خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

خرید و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار با کارت شتاب در سایت hk24.ir | قیمت مناسب | راه جویان ققنوس شرق
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و ماهان با امکان استرداد آنلاین بلیط | آژانس هواپیمایی راه جویان ققنوس شرق مناسب ترین قیمت | ایرلاین های معتبر | پشتیبانی 24 ساعته

طبقه بندی موضوعی

 بلیط هواپیما و قطار

سفر با کدام امنیت بیشتری دارد: هواپیما یا قطار؟

وقتی برای سفر برنامه ریزی می کنیم می خواهیم امن ترین وسیله حمل و نقل را انتخاب کنیم. گاهی حوادث هوایی و زمینی پیش آمده در سرتاسر دنیا ما را نگران می کند و می خواهیم هر طور شده از امنیت سفر مطمئن باشیم. به نظرتان اگر قرار باشد بین قطار و هواپیما یکی را انتخاب کنیم، کدام امنیت بیشتری دارد؟ هواپیما امن تر است یا قطار؟ آمار حوادث این دو وسیله حمل و نقل چه چیزی را نشان می دهد؟ در ادامه با راه جویان ققنوس شرق همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

کدام وسیله نقلیه مطمئن تر است؟

هر ازگاهی خبری در مورد سقوط یک هواپیما یا تصادف قطار و سایر وسایل نقلیه می شنویم و نگران امنیت سفر می شویم. اگر چه این حوادث در مقایسه با تعداد سفرهای انجام شده زیاد نیست، اما باز هم خبر تصادف باعث می شود توجه عمومی به سمت امنیت سفر  جلب شود و مقایسه بین وسایل حمل و نقل انجام شود. باور عموم این است که سفر با اتومبیل و قطار چون روی زمین حرکت می کنند مطمئن تر هستند، در حالیکه هواپیما چون در آسمان معلق است امنیت کمتری دارد! نظر شما چیست؟ آیا این باور درست است؟ آمار تصادفات جاده ای و ریلی چه چیزی را نشان می دهند؟ به طور کلی تصادف با اتومبیل و موتورسیکلت چون تعداد سرنشینان کمتری دارد معمولا زیاد به چشم نمی آید. در حالیکه حوادث قطار یا هواپیما به دلیل تعداد سرنشینان بالایش تا مدت ها در صدر اخبار و توجه رسانه ها قرار می گیرد. در حالی که آمار چیز دیگری را نشان می دهد. اگر به آمار مرگ و میر حوادث جاده ای نگاه کنیم متوجه می شویم که تعداد تلفات اتومبیل، اتوبوس و موتورسیکلت به مراتب بیشتر از تلفات قطار و هواپیماست.

هواپیما امن تر است یا قطار؟

آمارها نشان می دهند که سفر با قطار علیرغم حوادث پیش آمده بسیار امن است. لان ساواج، اقتصاددان مشهور در سال ۲۰۱۳ تحقیقی در این زمینه انجام داد. در این تحقیق آمار تلفات و حوادث وسایل نقلیه مختلف در یک بازه ۹ ساله از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ بررسی شد. نتایج این تحقیقات شگفت آور بود! یافته های این تحقیق نشان داد که قطار دومین وسیله امن برای حمل و نقل عمومی است. طی سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۹ تعداد تلفات سفر با قطار ۰٫۴۳ نفر به ازای هر میلیون مایل بود! در مقابل، تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای ۷٫۳ نفر و تعداد تلفات موتورسیکلت عدد وحشتناک ۲۱۳ نفر بود! خب، حالا اگر برایتان سوال پیش آمده که اگر قطار دومین وسیله حمل و نقل امن است، پس اولین وسیله کدام است، در کمال تعجب باید بگوییم: هواپیما!

تحقیقات چه می گویند؟

تحقیق انجام شده در ادامه چندین سانحه هوایی پی در پی مثل ناپدید شدن پرواز MH370 مالزی و سقوط هواپیمای MH17 انجام شد. پس از این اتفاقات بار دیگر امنیت پرواز در مظان اتهام قرار گرفت و مردم از ترس سقوط نگران سوار شدن به هواپیما بودند. این تحقیق و تحقیقات مشابه بار دیگر نشان داد که برخلاف باور عمومی، سفر با هواپیما یکی از امن ترین راه های ارتباطی به شمار می رود. در تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۲ و توسط آرنولد برنت، استاد آمار دانشگاه ام آی تی انجام شد نتایج مشابه ای به دست آمد: بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ احتمال کشته شدن در پروازهای ایالات متحده، یک در ۴۵ میلیون پرواز بود. اگر بخواهیم این احتمال را با مثال توضیح بدهیم یعنی یک مسافر می تواند هر روز و به مدت ۱۲۳۰۰۰ سال سفر هوایی انجام دهد و دچار حادثه نشود!

سفر با هواپیما، امن تر از همیشه

پس همانطور که دیدیم سفر با هواپیما و قطار برخلاف شایعاتی که در موردشان ساخته شده از امنیت بالایی برخوردارند و سفر با هواپیما امنیت بیشتری از قطار دارد. در واقع دلیل توجه عمومی به سوانح هوایی این است که بسیار به ندرت اتفاق می افتند! و آنقدر فواصل بین این سوانح زیاد است که مردم وقت دارند در مورد آن صحبت کنند! چیزی که مثلا در مورد حوادث جاده ای اتفاق نمی افتد. طبق همان مطالعه، تعداد کشته شدگان سفرهای هوایی به ازای هر میلیون مایل سفر تنها ۰٫۰۷ نفر بود. این مطالعه تنها یکی از صدها تحقیقی است که ثابت می کند سفر با هواپیما یکی از امن ترین و راحت ترین روش های حمل و نقل است. در سال های گذشته ورود تکنولوژی های پیشرفته و تجهیزات مدرن، امنیت پرواز را بیش از پیش بالا برده است و ما در امن ترین دوره این نوع سفر قرار داریم. این امنیت تا حدی است که کارشناسان سال ۲۰۱۷ را به عنوان امن ترین سال برای سفرهای هوایی در کل تاریخ صنعت هواپیمایی اعلام کردند.

سوانح هوایی روز به روز کمتر می شود و همان تعداد معدود حوادثی هم که پیش می آیند معمولا تلفات بسیار کمی دارند. تجهیزات پیشرفته این امکان را به خلبان ها می دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل به بهترین و امن ترین شکل مسئله را مدیریت و کنترل کنند. اداره سوانح و حوادث هوایی (Bureau of Aircraft Accidents) که دفتر مرکزی اش در سوئیس قرار دارد، نرخ میانگین مرگ و میر در سفرهای هوایی را اعلام کرده است. بر طبق این آمار، میزان تلفات در هر یک میلیون پرواز ۲٫۱ نفر است؛ یعنی احتمال اینکه پرواز شما سقوط کند و کشته شوید ۱ به ۱۵ میلیون است! اگر هنوز قانع نشده اید که سفر با هواپیما امن است باید بگوییم که احتمال اینکه صاعقه به شما اصابت کند و کشته شوید ۱۵ برابر بیشتر از این میزان است! ولی ظاهرا وقتی رعد و برق اتفاق می افتد کسی چندان نگران این موضوع نیست. پس نگران حطرات سفر با هواپیما نباشید و با خیال راحت بلیط خود را رزرو کنید و از تجربه پرواز لذت ببرید.

منبع: bustle.com

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما | خرید آنلاین بلیط هواپیما | چارتر | قطار زندگی | قطار خاطرات | بلیط چارتر | بلیط هواپیما | بلیط قطار | قطار | HK۲۴.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی