضافاً به اینکه ایجاد بستر مناسب برای حرکت روان ترافیک عبور و مرور هوایی و ارائه سرویس های اطلاعات ضروری جهت حفظ ایمنی پروازها، جلوگیری از برخورد هواپیماها با موانع یا جلوگیری از برخورد آنها در فرودگاه ها از جمله وظایف حساس کنترلرها به شمارآورد.
 جعفرزاده در پایان افزود: لازم است به این مناسبت از این قشر متخصص و متعهدی که همواره نقش به سزایی در ارتقا ایمنی و بی خطری پروازها داشته اند و  آنها را به چشمانی بیدار مثال زده اند و توفیقاتشان مرهون تمرکز، توان تجزیه و تحلیل بالا و سخت کوشی بوده تقدیر شود.
منبع: خبر فارسی

https://goo.gl/SThwkJ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۹
rah jouyan ghoghnos shargh

رامین قلی زاده، وزیر ارتباطات و تکنولوژی های نوین جمهوری آذربایجان سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: از روز دوشنبه در جمهوری اسلامی ایران هستیم و مذاکراتی در حوزه پستی انجام داده‌ایم.

به گزارش کن نیوز به نقل از مهر: وی با اشاره به حضور در فرودگاه و منطقه ویژه پیام، افزود: این منطقه آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و تکنولوژی های نوین جمهوری آذربایجان تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری این کشور در فرودگاه پیام را نامعلوم عنوان کرد و گفت: درحال حاضر نمی‌توانیم در این خصوص صحبتی کنیم اما در نظر داریم دفتر هواپیمایی در این فرودگاه ایجاد کنیم.

در این سفر وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان از شهرک صنعتی منطقه اقتصادی پیام، محوطه فرودگاه، شرکت تجهیز آمبولانس و بیمارستان پت اسکن بازدید کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی صنعت هوانوردی

https://goo.gl/Oe4G6m

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۲۲
rah jouyan ghoghnos shargh
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: زیرساخت فرودگاه های کشور باید متناسب با نوع هواپیماهای جدید اصلاح شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا پهلوانی رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناس صنعت هوانوردی افزود:جایگاه صنعت هوانوردی کشور باید با توسعه زیرساخت ها، افزایش کمیت و کیفیت ناوگان هوایی بهبود یابد .
وی با بیان اینکه در بحث نوسازی ناوگان زیرساخت های فرودگاهی باید مد نظر باشد،افزود: زیرساخت تعدادی از فرودگاه های کشور باید متناسب با نوع هواپیماهای جدید اصلاح شود.
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تغییر و اصلاح ساختار فرودگاه ها درصورت تامین منابع مالی طی مدتی کوتاه انجام شدنی است.
ایرلاین ها توانایی خرید هواپیمای نو را ندارند.
وی از ناتوانی شرکت های هواپیمایی به دلیل مشکلات اقتصادی، مدیریت ناکارآمد بازرگانی و کمبود منابع مالی برای خرید هواپیما ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: درصورت برداشته شدن تمام محدودیت های خرید هواپیما ،هیچ یک از شرکت های هواپیمایی توانایی نوسازی ناوگان خود را ندارند.
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: جلسه ای برای ایرلاین های داخلی جهت خرید هواپیما در سال 92 برگزار شد که به دلیل نبود امتیاز و مزایا هیچ یک از شرکت های هواپیمایی موفق به خرید حتی یک فروند هواپیما نشدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

https://goo.gl/v9svR4


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۴
rah jouyan ghoghnos shargh

گردشگری ورزشی، دوست داشتنی پول ساز

 

اهل ورزش باشید یا نباشید ورزش بخشی مهمی از زندگی ما انسان ها است. مهم نیست ورزش کار حرفه ای باشید، برای دل خود ورزش می کنید یا فقط پای مسابقات مهم می نشینید، ورزش برای همه ما هیجان انگیز است. ورزش پدیده جالبی است، خصوصا آنکه دیگر فعالیت بدنی نیست صنعت است. بله ورزش در این دوره و زمانه در دنیا بدل به صنعتی با حواشی بسیار، پول فراوان و صد البته جذابیتی باورنکردنی شده است. همه می دانیم که امروزه برای برگزاری رویدادهای بزرگ مانند المپیک و جام جهانی فوتبال کشورها لابی می کنند، تلاش می کنند، سرمایه گذاری های عظیم می کنند تا بتوانند میزبانی مسابقات را به دست آورند. این همه کاملا نشان دهنده ارزش اقتصادی است که ورزش برای اقتصاد کشورها بازی می کنند.

در دوران دانشجویی به ما یاد دادند که در گردشگری همه چیز به طور بالقوه جاذبه است و باید با برنامه ریزی این ظرفیت های بالقوه را به جاذبه تبدیل نمود. حال یکی از مهم ترین ظرفیت هایی که در تمامی نقاط بدل به جاذبه ای مهم شده است، ورزش است. امروزه ورزش و فعالیت های ورزشی خود جاذبه های گردشگری اند. نمونه های بسیاری را می توان از جاذبه های گردشگری ورزشی نام برد، مانند شهر پکن با برگزاری المپیک یا آفریقای جنوبی با برگزاری جام جهانی و از هیچ کس پنهان نیست هزینه ای که این کشورها برای به دست آوردن میزبانی این رقابت ها به عمل آوردند. ارزش گردشگری ورزشی هنگامی بیشتر مشخص می شود که بدانیم دولت چین علاوه بر تمامی سرمایه گذاری هایی که برای برگزاری مسابقات المپیک به عمل آورد، کلاس های آموزشی برای مردم خود برگزار کرد تا چینی ها در مواجه با گردشگران همیشه لبخند بر لب داشته باشند، عملی که نشانگر اوج اهمیت گردشگری و گردشگران ورودی برای بازدید از المپیک برای این کشور بوده است.

این تنها گوشه ای است از صنعتی که گردشگری ورزشی نام دارد، اما باید دید که گردشگری ورزشی چیست و گردشگر ورزشی کیست؟ گردشگری ورزشی را می توان مجموعه فعالیت هایی دانست که گردشگران ورزش در طی مدت اقامتشان در مقصد گردشگری انجام می دهند. اساسا در گردشگری هدف اولیه از سفر است که شاخه گردشگری را مشخص می نماید و در گردشگری ورزشی هدف اولیه از سفر بازدید از یک رویداد ورزشی و یا شرکت در برنامه های ورزشی با هدفی غیر از ماموریت، مثلا شرکت در مسابقات قهرمانی، است. گردشگر ورزشی را نیز می توان گردشگری تعریف نمود که حداقل یک شب و نه بیشتر از ۱۲ ماه از محل سکونت دائمی خود با هدف بازدید از یک رویداد ورزشی و یا حضور در فعالیتی ورزشی، غیر از ماموریت و کسب درآمد، سفر نماید. محیط ها و مقاصد گردشگری ورزشی را می توان به روش های گوناگونی تقسیم بندی نمود، به عنوان مثال یکی از این روش ها،  تقسیم بندی محیط ها به دو گروه محیط هایی است که می توان آنها را تجدید کرد یا انتقال داد و محیط هایی که نمی توان آنها را انتقال داد یا تجدید نمود. محیط های تجدید پذیر یا قابل انتقال عموما محیط هایی انسان ساخت هستند، به عنوان مثال یک زمین تنیس را می توان در نقطه ای احداث کرد و پس از مدتی آن را در نقطه ای دیگر نیز ساخت. اما تعدادی از محیط ها که عموما محیط های طبیعی هستند را نمی توان انتقال داد و یا در نقطه ای دیگر بنا کرد، به عنوان مثال وزش باد برای کایت و پاراگلایدر سواران را نمی توان از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال داد. گردشگران ورزشی را نیز می توان به دو دسته طبقه بندی نمود، گروه اول گردشگران ورزشی مشارکت کننده در فعالیت های ورزشی که این گروه از گردشگران خود در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند، مثلا به فعالیت هایی مانند گلف، سوارکاری، شنا، موج سواری می پردازند و هدف آنها از سفر، شرکت در چنین فعالیت هایی در مقصد بوده است و گروه دوم گردشگران ورزشی که تنها با هدف تماشا و به عنوان بازدید کننده فعالیت های ورزشی به مقصد سفر کرده اند، مانند بازدیدکنندگان از مسایقات المپیک یا جام جهانی.



حال که با مفاهیم گردشگری ورزشی و انواع گردشگران ورزشی آشنا شدیم جالب خواهد بود تا با ویژگی های گردشگری ورزشی آشنا شویم، گردشگری ورزشی دارای ویژگی های زیر است:

اختیاری بودن: به این معنا که گردشگری با تصمیم شخصی و نه از روی اجبار برای شرکت در فعالیت ورزشی یا بازدید به مقصد سفر می کند، به این لحاظ ورزشکارانی که با هدف شرکت در مسابقات ورزشی به مقصدی سفر می کنند، گردشگر ورزشی محسوب نمی شوند. در این جا ذکر نکته ای لازم است، بر طبق تعاریف فنی این دسته از ورزشکاران جزو گردشگران محسوب می شوند اما در طیف بندی گردشگران این افراد جزو گردشگر ورزشی به حساب نمی آیند.

فعالیتی برای گذران فراغت: سفر ورزشی باید با هدف گذران اوقات فراغت باشد

استفاده از کالاها و خدمات ورزشی: در گردشگری ورزشی فرد گردشگر باید حتما از کالاها و خدمات مرتبط با ورزش همانند خرید بلیط های ورودی اماکن ورزشی  و یا خرید و اجاره تجهیزات ورزشی استفاده نماید.



رویداد ورزشی و گردشگری ورزشی

رویدادهای ورزشی در گردشگری ورزشی یکی از مهم ترین و موثرترین روش هایی است که می توان فصول کم رونق را در گردشری به فصول پر رونق بدل نمود و این مطلب خود به تنهایی یکی از مهم ترین دلایل اهمیت گردشگری ورزشی و رویدادهای ورزشی است، برای انجام این مهم باید تلاش نمود تا رویدادهای ورزشی را در طی این فصول طراحی و تبلیغ نمود. در اهمیت برگزاری رویدادهای گردشگری ورزشی می توان به نکات زیر اشاره نمود:

برگزاری رویدادهای ورزشی سبب جذب گردشگران به یک منطقه می گردد، همچنین سبب جلب توجه رسانه های خبری و تبلیغ مقصد گردشگری توسط رسانه های عمومی می گردد. از سویی دیگر برگزاری رویدادهای ورزشی در مقاصد گردشگری سبب ایجاد تحرک در اقتصاد منطقه و همچنین ایجاد روحیه در مردم منطقه می گردد. تحقیقات نشان می دهد که با میزبانی رویدادهای ورزشی اطلاعات گردشگران در باره شهر، تجهیزات و امکانات، فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری افزایش می یابد و احتمال حضور دوباره گردشگران در مقصد گردشگری نیز افزایش خواهد داشت. این همه به خوبی نشانگر اهمیت گردشگری ورزشی در اقتصاد کشورها است. ایران اسلامی نیز با دارا بودن انواع جاذبه های طبیعی می تواند طیف گسترده ای از ورزشکاران ورزش های مرتبط با طبیعت را جذب نماید. از سویی دیگر با سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های مرتبط با ورزش مانند ساخت ورزشگاه، استادیوم، زمین های ورزشی و غیره علاوه برآنکه می توان استعدادهای موجود در جوانان کشور را در زمین های مختلف ورزشی کشف پرورش داد، می توان از این تجهیزات در راستای جذب گردشگران ورزشی استفاده نمود. امید آنکه گردشگری ورزشی بیش از پیش در کشور ما مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

گردآوری و انتشار : پایگاه تخصصی گردشگری ایران

https://goo.gl/iM3joD

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۹
rah jouyan ghoghnos shargh

همیشه برای سفر توصیه‌ می‌شود اگر با خودروی شخصی راهی جاده‌‌ها هستید باید از ایمنی خودروی‌تان اطمینان داشته باشید یا اگر راهی مقاصد خاص سفر هستید توصیه‌هایی مرتبط با آن مقاصد را رعایت کنید، همه اینها به این معنا است که امنیت شرط ابتدایی سفر است.

هر قدر مردم کشور آلمان به سرد و بی روح بودن و بی‌ لبخندی شهره شده‌اند، کشورشان اما برای گردشگران خوشرو آماده است؛ زیرا آنها امن‌ترین کشور برای گردشگران در دنیا هستند. یکی از سازمان‌های معتبر فعال در حوزه صنعت گردشگری، آلمان را به عنوان امن‌ترین مقصد گردشگری جهان معرفی کرده است.

این کشور که سال‌های اخیر در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار گرفته است، از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی بهره می‌برد و درآمدش از محل صنعت گردشگری نیز در دهه گذشته رشد چشمگیری یافته است.

البته که علت اصلی این امر رشد چشمگیر گردشگران ثروتمند عرب این کشور در سال‌های اخیر است زیرا پس از وقوع حــوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا، که ایجاد یک جو منفی در این کشور نسبت به عرب‌ها را در پیش داشت، رشد چشمگیری یافت؛ هرچند همچنان بیشتر گردشگران آلمان از هلند، سوئیس، آمریکا و ترکیه هستند.



جرات دارید برای گردشگری به مصر بروید

کشور مصر که تا چند سال پیش بهشت گردشگران بود، حالا جهنمی است برای آنها. به گزارش سازمان جهانی گردشگری مصر ظرف دو سال با ده درجه تنزل از نظر امنیت گردشگری در پایینترین درجه جدول رقابتی گردشگری و سفر جهان قرار گرفت. در شاخص‌های اعلام شده، مصر فقط از پاکستان، چاد و یمن ایمنتر است.

با نگاهی به جدول منتشر شده از سوی معتبرترین سازمان گردشگری جهان، جایگاه این کشور درسطح جهانی ۸۵ و ده درجه پایینتر از رتبه آن در ارزیابی قبلی بوده است. علت این تنزل رتبه مصر البته ناآرامیهای سیاسی چند سال گذشته در این کشور بوده است. این کشور در میان ۱۵ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا هم با پایینترین امتیازها، رتبه ۱۵ را به‌دست آورده است.

صرف‌نظر از این گزارش، مقامات رسمی در مصر اعلام کردهاند که این کشور در دو سال گذشته از زمان شروع انقلاب و بهار عربی، حدود ۵,۲ میلیارد دلار خسارت دیده است.


برای گردشگری ایمن سفر کنیم

در سفر می‌توان با رعایت یک‌سری اصول کلی، ضریب ایمنی سفر را بسیار بالا برد. اول این‌که در صورت بروز هر حادثه‌ای در سفر از قرار گرفتن در محیط حادثه و تهیه عکس و فیلمبرداری خودداری کنید. دوری از محل حادثه اولین واکنشی است که باید داشته باشید.

مدارک مورد نیاز را در هتل و گاوصندوق اختصاصی اتاق‌تان قرار دهید و یک کپی از آن را همه‌جا همراه داشته باشید. دقت کنید مدارک (گذرنامه،کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، بلیت برگشت و...) و وجوه نقد و اشیای قیمتی را به هیچ‌عنوان به هیچ کسی تحویل ندهید.

مسیرهای تردد عمومی، امنیت مراکز خرید، مکان‌های دیدنی، خیابان‌ها و مسیرهای عبور و مرور را از راهنمایان هتل اطلاعات کسب کنید.

در صورت سرقت یا مفقود شدن اموال و اشیای خود یا بروز هرگونه مشکلی اعم از تصادف، گم شدن همراهان، نزاع و دستگیری مراتب را به کنسولگری یا سفارت ایران اطلاع دهید.

از قبول هرگونه غذا، شیرینی، عطر، آب، شربت و... از افراد ناشناس پرهیز کنید.

جایی برای زنان نیست!

سایت معتبر گردشگری «سیلیکون تراول» در گزارشی به معرفی هشت کشور ناامن برای گردشگران زن پرداخته است. نکته جالب این‌که کشورهای در راس این فهرست همگی در گردشگری جهان از رتبه بالایی برخوردارند. اولین کشور ناامن برای سفر زنان هندوستان است، که خب شاید این طبیعی باشد، زیرا ماجرای سال گذشته تجاوز گروهی به یک زن هندی، آشوبی در این کشور به پا کرد و باعث خشم عمومی فراوانی شد تا جایی که جنبش‌های بسیاری در این کشور شکل گرفت تا متجاوزان به سزای خود برسند. رسانه‌ای شدن این ماجرا شاید یکی از دلایلی باشد که هند را در صدر فهرست کشورهای ناامن برای زنان قرار می‌دهد.

اما برزیل که در فهرست ناامن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران زن و در رتبه‌ دوم قرار دارد، در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و پیش‌بینی می‌شود با میزبانی این کشور از مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ و مسابقات المپیک در سال ۲۰۱۶ به یکی از ده مقصد گردشگری جهان تبدیل شود. اما در ماه‌های اخیر خشونت‌ها علیه زنان در این کشور رشد چشمگیری داشته که این مساله در دو شهر ریودوژانیرو و سائوپائولو که هر دو از مقاصد برتر گردشگری برزیل به‌شمار می‌روند، بسیار چشمگیر بوده است. در این شرایط کارشناسان صنعت گردشگری حفظ امنیت گردشگران زن را یکی از چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری برزیل در سال‌های آینده می‌دانند.

ترکیه هم که جزو مقاصد گردشگری پرطرفدار این روزهاست، در رده‌بندی ناامن ترین کشورها در جایگاه سوم قرار گرفته است.

براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان‌های فعال در حقوق زنان، آمار تجاوز به زنان در این کشور بسیار بالا بوده و فقط در سال ۲۰۱۱ در شهر استانبول به بیش از ده هزار زن تجاوز شده که در این میان بخشی از آنها گردشگر بوده‌اند. ادامه‌ این روند برای کشوری که براساس پیش‌بینی‌ها با ادامه‌ روند فعلی در سال‌های آینده در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار خواهد گرفت، می‌تواند بسیار زیان‌بار باشد.

 منبع: جام جم

https://goo.gl/XJ49Iw

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۵۹
rah jouyan ghoghnos shargh

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در بحث نوسازی ناوگان زیرساخت های فرودگاهی باید مد نظر باشد،افزود: زیرساخت تعدادی از فرودگاه های کشور باید متناسب با نوع هواپیماهای جدید اصلاح شود.
حمیدرضا پهلوانی رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناس صنعت هوانوردی در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، افزود:جایگاه صنعت هوانوردی کشور باید با توسعه زیرساخت ها، افزایش کمیت و کیفیت ناوگان هوایی بهبود یابد .
وی با بیان اینکه در بحث نوسازی ناوگان  زیرساخت های فرودگاهی باید مد نظر باشد،افزود:  زیرساخت تعدادی از فرودگاه های کشور باید متناسب با نوع هواپیماهای جدید اصلاح شود.
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تغییر و اصلاح ساختار فرودگاه ها درصورت تامین منابع مالی طی مدتی کوتاه انجام شدنی است.
ایرلاین ها توانایی خرید هواپیمای نو را ندارند.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:  جلسه ای برای ایرلاین های داخلی جهت خرید هواپیما در سال ۹۲ برگزار شد که به دلیل نبود امتیاز و مزایا هیچ یک از شرکت های هواپیمایی موفق به خرید حتی یک فروند هواپیما نشدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://goo.gl/5exOTe


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۱۹
rah jouyan ghoghnos shargh

در حالی که بسیاری از خطوط هواپیمایی در جهان در حال ممنوع کردن حمل گوشی گلکسی نوت ۷ توسط مسافران به علت آتش گرفتن باتری آنها هستند، برخی از آنها نیز راه حل دیگری برای حفاظت از مردم برگزیده اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از مشبل، خطوط هواپیمایی آلاسکا در آمریکا از کیف مهار آتش ویژه ای در پروازهای خود بهره گرفته تا در صورت آتش گرفتن ناگهانی گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ بتوان از سرایت آتش به دیگر نقاط جلوگیری کرد.

این کیف بزرگ قرمزرنگ پس از قرار گرفتن گوشی معیوب یا به شدت داغ شده قادر است از تداوم آتش سوزی جلوگیری کند. برای این کار تنها باید گوشی را در درون کیف یاد شده قرار داد و زیپ آن را به طور کامل بست. البته این خطوط هواپیمایی هم روشن کردن یا شارژ این گوشی در حین پروازهای خود را ممنوع کرده است.


کیف یاد شده به گونه ای طراحی شده که حتی در برابر دمای ۱۷۶۰ درجه سیلیوس هم مقاوم است و آتش نمی گیرد. این کیف تابدان حد بزرگ است که می تواند یک لپ تاپ بزرگ را هم در خود جای دهد.

در ماه های اخیر خبرهای متعددی در مورد آتش گرفتن گوشی گلکسی نوت ۷ منتشر شده و این امر باعث شده سامسونگ تولید این گوشی را به طور کامل متوقف کند.

منبع: هدهد نیوز

https://goo.gl/wp8QyG

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۴
rah jouyan ghoghnos shargh

در تاریخچه پیدایش سازمان هواپیمایی کشوری، درباره اولین پرواز این‌گونه نوشته شده است که در اواخر جنگ جهانی اول و در یکی از روزهای سال ۱۲۹۶ شمسی، اهالی تهران برای اولین بار هواپیمایی را مشاهده کردند که در ارتفاع پایین بر فراز تهران پرواز می‌کرد و چون در آن موقع فرودگاهی در تهران وجود نداشت، خلبان در محل وزارت امور خارجه و شهربانی آن زمان به زمین نشست. این هواپیما ساخت روسیه بود که آن را به‌صورت صندوقی از قطعات از راه بندرانزلی با اتومبیل به تهران حمل کردند و پس از سوار کردن قطعات، توسط خلبان روسی به پرواز درآمد.

این پرواز و پروازهای بعدی در نهایت منجر به پیدایش سازمانی برای هواپیماها و فرودگاه‌های کشور شد؛ سازمانی که با نام «سازمان هواپیمایی کشوری» شناخته می‌شود.

تاریخچه

در سال ۱۳۲۸ با تصویب قانون هواپیمایی کشوری، اداره کل مستقلی با نام «اداره کل هواپیمایی» تاسیس شد. متعاقب آن، براساس ماده۴ قانون «تغییر نام وزارت راه و ترابری» مصوب ۱۳۵۳، این اداره کل از وزارت راه منتزع و با نام سازمان هواپیمایی کشوری به وزارت جنگ سابق انتقال یافت. مجددا، در سال ۱۳۵۷ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب، سازمان هواپیمایی کشوری به وزارت راه منتقل شد و نهایتا به موجب ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری اصلاحی ۱۳۶۷ به‌صورت سازمانی مستقل به نام سازمان هواپیمایی کشوری وابسته به وزارت راه و ترابری تاسیس شد.

همچنین با پیوستن ایران به کنوانسیون شیکاگو در سال ۱۳۲۸ و تصویب قانون هواپیمایی کشوری توسط مجلس شورای ملی، به‌منظور اجرای این قانون و ماده ۵ اصلاحی آن در سال ۱۳۶۷، سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس و به‌عنوان نماینده حاکمیت، متولی این بخش از حمل‌ونقل به‌منظور جابه‌جایی بار و مسافر شد. طبق قانون هواپیمایی کشوری، رئیس این سازمان، فقط معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی است و با پیشنهاد وزیر و تایید و ابلاغ هیات وزیران به مدت سه سال منصوب می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری چه کارهایی می‌کند؟

سازمان هواپیمایی کشوری به مثابه نماینده دولت در جهت اعمال حاکمیت در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور به‌شمار می‌رود. برخی از وظایف اصلی این سازمان عبارتند از:

- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و تعیین خط‌مشی‌های فنی، اقتصادی و بازرگانی بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی کشور؛

- تدوین استاندارد پرواز، نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی از نظر تایید صلاحیت و رعایت نکات و استانداردهای ایمنی و صدور گواهینامه‌ها و تدوین و تنظیم مقررات مربوطه؛

- تنظیم و تدوین مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به کنترل فضای کشور و صدور اجازه پرواز و جلوگیری از آن و نظارت بر واحدهای مراقبت پرواز فرودگاه‌ها؛

- تایید انواع هواپیماهایی که می‌توانند در ایران به فعالیت حمل‌ونقل هوایی بپردازند؛

- تهیه طرح موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی و مبادله آنها؛

- بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی و اعمال مجازات‌های لازمه طبق مقررات مربوطه؛

- بررسی و ارائه طرح‌های فرودگاهی و نظارت بر رعایت استانداردهای بین‌المللی مربوطه؛

- صدور، تمدید، تعلیق و لغو مجوز تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوایی؛

- نظارت و ارزیابی مستمر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی.

همان‌گونه که مشاهده می‌شود سازمان وظایف گسترده و کاملا فنی و تخصصی را عهده‌دار است؛ از صدور مجوز تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوایی گرفته، تا اجازه ورود و استفاده از هواپیماها در کشور. دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور به‌منظور تدوین برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت مثل چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه‌های توسعه پنج ساله در بخش حمل‌ونقل هوایی نظیر این سازمان را نافذ می‌دانند.

قانون ناظر بر پروازهای کشور، قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ است که البته تاکنون مورد اصلاحات زیادی قرار گرفته است. این قانون تنها ناظر به پرواز هواپیماهای مسافربری و حمل‌ونقل بار است و در خصوص هواپیماهای نظامی‌ دخالتی نمی‌کند. طبق این قانون، سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است در زمینه‌های ایجاد و نگهداری و اداره فرودگاه‌ها رأسـا یـا بـا مشارکت بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی مبادرت به تاسیس شرکت کند.

ماده ۸ این قانون تصریح می‌کند که هواپیمای خارجی می‌تواند با رعایت قوانین و مقررات کشور بر فراز ایران پرواز کند یا در ایـران فـرود آید و مسافر و بار و محمولات پستی یا یکی از آنها را پیاده یا قبول کند؛ مشروط بر اینکه قبلا اجازه دولـت ایـران تحصیل شده باشد. این اجازه باید به موجب یک قرارداد داده شده باشد و دولت متبوع آن هواپیمـا همـین حقـوق را بـرای هواپیمای ایرانی به رسمیت شناخته باشد. البته حمل‌ونقل بازرگانی مسافر و بار و محمولات پستی یا یکی از آنها از یک نقطه کشور به یک نقطه دیگر آن منحصر به هواپیماهای ایرانی است. همچنین سازمان هواپیمایی کشور می‌تواند در مواردی که امنیت عمومی ‌یا علل نظامی ‌ایجاب می‌کند، بـا تصویب هیات وزیران پرواز هواپیمای ایرانی یا خارجی را بر فراز قسمتی از خاک کشور ممنوع یا محدود یـا مقیـد بـه شرایط خاصی کند.

منبع: شبکه اینترنتی آفتاب

https://goo.gl/7FEgPX

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۲
rah jouyan ghoghnos shargh

فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان، در رأس فهرست بدترین فرودگاه های دنیا قرار گرفت.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما سایت The Guide to Sleeping in Airports،  ده فرودگاه را در فهرست بدترین فرودگاه‌های دنیا در سال ۲۰۱۶ قرار داد. این فهرست، پس از ارزیابی نظر مسافران درباره معیارهای مشخصی، مانند نظافت، بهداشت، خدمات جانبی، وسایل آسایشی فراهم شده در فرودگاه و رستوران ها، تهیه شده است. پس از انتشار این فهرست، کاربران شبکه های اجتماعی هشتگی را تحت عنوان جده بدترین فرودگاه دنیا ایجاد کردند.

منبعی در اداره هواپیمایی عربستان اعلام کرد که به زودی بیانیه‌ای رسمی را درباره این موضوع منتشر خواهد کرد.
در این فهرست، فرودگاه بین المللی جوبا در سودان در جایگاه دوم، پورت هارکوت در نیجریه سوم، تاشکند در ازبکستان چهارم، سه فرودگاه یونانی در رتبه پنجم، ششم و هفتم، فرودگاه کاراکاس سیمون در ونزوئلا هشتم، فرودگاه لندن لوتون در انگلیس نهم، و فرودگاه کاتماندو در نپال دهم هستند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۹:۰۶
rah jouyan ghoghnos shargh